[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

spookrijder op de duitse a1


hellbengel

Recommended Posts

Jij gaat toch ook niet voor minder dan Cao aan het werk.

Ik gebruikte dit als voorbeeld van iemand die het uit principe niet doet, dat ik daar een andere mening over heb mag duidelijk zijn.

Freddie, tot 10 tellen en rustig ademhalen....:D

Ik weet hoe Freddie kan reageren in dit soort discussies, daarom begon ik ook met deze zin want zijn afwijkende mening (van de meine dan) is voor mij geen reden om deze discussie niet te voeren.

En al voelt Freddie zich aangesproken op het eerste stukje weet Freddie gelukkig wel beter, ik heb Freddie namelijk als een van de weinige op het forum uitgelegd waarom ik anders denk....

Hoe vaak onze meningen botsen, Freddie onderbouwd wel altijd "zijn" kant van het verhaal en komt niet vaak met niets zeggende one liners....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast trucker10
jij wilt niet zien wat er achter de schermen gebeurt en de werkgevers zijn allemaal heiligen

Bekijk wat de plastron ( heren met de das ) heren in Brussel allemaal uit het duimpje zuigen , binnenkort zal ieder bedrijf verplicht zijn om een buitenlander aan te werven ( in dienst te hebben ) . Als deze buitenlander dan de cao krijgt dat hij verplicht is te krijgen zal hij automatisch met zijn landgenoten het daarover hebben en dan is het aan die om bij hun huidige werkgever de discussie aan te gaan . Dit was dan ff Off-Topic :(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sorry, ik heb het stukje niet eens afgelezen, wat een enorme onzin, blanke slaven en het is de schuld van de werkgevers en wat al niet meer, wat een enorme flater slaat deze man.

Ik vond dat stukje ook zo'n enorme onzin. Feitelijk zegt hij dat liberaal Europa de oorzaak is voor 2 doden (omdat een dronken Let wil keren op de snelweg) :confused:

Hoeveel drank heeft heer Attema zelf eigenlijk gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik gebruikte dit als voorbeeld van iemand die het uit principe niet doet, dat ik daar een andere mening over heb mag duidelijk zijn.

Ik weet hoe Freddie kan reageren in dit soort discussies, daarom begon ik ook met deze zin want zijn afwijkende mening (van de meine dan) is voor mij geen reden om deze discussie niet te voeren.

En al voelt Freddie zich aangesproken op het eerste stukje weet Freddie gelukkig wel beter, ik heb Freddie namelijk als een van de weinige op het forum uitgelegd waarom ik anders denk....

Hoe vaak onze meningen botsen, Freddie onderbouwd wel altijd "zijn" kant van het verhaal en komt niet vaak met niets zeggende one liners....

precies shomp en dat vind ik ook van jou jij onderbouwd ook wat je bedoeld.

en ik heb echt geen hekel aan je, en in sommige dingen ben ik het ook wel met je eens, en dat steek ik dan ook niet onder stoelen of banken!

maar in dit geval vond ik het een flauwe reactie om te reageren als zieltjeswinnen van attema.

niet dat attema een vriend van me is, maar hij geeft in dat stukje zijn mening weer en niet die van de vakbond.

een mening die ik kan onderschrijven, want hoe je het ook wend of keert we hebben jarenlang weinig verhalen of ongelukken gezien met bezopen vrachtwagenchauffeurs.

maar de laatste pak hem beet twee jaar is het schering en inslag.

en dat de west europeese chauffeurs allemaal nuchter rondrijden is een sprookje.

maar feit is wel dat de ongelukken met bezopen moelandertegenwoordig veel vaker voorkomen dan het vroeger voorkwam met west europeese chauffeurs.

Daarom heb ik deze discussie ook gekozen om mijn punt te verduidelijken.. Ik kan wel 2 andere personen nemen die elkaar bloed wel kunnen zuipen, maar dat zou enkel en alleen olie op het vuur gooien. Ik hoop juist dat die personen gaan nadenken over hetgeen ik tikte.

Ik ben blij dat jullie elkaar respecteren om elkaars mening (ondanks dat die verschillen)..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Uit de link van hellbengel

Mehrere Unfälle bei Falschfahrten

In den vergangenen Wochen hatten mehrfach schwere Unfälle mit Falschfahrten für Schlagzeilen gesorgt und eine Debatte darüber ausgelöst, wie Geisterfahrten verhindert werden können. Mitte November verloren sechs Menschen bei Offenburg ihr Leben, Ende November starb ein Autofahrer bei Herford und am vergangenen Sonntag waren zwei Menschen bei Dorsten im Ruhrgebiet die Opfer eines Falschfahrers. Laut des Automobilclubs ADAC sind in Bremen, Hamburg und Berlin die meisten Falschfahrer unterwegs.

Dat zijn er op korte tijd veel teveel dat omgekomen zijn door de falschfahrers , van mij mogen ze deze heren hun rijbewijs levenslang intrekken als er alcohol in het spel was . Ze mogen dan nog van geluk spreken dat zij het overleefd hebben de andere hebben levenslang RIP voor de slachtoffers die door deze " beroeps " mensen vallen .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1: Met drank op achter het stuur...2: Spookrjjden.....3: (dodelijk) ongeval veroorzaken en vluchten.....Voor mij 3 redenen om zo iemand een levenslange rijontzegging te geven ongeacht nationaliteit-land van herkomst...

En berechten voor moord ook! Opsauzen met zulke lui!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En berechten voor moord ook! Opsauzen met zulke lui!

idd, en zolang die in de bak zit DSV voor de kosten op laten draaien. Zolang dit soort bedrijven blikken vol aan laten rukken met dit soort gasten, zal dit voorlopig helaas ok wel niet het laatste ongeluk zijn met deze afloop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uit de link van hellbengel Dat zijn er op korte tijd veel teveel dat omgekomen zijn door de falschfahrers , van mij mogen ze deze heren hun rijbewijs levenslang intrekken als er alcohol in het spel was . Ze mogen dan nog van geluk spreken dat zij het overleefd hebben de andere hebben levenslang RIP voor de slachtoffers die door deze " beroeps " mensen vallen .

Ho even: "falschfahrer betekent:verkeerdrijder of spookrijder, of dat nu mensen zijn die beroepsmatig of voor hun plezier onderweg zijn.

In de link van Hellbengel word nergens gesproken over beroeps of vrije-tijd chauffeurs en al helemaal niet dat ze allemaal dronken zouden zijn geweest.

Ook iemand die niet beroepsmatig onderweg is kan,volkomen nuchter en voor hij t zelf merkt, een spookrijder worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

DSV woordvoerder reageert op het ongeluk in Duitsland:

"Een diep tragisch en zeer vreselijk ongeval"

"Het is een diep tragisch en zeer vreselijk ongeval op onze Letse onderaannemer", zegt Jens Bjørn Andersen, executive vice-president van de logistiek gigantische DSV.

Hij doet dat in reactie op dit nieuws: Ghost-driver van Deense DSV creëert verschrikkingen

DSV alleen gebruik maken van onder...aannemers - vaak Oost-Europese - aan haar klanten 'het vervoer van vracht op de weg, maar deze trucking bedrijven en hun werknemers moeten voldoen aan strenge richtlijnen DSV voor goed gedrag op de weg, Jens Bjørn Andersen.

"De bestuurder heeft zeker niet aan deze richtlijnen."

Hij zal nog niet zeggen of DSV zal een vergoeding te betalen aan ongeluk overlevenden en gewonden, maar hij zegt dat DSV heeft de Letse onderaannemer die had ingehuurd chauffeur ontslagen.

"De samenwerking wordt onmiddellijk beëindigd", zegt Jens Bjørn Andersen.

(Vertaald met Google)

klik op deze link voor het artikel en de computerfoto:

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&langpair=da%7Cnl&rurl=translate.google.com&u=http%3A%2F%2Fwww.metroxpress.dk%2Fnyheder%2Fen-dybt-tragisk-og-ganske-forfrdelig-ulykke%2FKObmac%218k7YLsV8J7RDA%2F&usg=ALkJrhjJgvGcVcspkD5mB45iLE8IxcylXg

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
DSV woordvoerder reageert op het ongeluk in Duitsland:

......

maar deze trucking bedrijven en hun werknemers moeten voldoen aan strenge richtlijnen DSV voor goed gedrag op de weg, Jens Bjørn Andersen.

....

(Vertaald met Google) Daar hadden we al zo een vermoeden van.......

......

....Strenge richtlijnen...... Ja..ja....

een extra tir lijn in de gereedschapbak zal die wel bedoelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klinkt een beetje hetzelfde als kledingfabrikanten die in India kinderrslaafjes laten werken bij onderaannemers, en Apple dat z'n computers in China laat maken in 19de- eeuwse fabrieken.

"Wir haven es nicht gewuesst", wij hanteren hoge morele standaards, we zullen ogenblikkelijk de onderaannemer ontslaan,blabla...

En vervolgens zoeken we een ander, en gaat alles op de oude voet verder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben nu al 3 jaar onderweg voor DSV, prettige werksfeer niets mis mee moet ik zeggen. Maar ja, voor sommigen hier is schoppen tegen werkgevers/opdrachtgevers een hobby...

Dit is een zeer ernstig ongeval maar ik kan de niet zien wat DSV hiermee te maken heeft buiten dat deze zatlap een trailer van hun trok. Hoe kan je DSV in deze hier verantwoordelijk voor houden ?

Moet een nederlandse opdrachtgever elke schuld opnemen voor zijn charter ? Dacht het niet, zou wat zijn, zijn ze rap failliet. De charter is en blijft verantwoordelijk voor zijn personeel. De opdrachtgever kan eisen stellen maar kan niet alles doen. (dan hadden ze zelf wel personeel).

DSV werkt veel met chauffeurs uit het oosten...kost ons ook werk. Ben ze liever kwijt dan rijk.

(enne...het is natuurlijk niet allemaal koek en ei bij dsv)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meneer de Buickman, u bent al sinds 2008 lid hier van dit forum en u weet nog niet hoe het werkt hier, die meneer van DSV is over de rug van die zielige moe landers geld aan het verdienen, deze mensen zijn zielig en worden uitgebuit.

Door al die ellende die ze aangedaan word gaan ze aan de drank, als ze nu gelijk loon naar gelijk werk krijgen zijn alle problemen opgelost en hoeven ze ook hun verdriet niet meer weg te drinken....

Ik vind ook hoor dat ze deze man op moeten sluiten en voorlopig niet meer los moeten laten, of nooit meer. Alleen dat dan gelijk DSV op deze manier er bij betrokken word vind ik weer heel apart. Ik vraag me dan af wat er was gebeurd als er een Deen onder die trailer had gestaan, die stonden er vroeger ook om bekend dat ze niet vies waren van de sterke drank.....Of een Nederlander....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet gek. Tuurlijk weet ik dat DSV geen schatje is...

En met de laatste alinea ben ik het 100% eens.

Ik ken het hele bedrijf eigenlijk niet. Ik weet dat ze ooit een keer Samson hebben over genomen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom DSV er bij gehaald word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beetje vreemde reacties hier.paar weken terug gebeurt bijna hetzefde bij galder(chauffeur komt tot ontdekking dat hij aan verkeerde kant rijd door zijn eigen fout,probeert te keren op snelweg en veroorzaakt een ongeval)en wordt helemaal afgebrandt.en nu hier:ja ,wat moet ik hier van zeggen

gewoon domme pech

zijn we met zn allen wat milder geworden in 2013?

dit ziet en is veel erger dan het ongeval bij galder

laten we iig niet hopen dat dit de trent wordt voor dit jaar want dan knip ik vandaag mn rijbewijs nog door 2en

Het toeval wil wel dat in beide gevallen alcohol in het spel is.

En dat als vakman...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maar feit is wel dat de ongelukken met bezopen moelandertegenwoordig veel vaker voorkomen dan het vroeger voorkwam met west europeese chauffeurs.

Is niet gezegt dat het vroeger minder voorkwam maar was gewoon minder bekent.

"Probleem" is meer de "social media" dat alles veel dichter bij elkaar brengt.

Wie wist er 20 jaar geleden wat voor weer het was in Polen en/of wat er te koop was ... en anderom dus ook zo.

Als je werd aangehouden voor te lang rijden, betalen en weer verder, is nu ook wel zo maar gelijk heel de wereld is er van op de hoogte en daar begint het gedonder mee.

Denk je nu echt dat een buitenstaander er weet van heeft wat er allemaal gebeurt als er geen www zou zijn, dus niet als je geluk had las je in de locale krant wat er op 10km afstand gebeurde en dan hielt het wel op.

Maar goed zeg zelf wie kan er op de dag van vandaag nog 5 min zonder internet.

Vrouwen mogen alles eten, maar niet alles weten word er wel eens gezegt, ...... probleem begint dus pas als men alles weet ..... en dat kan nu heel simpel via www.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden