[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Octo logistics


zzp trucker

Recommended Posts

  • Forumlid

Kent er hier iemand Octo logistics?

Naar wat ik vinden kan via google is het tegenwoordig in Pekela gevestigd en niet meer in Goor en een dochter onderneming van Gebr. De Boer transport.

Nu wordt het bedrijf hier een keer op het forum genoemd in het onderwerp Borga transport als niet betrouwbaar, heeft er iemand ervaringen mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is dat niet gewoon het restant van de Octo-groep?

v.Achteren Oude-Pekela; de Boer Oude-Pekela; Ambrosius Hoogeveen; Timmermans /in't Veld Diessen/Etten-Leur; v.Dorst Bergen op Zoom; Thomassen Loenen;... nog 2. Reden allemaal voor een van de Kappa-fabrieken. Totdat Kappa besloot om over te gaan naar 1 vervoerder, dat werd Koopman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb er ooit al eens over gepost. Ik kon t er niet verdienen. En dat was nog in de 'goede' tijd.

Veel te weinig km en heel veel werk uit minimaal 2de hand.

Je bent dan eigenlijk een charter van een charter.

En bijna uitsluitend oud papier. Naar gewicht moet je niet kijken.

Geld wél gekregen zonder gedoe. Maar na een paar weken wist ik genoeg: wegwezen!

Wat ik nooit zal vergeten: ritje Swalmen Roermond. Oud papier, afgerekend op km basis. ... Dach ut niet.

Bob dacht dat ik gek was.

Mijn mening: bij wegblijven als het ook maar ff kan.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de zoveelste advertensie's van Octo op de site van de Vern.

Charters gezocht voor langere tijd

CHARTERS !! Octo Logistics BV is een Internationaal Transport bedrijf gevestigd in Noord-Oost Nederland. Wij zijn op zoek naar charters. Eventueel met eigen oplegger (13,60 met schuifzeilen. Eventueel met schuifdak. Oplegger moet, in verband met de bekende Duitse Ladungssicherung, wél beschikken over Lochleisten voor de bevestiging van de spanbanden. Tevens dient u te beschikken over een VIHB nummer. Vervoersgebied Benelux, Denemarken, Duitsland, Noord-Frankrijk. We zoeken een samenwerking met u voor langere termijn. Voor info gelieve uw reactie naar bijgevoegd email adres te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kreeg een tijdje geleden van een medeforummer ook al eens de vraag over Octo.

Ik heb toen het onderstaande ge-peebeed. (lichtelijk aangepast nu)

Let op: dit is mijn hoogste persoonlijke gekleurde mening op basis van MIJN ervaring. Voor een ander kan het anders uitpakken.

Om kort te gaan: Bob ****** is een mooiprater. En dan zeg ik het nog voorzichtig.

Naar mijn mening heb je bij Octo als eigen rijder niets te zoeken.

Ik heb het indertijd (2007) een paar weken geprobeerd en ik ben snel weer weggegaan. Het zou gaan op km basis, maar Bob had vooral 'moeilijke' vrachtjes, waardoor je op geen manier aan je omzet kwam. Zelf zei hij 'dat z'n andere charters het wel redde'. Misschien, ik kan dat niet controleren. Ik redde het in ieder geval niet.

Opvallend:ik ben nooit een andere charter van 'm tegengekomen. Ook niet in de jaren daarna.

Indertijd deed hij ook al (samen)zaken met De Boer. Je moet weten: hij doet bijna uitsluitend oud papier. Op een tonnetje meer of minder moet je niet kijken....

Veel van het werk kwam indertijd bij Koopman weg. Zal denk ik niet veel aan veranderd zijn.

Als je het mij op de man af vraagt: bij Bob heb je niets te zoeken. Maar goed: misschien werkt het voor een ander daar wel.

Ik kwam niet aan m'n omzet (hele week van huis, max 2000 km. Veel binnenland, vaak wachten), maar: ik heb m'n geld wél altijd gehad.

Dus als je er gaat rijden, maak afspraken over geld: zorg voor een minimum dag- en week- bedrag. Anders ga je het schip in.

Vermoedelijk begint Bob daar niet aan.

-

bewerkt door Knoalster
naam verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of omdat ze na een ritje alweer afhaken...

Gezien wat JWZ meld.

Voor zo iets was ik ook al bang omdat ze idd voor de zoveelste keer charters zoeken,meestal mankeert er dan wel het een of ander aan. Lijkt me sterk dat een net betalend bedrijf in deze tijd nog advertentie's moet plaatsen om aan charters te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik dan lees dat ie nog bezig is, dan denk ik: waar heeft die man zin in. Altijd maar dat geëmmer in de marge. Altijd maar weer zoeken naar charters. En dan telkens weer je charters kwijtraken omdat niemand het er kan verdienen.

Man, man, met dergelijk gestumper wil je toch je brood niet verdienen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor zo iets was ik ook al bang omdat ze idd voor de zoveelste keer charters zoeken,meestal mankeert er dan wel het een of ander aan. Lijkt me sterk dat een net betalend bedrijf in deze tijd nog advertentie's moet plaatsen om aan charters te komen.

Jij hebt het door:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Man, man, met dergelijk gestumper wil je toch je brood niet verdienen.

-

Zo is dat ;) doet zelf wss. het transport aan (quasi) kostprijs en chartert het dan nog uit.

Ben ooit is ergens gaan praten om diepvriesdistributie te gaan doen. Op zijn vraag een hele kostprijsbereking mee.

Was nog geen 5 minuten in zijn kantoor of er ontspon een hele discussie over 1 liter rode diesel meer of minder voor de koeler.

ik wist meteen hoe laat het was..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb er eens een Teleroute vrachtje van gepakt, en de centen keurig optijd gekregen zonder eerst te hoeven bellen. Was ook oud papier dacht ik. Prijs was wel aardig. Maar was voor mij om naar huis te komen van Noord Holland naar Brabant. Kan er verder weinig over vertellen, maar beter dit dan iets negatiefs, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden