Spring naar bijdragen

Van Loo Failliet


Recommended Posts

Oei, da's dan weer interessant om te blijven volgen.

"men" is volgens mij toch al redelijk alert op bankroet fraude.

Als het maar niet doorslaat !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 445
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Als die meneer Henri Janssen gelijk heeft is het gewoon een smerige streek.In dat geval zou ik zeggen dat de eigenaar/eigenaren hoofdelijk aansprakelik gesteld worden voor de betalingen aan het (ex) personeel en dan pas de andere schuldeisers en dat de vergunningen per direkt ingetrokken worden.Dus geen doorstart en in het vervolg ook geen eigen bedrijf meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als het wagenpark geleased is heb je er weinig over te vertelllen ,dit is weer een oud trucje , bedrijf failliet gaan alle kosten weg en vrolijk verder gaan,word al jaren gedaan jammer voor het personeel maar wens ze veel sterkte in de toekomst,is te hopen dat ze hier in de toekomst wat meer tegen kunnen doen word zover ik weet al meer dan 20 jaar zo gedaan gr andre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou gaat lekker. Schulden in failliete bv en nog veel geld in andere bv. Ruikt toch naar voorbedachte raad. Snap niet dat alle bv van een eigenaar aansprakelijk zijn want nu laat je 1 bv met schulden ploffen en flinke schuld achter laten en andere bv start door. Is het nu zo moeilijke dit te veranderen heren uit Den Haag? Gaan er minder failliet en als ze failliet zijn starten ze niet meer op. Bij een eenmanszaak en ben je echt failliet en gaan je privé bezittingen er aan en bv niet. Is dit normaal? Die mensen verliezen alles en dat is niet eerlijk terwijl die met meerdere bv er misbruik van maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
recent is niet zo belangrijk bij de meeste bedrijven zit het wagenpark toch al in aparte bv net als het personeel maar dan moet je ff verder zoeken gr andre

In dit specifieke geval is recent wel degelijk van belang. Dhr. Janssen van de FNV wil hiermee namelijk een verdacht faillissement aantonen. Voor het aantonen van faillissementspauliana gaat men ongeveer één jaar terug kijken of er vermogen aan de failliete vennootschap is onttrokken. Daarnaast is het onttrekken van vermogen niet per definitie als paulianeus te kwalificeren.

Wat het opsplitsen van een onderneming in meerdere BV's aangaat is het gebruikelijk de diverse (vermogensbestand-)delen seperaat in een BV onder te brengen. Hier is niets verdachts aan, het is ten zeerste aan te bevelen, en wordt soms zelfs door kredietverstrekkers geeist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou gaat lekker. Schulden in failliete bv en nog veel geld in andere bv. Ruikt toch naar voorbedachte raad. Snap niet dat alle bv van een eigenaar aansprakelijk zijn want nu laat je 1 bv met schulden ploffen en flinke schuld achter laten en andere bv start door. Is het nu zo moeilijke dit te veranderen heren uit Den Haag? Gaan er minder failliet en als ze failliet zijn starten ze niet meer op. Bij een eenmanszaak en ben je echt failliet en gaan je privé bezittingen er aan en bv niet. Is dit normaal? Die mensen verliezen alles en dat is niet eerlijk terwijl die met meerdere bv er misbruik van maken

Staat gewoon in les 1 van het boek voor ondernemers.:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vastgoed en materieel in een andere BV is niet zo erg in mijn ogen. Zodra de chauffeurs in een andere BV zitten weet je dat je de pineut bent in de toekomst. Een ondernemer verhoogt de vergoedingen voor personeel niet en een paar jaar later is de personeels BV failliet. Een dag later zitten er MOE-landers op de bok. Zo kom je "goedkoop" van je dure personeel af.

Extreem voorbeeld is wel EuropeFlyer (alleen voor de BV constructie!!!!):

Materiaal BV

Vastgoed BV

Personeels BV

Klanten BV

enz

Alles aparte BV's zodat er lekker gerommeld kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben geen boehouder of zo.

Als moederbedrijf 2mln eigenvermogen heeft' date='

Kan salaris betaald worden . Of is dat wettelijk strafbaar.[/quote']

Als het moederbedrijf (de holding dus) de salarissen van het personeel in één van de dochterondernemingen betaalt ontstaat er een vordering op die dochteronderneming. Je moet het zien als een lening van het ene bedrijf aan het andere. Rechtstreeks de loonverplichting overnemen gaat niet, want er is geen dienstverband tussen het personeel en de holding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als het moederbedrijf (de holding dus) de salarissen van het personeel in één van de dochterondernemingen betaalt ontstaat er een vordering op die dochteronderneming. Je moet het zien als een lening van het ene bedrijf aan het andere. Rechtstreeks de loonverplichting overnemen gaat niet, want er is geen dienstverband tussen het personeel en de holding.

bedankt voor je antwoord.

Moeten ze toch iets aan de wetten veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vastgoed en materieel in een andere BV is niet zo erg in mijn ogen. Zodra de chauffeurs in een andere BV zitten weet je dat je de pineut bent in de toekomst. Een ondernemer verhoogt de vergoedingen voor personeel niet en een paar jaar later is de personeels BV failliet. Een dag later zitten er MOE-landers op de bok. Zo kom je "goedkoop" van je dure personeel af.

Extreem voorbeeld is wel EuropeFlyer (alleen voor de BV constructie!!!!):

Materiaal BV

Vastgoed BV

Personeels BV

Klanten BV

enz

Alles aparte BV's zodat er lekker gerommeld kan worden.

Met de nadruk op kan. De opsplitsing in een holding met diverse werkmaatschappijen is niets bijzonders, is niets verdachts of frauduleus aan. (zie ook posting #67)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De regels functioneren prima zo, lees ik in topic 77.

Ik persoonlijk vind dat deze regels niet echt functioneren, weer 105 gezinnen die aan hun lot worden over gelaten, weer 105 mensen die op zoek moeten naar ander werk, wat niet zomaar gaat lukken.

Ik vind het schandalig als het op deze manier gebeurd, heb zelf 4x faillisement meegemaakt, en je word er echt niet beter van!!

Je loopt financieel direct achter de feiten aan....weet zeker dat hoop van deze gezinnen hierdoor onnodig in de problemen komt.

Grt sjmaal..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als chauffeurs in aparte bv zitten kun je die wel laten klappen ,blijft alleen jammer dat het wel misbruikt word door diverse bedrijven ,een aparte manier om in te krimpen heb.het zelf 1 keer meegemaakt hoop nooit meer ,geld wel gehad maar hoop gedoe gr andre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De regels functioneren prima zo, lees ik in topic 77.

Ik persoonlijk vind dat deze regels niet echt functioneren, weer 105 gezinnen die aan hun lot worden over gelaten, weer 105 mensen die op zoek moeten naar ander werk, wat niet zomaar gaat lukken.

Ik vind het schandalig als het op deze manier gebeurd, heb zelf 4x faillisement meegemaakt, en je word er echt niet beter van!!

Je loopt financieel direct achter de feiten aan....weet zeker dat hoop van deze gezinnen hierdoor onnodig in de problemen komt.

Grt sjmaal..

Met de regels bedoel ik die regels die van toepassing zijn op de moeder-dochterbedrijfsconstructie, oftewel houdstermaatschappij (holding) en werkmaatschappij(en). Daar is helemaal niets mis mee. Natuurlijk zijn er altijd lieden die op een oneigenlijke wijze gebruik van mogelijkheden maken, maar hier kan tegen opgetreden worden. Dat laatste gebeurt m.i veel te weinig, en hier zou wèl een wijziging in regeling op zijn plaats zijn.

Jouw stelling dat de regels de oorzaak zijn dat mensen hun baan kwijtraken snijdt geen hout. De oorzaak is het faillissement, niets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bron: Wij Limburg | home - Platform voor en door ondernemende limburgers

Transportbedrijf Van Loo in Kerkrade maakte in 2012 € 1 mln verlies. Dat schrijft curator Michel Rompelberg in zijn eerste bericht over het faillissement.

HIERONDER HET VOLLEDIGE BERICHT:

Faillissement Van Loo Transport B.V. 04/01-2013

De rechtbank Limburg heeft op 3 januari 2013 het faillissement uitgesproken van de volgende besloten vennootschap:

Van Loo Transport B.V.

Jupiterstraat 2

6488 EV Kerkrade

Tot rechter-commissaris is benoemd mr. R.P.J. Quaedackers tot curator is aangesteld mr. M.M.H.J. Rompelberg (www.rra.nl)

Algemeen:

De gefailleerde vennootschap exploiteert een transportonderneming, die werkzaam is op het gebied van transport, snelservice en op- en overslag. De belangrijkste landen voor de services van de gefailleerde vennootschap zijn Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Wekelijks vindt ook transport naar Oostenrijk, Zwitserland en Engeland plaats. Er werken ongeveer 105 personen in loondienst. Het is voor de curator op dit moment niet mogelijk om alle vragen van alle betrokkenen onmiddellijk individueel te beantwoorden. Daarom is uit praktisch oogpunt gekozen voor deze informatie-uitwisseling per website, die regelmatig zal worden ververst.

Oorzaak faillissement:

De besloten vennootschap Van Loo Transport B.V. heeft (volgens haar jaarrekeningen) de laatste jaren de volgende resultaten na belasting geboekt:

2012 1.000.000,00 verlies (geconsolideerd met Van Loo Holding B.V., tot november 2012)

2011 126.472,00 verlies

2010 295.909,00 verlies

2009 6.047,00 winst

De verliezen worden veroorzaakt door enerzijds de dunne marges in de transportsector, het wegvallen van grote opdrachtgevers (zoals: Nedcar) en door de prijsdruk vanwege hevige concurrentie. De directie heeft zelf het faillissement aangevraagd.

Hoe verder:

Alle betrokkenen zijn zich bewust van de grote belangen voor alle betrokkenen, met name de werknemers en de klanten. Daarom wordt een doorstart serieus onderzocht. In de tussentijd zal, als overeenstemming kan worden bereikt met de daarvoor benodigde partijen en indien de rechter-commissaris daarvoor toestemming geeft, de exploitatie worden voortgezet. De rechtbank heeft een afkoelingsperiode van twee maanden gelast.

Overnamekandidaten:

De curator roept gegadigden die serieus geïnteresseerd zijn in de overname van de activiteiten, met behulp van de goederen en de werknemers, op zich bij hem te melden. Dat kan via post, mail of telefoon, zoals hieronder aangegeven.

Werknemers:

Een eerste bijeenkomst met tussen de curator en de werknemers, zal worden gehouden op zaterdag 5 januari 2013 om 10.00 u. in de bedrijfshuisvesting van de gefailleerde: Jupiterstraat 8 te Kerkrade. De werknemers worden daar hierbij voor uitgenodigd.

De arbeidsovereenkomsten tussen de werknemers en de gefailleerde(n) zullen na verkregen toestemming van de rechter-commissaris formeel door de curator worden opgezegd, met inachtneming van de geldende opzegtermijn.

In de zogenaamde “opzegperiode” blijven de werknemers formeel in loondienst, en zijn zij gehouden om desgevraagd werkzaamheden te verrichten, bijvoorbeeld indien de exploitatie voorlopig zal worden voortgezet.

Medewerkers van de buitendienst van UWV Venlo, afdeling faillissementen, zullen de ontslagen werknemers binnenkort behulpzaam zijn bij het aanvragen van een uitkering krachtens de WW. UWV zal tevens zorgen voor de betaling van eventueel achterstallig salaris en salaris over de opzegperiode (voor zover van toepassing).

Voor nadere vragen over arbeidsovereenkomsten kunt u zich wenden tot mr. Maud Murrer, liefst per mail op vanloo@rra.nl en anders per telefoon: 045-5620540.

Schuldeisers:

Schuldeisers van de gefailleerde(n) worden verzocht om hun pre-faillissementsvorderingen, gestaafd door bescheiden, onder vermelding van eventuele voorrechten ter verificatie in te dienen bij de curator:

Mr. M.M.H.J. Rompelberg

Postbus 23034

6307 JE Voerendaal

De curator hoopt voor het moment iedereen hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan kunt u zich tot hem wenden, liefst per mail op vanloo@rra.nl en anders per telefoon: 045-5620540.

Hoogachtend,

Mr. M.M.H.J. Rompelberg

curator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus de afgelopen drie jaar ruim 1,4 miljoen verlies. Best veel geld vind ik.

Maar als ik zo het faillissementsverslag van de firma M. te Nw. V. eens lees heb je altijd baas boven baas..... En in dat topic waren de commentaren een stuk milder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden