[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

asdruk


Gast johannes70

Recommended Posts

Gast johannes70

Nou ik heb het eindelijk voor elkaar hoor, ik kan mijn slepertje optrekken als ik wat geladen heb.

Het heeft maar 16 maanden geduurd en er heeft 1 van de collega's achter de falck moeten hangen maar dan kan het toch.........:zegtniets:

Alle goeie dingen komen langzaam he?

Nou Willem, kom er maar in met je foto bvan meer dan 20 ton op je trekas:p

Ik wil hier natuurlijk niet de stoerste zijn he:D

post-2075-1394788270,0635_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kwam er vandaag een beetje bij in de buurt, met een 4x2 trekker

16.8 ton op de trek-as. Had iets meer dan 40 ton in de kieper liggen :angel:..

Totaalgewicht kwam op 55,5 ton... iets teveel van het goede.

Als je als shovel machinist weet dat je 10 ton per schep neemt, en een truck mag 35 laden, doe je die schepjes toch minder vol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Voor er weer allerlei speculaties op gaan komen....

@ nal, nee zeker geen storing, eergisteren net bij van eck geweest.

Dit betreft een combi met wipkar, en ik heb nu nog zo'n 4 ton voorin de hanger staan op nog geen 2 meter dus.

En de motorwagen zit iets meer dan half vol.

Zo rijd ik normaal NIET, laat dit duidelijk zijn.

Het gaat erover dat ik hem nog optrekken kan wegens weersomstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Rob: Als je wat afkipt, krijg je juist extra druk op je trekas. Of je moet later met een gesloten achterklep nog eens opnieuw kippen.

Maar of dat zo'n goed idee is..........:zegtniets:

@ Johannes: ik snap niet dat Scania daar zo'n probleem van maakt. Ik snap dat het een beperking in de garantie kan opleveren, maar in praktijk weten (proberen) ze zich er toch wel onderuit te lullen als er schade zou ontstaan.

Weet uit ervaring dat je rustig met een tonnetje of 20 op de trek-as kan rijden onder zware omstandigheden. Zolang je het maar met beleid doet. Als ik met de oplegger van de verharding af moet en ik vertrouw het niet echt, dan gaat ook die voorste as omhoog. Zo ook de laatste dagen hier met gladheid op sommige plaatsen. Het geeft je net dat benodigde beetje extra grip.

En dat laatste ontbreekt het bij diversen wel eens aan..........:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij hebben onder de haken van de achterklep pennen zitten om de haken te kunnen vergrendelen. Daardoor kan je de (stalen) opleggers ook van achteren met een kraan lossen. Ook erg handig als je met baggerspecie of beton rijdt. Zo weet je zeker dat je niet je lading vroegtijdig lost.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb die vergrendelingen gezien, maar ik vind dat linker dan met wat teveel druk op de as rijden.

en aangezien ik nog wat langer wil rijden bij de firma met de gele kiepers uit Son.. vond ik dit de beste oplossing.

Ik ben nogal eens verstrooid en kan vergeten de pennen terug te schuiven, met alle gevolgen van dien..

Sorry voor het kapen van de topic!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Dat gaat een hoop gevlo...... :zegtniets: (eehhh gescheld dus, t,is wel Urk hè ;) ) schelen , lekker hoor als je niet gelijk overal staat door te slippen!!!

Alleen zo jammer dat ik het vorig jaar al aangaf en het niet kon volgens de hoge Scaniaheren.

Gelukkig hadden we niet zo'n strenge winter vorig jaar en zijn we er door gerold.

Dat gaat deze winter iets anders worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
ik reed vandaag met m,n vehicle ook met een aardig achteras gewichtsdruk en bij st. nicolaasga *15:00 kwam ik net zo,n combie tegen alswaar johannes mee rijdt

.

[ATTACH=CONFIG]55410[/ATTACH]

Dat was ik nie nee, maar Lautje D. en die heeft er nu ook zo'n onderbreking op!

Beetje zo'n klassiek bussie afbeulen:D

Hij heeft in ieder geval de sleepas eronderweg geschroefd, hoeft ie ook niet te kutviolen of die omhaag gaat of niet:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou ik heb het eindelijk voor elkaar hoor, ik kan mijn slepertje optrekken als ik wat geladen heb.

Het heeft maar 16 maanden geduurd en er heeft 1 van de collega's achter de falck moeten hangen maar dan kan het toch.........:zegtniets:

Alle goeie dingen komen langzaam he?

Nou Willem, kom er maar in met je foto bvan meer dan 20 ton op je trekas:p

Ik wil hier natuurlijk niet de stoerste zijn he:D

[ATTACH=CONFIG]55405[/ATTACH]

Het is sowieso een erg mooi aslast-schermpje in je boordcomputer. Is dat standaard..??

Wij behelpen ons met gewoon een standaard metertje dat de druk in de balgen weergeeft, moet je zelf maar uitvogelen hoeveel dat ongerekend is in kilogrammen op de assen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Nee FLand dat is een optie en kost volgens mij nogal wat extra als ik ze geloven moet.

Ik kan van de aanhanger ook de asdrukken zo zien en dus totaal ook, werkt perfect al zeg ik het zelf.

Ook op de weegbrug scheelt zowat niks, erg goed systeem en hulpmiddel voor de chauffeur!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Prachtig systeem, dat wil ik ook..!!

Het is in feite niet meer dan een censortje om de druk te meten en een rekenmachinetje erachter om dat om te rekenen maar het ziet er goed uit.

Als ik mijn trailer ophaal bij de spaanplaatfabriek dan kijk ik naar het gewicht dat ze opgeven, check mijn asdrukmetertje en schat in hoe het gewicht verdeeld is over alle assen. Dan ga ik even over de weegbrug om te kijken hoever ik ernaast zit. Is altijd handig als je onderweg geen weegbrug bij de hand hebt... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
LOLLOLLOL

even off topic ,je heb dus nog mensen die km weg trappen

mmwwwaaahhhh, je hebt er die meer hebben.....

Ik zag het net ja, 16 maand. De tijd gaat snel dus. Maar vanaf nu dus minder km's, dat snap je zelf ook wel hè? ;):D

Waaannntttt????? omdat het sneeuwt zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden