Spring naar bijdragen

Van Loo Failliet


Recommended Posts

shompie,als je goed leest zie je dat ik zeker niet bij van loo werk!!begrijpend lezen...heb ik hier ook al vaker zien staan...is gewoon jammer van de mensen die er werken en erdoor getroffen zijn.en ik hoop dat iedereen snel ander werk vind waar ze met plezier en conform cao kunnen werken!

Sorry, ik dacht het zo te lezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 445
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ach, het komt helemaal goed met van Loo. Daar zal hun bedrijfsadvocaat wel voor zorgen, mr. W. Vondenhoff. Hé, waar ken ik die ook weer van? Ah, weet het weer: hij is de curator in het faillissement van........Rompen. Nicosia, here we come?

bewerkt door Teddybeer
Leesbaar houden na opruiming
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jammer en onterecht dat er hier alleen maar negatief wordt gepraat over Oost-Europese chauffeurs in relatie tot een failliet bedrijf.

Gelukkig leven we in een vrije Europese Economische markt. Nederland profiteert daar al decennia van als handelsnatie; en de Nederlandse transportsector heeft daar heel veel baat bij. Die vrije markt werkt uiteraard niet alleen maar naar 1 kant. Logisch dus dat ook mensen uit andere landen gebruik maken van kansen in ons land. Zoals Nederlanders (dus ook vervoerders) dat ook al jaren doen in andere landen.

De tijden veranderen. Gelukkig maar. En het is aan ondernemers om daar op in te spelen. Zie kansen en doe er wat mee; dat is ondernemen! Er is niets mis mee om als Nederlander een buitenlands bedrijf te starten; ook niet als dat een transportbedrijf is. Dat hoort bij een vrije Europese markt. Behandel de medewerkers van je bedrijf waar dan ook zoals dat in het betreffende land hoort en je bent als ondernemer gewoon goed bezig.

Ondernemers die deze kansen de laatste jaren hebben laten liggen redden het nu vaak niet.

Het is wel heel makkelijk om de schuld daarvan bij Oost-Europese chauffeurs te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"De feiten" bestaan niet. Iedereen ziet feiten door zijn ogen, en interpreteert ze anders. Ik vind die boom een stuk onkruid dat in de weg staat en lelijk, jij vindt hem mooi. Valt bij mij in dezelfde categorie als 'het is toch zo?"

Je geeft aan wat in jouw ogen ondernemers moeten doen, en deels ben ik het daar met je eens. Mijn bedenking is wel sterk dat niet iedere verandering een verbetering is, en dat veel veranderingen winnaars en verliezers kennen. Doorgaans zijn degenen die veranderingen doorvoeren ook de winnaars.

Voor jou is Europa een voordeel voor ondernemers die op tijd meegaan in de verandering. Je zegt, ook na mijn vraag, niets over werknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die dag zullen ze in Brussel wel bepalen , dat de bedrijven ook buitenlandse chauffeurs moeten in dienst nemen . Ook wij kunnen dan in de voormalige Oostblok landen gaan rijden , ze moeten ons daar dan ook in dienst nemen . Ze willen binnen X aantal jaar het Oosten met het Westen omgedraaid hebben .

brussel bepaalt niet welke chauffeurs op de auto's zitten,dat doen de werkgevers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lees mijn bijdrage nog maar eens goed. Die gaat voor een heel groot gedeelte toch echt over Europese werknemers. Feiten over een vrije markt die zijn er gewoon. Die feiten liggen vast in richtlijnen waarin duidelijk staat wat wel en niet is toegestaan. Daar profiteren Nederlandse Europeanen van. Werknemers en werkgevers. En daar profiteren ook niet-Nederlandse Europeanen van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch ook weer leuk om te zien hoe "een ondernemer" het sociale aspect van een doorstart van een failliete boedel beziet , want dit is toch waar dit topic over gaat..

Schoolvoorbeeld hoe veel waarde er gehecht wordt , door deze werkgever althans , aan diegenen die ook hun ziel en zaligheid aan het bedrijf hebben gegeven.

Gelukkig zijn niet alle ondernemers horken , er zijn er genoeg die wel dit aspect laten meewegen in hun ondernemerschap.

Aan een min of meer geplande doorstart van een failliet bedrijf kan ik geen enkel sociaal aspect ontdekken.

Reorganisatie over de rug van werknemers, leveranciers, belastingbetalers en collega's. Zie alleen maar asociale aspecten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch ook weer leuk om te zien hoe "een ondernemer" het sociale aspect van een doorstart van een failliete boedel beziet , want dit is toch waar dit topic over gaat..

Schoolvoorbeeld hoe veel waarde er gehecht wordt , door deze werkgever althans , aan diegenen die ook hun ziel en zaligheid aan het bedrijf hebben gegeven.

Gelukkig zijn niet alle ondernemers horken , er zijn er genoeg die wel dit aspect laten meewegen in hun ondernemerschap.

Wat is van daag de dag nog sociaal Je wordt overal gepakt Is het niet in de breete Dan is het wel in de lengte

De werknemer is altijd de klos.Zeker als het over kapitaal gaat

We hebben een voordeel Veel weten niet hoe ze een koe moeten melken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
brussel bepaalt niet welke chauffeurs op de auto's zitten,dat doen de werkgevers...
Ze zijn er mee bezig om bedrijven te verplichten om buitenlanders in dienst te nemen , net zoals ze de gemeenten en steden verplichten om politiek vluchtelingen te huisvesten , ook niet iedere burgervader is het daar met eens . We leven in Europa vergeet wat je vaderland kon > The big boss is Europe aan het worden .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lees mijn bijdrage nog maar eens goed. Die gaat voor een heel groot gedeelte toch echt over Europese werknemers. Feiten over een vrije markt die zijn er gewoon. Die feiten liggen vast in richtlijnen waarin duidelijk staat wat wel en niet is toegestaan. Daar profiteren Nederlandse Europeanen van. Werknemers en werkgevers. En daar profiteren ook niet-Nederlandse Europeanen van.

Jammer dat je dit onderwerp voor de zoveelste keer begint te herkauwen. Er zijn zat topics in dit forum die over dit onderwerp gaan. Je bent, zo te zien, nieuw hier. Lees je eerst even in, dan weet je wat er allemaal al wèl en nog niet gezegd is. Kost even tijd, maar is wel zo prettig.

Dit topic gaat over het failliet van van Loo., tenminste dat staat er boven. Als je in die context iets te melden hebt, dan graag. Hoe zeer jouw onderwerp ook mijn interesse heeft, en ook ik graag daar mijn zegje over doe; doe dat in een van de vele andere hierop betrekking hebbende topics.

Maar als medelimbo vergeef ik het je. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jammer dat je dit onderwerp voor de zoveelste keer begint te herkauwen. Er zijn zat topics in dit forum die over dit onderwerp gaan. Je bent, zo te zien, nieuw hier. Lees je eerst even in, dan weet je wat er allemaal al wèl en nog niet gezegd is. Kost even tijd, maar is wel zo prettig.

Dit topic gaat over het failliet van van Loo., tenminste dat staat er boven. Als je in die context iets te melden hebt, dan graag. Hoe zeer jouw onderwerp ook mijn interesse heeft, en ook ik graag daar mijn zegje over doe; doe dat in een van de vele andere hierop betrekking hebbende topics.

Maar als medelimbo vergeef ik het je. ;)

Na een tijdje regelmatig op dit forum te lezen zonder zelf te reageren valt in ieder geval op dat elk faillissement volgens velen alleen maar de schuld is van Oost-Europese chauffeurs. Ik had inderdaad niet vooraf goed uit de forumregels begrepen dat je die beeldvorming alleen maar aan mag steunen.

Enkele uren na de uitspraak van het faillissement van Van Loo op een forum roepen dat het aan Oost-Europeanen ligt is ook inderdaad veel inhoudelijker dan als nieuweling On Topic aan te geven dat die redenatie niet juist hoeft te zijn. Het lijkt onmogelijk en onbespreekbaar dat er ook andere oorzaken zijn. Zoals een Nederlandse ondernemer die niet adequaat genoeg heeft gereageerd op globale economische ontwikkelingen. Of zoals Nederlandse chauffeurs die internationaal willen werken en verdienen; 4 dagen per week van 9:00 tot 17:00.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of zoals Nederlandse chauffeurs die internationaal willen werken en verdienen; 4 dagen per week van 9:00 tot 17:00.

Aangezien je hier niet specificeert mag ik deze opmerking beschouwen als een belediging. Aan mijn adres.

bewerkt door Marotrans
Quote hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden