[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een week vol verrassingen.....


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Kun je niet in je mariniers uniform en wapens even het kantoor inlopen en vragen of ze de sleutels echt wilen hebben Pierre, terwijl je wat fotoos van je boks en vlees snij periode op een buro laat vallen?

Het is nooit leuk, maar aan de andere kant, de wagen is eigendom van het bedrijf, als volgende week de huiskleur roze word heb je weer iets anders om over te prakizeren.

Nogal wat sneeuw dus, alles wat je nodig hebt om stil te staan is 1 kluns.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 469
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ha Pierre heb net je verhaal gelezen. Balen zeg dat je een cf'tje wordt toebedeeld. Ik was dus die chauffeur van DARVI vrijdagmorgen bij de DOW in Seneffe. Was eigenlijk te kort dat we elkaar spraken.

Moest naar binnen om te lossen. Ben benieuwd naar de rest van je verhaal. Grtn Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

noooah fleur, ik heb 8 jaar voor BL in Bunschoten/Zeewolde gewerkt, ik snap Pierre z'n gevoelens hierover wel.

Hé JP, hou eens op dieén mens te verdedigen, een marinier heeft geen gevoelens, die heeft alleen z'n bevelen :mad:

En daar is genoemde (ex) marinier niet blij mee, wat ik als collega dan wel weer snap :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Begrijp jou gedachte wel hoor Pierre,je doet netjes je werk en bent zuinig op je spullen.. Was bij mn vorige werkgever ook het geval,toen ze eenmaal wisten dat ik weer terug op het buitenland wou,was ik de gebeten hond.. Was al een chauffeur aangenomen die op mijn auto ging,werd ook lachend gezegd.. Werd s'middags om vier uur nog even richting zeeland gestuurd om 2 bakken te wisselen,terwijl ik s'morgens al om 5 uur begonnen was..Was echt zieken op een kinderlijk niveau.. De rest van de auto's stond al op de dam,werd je gebeld vanuit de kantine hoe het liep.. Hoop gelach op de achtergrond... En dat heeft dik een jaar geduurd dat getreiter..Kreeg het toen aan de stok met de planner,voorheen chauffeur geweest bij ons.. erger volk kan je je niet bedenken..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verdedig niks, ik merk enkel op dat deze meneer heel goed snapt waar die meneer het over heeft.

Verdedigen kan ie zelf toch veel beter als marinier :D

Ja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geen wonder, Johan had Vrijdag ook al haast :D

viel mee met die haast. Had nog aardig routje alleen op geven moment belt planner er zitten verkeerde spullen in auto. IPV Aalter zat er Zwolle in. Dus route afgemaakt en 1630 klaar op zaak. EN vanmorgen om 330 gaan rijden om 6 uur Zwolle te lossen, men had die spullen nodig van het weekend en aansluitend nog geladen en weer gelost in Genk. Al met al pas vanmiddag om 1530 weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk dat zijn vrouwke hem eindelijk gevangen heeft, tussen het rijden, vissen en dat forum was ze ietwat naar de achtergrond verdwenen, en vrouwen houden daar niet zo van, zeker daar in Tilburg en omstreken...

Dus nu staat onze Pierre op een ladder, met tranen in de ogen en knikkende knietjes het plafond te schideren, onze picasso.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een zware domper lezen jullie.......... Allemaal om die auto........:rolleyes:

We zijn zo terug, wordt vervolgd.....;)

Das natuurlijk slecht nieuws om de dag/week/jaar te beginnen en ik weet zeker dat we met zn allen hier nog(in een eventueel ander topic,dat jij zelf best mag beginnen) terug zullen komen.

IK wil me beperken tot je "voyage" naar Besancon.

T begon al slecht natuurlijk, met die sneeuw,wat me opviel is dat je over Luik bent gegaan;het stuk van Luik,naar Luxemburg is heel berucht in de winter.

De Ardennen zijn zowiezo het minst onvoorspelbare gebied in Europa,meteorologisch bekeken dan.

T is natuurlijk allemaal natte vinger werk,als je vanuit Tilburg vertrekt heb je ook nog de metropolen Antwerpen en Brussel voor je,dikwijls vele malen erger dan een besneeuwde Ardennen.:D

Ben je Brussel eenmaal voorbij begint de echte "winterellende "pas als je Namen ver voorbij bent,in de buurt van Neufchateau, je hebt er ook minder "steile,lange"klimmen dan over de Luik route.

Wat je zegt over dat rijverbod voor vrachtverkeer klopt helemaal,en is niet leuk voor ons als je erin staat,maar wel begrijpelijk;als (beroeps) chauffeur heb je altijd wel wat bij om te knagen en wat te drinken(als je tenminste verstandig bent wel:D)en kun je zelf koffie zetten of zo.

Die mensen die met de pkw onderweg zijn(en ook wegenbelasting betalen)en dikwijls maar korte afstanden afleggen ,hebben dat allemaal niet.

En als t dan misgaat met t weer,en men moet prioriteiten stellen ,kan men beter een vrachtwagen ,die stand verwarming,radioverbinding,telefoon,satelliet schotel,magnetron ,koelkast,en dvd speler(met voldoende wel/niet erotische dvd schijven) aan boord heeft stil zetten dan dat men een huismoedertje,dat haar kinderen van school heeft gehaald met een helicopter moet komen ontzetten omdat ze niet verder kan omdat een vrachtwagen in de klim blijft steken en ook de strooiwagen er niet langs kan.

IN Frankrijk doen ze dat ook zomaar hoor,een rijverbod.

Alhoewel ze daar toch een stuk voorzichtiger mee geworden zijn.

In het verleden zette de gendarmerie het vrachtverkeer aan de kant,de chauffeurs echter gingen aan de wandel om een restaurant te zoeken in een dorpje wat men in de verte zag,of stapte bij iemand in de luxe wagen en gingen liften(op zoek naar B.T.W: Bier. Tabak en Wijven:D)

Als dan de gendarmerie de weg weer vrijgaf,stonden daar werkelijk tientallen vrachtwagens,meestal onverlicht,links en rechts op de weg;zodat de puinhoop nog groter was.

Duidelijk iets van de theorie,dat in de praktijk niet werkt.

Paar jaar geleden had ik hier ook een aanvaring met een forum lid toen ik stelde dat je in winterdag altijd moet zorgen dat je wat eten en drinken bij je hebt omdat de overheidsdiensten het vrachtverkeer als eerste aan de kant zetten.(in hun ogen terecht,maar in onze ogen natuurlijk onterecht:angel: )

Blij dat je toch van de rit op zich( ondanks het slechte nieuws over je auto) toch een positieve indruk gekregen hebt,en voor de volgende keer dat je daar komt toch wat indrukken hebt waar je je op culinair gebied kunt laten "verwennen":D

Waar je gestaan hebt,La Gabbiote, ken ik alleen van erlangs rijden,ik heb ooit eens iets gepost dat ik er wilde stoppen maar dat ie dicht was,evenals le Demoiselle d'Olichamps,maar beiden zijn weer open ,en ik hoor van jou positieve berichten over La Gabiotte,dus als ik er eens langs kom ga ik er eens kijken (naar die serveuse :banaan:)

En in de nood leert men vrienden kennen,die Belg die je met een noodgang voorbij kwam,je reed m achterna en hebt toch een gezellige avond gehad,dat zijn de mooie momenten die je er bij krijgt,dit is niet het doel,maar t gevolg(zoiets als in een gondel zitten:D:D)

En die twee auto's die je van BAS zag,aan de grens;ik denk dat dat "collega's"waren, uit BA(Bratislava(SK):D

DE NL chauffeurs stoppen en tanken bij de BP in Capelle en doen daar pauze,want daar krijgen we een bonnetje voor gratis koffie:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat zijn vrouwke hem eindelijk gevangen heeft, tussen het rijden, vissen en dat forum was ze ietwat naar de achtergrond verdwenen, en vrouwen houden daar niet zo van, zeker daar in Tilburg en omstreken...

Dus nu staat onze Pierre op een ladder, met tranen in de ogen en knikkende knietjes het plafond te schideren, onze picasso.....

[heeeeeeele dikke grijns]

Oh, maar alleen vanwege die ladder hoor :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Peter, vanuit Tilburg, en zelfs Gilze rijde ik ook altijd via Maastricht/Luik naar Luxemburg, denk dat het in km niet veel uitmaakt, maar zoals je schreef, dat Brussel is iets om ver vandaan te blijven.

Vanuit Roosendaal zal het misschien wel korter zijn.

Pierre is inderdaad nogal stillekes......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kun je niet in je mariniers uniform en wapens even het kantoor inlopen en vragen of ze de sleutels echt wilen hebben Pierre, terwijl je wat fotoos van je boks en vlees snij periode op een buro laat vallen?
Nou nee, lijkt me geen strak plan. Er zijn al wat van die ex-collega's die compleet omgehangen in Rambo-tenue de voorpagina gehaald hebben (klik>>>)....

Nee,nee Ibo,wat Pierre z,n collega uithaalt is moord in de relationele sfeer,een" crime passionnel" z.g.z.daar kom je in NL met een paar jaar wel mee weg,en nog n paar jaar in een TBS kliniek,met soms een paar verlofdagen( om je de kant te geven om te ontsnappen).

Wat jij bedoelt;als Pierre in vol tenue van het Korps Mariniers,zijn werkgever bedreigt of wat aandoet kan men wel eens uitleggen als een economisch delict,en dat word in NL wel erg streng bestraft.:ja::ja::D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En zo werd het dan woensdag....

Toch had dat ook nooit zo'n probleem geweest, geheel tegen de principes van sommigen in heb ik altijd wat te eten en te drinken bij, in ieder geval genoeg om 2 dagen mijn auto niet uit te hoeven.

Uit voorzorg heb ik dat altijd bij me, waar ik ook naar toe ga. Iets wat is blijven hangen uit mijn tijd bij de blauwe broeken met de rode streep. 'Ga nooit van huis zonder.....'

Mijn idee,gewoon wat blikken en van die voorverpakte peperkoek in de auto hebben en de nodige blikjes biertje en wat flesjes :wijn:,beter mee dan om verlegen.

Ik had altijd een stuk of wat van die blikken Struik bij,dikwijls gooide ik ze na n jaar weg omdat ze over de datum waren,maar een keer was ik er verschrikkelijk blij mee toen ik in de Ardennen,tussen de afslag 27 en 29,vanwege ijzel niet meer verder kon,om 17 uur s'middags.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat een avontuur weer gisteren. Dat begon direct al goed....

De borden richting Vesoul geven een hoogtebeperking aan; 3,8 meter. Al wat hoger is moet via Lure, de D64 omrijden.

Toevallig had mijn collega het gisteren nog over 'die tunnel' waar je gewoon onderdoor kon, maar wel in het midden moest gaan rijden. Maar of dat nu deze tunnel was, ik weet het ook niet.

Ik besluit om maar geen onnodig risico te nemen, dan maar een stukje om. Nu zullen de mensen hier op het forum die bekend zijn in dat gebied mij vast gaan vertellen dat ik daar inderdaad gewoon onderdoor had gekund, maar ik heb iets teveel foto's van bruggen en viaducten gezien op dit forum. Die info zal ik meenemen voor een eventuele volgende keer, maar voor mij is het nu het risico niet waard in ieder geval

Dus via Lure naar Vesoul...en hier begint het écht mooi te worden.

Dat viaduct is hier:

http://maps.google.nl/maps?q=47.660029,6.212146&ll=47.66004,6.212136&spn=0.002439,0.006539&num=1&t=h&z=18

En daar kun je gewoon onderdoor,wel in het midden blijven.

Alhoewel het over Lure niet zo erg ver om is.

En,ik weet niet of t je opgevallen is,maar er is daar ook nog een restaurantje langs die route,een klein toko'tje met een Avia pomp erbij:

http://maps.google.nl/maps?q=47.657446,6.327664&ll=47.657374,6.327717&spn=0.004878,0.013078&num=1&t=h&z=17

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik passeer de Routier waar ik gisterenavond eigenlijk had willen staan, "La Charmotte" in Quenoche. Zo in een oogopslag leek me die in Fougerolles dan toch beter wat parkeerplaats en rust betreft. Hier is de ruimte beperkt en sta je direct langs de weg.

[ATTACH=CONFIG]59545[/ATTACH]

Een eindje verderop onder Vesoul zat er nog ééntje, Champs Civet.

Ik besluit om hier effe te stoppen en pauze te maken. Links aan de rotonde zit-ie, en het ziet best redelijk uit, op het parkeerterrein na, dat is onverhard met wat valkuilen erin.

Pizzeria erbij, dus even kijken daar.

Ik neem de rotonde en rijd het modderige parkeerterreintje op. En opeens een klap...ik word zowat door m'n cabine gelanceerd. Ik schiet met m'n rechtse wiel in een kuil en even vrees ik dat alles onder m'n auto is afgebroken. Godgloeiende godn*ndeju....

Werkelijk alles, maar dan ook alles slingert door de cabine. M'n kaarten, m'n boeken, m'n koffie. Alles ligt ondersteboven. Ik stap direct uit en ga kijken hoe het erbij staat. Godzijdank.... geen enkele schade. Wat een teringklap was dat zeg.

Ik kan dus gaan ruimen en poetsen en mijn pizza schiet er dus bij in. Volgende keer maar dan....

M'n drie kwartier volgemaakt met schoonmaken, de koffie zat zowat tot aan het plafond... :rolleyes:

[ATTACH=CONFIG]59525[/ATTACH]

Afijn, zo maak je wat mee onderweg.

Als je in Quenoche komt kun je ook achterin parkeren ,degene die vroeg weggaan staan meestal vooraan,inderdaad langs de straat,maar als je helemaal tijd hebt zet je m met zijn neus van de weg af tegen de rand van de parking en slaap je als n roosje:D

Ja ,en Champ Civet is een apart tentje,t eten is er goed hoor,maar t interieur is er duidelijk"gedateerd'smerig is t er beslist niet maar in NL had zo een zaak geen bestaansrecht gehad,maar dat kan van meer Franse restaurants gezegd worden.

En die parking is i.d.d. een verhaal apart.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden