[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

verhalen van een (militaire) buschauffeur


LaurenceP

Recommended Posts

  • Forumlid

Was een bewogen week voor mij... Eerst een koelvloeistof lekage op 2 plekken nog wel... Die veeg heeft de garage weg gepoetst gwlukkig. En net vanmiddag liepen me achter remmen aan, waarschijnlijk iets met een klep in de luchtleidingen ofzo. Deze week zat me echt tegen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Haha, ja is goed beloof ik jullie. Hoop dat ik foto's mag maken. Wij gaan alleen niet verder amsterdam in dan de marine kezerne daar inverband met de hoogte van onze bussen 3,65m en de gemeente amsterdam plaatst loop bruggen van 3,50... Dus vanaf de kazerne gaan ze door met stads bussen. :stom:

Ik ga wel een filmpje maken van de politie begeleiding ^^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ander loopt er minimaal 200 km voor.

Ja, :bey: van die 200 km. hebben jullie een lift middels een fregat gehad van 180 km. :mad:

En de chauffeur van dat fregat krijgt alleen de zenuwen :confused:

Dit zaakje stinkt Pierre :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel 24 uur gewerkt zo ben afgelopen nacht 0015 begonnen en moet nog even ;) maar heb wel een mooi filmpje voor jullie gemaakt van een plechtigheid op de kattenburg =)

We kijken er naar uit.

Op "Kattenburg" heb ik de opleiding voor machinist gevolgd, was lekker dichtbij v.w.b. de staplocaties :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Slecht van mij had jullie een rit verslag van de troonswisseling beloofd maar dat ben ik helemaal vergeten :O (schaamt zig) Daar om het goed te maken ga ik morgen een rit verslag maken van de ROPA RUN met KMA. Heb het in me agende gezet, haha :+

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Haha, heb me nieuwe laptop vandaag binnen gekregen!

Nou, leef je maar uit dan, de chips en bier staan klaar....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het lang verwachte verhaal....

Ik heb dus de ROPA run gereden, ja gereden! Dat lopen is niks voor mij haha. De ROPA run is een estafette run van Parijs naar Rotterdam. Ze proberen daar mee elkaar jaar zo veel mogelijk centjes op te brengen voor een stichting tegen kanker.

Ik moest de KMA (koninklijke militaire accademie) rijden, Maar voor ik ze zaterdag ging ophalen in breda heb ik eerst met een collega alle stoelen vanaf de achter deur naar achter er uit gemeubeld zodat er matrassen in gelegd konden worden waar de lopers dan op kunnen slapen. Wat een klote werk zeg die stoelen.... Zaterdag: Op naar breda hoef er pas smiddags om half 4 te zijn, zei beginnen als een van de laatste groepen omdat ze snelle lopers zijn. Moest ergens in de binnen stad van Breda zijn, met de bus... nooit meer! Wat een krappe bende daar. De bus op een pleintje voor een gebouw van die lui geparkeerd zodat hun de bus klaar konden maken stikkers er op rotzooi er in. Heb denk ik aardig wat wetten overtreden met de manier hoe ze de bus hebben beladen, (fiets in het gangpat? mag niet? ^^) Rond 1830 vertrokken we richting Parijs. In de buurd bij parijs hebben we de bus in een dorpje geparkeerd en het "Kamp opgebouw" een party tent met massage tafels en een mini aggregraat voor de koelkast en magnetrons. De eerste lopens werden met een VW busje (combi noeme wij die) naar de start gebracht. Ik heb getragt te slapen tot 0700 zondag ochtend. De rest van zondag en een stuk zaterdag ziet er voor mij uit als elke 3 uur ongeveer 60 a 70 km verplaatsen waar in de buurd de lopers en fietsers worden gewisseld. Onze lopers rende ongeveer 15km/u en er zaten etappes tussen van 16.5km/u. Ik doe het ze niet na :bey: In belgie bij antwerpen via de tol terug geen kip op de weg daar rond 0500 zondag nacht :+ In die tunnel heeft nog een bus van ons zijn WC gestort... :angel: rond uuh 11 of 10 uur sochtends kwamen we met de bus aan die we parkeerde in schieddam? en met de metro naar rotterdam gingen om onze lopers binnen te juichen! Rond 1300 kwamen ze de finish over en zijn ze als 5e gefinished van de 270 ofzo zehadden beter gehoopt maar ze hadden een navigatie fout met het lopen dat koste een half uur. En weer met de metro terug naar de bus. de lopers werden de trappen afgedragen inde metro ze konden geen trap meer lopen haha. Die lui maand middag weer in Breda afgedropt en zelf weer richting Soesterberg gegaan, met een korte omweg om de bus ff bij besseling door de wasstraat te gooien.

Dinsdag: op dinsdag hebben we met 6 man in de 3 bussen van ons die de ROPA run reden de stoelen weer in gebouwd. Uitbouwen gaat tog makkelijker als inbouwen :stom:

Foto's heb ik niet, wel dashcam opnames als daar interresse naar is upload ik wel wat fragmenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden