[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zwaargewonde na frontale aanrijding op de N33


ronald25

Recommended Posts

  • Forumlid

Muntendam - Zaterdagmorgen heeft er zich op de N33 nabij Muntendam een ernstig ongeval voorgedaan. Een personenauto en een vrachtauto kwamen frontaal met elkaar in botsing. De vrachtwagen schoot vervolgens over de sloot en belande op zijn zijkant in het weiland. De personenauto kwam zwaar beschadigd in de berm tot stilstand. De bestuurder van dit voertuig moest door de brandweer worden bevrijdt uit het wrak. Deze persoon is met onbekend letsel afgevoerd naar het ziekenhuis. De VOA heeft onderzoek gedaan naar het ongeval.

112Groningen, Actueel nieuws over de hulpverleningsdiensten uit heel nederland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze weg (van assen naar de Eemshaven)word hier wel een dodenweg genoemd omdat het een gevaarlijke weg zou zijn.Echter is de weg eigenlijk helemaal niet zo gevaarlijk,de weg word gevaarlijk gemaakt door luxe auto's en busjes die ten koste van alles inhalen om vooraan te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

volgens mij wordt er in februari een begin gemaakt met de voorbereidingen op de verdubbeling.

Ik vind eigenlijk elke 2-baans 100km/u weg levensgevaarlijk. Elke keer dat ik over de N33/N34 rijdt, zie je van die kamikazepiloten. Dat zal in de rest van Nederland niet anders zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens mij wordt er in februari een begin gemaakt met de voorbereidingen op de verdubbeling.

Ik vind eigenlijk elke 2-baans 100km/u weg levensgevaarlijk. Elke keer dat ik over de N33/N34 rijdt, zie je van die kamikazepiloten. Dat zal in de rest van Nederland niet anders zijn

Dijk Enkhuizen/Lelystad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens mij wordt er in februari een begin gemaakt met de voorbereidingen op de verdubbeling.

Vandaag al, Joostje.

Op 1 van de foto's kan je nog ergens een pijl zien van zo'n actiekar. Tussen de afritten Muntendam en Veendam/Pekela's zijn ze dit weekend drastisch met de dikken bomen aan het snoeien, als voorbereiding op de verdubbeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nu verleg jij de schuld naar de vrachtwagen...

Hoewel het volgens mij statistisch bewezen is dat de meeste ongevallen veroorzaakt worden door de luxe wagens die zo nodig nog ff een ander voorbij willen, wil jij liever dat de vrachtwagen dan maar zachter gaat....

Ik zie dan liever een middendeler op de weg, waardoor NIEMAND meer kan inhalen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

:nee: is tot 20 geworden en 2x gelezen...

Blijf bij mijn zelfde conclusie: Pierre leg het even uit, ik zie het ff niet...

(overigens, bij JULLIE oosterburen mag je inderdaad met de LKW 60 op die wegen, terwijl de PKW 80 of 100 mag. Weet nog niet of DAT nu wel zo veilig is.

Indien Pierre zegt dat AL het verkeer 60-70 moet rijden geef ik hem gelijk, maar dit is niet te hanteren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet uit eigen ervaring dat je beter 90 kan rijden dan 80 op een paar van die "dodenwegen" hier in de omgeving. En dan bedoel in de N33, N34 en de N381. Alle 3 zijn autowegen met, grotendeels een groene middenstreep.

Als wij met een vrachtwagen 88 - 90 km/uur rijden hebben de meeste automobilisten de teller al tussen 95 en 100 km/uur staan. Helaas maak je het ook regelmatig mee dat er met een gangetje van 65 - 70 wordt gereden. Dit zijn dan overwegend witte kentekenplaten. Vrachtwagens, maar nog vaker sleurhutten of campers. Als je zie wat er dan geprobeert wordt om die voorbij te komen. Begrijpelijk, maar meestal niet echt verstandig.

Praktijk is dan dat er toch minder de neiging is om in te gaan halen. Al blijven er onverbeterlijke waaghalzen bij die alles en iedereen moeten in halen, om vervolgens 20 km verder op toch weer voor je te staan bij de volgende afrit.

Als ze al niet eerder bij een ander op de voorbumper kleven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ik denk dat Pierre zich er meer over verwonderd dat die regel hier nog niet ingevoerd is om ons nog verder in te dammen.

Ik lees nergens dat hij de vrachtauto de schuld geeft.

Vandaar de ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Daarom verbaas ik me nog steeds waarom men in Nederland op zo'n 2-baansweg met een vrachtwagen van 40-ton+ net zo hard mag rijden als op een autosnelweg.

Bij onze zuider- en oosterburen is het wel anders geregeld, 60-70km/h is hard genoeg ;).

Hier haal ik mijn mening uit.

Maar ik ben geheel eens met de stelling dat het snelheidsverschil debet is aan vele idiote inhaalacties....

Al dan niet met een nare afloop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhhh, als ik die vrachtwagen zie liggen kan ik eigenlijk de chauffeur alleen maar feliciteren met het feit dat hij er heel is uitgekomen.

Was wel de stuur kant hoor.

Voor de rest, iedere dode in het verkeer is er één te veel !

Sterkte aan de nabestaanden van een wederom te vroeg gestorven mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn inderdaad nog al wat voorbeelden van dit soort wegen, in zeeland een stuk of wat, waaronder de oesterdam en de weg daar langs de grevelingen, en in friesland de beruchte waldwij.(in omg. Drachten dacht ik)

Wat dacht je van de Tractaatweg? (de route van Zelzate naar Terneuzen)

Daar zijn ook al tig ongelukken gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als je vracht verkeer daar 60 laat rijden krijg je alleen maar meer inhaal situatie's,en neemt men nog grotere risico's om er maar voorbij te komen.Op die N33 zijn ook gedeeltes met dubbele doorgetrokken lijnen......zo komen je er zo met een rotgang voorbij, of ze kunnen zien of er wat van de andere kant komt is niet interessant, dat lost de ingehaalde maar op!! Jaren geleden werd er daar min of meer van je verwacht dat je met je vrachtwagen over de halve vluchtstrook ging rijden zodat men er tussen door kon. Jan weet dat vast ook nog wel, die kent de weg ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook in Duitsland is dit in tegenstelling wat door velen beweerd word niet toegestaan. Als er in die situatie zoals jij schetst een ongeluk gebeurd ben je mede schuldig.Jij geeft dan aanleiding tot gevaarlijk rijgedrag.Ik zuig dit niet zelf uit mijn duim ,maar heb deze info van de polizei,heb er nl. een keer een heel gesprek met ze overgehad dat je zowat aan de kant getoeterd/geseind werd als je gewoon op de weg bleef rijden. Kreeg toen boven genoemd antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden