[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een week van een koetelaar


trieftol

Recommended Posts

  • Forumlid

goeiedag waarde collega's ,burgers en buitenlui

ik ga me niet voor stellen ,want ik vind de anonimiteit wel lekker.

zoals in mn avatar e zien is kom ik uit west-friesland (ja dat is de westfriesevlag)

oftewel ik ben een westfries.

ik ben al langeretijd op dit forum te vinden, aluwel ik meer lees dan ergens op reageer.

(ik ben een ja-knikker, en geef iedereen gelijk in zijn mening)

daar ik altijd geniet van de discussie en t gooien van modder over en weer, geniet ik nog meer vande verhalen door een en geen.

ik probeer dan nu een keer zelf een verhaaltje op te schrijven over mijn wel en wee onderweg,

en hoop een ander een beetje inzicht te geven met wat ik doen mag van mn baas en planners.

(let niet op de taalfouten o.id. die krijgt u er gratis bij)

dit verhaal begin vrijdag middag 4 januari als de planner opbelt en me de beste wenst en de melding

om te lossen om 6.30 in amsterdam, prima zeg ik en een prettig weekend.

nu had ik van onze monteur gehoord dat er wat wagens waren geladen met pvc buizen, dus mijn vermoeden was dat ik ook in t pvc moest, want dat was ik vergeten te vragen.

even de balans opmaken met de tijden in mn hoofd

6.30 lossen in amsterdam, dat is 0.45 min rijden vanaf de zaak, dus 5.45 vanaf de zaak, maar over de a7 dus iets eerder ivm files, eerste dag na de 2 weken kerst sluiting ( wij rijden veel voor de bouwsector)

dus +- 15 min inruimen cabine, + eerst even een koppie koffie in de cantine +_10 min ,plus 0.30 min naar de zaak en thuis nog even broodje smeren ( ja ik neem een lupa mee van huis) dus de wekker de eerste dag van de nieuwe werkweek van t nieuwejaar op 4.15 mooie tijd

de wekker gaat best wel vroeg na 2 weken uitslapen , maar yes ,we mogen weer rise and shine

hop naar beneden ,broodje ,alles in de tas ,bedegoed enz,

shit, mn auto staat bij de garage dus hup alles op de motor en hup naar opmeer.

daar aangekomen staat de held van dit verhaal, de gene die de hele week opgezadeld word met t dikke luie ongewasen lichaam van de gene die dit allemaal optypt.[ATTACH=CONFIG]58245[/ATTACH]

in opmeer aangekomen staat mn gebakje afgeladen met 5bokken met kozijnen en 5 bokken met isolatieglas

hum, dacht ik ,dat is geen pvc, maar geen probleem dit is een stuk makelijker, dus hup spullen er in een bak koffie en hop naar amsterdam.

geen file en volgens en vaag plattegrondje via de s113 richting de polderweg en dan e route s volgen om uit te komen bij t sceincepark, daar werd ik al opgewacht door de uitvoerder an onze klant van de kozijnen,

hij zij ga daar maar staan ,je wordt gelost met de toren kraan, wat een service.

dus ik met de portofoon in de hand de volle bokken aanpikken en als ie weer beneden was de lege weer losmaken, oftuwel t vervolg van mn rit wist ik dus ookal ,lege bokken terug naar de klant.

1.30u later, waren alle bokken weer van plaats geruild en weer vast gezet dus terug naar opmeer ,lege kozijn bokken bij de klant en de glasbokken bij ons op de zaak.

10u. even met een bak koffie naar de planning gewandeld met in gedachte what's next.

planner zeg laden bij klant a op t industrieterrein 7 pallets met kozijnen voor hoogeveen en bij klant b ook op 1 put met 2 pallets voor borne, probeer borne vandaag te lossen dan kan de rest morgen vroeg en aansluitend laden hoogeveen.

prima zeg ik en ga oppad binnen t uur was ik weer vol

post-6731-1394788658,6842_thumb.jpg

dus oppad richting borne om te lossen op de 5e hemmelhorst (ja heet echt zo ) aldaar

dit blijkt een doodlopende weg te zijn in t buitengebied, dit was deels bij mij bekend omdat dit voor een firma is die pompputten plaatst voor de riolering in t buitengebied en deze putten besteld bij onze klant.

daar aangekomen zou ik gelost worden door een kraan maar ik had even voordat ik daar was al even contact genomen met de uitvoerder en die liet al weten dat daar niemand was, dit even doorgegeven aan de planning omdat als we zelf lossen er een ander tarrief geld, en dit zoekt de planning verder maar uit.

post-6731-1394788661,2775_thumb.jpg

op t einde van de doodlopende weg was een y splitsingen daar kon ik hm mooi over de blindekant draaien ,de grootste put woog ongeveer 1600 kg en met t plaatsen zoveel mogelijk vlak bovende grond verplaatsen tot t moment komt dat de trailer denk van ,dit is vergenoeg dan zet je hm op de grond ,dus de rest eraf en door.

op dit moment is t rond14u en ik denk bij me eigen, als ik even doorrijd dan ken hoogeveen er ook nog wel even af, dus de cruise controle op 85 ( is 83 op de navi, en sorry mensen harder ga ik niet al kan de held van dit verhaal dat wel )

aangekomen in hoogeveen was t 15.45, dus ik nog even snel een belletje naar de planner met de vraag tot ik eventueel nog kon laden bij t laad bedrijf en of dit kon ook, daar zal ik over terug ebeld worden dus eerst even lossen van de 7 pallets, hadden ze bij dat nog een lege kozijnen bok van de klant staan of ik die nog mee wouw nemen, prima,ook de pallets ruilen konden die mooi op die bok (was een L bok)

16.15 was ik leeg en geen telefoontje van de plannerd dus die maar even bellen, krijg ik de ander aan de lijn ( heb er 2 1 zeilenwagen en 1 kraanwagenplanner die ook wisselend ochtend en middagdienst draaien, daar ik deels een een kraanwagen ben maar voor t grootste gewoon trailer zit ik bij de zeilwagenplanner)

zegt planner 2 o die is al naar huis, bel hm wel even. oke denk ik ,dat word nix, dus ik even bij t losadres vragen of ik daar voor de deur mag overnachten op hun terrein ivm een algeheel parkeerverbod op t industrieterrein daar (had t cf algeraadpleegt voor een knappe eetgelegenheid in de buurt ) belt de plannerd op ,ja hoor je mag nog laden ze wachten op je.

dus slinger ik de held weer aan en begeef mee naar t laadadres 1 km verder en met 30min was ie weer vol met pvc buizen voor de kwakel .

had ik op t cf gezien dat de raket t dichtse bij was en op de route dus hop die kant op en parkeren daar, even lekker gegeten daar even bellen met t thuisfront en op 1 oor (ik ben asociaal dus eet in mn eentje en kruip dan met een boek terug in de cabine)

zo tot zover dag 1 van t nieuwe jaar

ik lees wel of jullie geinterseerd zijn in de resr van de week

mvg trieftol

post-6731-1394788660,0152_thumb.jpg

post-6731-1394788660,6646_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dag 2

nou t allemaal een beetje vers in mn hoofd zit ga ik maar door met t verhaal.

om 20.30 ging de lamp in de cabine uit en ik had de ekker op 4.40 staan

kon ik me even opfrissen voor ik om 5 uur ging rijden,

ik had een beetje uitgerekend dat t 2 uur rijden was zonder file's en dan zou ik om +- 7.oou in de kwakel zijn

mooi via a28 de a1 de a27 en via de n201 naar uithoorn en dan richting de boterdijk in de kwakel

t verliep voorspoedig en 7.u op de boterdijk, daar zag ik een nieuwbouwwijk in aanbouw daar even gestopt en de uitvoerder van de klant gebeld ,die stond toevallig achter mij te wachten want ik blokkerde de inrit ( smalle weg, een tegenligger van t formaat vrachtwagen was penibel geworden) ik moest dus lossen bij die wijk.

op de losplek aangekomen stond de kraanmachinist al klaar , maar de uitvoerder zei eerst koffie (de held)

na een kwartiertje mooi leuten gingen we lossen , rongen er uit , en 1 grondwerker hielp mee met t oprollen van de spanbanden en met 20min was alles eraf ,10 pakketten met 5 mtr buizen.

post-6731-1394788668,6227_thumb.jpg

toen had ik enkeld nog eenL bok met 7 lege euro's erop staan voor opmeer dus oppad.

gaat na 10min de telefoon, met de plannerd, of ik in diemen een glaswagen wou ophalen op de stuartweg,

prima zeg ik ,daar ben ik chauffeur voor, dus ik nar die stuartweg nr 26 blijkt dat een overdekt bedrijvencomplex te zijn ,ongeschikt voor iets grotere vrachtwagens dus ik stap uit en loop daar naar binnen om te zien waar dat bedrijf zich bevind, ( had een naam maar die ben ik even vergeten nu), staan bij de eerste unit mensen ,dus meteen even vragen, die wisten nix, maar t had met glas temaken en even verderop zit een schilder zeiden ze, prima loop ik daar even heen.

daar de zelfde vraag kunnen jullie die en die ,nee zei de ene maar de ander zei ja, dat is de eigenaar van dit hele pand,( o dacht ik bijme eigen die is natuurlijk nergens) waarvoor vroegen de mannen, ik zei moet een glaswagen ophalen, nooit van gehoord zeiden ze ,maar laatst kwamen ze wel een bok vol glas brengen en die staa nu al 2 weken in de weg op de parkeerplaats aan de anderekant van t pand, ik denk bingo die moet ik hebben even om t pand gelopen stond daar een lege bok even overlegd met de planning of die wagen geen bok moest wezen, waarschijnlijk wel neem maar mee.

terug in de cabine berichtje op de navi van de planning even een bundel aluminiumlengtes ophalen in amsterdam op de archangelkade nr 13 ( die had een collega verkeerd bezorgd)en daarna 6 lege bokken in edam en dan die bundel afleveren in heerhugowaard.

de glasbokken in edam stonden achter t pand of ik even met de vrachtwagen achter wou laden , tuurlijk

post-6731-1394788670,1815_thumb.jpg

ruimte zat:D

op naar heerhugowaard om die bundels af te leveren ,mocht ik een stukje over de nieuwe oostangent, die voor de rest nog niet open isen daarna door naar de zaak.

op de zaak aangekomen (de L bok met de pallets had ik al bij de klant gelost) de wagen afladen met lege glas bokken te lossen in gildehaus , prima oppad mijn keus van route was via markerwaarddijk en harderwijk/kootwijk want dan kon ik mooi m'n 3 kwartier maken bij mevr trieftol en toevallig ook de 3 minitrieftol's want t was middagpauze , en na even douchen en een paar broodjes, weer oppad richting gildehaus om daar te lossen.

post-6731-1394788671,3616_thumb.jpg

hier is ie nog vol en hier weer leeg

hier nog even een foto uit de glasfabriek met rechts de productielijn en links de expeditieruimte

(oftuwel daar zetten ze de ramen op de bok;-) )

img1527966078.jpeg

even de papieren laten tekenen en een bakkoffie schoren (40ct) en we mochten weer richting hoogeveen

waar ik sóchtends om 0.600u de eerste ben om te laden

dus stond ik voor de 2e keer in m'n leven weer bij de raket

ik reed er om 0500u weg en was om 17.15 weer terug met 550 km op de teller

dat was dag 2

mvg trieftol

post-6731-1394788669,5969_thumb.jpg

post-6731-1394788670,7741_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dag 3

na weer een nacht lekker te hebben geslapen ( tis goed toeven in t xl hotel)

ging de wekker weer om 0445 om na me te hebben opgefrist richting hoogeveen gekoerst

om me weer bij de klant te melden. daar er bij deze klant op een 2de lokatie wordt geladen eerst lang t kantoor gereden, maar daar was alles nog donker, dus meteen maar door naar de laad plek, maar daar was ok niemand, evengoed de kraan achterop gezet en alle langerongen overend gezet ,en toen nog even gewacht maar na 20 minuten toch mar weer richting t kantoor gereden kwam ik onderweg de heftruckchauffeur tegen ,dus t hele spul weer de andere kant op en laden maar, 2pakketten voor zaandam en 9 pakketten voor de kwakel .

half uurtje later was ik weer onderweg maar wel bijna 2 uur later als de dag ervoor dus ik hoopte op niet alteveel file

a28 liep lekker door tot hoevelaken maar door de lange afrit bijna geen oponthoud (kan daar wel e anders zijn maar ik kom bijna nooit van die kant) a1 liep iets moeizamer ,traag zelfs tot spakenburg, daarna weergoed ,a27 ook gen probleem ,de file begon na afslag hilversum dus kon vrij rap de n 201 op,

nou heb je op de n201 een rotonde (of 2 maar dat en ik even kwijt) waar er 2 rijbanen omheen liggen om daarna weer optegaan in 1 rijbaan, nu reden er +- 6 auto's achter me en ik dacht even rustig om die rotonde heen dankunnen die auto's even voor me komen, dit doe ik normaal nooit want die mensen proberen dat evengoed wel, haast, haast ,haast.

dus nu ook de eerste vier reden redelijk door maar nummer 5 ging helemaal los om nog voorbij te komen en zijn auto dacht opdat moment ook van hup, dan de kont maar om, met als gevolg dat ie verkertenom op de rotonde stond, het rund.

een paar kilometer verder liep t vast tot de a2 dus al die heisa om niks.

al met al liep t voor de rest wel weer lekker tot de kwakel en daar aangekomen even richting 't werkvolk gelopen, ( waren uiteraard achteran an t werk, ben ik bij ze zeggen ze he chauffeur ,je bent net optijd, koffietijd:koffie

he vervelend:D

dus in de kantine even een bakje ,en ik vragen lossen jullie of moet ik 't zelf doen, zegt de kraandrijver ik moet toch een pakket ophalen ,pak ik gelijk jouw even leeg , scheeld me weer een uur.

dus met 30 min reden we weer richting zaandam voor de laatste 2 paketten en dezewerden gelost met de heftruck

post-6731-1394788672,4507_thumb.jpg

daarna weer richting opmeer.

in opmeer aangekomen moest ik meteen laden bij klant b voor een spoedje naar amersfoort 19 putten (waterkolken) en die post-6731-1394788673,3204_thumb.jpgmoesten nog gelost worden die dag op t terrein van prorail in amersfoort op de soesterweg

hier ook geladen met de heftruck en daarna nog even een netje erover heen

post-6731-1394788674,0977_thumb.jpg

even snel langs de zaak voor wat papieren en een bak koffie en op naar amersfoort

na nogmaals een blik geworpen op t adres is soesterweg wel erg ruim , want ik had in een ver verleden alwelderes gelost op t terrein van prorail maar dat was bij de kantoren en dat is eigelijk niet echt trailer vriendelijk, dus eerst maar es bellen met de uitvoerder, die meteen meldt daar hun dr niet meer zijn ,maar ik moest aan t einde van de soesterweg over de overweg en dan heb je meteen over de overweg links een poort waar je in moet,maar die draai kan je met een vrachtwagen niet maken dus moet je even verder maar even draaien, dan rij je +- 750 mtr russen de sporen door en zie je rechts zwarte buizen liggen en mag je ze daar bij lossen.

ok zo gezegd zo gedaan en omennabij 16.15 reed ik daar tussen de sporen

post-6731-1394788675,0011_thumb.jpg

om 16.30 stond ik waar ik lossen moest, en omdat ik eigelijk ook nog een half uurtje maken moest begon ik rustig an te lossen met de hand, de putten wegen iets van 40/50 kilo , dus liet ik ze van de trailer vallen op de losse grond om ze dan omrollend verder te leggen, is wat bewerkelijk maar t gaat sneller dan met de kraan en een beetje beweging is ok wel es goed.17.01 ging ik weer rijden.

ik had al te horen gekregen dat ik de volgende dag lege bokken moest laden in dongen dus rijdende voort even denken waar ik de nacht door zou brengen, ik had voor mezelf de keuze gemaakt tussen 't vliegveld bij gilze of napoleon bij hank.

tot me collega belde dat hij bij hank stond en dat er nog een collega onderweg was in die richting, toen was de keuze gauw gemaakt, kon ik weer even op de hoogte gemaakt worden van alle roddels in t bedrijf:angel:

en dat was dag 3

mvg trieftol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dag 4

het is vandaag een beetje rustig opstarten, wantt was wel even gezellig met de collega's

maar de wekker stond evengoed om 0445 want ik wou om 0500 even goed weer van start.

nou kreeg ik gister nog een berichtje van planner 2 of planner 1 had door gegeven dat ik een bundel aluminium moest op halen (0.15 x 0.05 x 6 mtr) in etten-leur voor milsbeek, nou nee dat had ie niet, nou of ik dat even wou doen,tuurlijk zeg ik

daar ben ik chauffeur voor.

dus eerst naar dongen 8 lege glasbokken laden, dan naar etten-leur en daar sta je binnen te laden en is er koffie

img1527978047.jpeg

en met 15 min was ik weer onderweg naar milsbeek om n bundeltje te lossen op de achterbroek

t was deze dag mooi weer dus mooi toeren, lossen in milsbeek ze waren blij me te zien want er zat haast achter

prima ,ik ben altijd bereid om mensen blij te maken, en t is leuk als dat lukt.

daarna m'n lege bokjes om ruilen in kempen (d) nabij venlo dus cruise er op en mooi over de 73

in kempen lege bokjes eraf en 2 adresjes er weer op, niet zoveel maar beter dan niks

post-6731-1394788675,6044_thumb.jpg

in kempen blije duitsers en er wordt me nog een bakje koffie aangeboden, dus stappen we goedgemutst weer in de held van t verhaal.

staat er een berichtje op de navi dat ik t bundeltje dat ik in milsbeek heb gelost weer mag ophalen en naar etten-leur mag brengen, he jammer:D

eerst de adresjes lossen van t glas want dat is eerst tilburg, waar de klant graag wil dat ik de bokjes over de drempel zet zodat hun ze met de pompwagen verder kunnen rijden, geen probleem zeg ik ,en dat is t ook niet.

post-6731-1394788678,9253_thumb.jpg

na tilburg weer richting dongen, waar ik eerder die ochtend de lege bokjes had geladen,daar nog een

bokje lossen en dan door naar etten-leur ,waar ze minder blij waren om mij weer te zien, maar dat was hun eigen schuld.

dan even een berichtje naar de planning dat ik leeg was, kom maar naar de zaak, oe denk ik ,mijn benieuwen voor morgen.

dus 2 en half uur later op de zaak zegt de planner zet maar an de kant morgen hebben we nix, nou jammer dan maar een lang weekend.

vandaag evengoed 666km gemaakt en deze week 46uurtjes dus was dit een rustig begin van t nieuwejaar

dit was de eerste week van deze koetelaar in t nieuwejaar en hopelijk volgende er weer vele ,maar met deze tijden blijft dit koffiedik kijken al heb ik er goede moed in

ik zal kijken of ik nog meer verhalen beleef, zo ja dan zal ik ze misschien wel weer delen, als de kramp nog uit mn vingers trekt:D

bedankt voor t lezen

mvg trieftol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

afgelopen week was ook wel een mooitje , vrijdags belde de planner op dat ik maandag met de city trailer oppad mocht, nou ben ik niet zo'n zeilenman maar voor de verandering (en hoe meer veranderingen hoe beter) geen probleem, je kan tussen 7.30 en 8.00u lossen in apeldoorn ,prima. dus maandag ochtend rond 5.30 oppad want t is zo'n 2 uur toeren , mooi om 7.30 draaide ik de bouwplaats op en stond de klant al bij de wagen, we moesten met de hand lossen want er was geen manitou of andere losmogelijkheid, dus 500 kilo gecoat aluminium zetwerk met de hand lossen, ach zo blijven we in beweging na apeldoorn ging de reis richting grave en daarna via de peelweg naar someren waar ik volgens de rit staat ook weer moest laden , maar volgens de klant daar was er niks dus maar even een berichtje naar de planning. geen probleem volgens die ga maar door met je rondje ( de trailer was vrijdag door een collega geladen en t was een uitvent rondje) dus op naar de volgende klant in oisterwijk, zeiltje open en spul dr uit en door naar de volgende klant. trug in de cabine ,was daar een berichtje van de planner of ik ook nog even langs Etten-Leur wou voor een pakket op te halen voor rotterdam, geen probleem, dus Etten-Leur weer geladen eerst nog even langs lang de moerdijk wat lossen toen naar rotterdam, rotterdam der uit en snel door naar roelofsarendsveen want de dag begon al te korten , zo rond 16.05 kwam ik aan bij unisol waren die mannen al naar huis (barst dacht ik ) maar dit bedrijf deelt z'n pand met een ander bedrijf en die waren niet te beroerd om mij te lossen, kwam ik weer mooi mee weg, daarmee was t laatste pakket gelost en kon ik weer op huis an daar aangekomen kon ik weer omkoppelen met m'n semi die al voorgeladen met lege glasbokken en kon ik de wagen mee naar huis nemen zodat ik de dag erna meteen door kan richting nordhorn . hier nog even een fotootje van de citypost-6731-1394788716,2586_thumb.jpg sorry van geen spaties maar mn enter werk even niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dinsdag ging om 3.30 de wekker want ik wou om 400 weer gaan rijden, nou was er voor vandaag een drukke ochtendspits aangekondigd dus ik hoopte dat t meeviel met de sneeuw. nou dat viel dus mee hier was nog nix gevallen dus op richtingnordhorn. 2 uur en 30 min later stond ik bij de klant lege bokken eraf en de volle dr opkranen. 5 bokken met 7 klanten dat betekend dat er 1 bok met meerdere klanten tussen zit dus met laden alles even op de goede volgorde zetten ( de klant zet de bokken doorelkaar op een strek, en moeten wij ze zelf in de meest logische volgorde laden door zelf de beste route uit te stippelen , war wel eens lastig is omdat ik vaak niet weet of ik weer terug kom bij de klant ( rondrit ) of dat ik weer naar de zaak terug moet (lijnrit oost ,west) ik ging voor de lijnrit omdat ik aan de klant vroeg , morgen weer , waarop hij antwoorde nee. dus even naar t gemak en een bak koffie en oppad. eerst 2 adresjes deventer 1 x 1 raampje en 1 x 1bok , hier wat hinder door file op de a1 maar ondanks de 1000 km file van die dag was dit mn enige file die dag, toen door naar voorthuizen 2 raampjes, gelukkig waren alle raampjes die dag niet te grootimg1528444730.jpeghier een foto van zo'n mix bok daarna door naar barneveld en dan de harskamp , de klant in de harskamp heeft een glaszet en een glashandel en die loopt goed want hij laat een kapitale villa bouwen achter zn bestaande huis in de middel of nowhere daar in de harskampimg1528445342.jpeg achter bij de klant in de harskamp kon ik meteen even de boel omzetten en een serie lege bokken bij laden post-6731-1394788718,1837_thumb.jpg zo de boel staat er weer netjes op , en ken ik door naar de volgende klant in lienden daar 1 bok er af en weer 2 erop en even een half uurtje pakken onder t genot van wat leesvoer. na t half uurtje door naar de laatste klant in maarn gaat de telefoon, met de planner, voor deze klant is er geen werk morgen ( wist ik al , mooi optijd planner) maar wel voor een andere in gildehaus, prima doen we, ik op naar maarn voor de laatste van die dag voor ik weer richting de grens ging, even bij de uitvoerder aangemeld en die wees de losplek even aan en of ik last heb van zn auto, nee hoor zei ik geen last van:Dimg1528447031.jpegdus hop na t lossen linearecta retour richting nordhorn om de bokken te lossen en dan door richting gildehaus om weer te laden, volgens de planner zou alles klaar zijn en zouden ze op me wachten dus zou ik na t laden richting frans op de bult om te eten. maar nadat ik me had aangemeld bij de klant liet die me weten dat er nog 2 bokken niet klaar waren en dat die sóchtends om 7 u klaar zouden wezen . prima zei ik (kut dacht ik ) laden we die morgen ochtend wel ( nooit mopperen bij de klant , zeker in deze tijd niet) dus in overleg met de planning afgekoppeld en richting op de bult want ik wou wel even lekker eten ( ja dat kan gerust daar), en zo zat dag 2 er ook weer op (enter doet t nog niet, lastig)

post-6731-1394788717,3321_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

woensdag wekkertje om 6.30 en rustig aan weer richting gildehaus, trailertje ankoppelen en exact 7.00u kwamen de laatste bokjes eraan. in totaal 8 bokjes, maar wel een wagen vol , met 4 losadresjespost-6731-1394788732,5836_thumb.jpgeenmaal terug op de zaak was m'n collega er ook en konden we omkoppelenvoor een ritjr richting remscheid (d) en ging ik nog even snel een bakje pakken , kwam de planner aan lopen die zei , rij maar langs huis dan kan je daar eten en rij dan maar zo ver je kan, prima zeg ik dus langs huis eten en douchen, de joos een paar draaien om hun oren en even bekvechten met mn vrouw een toen nog een paar uur toeren richting grens overgang op de a12 daar aan de kant nog even wat lezen en toen op 1 oor en dat was dag 3

post-6731-1394788725,1402_thumb.jpg

post-6731-1394788726,3315_thumb.jpg

post-6731-1394788727,9541_thumb.jpg

post-6731-1394788728,578_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dag 4 wekker ging om na 9 uurtjes rust weer en toen weer verder richting remscheid ,daar aangekomen zag ik al een probleem opdoemen , er was was daar een losramp van +- 1 mtr hoog om te lossen maar de klep van mn trailer doet t niet , en de planning had gezegd dat ,dat geen probleem was ivm dat t lossen daar gebeurt met een heftruck nou ik me eigen aangemeld en natuurlijk was daar geen heftruck , dus even vriendelijk aan de buurman gevraagd of die zn heftruck ter beschikking wou stellen ,dus na een half uur vertraging was ik weer leeg op naar mn eerste laadadres, dat was in tonisvort, daar aangekomen werdt ik door buurman en buurman geladen ( de mannen moesten eerst ruimte maken om mijn vracht ( een schaarlifttafel van 600 kilo) te kunnen pakken maar door de sneeuw durfden ze niet buiten te komen dus na 20 min gemedder stond eindelijk mn vrachtje op zn rubbermatjes en onder de spanbandjes ,op naar t volgende adresje, rij ik net weg gaat de telefoon, planner aan de lijn moet ik eerst even naar kempen want een klant was vergeten door te geven dat we wat bokjes glas (2) moesten ophalen, geen probleem ( was maar 10 km verder) dus op naar kempen daar aangekomen moest ik eerst even praten over t laden (omdat ik normaal zelf laad met de kraan maar nu met een zeilenwagen was) moest de stapler naar buiten , maar sneeuwschuiven doen ze daar niet aan dus na veel geglibber en geglij kwamen er 4 bokken glas aan , ( moesten in de lengte ivm de breedte 2.60 per stuk) 4 zei ik , geen 2 , nee volgens de versantleiter . (damn dacht ik , heb nog 2 laadadressen waar ik pallets moet laden en die wou ik tegen t kopschot dus palletwagen dr bij, schaarlift tafel naar achter die weer vast en dan de bokken ( van 1 kant laden ,er kon niet worden doorgedouwt ivm sneeuw , dus met de pompwagen omzetten) hield ik 4 mtr over voor 7 pallets, dat gaat passen. alles er in kreeg ik nog een bak koffie ( leuk adres ,je moet wel even je eigen kopje mee ( koffiezetter is van t personeel en niet van de zaak) ) dus op naar willich voor twee pallets , daar aangekomen maar weer laden via de zijkant ging net met een hef pompwagen post-6731-1394788771,0322_thumb.jpg schade viel mee maar t is wel schade, en waarom die gasten altijd moeten schreeuwen als t hun fout is:confused: . klaar met laden mooi via winterswijk richting de barriere in beek voor een voortreffelijk maal en een lekkere 11 uur rust en kon de wekker op 4.30 om optijd in dongen te kunnen zijn einde dag 4 (kan dr iemand vertellen waarom mijn enter t niet doet op t chauffeurs forum, voor de rest doet ie t wel?)

post-6731-1394788768,9497_thumb.jpg

post-6731-1394788769,7422_thumb.jpg

post-6731-1394788770,3735_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dag 5 weer lekker geslapen en op naar dongen waar er volgens de planner om 7 uur mensen zouden wezen om me te lossen met de heftruck, 06.50 was ik ter plaatse ,meteen alles even losmaken dan kunnen ze de bokjes er zo uitpakken met de heftruck. 0700u kwam , 0715 kwam en 0730 kwam en ging, maar nog steeds geen volk, dus maar even met de plannerd bellen, ( bel niet altijd meteen want vaak lost t zichzelf wel op), afspraak was toch 07.00u, dus nog even wachten, en ja hoor 07.55 kwam er toch nog iemand opdagen en met 20 min waren de bokjes eruit ( 1 kant lossen en even een stukje naar voren ivm slecht sneeuwruimbeleid:angel:) op naar Etten-Leur even een pallet zetwerk laden voor voorschoten ( waar ik even een gesprekje had met een collega van forumlid martje) toen door naar rotterdam ,de 7 palletjes lossen bij fritcompost-6731-1394788773,1467_thumb.jpg kon ik door naar spanbroek om de schaarlifttafel te lossen, en op de zaak de trailer nog even voorladen voor mn collega voor maandag , kon ik rond een uur of 17.00u de week nog even bespreken met een paar collega's onder t genot van een (1 :angel:) versnapering biertje waar ook de baas nog even aanschoof met verhalen uit de oude doos (heeft jaren bij simon loos bulk gereden) einde van de week mvg trieftol

post-6731-1394788772,4737_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

maandag, weer lekker optijd begonnen voor een rondje met de citytrailer om 7u. lossen in barneveld ,dus om 5.15 van start , daarna veenendaal ,wijchen en groesbeek . in groesbeek kwam er weer wat mee retour, daarna door naar someren ,laden en lossen en weer door naar heerlen. na heerlen richting diest (b) daar moest ik even zoeken want t adres klopte niet, via de planning een collega gebeld die er al een keer was geweest, 6 grote pakketten van 6 mtr , meteen even afgesproken om s'avonds samen te eten op de grens bij hazeldonk. na diest door naar rijen om te lossen op de spoorbaan noord bij de BAM maar die kerels waren om 16.30 al gevlogen, maar door even creatief met een bahco te zijn ,t hek even open geschroefd en de bestelling bij de uitvoerderskeet neergelegd , daarna nog een adresje in rijen en daarna door richting Etten-Leur om de 6 pakketten te lossen en dan met grote spoed richting mon amie op hazeldonk om even lekker te eten. al met al een mooie dag om de week te beginnen 9.50 rijuren en 13.30 werkuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dinsdag. na weer een lekkere nacht in t fh hotel ging de reis richting medemblik waar ik om +- 7.30 kon lossen dus om 5.00u vertrek uit hazeldonk en in 1 ruk derheen, mooi om 7.15 was ik op t losadres en omdat ze daar vast niet eerder dan 7.30 beginnen heb ik zelf alvast gelost met de heftruck, wat ze daar niet erg vinden, daarna leeg richting opmeer waar mn volgende uitdaging klaar stond. ik mocht de mijne aan de kant zetten en op t dafje van mijn collega verder aan de gang (mn collega heeft elke dinsdag vrij) img1529948750.jpeg ik mocht kozijnen lossen en t was de bedoeling om met de glaszuiger ramen omhoog en op de eerste etage te zetten maar omdat t stevig waaide en de metselaars 2/3 nog niet klaar hadden hebben we de bokken met kozijn leeg gelopen en heb ik de lege bokken weer retour genomenimg1529948754.jpeg de lege bokken mochten weer terug naar de klant en daarna mocht ik de wagen weer laden voor de m'n collega voor de volgende dag img1529948758.jpeg onder tussen werd mijn camion weer geladen dus mocht ik weer optijd naar huis want mijn dag zou weer optijd beginnen. ( deze dag had ik toch weer de 10 uur bereikt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

woensdag de dag begon vroeg vandaagik mocht oppad met de tautlinerimg1529950561.jpeg ,ik was van plan om 3.30 te vertrekken deels omdat ok 2 losadresjes had die voor de middag gelost moesten worden, deels omdat er slecht weer was voorspelt, maar alle sneeuw viel in t zuiden dus daar had ik geen last van want mijn reis ging richting wilhelmshaven in duitseland en dat is noord op. na 4.15 uur toeren stond ik voor de poort van een grote chemische fabriek aldaar waar ik pallets met bigbags moest lossen, t kwam allemaal mooi uit eerst een filmpie kijken met alle regeltjes en toen stond er zomaar 15 min pauze op de tacho :D en aan t dock werd ik gelost en toen stond er zomaar even ruim 0.30 op de tacho. dat kwam allemaal mooi uit. ondertussen had ik van de planning alweer een verandering door gekregen, ik moest eerst kisten met planten laden in wiesmoor . geen probleem op naar wiesmoor om te laden voor Mierlo img1529950703.jpeg daar aangekomen even aanmelden en binnen 20 min reed ik er alweer weg, op naar otterndorf om een paar lopende banden te lossen , dit was 2 uur rijden en ook daar was ik zo weer leeg. in de tussen tijd weer bericht gehad van de planning ik had 3 laad adresjes op mn weg richting t zuiden, 1 in bremerhaven en 2 in bremen voor een klant in odilapeel. en een laadadres in asendorf voor neunen. bij deze laatste kon ik mooi op t terrein overnachten, net binnen de 10 rijuren en de 15 werkuren. geen spektaculere grote lading ,maar wel een mooie ritimg1529950596.jpeg en zo was er weer een dag om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

donderdag na 9 uurtjes de camion maar weer aangeslingerd, en gingen we samen weer onderweg naar odiliapeel hier kon ik lossen bij een bouwmaterialen bedrijf en daar ging de lading uit bremenhaven en bremen dr uit, toen door naar neunen en daar ging de pallet hout er uit en toen door naar Mierlo en hier gingen de plantjes eruit dit was overgens best een smal weggetjeimg1529953472.jpeg maar de kisten waren er best wel snel uit img1529953434.jpegde auto die er achter stond begon uiteraard meteen te toeteren want we hebben natuurlijk geen geduld:mad: nadat ik hier weer leeg was kon ik 100 mtr verderop op een kleine kruising de boel weer even draaien en ging de reis richting tilburg om op t terrein van zandbergen te laden voor lutjewinke.l hier werden lege kaasstellingen gelost bij de campina/Melkunie hier staan ze naast de volleimg1529954089.jpeg hier even een overzicht van t logistieke afdeling daar met de robots op de achtergrond die gebruikt worden om de kazen op de lopende band te leggen en om de rekken me vol te zetten en op de voorgrond de lopendeband voor t vullen van de vrachtwagensimg1529954044.jpeg hierna kon ik weer richting de zaak en mocht de camion kon aan de kant want de vrijdag mocht ik met de wagen van een andere collega oppad die wat grieperig was en zo was er weer een dag om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden