Spring naar bijdragen
664Freedom

400 superzware Scania LZV's voor Peab

Recommended Posts

Scania is begonnen met de uitlevering van de eerste van in totaal 400 Scania's R 730 8×4, die worden ingezet als LZV's in het vervoer van ijzererts voor bouwbedrijf Peab.

De combinaties, die tot 117 ton (!) mogen wegen, rijden rond de nieuwe mijn van Northland Resources in het Zweedse Pajala.

LZV's mogen in Zweden net als bij ons zestig ton wegen, maar een verzoek aan de Zweedse autoriteiten is genoeg om met de combinatie, die nu 90 ton weegt met een laadvermogen van 63,8 ton, de weg op te mogen.

De LZV is opgebouwd door Scania, met een ........ lees hier verder

Bron: TTM.nl

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

In het filmpje word verteld dat er straks 250 chauffeurs zullen werken.

Ik had daar al eerder over bericht.

Dat zijn nieuwe banen, want het is een nieuwe mijn. 1 van de zoveel mijnen die er open zijn gegaan.

Hier nog een foto.

480298_4346287053755_975091729_n.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

die mogen wel 500 aanhangers bestellen , dus 100 meer om de gekantelde tijdelijk te vervangen

want geheid met zo enen hoog zwaartepunt kun je er op wachten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je naar de cabine kijkt ziet het er niet al te hoog uit, plus ijzererts is echt zwaar, denk dat je een kruiwagen vol met dat spul niet kunt op tillen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, en ze bieden iets van 10 euro per uur, geen overuren schreef je toen ook.

Klopt Ibo. Je maakt ook geen overuren. Het zijn 40uurige baantjes.

Die 10euro lijkt niet veel, maar dit is werk in Zweden, en Zweden is in verhouding een veel goedkoper land als Nederland.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
die mogen wel 500 aanhangers bestellen , dus 100 meer om de gekantelde tijdelijk te vervangen

want geheid met zo enen hoog zwaartepunt kun je er op wachten

Ik weet niet welk idee jij van die chauffeurs heb, maar het zijn lijndienst auto's. 180km heen, lossen, en 180km terug.

Werken in een mijn betekent veiligheid ten top.

Die chauffeurs zullen precies 80km/u rijden.

Neem bv de houtauto's in Zweden, die zijn 4,5mtr hoog. Het zwaartepunt ligt dan heel wat hoger en zelfs die vallen niet om. Uitzonderingen daar gelaten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Net dat filmpje bekeken, het lijkt me nogal saai werk, en dan al die vergaderingen enz.... Doen hier ook veel bedrijven, iedere maand een meeting, als je ergens begint 3 of 4 dagen orientatie...

Bij Lucas geven ze je de papieren, sleutel en good bye.......:bey::D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb er vandaag even naartoe gebeld. Je verdient 24 000 sek dat is omgerekend €2800. Je krijgt natuurlijk ook extra betaald als je 's Avonds werkt. Ze hebben nou 30 chauffeurs in dienst en hebben er ca 200 a 250 nodig.

Het enige probleem is dat er zowat geen woningen te vinden zijn maar die man vertelde mij dat ze druk bezig waren met het bouwen van nieuwe woningen. Ze doen elke nieuwe maand nieuwe interviews alleen moet ik dan wel even 122 mijl (1220km) rijden voor zo'n gesprek niet wetende of je de baan wel eens krijgt ja of nee.

Maar het lijkt mij wel wat.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
122 mijl (1220km)

Vraagjes:

Hadden auto's in Zweden vroeger een "Mil teller" ?

En werden de afstanden op verkeersborden aangepast naar kilometers toen men in 1967 van de linkerkant van de weg naar de rechterkant verhuisde, of werden deze altijd al in kilometers aangegeven ?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

ach wat betaal je voor een halve liter in de kroeg dan in nederland:D:zegtniets: betaal hier 50,-sek voor halve liter bier dus zeg maar 5euro

Behalve in de kroeg biertje

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb er vandaag even naartoe gebeld. Je verdient 24 000 sek dat is omgerekend €2800. Je krijgt natuurlijk ook extra betaald als je 's Avonds werkt. Ze hebben nou 30 chauffeurs in dienst en hebben er ca 200 a 250 nodig.

Heb je ook wat meegekregen van de werkuren/shiften die je zou moeten draaien?

Die 24.000Sek is behoorlijk veel als je maar 40u weken maakt, maar weinig als je 80u zou moeten maken ;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het enige probleem is dat er zowat geen woningen te vinden zijn maar die man vertelde mij dat ze druk bezig waren met het bouwen van nieuwe woningen. Ze doen elke nieuwe maand nieuwe interviews alleen moet ik dan wel even 122 mijl (1220km) rijden voor zo'n gesprek niet wetende of je de baan wel eens krijgt ja of nee.

Dacht dat 1 mijl 1,609344 was?

Dus 122 maal 1,6 = 195,2 km

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb er vandaag even naartoe gebeld. Je verdient 24 000 sek dat is omgerekend €2800. Je krijgt natuurlijk ook extra betaald als je 's Avonds werkt. Ze hebben nou 30 chauffeurs in dienst en hebben er ca 200 a 250 nodig.

Het enige probleem is dat er zowat geen woningen te vinden zijn maar die man vertelde mij dat ze druk bezig waren met het bouwen van nieuwe woningen. Ze doen elke nieuwe maand nieuwe interviews alleen moet ik dan wel even 122 mijl (1220km) rijden voor zo'n gesprek niet wetende of je de baan wel eens krijgt ja of nee.

Maar het lijkt mij wel wat.

Hallo,

Een paar jaar terug schreef u dat u bezig was met een (chauffeurs?) opleiding. Dus heb ik het vermoeden dat u nog niet zo oud bent, of dat u nog niet zo lang over het vrachtautorijbewijs beschikt.

Komt u dan al wel in aanmerking voor deze baan? Aangezien je hier 5 jaar een rijbewijs moet hebben om een LZV-certificaat te halen. Het verkeer kan daar wel minder zijn, maar de gewichten liegen er toch ook niet om.

Vriendelijke groeten,

Holland

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

als je hier je papieren heb mag je rijden :D en zoiets als speciaal rijbewijs is hier niet als bij jullie

Hallo,

Een paar jaar terug schreef u dat u bezig was met een (chauffeurs?) opleiding. Dus heb ik het vermoeden dat u nog niet zo oud bent, of dat u nog niet zo lang over het vrachtautorijbewijs beschikt.

Komt u dan al wel in aanmerking voor deze baan? Aangezien je hier 5 jaar een rijbewijs moet hebben om een LZV-certificaat te halen. Het verkeer kan daar wel minder zijn, maar de gewichten liegen er toch ook niet om.

Vriendelijke groeten,

Holland

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Een paar jaar terug schreef u dat u bezig was met een (chauffeurs?) opleiding. Dus heb ik het vermoeden dat u nog niet zo oud bent, of dat u nog niet zo lang over het vrachtautorijbewijs beschikt.

Komt u dan al wel in aanmerking voor deze baan? Aangezien je hier 5 jaar een rijbewijs moet hebben om een LZV-certificaat te halen. Het verkeer kan daar wel minder zijn, maar de gewichten liegen er toch ook niet om.

Vriendelijke groeten,

Holland

Net wat nal zei heb je hier geen LZV-certificaat nodig. Want die bestaat hier niet.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je ook wat meegekregen van de werkuren/shiften die je zou moeten draaien?

Die 24.000Sek is behoorlijk veel als je maar 40u weken maakt, maar weinig als je 80u zou moeten maken ;)

Geen idee. Je houdt je gewoon aan de rij- en rusttijdenwet. Je wordt geladen, rijd 160km, je lost, rijd 160km leeg terug.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het gauw gaat vervelen elke keer het zelfde stukje op en neer.:( 160 km heen 160 km terug 160 km heen 160 km terug. :eek: Daar zul je van moeten houden anders word het heel zwaar denk ik......................

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

mooi span maar er raar geschreven stukje!

LZV's mogen in Zweden net als bij ons zestig ton wegen, maar een verzoek aan de Zweedse autoriteiten is genoeg om met de combinatie, die nu 90 ton weegt met een laadvermogen van 63,8 ton, de weg op te mogen. De LZV is opgebouwd door Scania, met een 3-assige dolly en 3-assige trailer van Parator en een opbouwspecialist Eksjö Maskin & Truck, die een supersterke structuur heeft gebouwd voor de combinatie. Die is zo sterk dat er op het mijngebied zelfs gereden mag worden met totaalgewichten tot 117 ton. Het laadvermogen bedraagt dan 84 ton! Dat is heel wat ijzererts! Parator heeft de dolly en de trailer eveneens gebouwd met versterkt staal en wil met de drie-assige dolly aslasten verminderen. De complete combinatie is uitgerust met EBS en binnenkort kunnen chauffeurs gewichten en bandenspanning op alle assen afzonderlijk uitlezen van achter het stuur.

90ton totaal gewicht... dat waar ze met de bomen/hout auto's ook al mee bezig waren..

90 ton en 63.8 ton laad vermogen = 26.2 ton eigen gewicht.. netjes voor zo'n span!

echter:

totaal gewicht 117 ton - 84 ton laadgewicht = 33 ton eigen gewicht... (dat eigen gewicht lijkt me gezien het versterkte staal dat gebruikt is logischer... maar wat is het nu echt?

willlleeeeeeem!!!:D?

*zoekt is even op waar pajala ligt*

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

das is alleen op hun terrein en ze moeten een eind richting kurina om daar te lossen voor de trein:P die naar narvik gaat! waar jouw speelgoedboot ligt!:D

niks voor willem zo in de weekenden? is niet zo heel ver vanaf rovaniemi:wijn:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...