[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

spookrijder op de duitse a1


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Waar die vandaan kwam, heen ging, waar hij voor reed of wat zijn nationality is maakt toch niet uit.

Drank en Auto rijden gaat nu eenmaal niet meer samen en als het fout gaat zelfde rechtspraak.

Was er hier vorige week geen discussie over Alcohol Slot.

Was hier laatst niet iets geplaatst over een Nederlandse vrachtwagen met Nederlandse chauffeur die ook met drank op daar ergens in de sloot lag.

Dus geen gezeur Nederlander of waar dan ook vandaan ieder gelijk.

P.s. hier hoef je het niet te proberen eerst paar jaar zitten (geen accomodatie zoals in NL) en daarna gelijk enkel ticket naar waar je vandaan komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Zoals de meesten daar vandaan! losgeslagen ongeleidde projectielen zijn t, en ja ok nederlanders die met drank op rijden, maar noem mij 1 zo,n soort ongeval waarbij een hollandse beroep chauffeur t zo bont heeft weten te maken als deze oostblokker, EENTJE MAAR! en dan hou ik mn mond! voorlopig kan ik er van deze gasten al een 4-tal opnoemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoe is de situatie in litouwen op de weg? Ik bedoel een paar weken geleden in galder ook al ,je zou bijna denken dat ze dit normaal vinden!

Daar heb je wel een punt, ik zit hier nog iedere dag met verbazing in de auto dat alles goed gaat tussen pakistani en indian chauffeurs maar die weten i.d.d. niet beter.

Nu gaan we dus 2 dingen mixen op de weg "idiooten" uit andere landen en door hun ogen "Idiooten" uit Nederland.

Hier ga ik dus op ongeveer op een halve meter achter iemand rijden en groot licht knipperen en ze gaan dan ook nog aan de kant bij 140km/h zonder dat er iets gebeurd .... we zijn niet anders gewend", en goed opgeleid geen idee hoor hier maar ander al te vaak over code95 en de onzin erom heen, dan zouden wij "vroeger" ook van die piloten hebben gehad.

Heb zelf eens chauffeurs diploma gehaald, een van de eerste, nooit iemand naar gevraagt, rijbewijs gehaald in een of andere daf 1100 of zo, en ADR maar altijd een kleuren copy van een ander gehad meer nooit van deze dingen meegemaakt.

Zoals de meesten daar vandaan! losgeslagen ongeleidde projectielen zijn t, en ja ok nederlanders die met drank op rijden, maar noem mij 1 zo,n soort ongeval waarbij een hollandse beroep chauffeur t zo bont heeft weten te maken als deze oostblokker, EENTJE MAAR! en dan hou ik mn mond! voorlopig kan ik er van deze gasten al een 4-tal opnoemen!

Het gaat er niet om of je het te bond maakt ga er niet vanuit dat wie dan ook het met opzet doet een Nederlander die gelukkig alleen in de berm terecht komt had ook anders kunnen aflopen.

Maar rechts of links om drank en auto rijden gaat niet samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

helemaal met je eens paolo, daar schijnt t allemaal heel gewoon te zijn, dus daarom allemaal terug naar hun eigen kant en hekje of muurtje dr om heen en dan eerst een cursus hoe gedraag ik me binnen de rest van europa! en voor degene van hier die zich weet te misdragen, ok gewoon opsluiten en evt cursus gedrag, maar voorlopig ligt de prioriteit om daar mee te beginnen echt wel in t oosten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
helemaal met je eens paolo, daar schijnt t allemaal heel gewoon te zijn, dus daarom allemaal terug naar hun eigen kant en hekje of muurtje dr om heen en dan eerst een cursus hoe gedraag ik me binnen de rest van europa! en voor degene van hier die zich weet te misdragen, ok gewoon opsluiten en evt cursus gedrag, maar voorlopig ligt de prioriteit om daar mee te beginnen echt wel in t oosten!

Van hier uit gezien dan de mensen uit het westen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi verhaaltje van Dhr. Atema, maar de meesten hebben gewoon daar ook een baan gehad en die gewoon opgezegt omdat ze mogelijkheid zagen meer te verdienen. Heb zelf bij een bedrijf gewerkt die nu eigenlijks alleen maar met oost-blokkers werkt, en heb veel gezien daar. zaten wel goeien tussen, maar die waren vaak gauw weer weg, en de overigen hadden geen flauw benul waar ze eigenlijs mee bezig waren. Als ik het stukje van Atema verder lees met zn vergelijking met de chirurg, dan krijg ik haast t idee dat hij het nog goed wil praten ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi verhaaltje van Dhr. Atema, maar de meesten hebben gewoon daar ook een baan gehad en die gewoon opgezegt omdat ze mogelijkheid zagen meer te verdienen. Heb zelf bij een bedrijf gewerkt die nu eigenlijks alleen maar met oost-blokkers werkt, en heb veel gezien daar. zaten wel goeien tussen, maar die waren vaak gauw weer weg, en de overigen hadden geen flauw benul waar ze eigenlijs mee bezig waren. Als ik het stukje van Atema verder lees met zn vergelijking met de chirurg, dan krijg ik haast t idee dat hij het nog goed wil praten ook.

Ik vind het wel een goed stukje, afschuifcultuur he...... En die vergelijking met die chirurg is wel wat raar, maar ook werkelijkheid natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik heb het stukje niet eens afgelezen, wat een enorme onzin, blanke slaven en het is de schuld van de werkgevers en wat al niet meer, wat een enorme flater slaat deze man.

Het was een dronken chauffeur die niet uit duitsland kwam. Stop nou eens met die onzin van uitbuiting en zo en ga een echte oplossing zoeken, ik word er al weldenkend mens gewoon niet goed van.

Dit wil dus niet zeggen dat ik deze chauffeur niet een heleboel ellende wens voor zijn verdere leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoop dat dat toch sarcastisch bedoeld is?

Wat denk je zelf? Goh.... een spookrijdende vrachtwagen daar rij ik ff lekker tegen aan?

hoe kom je eigenlijk op de gedachte om mij dit te vragen? Zegt meer over je eigen manier van denken lijkt me? Maar ik ga er vanuit dat ik me vergis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik heb het stukje niet eens afgelezen, wat een enorme onzin, blanke slaven en het is de schuld van de werkgevers en wat al niet meer, wat een enorme flater slaat deze man.

Het was een dronken chauffeur die niet uit duitsland kwam. Stop nou eens met die onzin van uitbuiting en zo en ga een echte oplossing zoeken, ik word er al weldenkend mens gewoon niet goed van.

Dit wil dus niet zeggen dat ik deze chauffeur niet een heleboel ellende wens voor zijn verdere leven.

Ron ben het met je eens dit is gewoon stemming makerij van dit mannetje. De chauffeur is gewoon een klootzak die niet op de weg thuis hoort en zeker niet op een vrachtwagen, en daar doet zijn afkomst of waar hij vandaan komt hellemaal niet toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron ben het met je eens dit is gewoon stemming makerij van dit mannetje. De chauffeur is gewoon een klootzak die niet op de weg thuis hoort en zeker niet op een vrachtwagen, en daar doet zijn afkomst of waar hij vandaan komt hellemaal niet toe.

Juist, beetje jammer dat zo'n drama gebruikt word om zieltjes te winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is een aanname van jou en raakt kant nog wal, er zullen er misschien bij zitten die hun baan opgezegd hebben om iets meer te kunnen verdienen, maar om nu maar te roepen de meesten slaat nergens op, ik denk dat de meesten al op de vrachtauto zaten, maar heel andere ritten hadden (rusland etc) en dat doet nu nog goedkoper personeel.

Volgens de aanname van Dhr. Atema waren ze in thuis sitatie allemaal werkeloos en zonder sociaal vangnet, klopt dat wel dan? uit mijn bronnen en belevingswereld zit mijn conclusie in ieder geval dichter bij de waarheid dan de van Dhr. Atema. En wat betreft de gedachte dat de meesten al op de auto zaten, die kan je ook wel uit je hoofd zetten denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddie, wij hebben niet dezelfde mening. Ik vind namelijk niet dat deze mensen uitgebuit worden en dat ze in erbarmelijke omstandigheden leven en dat het slaven zijn en dat de werkgevers slavendrijvers zijn. Ik vind dat echt de grootst mogelijke onzin.

Waarom, heel simpel Freddie. Als die mensen dat namelijk zelf ook zouden vinden moeten ze lekker in hun eigen land blijven. Er is niemand die ze dwingt. Jij gaat toch ook niet voor minder dan Cao aan het werk. Die keus hebben hun ook. Gewoon thuisblijven, op de bank met een fles vodka, zoals ze dat jarenlang hebben gedaan. Kunnen ze ook geen ongelukken veroorzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat denk je zelf? Goh.... een spookrijdende vrachtwagen daar rij ik ff lekker tegen aan?

hoe kom je eigenlijk op de gedachte om mij dit te vragen? Zegt meer over je eigen manier van denken lijkt me? Maar ik ga er vanuit dat ik me vergis!

Omdat je het bij sommige nooit weet Mark!

En omdat jij vaak alles zo goed weet(eerdere discussies).........:cool:.

Dit hoort niet in dit topic, dat weet ik admins, sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat komt shomp omdat jij je ogen sluit voor de realiteit van vandaag de dag.

Doe jij ook. D'r zijn genoeg bedrijven die wel netjes betalen.

jij wilt niet zien wat er achter de schermen gebeurt en de werkgevers zijn allemaal heiligen!

Nee hoor, d'r is maar een heilige en dat is Wolter K.

ik zeg aspergestekers in someren, champignons in de omgeving van venlo.

Champignonsector is al jaren verrot, echt al jaren. Hoeveel aspergebedrijven hebben we? Hoeveel Hollanders werken daar? Hoeveel worden er wel normaal betaald? Someren is en was een extreem voorbeeld.

allemaal bewezen zaken shomp, maar werkgevers doen dat volgens jou niet en de vakbonden zijn schijnheilig.

Tuurlijk doen werkgevers wel een raar. Net als werknemers.

nou ik durf rustig te beweren dat ook de werkgevers in het transport zich bezig houden met dit soort praktijken, het wachten is totdat het eindelijk eens naar buiten komt.

't Zal allemaal wel meevallen. Ik blijf het raar vinden. Moelanders worden uitgebuit behalve bij Wolter K.

Je hebt een een werkgeverstrauma opgelopen denk ik Freddie. Ken je verleden niet, maar doe je oogkleppen af. D'r bestaan heus goede werkgevers.

maar ach dan is die werkgever nog steeds een heilige in jouw ogen en diegenen die het openbaar maken stemmingmakers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die werkgever nog steeds een heilige in jouw ogen en diegenen die het openbaar maken stemmingmakers.

Freddie, tot 10 tellen en rustig ademhalen....:D

Ik sluit mijn ogen niet en weet heel goed wat er aan de hand is in het transport, wat dat betreft ben ik ervarings deskundige. Alleen denk ik even verder dan die arme Pool of Let of Bulgaar die zielig alleen zijn verdriet aan het verdrinken is op een parkeerplaats, ondertussen de Bulgaarse editie van het Nederlandse FNV blaadje lezend.

Deze mensen worden namelijk niet uitgebuit, die hebben voor hun doen een dik salaris. Als je deze mensen het dubbele gaat geven, om wat voor reden dan ook, gaat die echt niet opeens in een restaurant zitten eten of gaat hij echt geen huis kopen in Nederland.

Het is allemaal zo kortzichtig gedacht. Ik heb de oplossing niet, maar die heeft niemand, en zeker ook de vakbonden niet met deze ingeslagen weg.

En nee Freddie, ik ben er absoluut niet blij mee met de manier waarop er tegenwoordig gewerkt word maar ik heb mij aangepast en pas mij iedere dag nog steeds aan. Want ik heb geen zin om zoals velen straks vanaf te zijkant te moeten roepen dat alles k.. en klo.. is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Freddie, wij hebben niet dezelfde mening. Ik vind namelijk niet dat deze mensen uitgebuit worden en dat ze in erbarmelijke omstandigheden leven en dat het slaven zijn en dat de werkgevers slavendrijvers zijn. Ik vind dat echt de grootst mogelijke onzin.

Waarom, heel simpel Freddie. Als die mensen dat namelijk zelf ook zouden vinden moeten ze lekker in hun eigen land blijven. Er is niemand die ze dwingt.

Jij gaat toch ook niet voor minder dan Cao aan het werk. Die keus hebben hun ook. Gewoon thuisblijven, op de bank met een fles vodka, zoals ze dat jarenlang hebben gedaan. Kunnen ze ook geen ongelukken veroorzaken.

Dat is al een heeeeeeeeeeellllle tijd duidelijk dat jullie elkaars mening niet delen.. :D..

Ik vind ook goed om te zien dat je jouw visie uitlegt zoals jij het ziet. Het gedeelte in het rood is beetje op de persoon gericht vind ik. Maar chapeau voor de verdere manier van de discussie aangaan.

dat komt shomp omdat jij je ogen sluit voor de realiteit van vandaag de dag.

jij wilt niet zien wat er achter de schermen gebeurt en de werkgevers zijn allemaal heiligen!

ik zeg aspergestekers in someren, champignons in de omgeving van venlo.

allemaal bewezen zaken shomp, maar werkgevers doen dat volgens jou niet en de vakbonden zijn schijnheilig.

nou ik durf rustig te beweren dat ook de werkgevers in het transport zich bezig houden met dit soort praktijken, het wachten is totdat het eindelijk eens naar buiten komt.

maar ach dan is die werkgever nog steeds een heilige in jouw ogen en diegenen die het openbaar maken stemmingmakers.

Je geeft hier prima argumenten zoals jij het ziet.. En toch ook moet het weer op de persoon gespeeld worden.. Waarom niet gewoon je punt maken (de zwarte text) en het rode gedeelte (wat ik overigens zelf rood heb gekleurd) achterwege laten ?

Zijn mening hoeft (en is schijnbaar) niet de jouwe te zijn..Maar met het rode gedeelte zeg je eigenlijk.."ik heb gelijk en daarmee klaar" ..

dat zijn er niet veel meer tegenwoordig ;)

Deze is dan wel weer heel erg scherp.. :D

Wat ik probeer aan te geven is .. Ga lekker met elkaar in discussie.. Ik zie bij beide personen gewoon goede argumenten voor een discussie, maar al gauw wordt men persoonlijk en nogal bot en ruw omdat degene waar je mee discussieert niet dezelfde mening is toegedaan als de jouwe.. Als men vind dat men zijn punt gemaakt heeft en de andere partij gewoon hoe dan ook niet van standpunt te veranderen is of jouw visie niet wil zien , Stop dan met de discussie en laat het voor wat het is.

Ik heb dit bericht genomen omdat ze elkaar wel meer tegenkomen in berichten.. Ik hoop dat jullie iets met bovenstaand kunnen en dat anderen die het lezen ook eens gaan nadenken (want er zijn veel meer op het forum die elkaar hoe dan ook opzoeken en maar tegen elkaar ageren ) en proberen de discussies wat minder (liefst helemaal niet) op de persoon gaan doen.

Sorry Ron en Freddie dat ik jullie berichten er even als voorbeeld bij pak.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden