Spring naar bijdragen
goudvis

Dakar 2013

Recommended Posts

Ik ben ook een zeer fanatieke fan. Wellicht zelfs obsessief te noemen. :D

Volg het al jarenlang, elke winter weer. Continu de iritrack van de organisatie volgend.

Tja, en zelf eens mogen deelnemen is een wat ze noemen jongensdroom nietwaar. :ja:

Niet op de motor, hoewel ik zelf al zo'n 23 jaar met off road motorfietsen rondrijd. Navigeren in je ééntje in zo'n woestijn lijkt me moeilijk.

Nee..met een auto, maar nog mooier: met een truck. Van de 33 jaar dat ik nu chauffeur ben rij 26 jaar met verschillende 6 x 6, 8 x 8 en 10 x 8 trucks van Ginaf, Terberg, Man en Mercedes. Dus altijd in het zand. Echter: een woestijn is ook zand maar zal toch wel ff iets anders rijden.

Dus als één van die teams nog iemand nodig is..volgauto of servicetruck is ook prima.

En er is ook een NL transportbedrijf dat voor de organisatie (ASO) rijd met enkele trekker/opleggers. Dus gewoon op de weg blijven. In die opleggers zit alles voor de TV en andere media. Wereldbaan. Zou zo m'n vakantie opnemen.

Want hoe vaak rij je nu met een (Nederlandse) truck van Peru naar Chili (met uitstapje naar Argentinië?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de beginperiode toen er nog meer op hobbyniveau gereden werd is mij ooit gevraagd of ik als bakkenist in een zijspan wilde meedoen.

Ik heb toen hard getwijfeld, maar het aanbod toch maar afgeslagen.

Volgens mij is er zelfs nooit een zijspan in Dakar geraakt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ontvangen uit service truck van Veka Racing

rally vandaag uitgevallen rijden vandaag naar Toekiman volgende bivak morgen rustdag alles goed hier heerst wel de befaamde buikloop zelf n iet maar veel leden hebben het zwaar doktor heefd het maar druk ( ps onze waterkoker doet goed zijn best onderweg )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

even de reden opgezocht:

Noodweer in Argentinië

De laatste etappe voor de rustdag was een ingekorte versie van de oorspronkelijk geplande marathonetappe. Noodweer in de Argentijnse bergen gooide roet in het eten.

De wedstrijd ging bij de trucks helemaal niet door

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had gehoord dat de trucks helemaal niet hoefden te rijden vanwege noodweer. Wat voor noodweer dat dan wel was stond helemaal niet op de site van de organisatie.

En op bv de FB pagina/site van v/d Brink stond ook (nog) niks. De nieuwsbrief van hen zal nog wel komen. (ja, hier fan van v/d Brink en Smink. Ginaf hé..rijden wij ook mee, vandaar)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn zwager rijd een service truck van Veka/MAN vandaar dat ik het ook een klein beetje volg, ik krijg regelmatig berichtjes via facebook.

Hij is trouwens ook monteur bij het team en heeft het dus extra druk, overdag rijden en s'nachts sleutelen :D had hij maar een vak moeten leren :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meeste teams betaan uit 3 mensen, dat zijn toch 2 chauffeurs en 1 monteur? En dan ook nog een service truck per merk ofzo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook de Russen hebben zo'n groot team. Die doen rallyrijden ook als beroep. Zijn gewoon fulltime in dienst van de fabriek en doen niet anders.

Ik zag op TV dat De Rooy ook al zo'n vloot servicetrucks heeft. Heel wat anders dan Martin v/d Brink die altijd maar 1 auto had en de service door Ginaf liet doen.

Dit jaar hebben ze een eigen servicetruck en een 4x4 voor de fotograaf. Klein team dus. Maar Smink is nog kleiner. Ze hebben echter wel een mooie truck bij zich, vooral die 18 liter Caterpillar motor klinkt héél erg mooi..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Berichtje van facebook:

Toon heeft gebeld. Alles is goed, de auto's hebben weinig stukken, zodat ze 's avond toch en uurtje of 4 kunnen slapen. Het tijdverschil is op dit moment 4 uur, morgen weer 5 uur verschil. Toon heeft de auto van Pascal de Baar in onderhoud de 518 en verder helpen ze elkaar verder natuurlijk. Ze hebben bbq's in elkaar gezet en gingen nu biefstukken bbq en misschien dat we dat vanavond ook wel zien.

305222_287849064670569_1226542937_n.jpg74329_455458521185236_1288742687_n.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben uiteraard fan van het Veka MAN team, vind het alleen ontzettend jammer dat die prachtige foto's op hun website nergens in groot formaat te downloaden zijn. Zitten echt hele mooie foto's tussen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben uiteraard fan van het Veka MAN team, vind het alleen ontzettend jammer dat die prachtige foto's op hun website nergens in groot formaat te downloaden zijn. Zitten echt hele mooie foto's tussen!

Zal eens vragen als ze terug zijn of ik iets kan regelen, maar meestal zijn ze gemaakt door een officiele fotograaf en die geeft ze niet zomaar af maar soms krijgt mijn zwager een cd met foto's

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zal eens vragen als ze terug zijn of ik iets kan regelen, maar meestal zijn ze gemaakt door een officiele fotograaf en die geeft ze niet zomaar af maar soms krijgt mijn zwager een cd met foto's

Dat zou supergaaf zijn! Bedankt alvast!:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites