[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

verhalen van een (militaire) buschauffeur


LaurenceP

Recommended Posts

  • Forumlid

Goeie avond,

Me eerste ritje van het nieuwe gaat naar Disneyland Parijs. En wel met me eigen vaste bus die ik sinds dit jaar heb gekregen :banaan:.

Donderdag ochtend 8 uur start ik de bus en zie meteen dat de adbleu op is en de tank ook bijna leeg is... Dat word dus eerst nog even tanken (bedankt vorige chauffeur) Om 10 uur geladen op de kazerne in Oirschot, Kinderen en vrouwen waarvan de vader/ man is omgekomen in Afganistan. we vertrokken hadden ze nog even die bus vol gehangen met Disney kerstballen haha. Uit eindelijk vertrokken we 11 uur wat later dan geplanned mag ag wat maakt het uit. Rond een uur of half 2 even een half uur gestopt, kon ik mooi even roken ^^. 2 uur ben ik weer gaan rijden bij parijs nog in de file gestaan maar om half 5 dan tog eindelijk op bestemming en wel het Dream Castle Hotel. Wat een duur hotel dat de baas maar snel mijn decaleraties goed keurd haha.

Ik wou nog foto's maken vandaag maar dat is er niet van gekomen. Ik hoefde vrijdag niet voor klant te rijden, dus heb maar even me bus na gelopen op mankementen. Dat zijn er wel paar. Slot van deur gaat erg moeilijk, ik kom er zelf bijna niet in laat staan een inbreken :D. Bescherm kap TL buis achter in is weg, geen idee waar heen. En me voordeur wil nog wel is niet opengaan moet ik de noodknop omdraaien. Dat word bij terug komst langs Onderhoud gaan.

Ben niet zo goed in verhalen vertellen/ schrijfen ben ik achtergekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja is zeker een mooie rit. Ja vind het erg netjes van defensie, had niet verwacht dat zo zoveel zouden doen voor na bestanden. Wel even wennen hoor dat het geen militairen zijn (militairen lijkt wel vee veroer soms haha :p)

Ja ik werk bij de Defensie verkeer en vervoers organisatie als KPL chauffeur op de touringcar =)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha mooi verhaal, wij waren er met 3 bussen waarvan een halve bus vol weber bbq's haha gekocht voor 225 dollar en door verkocht voor 450 euro. Een groot kamp ja, ze waren alleen niet zo blij dat we bij bijna geen één stopbord volledig stil gingen staan wat die amerikanen allemaal dus wel doen. En bij elke kruizing gaan ze voor je naar achter, maakt het wel makelijk maar had niet gehoeven. Haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kleine toevoeging voor we on topic gaan: yanken aan boord in het korporaalsverblijf. Strak in pak natuurlijk. Wij hadden alleen even een klein feestje gebouwd, .... Met zwembad! 'They got a f*cking swimmingpool on their ship!' Zaten daarna in hun onderbroek tussen de vrouwelijke kpls in het zwembad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moest eens weten hoeveel en wat wij allemaal gelikt hebben:p:D

Maar vooruit, voor jou ook nog een keer dan.

Ik ben nu eenmaal de beroerdste niet...;)

Heb gezien wat die NL mariniers kunnen/willen likken, ben er nog steeds onpasselijk van :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Administrators
Goeie avond, heb nog niet de puf/ zin gehad om een mooi verhaaltje te typen. Maandag 17 uur gereden, dinsdag 15 uur gewerkt, woensdag gelukkig maar 11 ^^ en donderdag om 22:00 begonnen en vrijdag om 15:00 afgeschreven...

maandag 17 uur gereden, dinsdag 15 uur gewerkt........

Rijden is ook werken...toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goeie avond,Hadden we maar een tacho plicht bij defensie. In mijn bus zit overegens wel een digi tach. Moet er wel een bonnetje uit draaien voor de administratie (voertuig gegevens) kunnen ze een beetje zien wat ik heb gedaan. Arbeitstijden wet bij defensie is max 12 uur werken, 12 uur rust en één keer in de week 8 uur rust. Dat is als je niet onder oefen toelage valt waar wij bij DVVO niks mee doen.Maar hier komt het verhaal.Maandag ochtend 0630 start ik me busje op, eerst nog de ramen laten ontdooien... Kwam er toen ook achter dat bij één van mijn spiegels de verwarming het niet doet, briljant want die dingen willen nog wel eens beslaan... Maar goed, richting Doorn om een club op te halen die net terug zijn van uitzending. 87 pax intotaal. 7 uur laden op papier werd uit endelijk 8 uur, altijd het zelfde liedje met die mariniers :angel:. Op naar duitsland voorbij Arnhem de 3 op meteen de file in jammer genoeg maar het is niet anders. Rond half 1330 ergens gestop op weiskirchen net voor bij Frankfurt A M. Kom ik nog 2 DVVO bussen tegen die op weg zijn naar Bad Reichenhall :D. Van de 3 de 9 op richting munchen. dan op de ring ergens de 8 op richting de grens. Duitsland - Oostenrijk. En daar de 12 op richting Wattens waar ergens in de bergen een Oostenrijkse kazerne is... Hoe verzinnen ze het, een of andere berg weg op met een bus. Maar goed beneden aangekomen sneeuw kettingen gelecht. Waar echt kl*te kettingen, Haha. Duurd 15-20 min om ze er op te krijgen. Dan de berg op kachellen met 20 km/h. Boven aangekomen was het 2300 uur. We hebben dan ook maar 2300 uur afgeschreven. Daar hebben we nog ff gewacht tot 00:00 tot de burger bus er ook was, een Duitse bus met een Nederlandse chauffeur. Die was wat langzamer want die heeft een aanhanger mee voor de ski's. Even paar uur slaap pakken en om 0745 sochtends weer de bus aanslingeren want de mensen willen naar de ski's piste's. Kun je weer een half uur 3 kwartier naar beneden kachellen, waar je door een marinier SM word opgewacht die boos zecht waarom het zo lang duurd. Wij hebben hem deze week wel 10 keer uitgelegd dat een bus niet gemaakt is voor Kleine smalle berg weggetjes vol met sneeuw. Heb op een gegeve moment deur maar gewoon dicht gedaan voor zijn neus, werd er zo moe van:mad: Kettingen er af en richting de ski piste's 3 kwartiertjes rijden. Ben zelf ook nog wezen ski'en, voor de eerste keer zelfs. Maar kreeg prive les van een collega van mij die heeft ski leraar papieren etc. Ging me redelijk goed af, ben niet 1 keer gevallen:banaan:. Al met al ben je gewoon 3 a 4 uur kwijt op een dag om heen en weer te rijden tussen de kazerne en het ski gebied, niet echt slim uit bedacht dus dit tripje. Maar wat wil je he met mariniers :p Er waren zelfs mensen die er zo zat van waren dat ze een hotel hebben geregeld op eigen kosten. Donder ochtend voor de laatse keer richting de ski piste. Daar aangekomen werden we met een VW transporter terug naar ons hotel gebracht voor de 12 uur rust. De eerste echte rust waar we de verplichte rust komen. Donderdag avond 11 uur weer richting Nederland. Kom de grens over Duitsland in en kom meteen achter sneeuwploegen die de weg sneeuw vrij trachte te houden wat niet echt lukte. Wat een ramp... Dat kost ook weer heel wat uurtjes :( De vlucht stroken stonden vol met een vracht auto's die aan het rusten waren. Heb op de terug weg elke 2.5 uur een kwartiertje pauze gehouden. Op de een of andere manier voelde ik me echt gesloopt... heb ze vrijdag ochtend rond 11 uur weer gelost in Doorn. Word ik en me collega smiddags nog gebeld dat een majoor zijn tas in de bus had laten lichen. Die kerel ging helemaal uit zijn stekker dus de telefoon maar overhandigd aan de planning.Heb zo het idee dat ik het vol met spel fouten heb staan :zegtniets: Ben er achter gekomen dat ik niet echt een verhalen vertellen ben dus post in het vervolg wel foto's met een beschrijfing/ mini verhaaltje er bij. HahabiertjeDe Sneeuwkettingen, Ik hoop ze nooit meer te zien haha.post-12969-1394788784,6465_thumb.jpg

post-12969-1394788782,477_thumb.jpg

post-12969-1394788783,3454_thumb.jpg

post-12969-1394788784,0068_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden