[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Stadler Peuerbach


Recommended Posts

  • Forumlid

ik denk als iedere zelfstandige dit zou kunnen doen, zouden de meeste het zeker niet zouden laten, het zijn jou centen waar die ze willen hebben, en die verdedig je met hand en tand, wie er dan de dupe van wordt zal jou een worst wezen, zeker als je zelf ook een aantal keren meegefietst bent, dan verleg je de lat der moraliteit vanzelf wel.(spreek uit ervaring als ex transporteur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk je dat,als jaren geleden het transport in NL niet was geliberaliseerd ,je een kans gekregen had om als eigen rijder te kunnen beginnen?

De enige manier was toen een vergunning kopen,zoals nu in Griekenland nog t geval is.

Deze vergunning kostte toen,in die tijd,rond de 1000/1100 gulden per ton laadvermogen,dat is nu ,zeg maar € 500/ton

Dat was t pensioenpotje van de verkopende partij,die had t ooit voor nop(nou ja,voor legeskosten) gekregen van de overheid en ging t nu duur aan jou door verkopen.

Voor je dus überhauptkon beginnen moet je eerst een vergunning kopen,laad vermogen van je auto x € 500,.ben je al 12/13 000 euri kwijt en dan moet je je auto nog kopen en je bedrijf stichten,en als je teveel fout doet trekken ze je vergunning in en kun je naar je centjes fluiten.

Wil je terug naar zo een tijd dan??(denk t niet)

Ik wil hier nog aan toe voegen dat het zelfs zo was dat als een ander transportbedrijf zei dat hij dat werk van jou ook wel kon doen dat je je vergunning helemaal niet kreeg. Je kon pas een vergunning aanvragen met aantoonbaar werk. Dus met een beetje pech had je helemaal niks. M'n vader heeft zo jaren moeten vechten voor een vergunning, werk kwijtgeraakt door deze regel zonder uberhaupt begonnen te zijn. Er was vroeger een levendige handel in vergunningen. Vergunningen die te koop kwamen werden door bestaande bedrijven opgekocht. Je kon op 2 manieren aan een vergunning komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wil hier nog aan toe voegen dat het zelfs zo was dat als een ander transportbedrijf zei dat hij dat werk van jou ook wel kon doen dat je je vergunning helemaal niet kreeg. Je kon pas een vergunning aanvragen met aantoonbaar werk. Dus met een beetje pech had je helemaal niks. M'n vader heeft zo jaren moeten vechten voor een vergunning, werk kwijtgeraakt door deze regel zonder uberhaupt begonnen te zijn. Er was vroeger een levendige handel in vergunningen. Vergunningen die te koop kwamen werden door bestaande bedrijven opgekocht. Je kon op 2 manieren aan een vergunning komen.

Klopt helemaal,en ik wil er aan toevoegen dat die 1000 gulden toen(€ 500) nu het dubbele zal zijn ,reken dus nu op € 1000 p ton laadvermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wordt vaak gezegd dat het transport verziekt is en meer van dat soort dingen. Zelf vind ik van niet. Wat (mij) stoort is dat bedrijven failliet gaan en gewoon weer verder. Net als zo'n Stadler. 1.000 auto's, nu dan 350 als ik het goed zag, maar blijft gewoon weer rijden. Als nu alle bedrijven die de laatste 5 jaar failliet waren gegaan niet opnieuw waren begonnen of doorgestart, zou er dan nog steeds een overschot aan wielen zijn? Of zouden er dan minder zijn, zodat de verhouding wielen / vrachten betere verhoudingen (voor de transporteur) gaat krijgen?

Aan de andere kant: de uitgifte van transportvergunningen in de EU lijkt oneindig. Je kan wel zeggen dat die bedrijven die failliet zijn gegaan niet meer door zouden mogen starten, maar dan komen er wel nieuwe bedrijfjes uit oosteuropa die de goudkist aan het einde van de westeuropese regenboog hebben gevonden en hier gaan rijden. Daar zit ook weer het probleem in. Dan zou je moeten zeggen: er mag maar een maximaal aantal vergunning zijn (zoals in Griekenland, of met de zegels vroeger voor Oostenrijk). Op = op. Maar dan krijg je de nieuwe ondernemers weer die zeggen dat ze geen kans krijgen.

Een oplossing zou er best moeten zijn, maar je hebt dan altijd partijen die zich benadeeld voelen.

Transport niet verziekt volgens jou,droom verder man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden