[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zwakke punten nieuwe Actros?


Gast Freddepet

Recommended Posts

  • Forumlid
Hoeft niet perse zo te zijn, zeker niet als het een een motor is met 2 cilinders meer. Die twee extra cilinders hebben ook dorst. Dan zou je miss moeten kijken hoe een volvo 700 het doet tegenover een volvo met dezelfde motorinhoud en een vermogen van rond de 400 pk. Maargoed het is mooi dat het hier door een paar mensen wordt bevestigd, die actros is zuinig doordat het ding gewoon niet trekt. Minder trekkracht=minder verbruik.

Ik heb altijd het omgekeerde geleerd, alstie niet trekt zuupt ie ook. Maar dat was van een monteur die bij scania werkte en die enkel een V8 een motor vond en de rest maar troep:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb altijd het omgekeerde geleerd, alstie niet trekt zuupt ie ook. Maar dat was van een monteur die bij scania werkte en die enkel een V8 een motor vond en de rest maar troep:p

Aha, jij hebt gesproken met een gelovige!

Die hoeven doorgaans zelf de diesel niet te betalen. Als ik dat zou hebben zou ik ook geloven😀

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Minder trekkracht=minder verbruik.

Hmmm bedoel je dit met wegrijden of met de berg opkomen? Ik rij regelmatig met 360pk (MAN) door Duitsland en met maximaal gewicht hobbel ik met 45km/h de berg op. Dat ding trekt dus niet echt, maar slurpt als een gek. Als ik daarin tegen met weinig gewicht rij is het de zuinigste van het wagenpark. Dus dat minder verbruik gaat niet altijd op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Aha, jij hebt gesproken met een gelovige!

Die hoeven doorgaans zelf de diesel niet te betalen. Als ik dat zou hebben zou ik ook geloven

-

Zoals een ieder die een afweging moet gaan maken voor een voertuig wordt er naar een groot aantal aspecten gekeken. Werknemers kijken over het algemeen naar imago, model en pk's.

Werkgevers naar de Total Costs of Ownership, terwijl eigen rijders weer andere eisen hebben. Steeds belangrijker de komende jaren worden de brandstofprijzen en daarmee samenhangend dus het verbruik van het voertuig. Daar zullen eigen rijders en fleetowners dus ook meer naar kijken. Zo moest ik ook een keuze bepalen voor een voertuig en dan vind ik verbruik en service onderweg het belangrijkste, dus mijn directe kosten. Als dan een merk een heel interessante aanbieding doet waar geen enkel ander merk aan kan tippen dan kijk je daar wel heel serieus naar. Alle kosten dien je namelijk zelf op te brengen.

Zodoende heb ik gekozen voor de Actros. En voor diegene die willen weten welke Actros, het is die full-options auto die op de RAI heeft gestaan, dus de RAI bezoekers hebben er misschien al wel in gezeten......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aha, jij hebt gesproken met een gelovige!

Die hoeven doorgaans zelf de diesel niet te betalen. Als ik dat zou hebben zou ik ook geloven

-

Hij had het over de motoren van scania. En als ik dan toch zo een ding zou nemen dan maar een v8 ook. Dan kost het wat meer, je krijgt er ook meer voor terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals een ieder die een afweging moet gaan maken voor een voertuig wordt er naar een groot aantal aspecten gekeken. Werknemers kijken over het algemeen naar imago, model en pk's.

Werkgevers naar de Total Costs of Ownership, terwijl eigen rijders weer andere eisen hebben. Steeds belangrijker de komende jaren worden de brandstofprijzen en daarmee samenhangend dus het verbruik van het voertuig. Daar zullen eigen rijders en fleetowners dus ook meer naar kijken. Zo moest ik ook een keuze bepalen voor een voertuig en dan vind ik verbruik en service onderweg het belangrijkste, dus mijn directe kosten. Als dan een merk een heel interessante aanbieding doet waar geen enkel ander merk aan kan tippen dan kijk je daar wel heel serieus naar. Alle kosten dien je namelijk zelf op te brengen.

Zodoende heb ik gekozen voor de Actros. En voor diegene die willen weten welke Actros, het is die full-options auto die op de RAI heeft gestaan, dus de RAI bezoekers hebben er misschien al wel in gezeten......

Dat vind ik een heel interessant punt van die nieuwe actros, met een "interessant" aanbod neem ik aan dat Mercedes-Benz jou die auto voor een spotprijs aan heeft geboden, in ieder geval goedkoper dan de concurrentie. Nu zou je je af kunnen vragen waarom is die auto zo goedkoop? MB heeft er tenslotte een hoop kosten in zitten. Ligt het aan het materiaal, kwaliteit van de motor/aandrijflijn etc. etc.? het prijsverschil moet ergens in zitten. Ik kraak de auto en jou beslissing totaal niet af hoor, ik vind het alleen merkwaardig dat bedrijven die zelden tot nooit MB reden nu allemaal met een Actros rijden. Moet toch iets met de aanschafprijs te maken hebben t.o.v. de concurrentie. Trouwens, hoe heb jij je onderhoud georganiseerd? Heb je een lease contract en daarbij een onderhoudscontract (met het oog op de euro 6 wetgeving) o.i.d.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Aan een verkoop van een wagen gaat een dealer geen grote sommen geld overhouden. Dat is gewoon een feit.

Nee, de "winst" zit 'm in de reparatie en onderhoud van de wagen, zeg maar werkplaats uren. Daar zit 'm het geld van een dealer.

Dus dat een bepaald merk stunt met prijzen, veelal gesteund door de fabriek/importeur wil niet zeggen dat er iets mee aan de hand is....

Het is gewoon een vorm van marketing en wordt doorgaans weggeschreven in de boeken als advertentie en reclame kosten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
*mompelt iets over een ideaal toerengebied bij 90km/h* Die van mij zuipt ook meer bij 83 als bij 90, bij 83 staat op iets van 1130 toeren te smoren en bij 90 iets meer als 1300 toeren
Weet je t zeker van dat aantal toeren bij 83 en 90.

mij lijkt t nogal veel,dik 170 toeren op 6 km verschil.

Of vergat je dat er nog n versnelling op zit?? :D:D

FF een verbetering, 1170 toeren bij 83:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kraak de auto en jou beslissing totaal niet af hoor, ik vind het alleen merkwaardig dat bedrijven die zelden tot nooit MB reden nu allemaal met een Actros rijden.

Die zijn altijd ziende blind geweest:D

Heeft warschijnlijk ook nog met het verleden te maken;)

Mischien een opa die zijn fiets ooit is gestolen of zo:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Toevallig vandaag het kenteken binnen gekregen. 14-BBP-1

Zal 11 maart gaan rijden.

Beste Freddepet,

Heeft u de nieuwe Actros al? En hoe bevalt deze?

Vriendelijke groeten,

Holland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kopers die naar een V8 snakken zijn veelal de snakkers , vandaag de dag is zo een wereldmotor die in verscheidene wagens gemonteerd gaat worden zoals nu de Benz met zes cilinders de norm , om nog zuiniger te rijden zullen er met vijf of vier cil. motorblokken van de testbank motte komme , en ik zie het er nog van komen ook

Die tijd is er al geweest. ik heb 6 jaar rond gehobbel met een MAN 5 cillinder 320PK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet afhankelijk van een bank of lease maatschappij en kan het me veroorloven om ook een mindere periode te hebben. Ik wil zelf kunnen beslissen en ach, altijd wordt er gezegd van lijkt het je wel verstandig om nu te beginnen? Ik neem de gok en weet ook dat ik betrouwbare opdrachtgever heb en mij mijn auto helemaal bij de tijd ben voor een acceptabele prijs.

Wie niet waagt wie niet wint. En om die woorden van Jos te gebruiken: ben zeker geen prutsbedrijf!

Eigen rijder, eenmanszaak? ik hoop voor je dat je niet belazerd wordt door dat tuig wat zich "opdrachtgever" noemt, wil ze niet allemaal over één kam scheren maar 9 van de 10 zijn smeerlappen, ok er zijn uitzonderingen maar hou ze in de gaten !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die vorige generatie actrossen zijn met flinke kortingen verkocht, daarom rijden er ook veel MB`s rond..Puur om de fabriek op gang te houden want iedereen gaat natuurlijk wachten op die nieuwe actros. Idem met die nieuwe XF die uit komt..de huidige XF wordt met dikke korting verkocht om even de fabriek op gang te houden. Maar dit zijn wel de beste auto`s van de hele serie alle kinderziektes zijn eruit. En om nu gelijk de nieuwste XF of een Actros te kopen? Ik zou het niet doen..Zitten teveel kinderziektes in.

Bij MB hadden ze nog niet eens tijd gehad (zal nu wel anders zijn) om bepaalde robotten te configggen om de nieuwe actros te bouwen..

Veel succes en veilige KM`s toegewenst! Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Freddepet, succes en veel plezier als eigenrijder.

ps. Ik ben blij dat ik begonnen ben:)

Mooi zo. Ik heb ook de foto gezien van de aflevering van je auto. Geweldige auto toch. En je hebt t toch maar mooi voor elkaar. Ik ga 11 maart rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden