Spring naar bijdragen
poostman

vergoeding niet betalen.

Recommended Posts

omdat de klant overnacht vergoeding niet betaald maar zegt dat hij voor eten zorgt zo ook een gelegenheid is om te douche.

ik slaap verder wel gewoon in de auto des al niet te min is dit voor mijn werkgever reden om mij geen nacht vergoeding te geven mag dit wel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke edje ;)

even uit de KNV cao geplukt:

Vergoeding van verblijfkosten

1. Algemene vergoedingsregeling
    Aan de werknemer worden volgens onderstaand schema de onderweg gemaakte
    kosten vergoed bestaande uit maaltijden, overige consumpties en overige diverse
    kleine uitgaven verbonden aan de uitoefening van de dienstbetrekking. Hieronder
    vallen niet de kosten van logies, inrichting van de cabine, koersverschillen en
    uitbetaalde fooien.
    Van het bovenstaande kan worden afgeweken indien een
    afzonderlijke detacheringregeling is getroffen of de ondernemer een regeling
    heeft getroffen in die zin dat de werknemer gratis gebruik kan maken van
    bedrijfskantinefaciliteiten welke qua niveau in overeenstemming dienen te zijn
    met de rechten die normaal gesproken ontleend kunnen worden aan onderstaande
    tabellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het blijft erg rustig hier dus ik zal TLN ook maar even posten :p

Artikel 40

Vergoeding van verblijfkosten

1. Aan de werknemer worden volgens het in lid 3 van dit artikel opgenomen schema
    de onderweg gemaakte kosten vergoed bestaande uit maaltijden, overige
    consumpties en sanitaire voorzieningen. Hieronder vallen niet de kosten van
    logies, inrichting van de cabine, koersverschillen, uitbetaalde fooien,
    telefoonkosten en overige kosten.

2. Van lid 1 kan worden afgeweken indien een afzonderlijke detacheringsregeling
    is getroffen of de werkgever een regeling heeft getroffen waardoor de werknemer
    gratis gebruik kan maken van bedrijfskantinefaciliteiten. Deze
    bedrijfskantinefaciliteiten dienen qua niveau in overeenstemming te zijn met de
    rechten die normaal gesproken ontleend kunnen worden aan onderstaand schema

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier   
Gast routier

Als het adres van de klant ook je standplaats is, dan mogen zij die okv stoppen, wanneer er faciliteiten zijn. En die zijn er volgens jouw zeggen.

Zo niet, dan dient men gewoon te betalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus als er een kantine is waar je kunt eten en douche op kosten van die klant waar ik van maandag tot vrijdag verblijf dan heb je geen recht op overnachtvergoeding? dan ben ik dus ook verplicht om er van gebruik te maken en wie bepaald of het qua niveau in overeenstemming is ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

TLN en KNV Cao's gaan toch samen vallen in de toekomst?

Maar als je een maaltijd krijgt en over sanitaire faciliteiten kunt beschikken, dan zou ik niet zo moeilijk doen. Dat zijn toch precies de dingen waarvoor de verblijfskostenvergoeding bedoeld is?

Dat nog afgezien van wat de Cao precies zegt....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
dus als er een kantine is waar je kunt eten en douche op kosten van die klant waar ik van maandag tot vrijdag verblijf dan heb je geen recht op overnachtvergoeding? dan ben ik dus ook verplicht om er van gebruik te maken

Nee je hoeft er geen gebruik van te maken maar ik zou het wel doen anders jaag je jezelf alleen maar op extra kosten.

en wie bepaald of het qua niveau in overeenstemming is ?

Niemand, maar ik zou wel gaan klagen als het geen ***** is met fatsoenlijke bediening want u wilt er qua niveau natuurlijk niet op achteruit gaan.

Oja, vergeet niet te informeren bij uw werkgever of de ruime fooi inbegrepen is.;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vraag 1: onder welke cao val je?

vraag 2: heb jij met je werkgever hierover een afspraak gemaakt en is deze schriftelijk vastgelegd?

zoiets speelde een paar jaar geleden ook bij bootovertochten, werkgevers hoelden een bedrag of de okv in tijdens de oveertocht omdat ze eten geserveerd kregen aan boord.

de rechter heeft dit toen verboden, er mocht niet meer gekort of ingehouden worden.

ik denk dat hier ook zo iets speelt, een koehandel tussen jouw werkgever en de opdrachtgever.

iets van waarom moet ik betalen als jouw chauffeur hier overnacht?

tsja dat staat in de cao, hij heeft recht op een okv voor eten en drinken onderweg dat moet ik hem betalen!

ja maar hij kan hier gratis eten, gratis douchen allemaal op mijn kosten, dan hoef ik daar toch niet extra voor te betalen?

eh ja eigenlijk wel

nou dat verdom ik eeuwig, hij eet hier maar en ik betaal die vergoeding niet meer.

zie hier het dilemma van je werkgever, maar feitelijk moet hij gewoon zijn poot stijf houden!

maar dat doet hij dus niet!

maar hij mag ook niet zomaar de gehele dagvergoeding inhouden, enkel het bedrag wat de opdrachtgever vraagt voor een maaltijd en douche!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar feitelijk moet hij gewoon zijn poot stijf houden!

maar dat doet hij dus niet!

Gezien de tijd denk ik dat er weinig keus is.

Als die werkgever z'n poot stijf zou houden, dan zou Poostman nu niet met deze vraag zijn gekomen, maar een topic hebben geopend met dezelfde titel echter met als uitleg: "Klopt het dat ik geen onkostenvergoeding krijg als ik 8 uur per dag de werkplaats loop aan te vegen? En kan mijn werkgever mij verplichten om voor de 3e keer deze week dezelfde loods aan te vegen?"

;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als het adres van de klant ook je standplaats is, dan mogen zij die okv stoppen, wanneer er faciliteiten zijn. En die zijn er volgens jouw zeggen.

Zo niet, dan dient men gewoon te betalen.

Sorry routier ik kan nergens het woordje standplaats vinden in het art.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ger dat weet je toch, op standplaats of minder als 4 uur weg = geen OKV

Poster is niet op standplaats, hij is "gedetacheerd" hij zou dus recht hebben op verblijfskostenvergoeding, maar daar werkgever en klant hebben afgesproken dat hij daar van de berijfskantinefaciliteiten gebruik kan/mag maken krijgt hij niets, als het eten bestaat uit gevulde koeken en friet met fricandel dan zou ik aan de bel trekken, is het gewoon verse pot en voldoet het aan moeders keuken dan heeft hij in mijn ogen geen poot om op te staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier   
Gast routier
Sorry routier ik kan nergens het woordje standplaats vinden in het art.

Ik ook niet.

Maar ik spreek uit een persoonlijke ervaring.

Dus m.a.w. ik gooi een mogelijk balletje op.;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

het gaat mij om de manier waarop Marnix in overleg krijg je vaak meer voor elkaar dan dat het je word mede gedeeld en als het me werkgever bevalt dan laat hij mij de volgende keer zeker bij zijn tante eten en douche omdat die toch in de buurt woont maar zo werkt dat niet. als het gaat om rij rust tijden loonschaal dan is het ook conform cao toch ? het gaat mij ook niet zo zeer om het geld maar om mijn recht

andere transport bedrijven (charters) die voor dezelfde klant rijden als mijn werkgever daarvan krijgen de chauffeurs wel alle vergoedingen betaald.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
als het gaat om rij rust tijden loonschaal dan is het ook conform cao toch ? het gaat mij ook niet zo zeer om het geld maar om mijn recht

andere transport bedrijven (charters) die voor dezelfde klant rijden als mijn werkgever daarvan krijgen de chauffeurs wel alle vergoedingen betaald.

Rij en rusttijden, andere/charters hebben helemaal niks met je verhaal temaken.

Antwoord op het Cao verhaal staat hier geschreven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden