[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een week vol verrassingen.....


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Tijdens de GVT tijd laden we daar regelmatig voor Huybrechts.

In Tilburg was het wel in no time gelost, werd ook altijd netjes behandeld.

Ja, gek dat het nog steeds in m'n kop zit. Die fabriek zit ook redelijk dicht bij der aotobahn toch? En de docks zijn allemaal aan de oost zijde van dat gebouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 469
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Het is voor jou al zeker meer dan 20 jaar geleden dat je daar geweest bent denk ik zo, het is tegenwoordig écht gigantisch groot. Wel zo dat de meeste docks inderdaad ook nu nog steeds aan de oostkant zitten.

En de GVT die voor ons wat mee terugnamen was een paar jaar geleden zelfs ook nog zo Ibo. Ik zag regelmatig auto's en opleggers van GVT bij die klant in Euskirchen staan laden voor Tilburg.

Werk veranderd, komt en gaat: tegenwoordig is het werk vanaf die klant in Euskirchen wat minder op af en toe een paar ritten na, vanuit de hoge toren in Zeewolde heeft men besloten om bepaalde bestemmingen in Nederland beter te mijden. Denk dan b.v. aan een ETOS Beverwijk waar je met 6 auto's een uur of 3-4 staat te wachten, dat soort dingen.

En zo ik Bakker heb leren kennen in de afgelopen twee jaren zijn ze vrij gemakkelijk in het afscheid nemen van bepaalde klanten als het niet genoeg in de kassa brengt. Het meeste werk vanaf die klant gebeurt nu dus door een andere grote jongen uit St.Niklaas die het schijnbaar wel kan voor die prijs. Maar daar werkt dan ook amper nog een Belg...;)

En daar zit dan wel weer een risico van alleen maar volle bak dc werk:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het kan ook best goed gaan!

Woensdag had ik twee grote DC's in één rit: Elst en Heteren, vóór de eigenlijke rit gevoegd (van Beek en Donk tot St Oedenrode). Dan gaan mij toch wel iets de wenkbrauwen omhoog bij het zien van de ritlijst de avond tevoren...

Maar goed, om 7.30u verwacht in Elst dus sta ik daar om 7.15. Aanmelden via de computer met een ordernummer, meteen een deurnummer gekregen van diegene die dan je papieren inneemt en om 7.25 gelost en wel aan de koffie! Alleen de controle duurde wat langer: die mensen beginnen schijnbaar pas om 7.30.

In Heteren was de aanmeldtijd 8.00 uur; met een print van een mailtje van klant naar planning erbij dat dit een wat lastige klant is die sch*** heeft aan leveranciers en diens transporteurs waardoor het wat langer kan duren... Maar eens melden bij de portier, vervolgens een balie verder bij de vaklui; deurnummer gekregen en daar heen. "Maak daar maar een rijtje, de lege euro's kun je daar pakken waar die electrische pompwagen staat, die mag daar straks ook weer heen na gebruik" Zo gezegd zo gedaan, rondje om het pand om m'n 'dagpas'in te leveren en met 'n goed half uur weer een vrij man ;)

Wat ik maar aan wil geven: het zal heus anders gaan, voorbeelden genoeg hier zo links en rechts. Maar als ik dat vergelijk met mijn eigen werk: hele auto open bij iedere klant, in weer en wind orderpicken (bij steeds minder licht in deze tijd), door wegbezuinigd personeel steeds meer handmatig lossen etc. etc. en dat ca. 20 keer per dag weet ik wel wat beter is om te doen!! Binnen, goed verlicht, losmateriaal aanwezig... mwah :angel:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die verhalen heb ik genoeg gehoord Ger!

Zo ook ooit een keer het verhaal van mijn collega -inmiddels in de VUT- die bij P&G in Mechelen een volle auto 'zeeppoeier' had geladen, en dan allemaal in die kartonnen emmertjes.

Dat moest dus bij een klant gelost worden en opnieuw op pallets gestapeld worden en daar was je dan zo'n halve dag zoet mee. En precies zoals ik hem al die jaren gekend heb vertrok hij altijd ruimschoots op tijd en had die dag voor de gezelligheid zijn vrouw een keer meegenomen.

Komt een paar uur te vroeg op een Godsvergeten industrieterreintje en staat aan de gesloten deur bij de klant. Tenminste, hij was in de veronderstelling dat daar zijn klant zat......

Overijverig als hij was dacht hij alvast een schot voor de boeg te nemen, gooit de hele zijkant van zijn huif open want zo ging dat toen nog, en begint samen met zijn vrouw de emmertjes van boven naar beneden te gooien, zodat hij ze daarna alleen nog maar op pallets hoeft te zetten en binnen hoeft te trekken..

Uiteindelijk...beiden met een natte rug van de zweet en aan het einde van hun Latijn nemen ze samen nog even plaats in de cabine en wachten tot de deur opengaat.

Maar de deur bleef gesloten....het wachten bleef duren en bellen ging ook niet zomaar want mobiele telefoon en volgsystemen bestonden nog niet in de jaren '70. Uiteindelijk, na veel vijven en zessen ergens in het dorp de firma kunnen bellen met de vraag waar die klant bleef, want hij stond daar al een paar uur te wachten met een hele vracht emmertjes waspoeder op straat.

Bleek even later dat de klant verhuisd was en iemand vergeten was het adres te veranderen.....LOL

Heb ook nog een overstapelverhaal......

Het was bij een klein transportbedrijfje uit Oss.

Baaske reed zelf ferrywerk en had 2 auto,s voor VGL> van gend en loos rechtstreeks vervoer toendertijd.

Baaske begroet hem bij thuiskomst en zegt van ....... Wa kikte toch beteutert.

Mmmmwa Wa denkte zegt hij> maandag volle bak Unox voor de Sligro, en alles moet eraf< betekent overstapelen.

Baaske zegt ....... daar ga je dan mooi 2 dagen over doen, en maakt dat hij maandag half leeg is en koppelt af in Veghel en komt mee de losse trekker terug naar Oss.

Dinsdag ga je terug en maak dat je net na de middag leeg bent.

Mar dat kan ik toch nie maken zegt ...... want die ander van VGL zijn altijd op maandag leeg.

Doe da nou maar zo zegt baaske.

Dinsdag middag meld ..... zich leeg bij VGL, poe ff stil aan de lijn en toen van> nou pas, die ander zijn altijd s,maandag al leeg.

Zegt ..... ja dat kan wel, maar met mijn figuur gaat dat overstapelen niet zo snel.

Daarna heeft hij nooit geen volle bak meer over hoeven te stapelen, en baaske zij van ziede nou dak gelijk had:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En zo ik Bakker heb leren kennen in de afgelopen twee jaren zijn ze vrij gemakkelijk in het afscheid nemen van bepaalde klanten als het niet genoeg in de kassa brengt.

Das heel verstandig,zo hou je t t langste vol.:ok:

Het meeste werk vanaf die klant gebeurt nu dus door een andere grote jongen uit St.Niklaas die het schijnbaar wel kan voor die prijs.

Gilbert ??????:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een volle auto 'zeeppoeier' had geladen, en dan allemaal in die kartonnen emmertjes.

............................. ergens in het dorp de firma kunnen bellen met de vraag waar die klant bleef, want hij stond daar al een paar uur te wachten met een hele vracht emmertjes waspoeder op straat..................Bleek even later dat de klant verhuisd was en iemand vergeten was het adres te veranderen.....LOL

vandaar het spreekwoord

bezint eer ge begint

Wat zal zijn vrouw een fijne dag gehad hebben.......:p

Ja,LOL,als je er later aan terugdenkt,maar het zijn wel het soort dingen die ons,chauffeurs "gevormd " hebben.

Je collega had ook nog een paar uur kunnen wachten en dan gaan bellen waar men blijft,hij had moeders toch bij ,dus haast had ie niet.

Ik zie het onze nieuwe oost Europese medeburgers nog niet doen: eigen initiatief tonen.

En soms werkt eigen initiatief tegen je( zoals bij jouw collega),maar meestal neem je er n voorsprong mee.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pierre deze heb ik zelf meegemaakt, ene kattemepper let op.

jaartje of 20 geleden heb ik in mijn carriere fff voor de Gpdw gewerkt en dat was een uitzendbureau voor chauffeurs.

Belt er een van het Gpdw op met de vraag of ik eventueel een paar weken voor Vos uit Oss zou willen rijden, was distributie voor Unox en Silvo producten.

Het was geen moeten zeiden ze er nog bij, en konden het begrijpen als ik dat liever niet deed.

Ik zeg geen punt en wil dat wel proberen, zei er ook nog bij dat ik uit mezelf daar niet zo snel zou gaan soliciteren.

s,maandags me gemeld en kon op pad met een scaniaatje 82 met 2 asser opleger met een hele hoop gewicht erin, en na de middag was ik terug en een vaste chauffeur was bezig met zijn aanhanger aan te dokken,> toen hadden ze nog bakwagens met een drieasser schamelaanhanger erachter,

Ik vroeg aan die chauffeur of ik ff een keer met zijn combi mocht terug zetten om te kijken of ik het nog niet verleert was.

Tja en dat zag die planner net, dus toen ik binnen kwam zei hij van> jou kan ik ook wel met een combi weg sturen zie ik wel.

Tja ik was daar mee opgegroeid dus je verleert het niet zo snel,

Na 2 weken met de oplegger rond gestuurd te hebben, en al gehoord had dat die met die combi,s ook regelmatig moesten over stapelen vond ik het wel goed zo want hoefde niet veel te stapelen, en vaak een elecktrieke kar mee voor de zware pallets.

Maar toen kwam de dag, s,middags kom ik terug en de planner zei zo van ..... morgen heb ik iets moois voor je.

Ik zeg Oooowe wa is da dan.

Nou zegt hij er is een combichauffeur ziek en dat is een mooi ritje voor jou> lossen Doetinchem ( unigro ) en laden bij royco in Utrecht voor Oss.

Zit daar nog iets achteraan vraag ik, want dat is in een voormiddag gedaan.

Hoho zegt hij, in Doetinchem moet er overgestapeld worden, en je lost om 6 uur, en dan kan het wel 11 uur zijn voor je daar wegrijdt, en ze leggen je daar wel uit wat er afgestapeld of gehalveerd moet worden.

Ik meld me om 6 uur bij een niet al te vriendelijk persoon in Doetinchem, die alleen maar zegt van Alweer een nieuwe bij Vos.

Hij overhandigd mij een loslijst met kruisjes, nulletjes vierkantjes sterretjes voor de producten gemarkeert wat dus betekende wat er met de betreffende pal moest gebeuren, ik wist dat niet.

Heb mijn motorwagen leeg, want die was niet zo groot, en vraag aan die chef zo van, kan je met ff uitleggen wat er af moet of gehalveert.

Brult hij van dat weten die van Vos allemaal, ik niet zeg ik nog en weg was hij weer.

Mwaa eerst maar eens de aanhanger aan het dok denk ik en nog maar wat pallets eruit.

2e keer vraag ik de chef om het me ff uit te leggen, want ik snap het niet, en weer brult hij een keer en loopt door.

Ik denk weet je wat ik trek effe al die pallets eruit, dan issie vast leeg en kan hij zometeen de kleren krijgen mee zunne soep.

Ik wil hem voor de 3e keer vragen hoe het nu moet, begint hij weer te brullen van waarom ik alle pallets eruit gereden heb en dat ik zo niet kan over stapelen.

Ik zeg weet wat jij doet, je bekijkt het maar mee oewe soep, hier is jou bon en ik ga weer verder, houdoe.

En dat doe jij niet schreewt hij nog na, en ik zeg van moet je maar eens opletten wat er gaat gebeuren, ene ik in die Scania en gas erop ri royco in Utrecht.

Onderweg bel ik de planner in Oss op voor het ordernummer van Utrecht.

Het was nog maar 8.30, dus vraagt hij verbaast van, ben jij nou al leeg, waarop ik hem het hele verhaal vertel.

Maare heb je wel alles gelost daar vraagt hij, waarop ik zeg van ja alles staat binnen maar heb geen lege pallets terug geladen.

Oke zegt we bellen wel en ga maar laden in Utrecht.

Ik heb er nooit iets meer over gehoord, en heb ng een hel tijd voor Vos gereden, tot ik op een gegeven moment weer ergens vast aan de gang ging.

Mvg Ouwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Meestal begin ik dan te twijfelen of zo'n telefoon of pieper niet kapot is".

Dit herken ik zo erg. Hoe vaak ik me dat bij de Edeka's, Metro's en ReWe's niet afgevraagd heb. Ik dacht altijd: 'dat kan toch niet zo lang duren met bederfelijke waren':confused:

Wel dus:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Pierre: Mooi verslag weer. Jullie laden regelmatig in Euskirchen begrijp ik, maar las vorige week ook iets over werk dat De Clercq daar nu wegrijdt. Is dat de reden dat je daarom nu leeg doorschiet va. Frankfurt / Euskirchen naar Brunssum / Helmond om daar te laden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden