[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een week van een koetelaar


trieftol

Recommended Posts

  • Forumlid

vrijdag vandaag mocht ik met t MANnetje van mn collega oppad eerst richting amstelveen om daar voor een klant een deurkozijn op de 3e etage te plaatsen, deze kozijn en alle bij behorende artikelen ( glas en panelen en aftimmer hout) was al geladen door een andere collega. ik kwam gelijk aan met de montage ploeg dus alles kon gelijk omhoogimg1529955025.jpeg lege bokje ging weer mee retour en kon ik naar mijn volgende klant , dit was in amsterdam noord, hier ging ik helpen een dakkapel te plaatsen, deze kapel had de montageploeg al mee vanaf de fabriek dus ik hoefde alleen de kraan uit vouwen en eerst 2 bigbags door t gat in t dak te hijsen waarna de kapel omhoog kon img1529955053.jpeg eerste stuk gaat van buiten af ,en dan snel naar binnen voor t laatste stukjeimg1529955101.jpeg dan heb je even beter zicht erop en kan je overleggen met de monteursimg1529955152.jpeg dit was overigens een kleintje. zogauw ie er op stond kon ik weer verder naar de volgende klantimg1529955180.jpegmoest even een keer steken want t was er niet zo ruim en om nou helemaal de stoep angort te rijden (bakwagentje weegt +- 30 ton) daar had ik ook geen zin in. op naar de volgende klant in de Bijlmer hier moest ik wat glas en panelen plaatsen img1529955589.jpeg eerst moest ik wat panelen uit t gebouw hijsen en daarna aan de anderekant weer plaatsen (op de achtergrond was een andere collega bezig, die stond er al vanaf 7u)img1529955204.jpeg aan de anderekant was t een beetje lastig stempelen want voor t pand zat een soort trappetje en daar kon mn stempelpoot niet op ivm de hoogte. ( sta je zo schuin) dus na t stempelen even kijken of ik niet te steil ging en ik overal goed bij konimg1529955231.jpeg dat ging prima zo dus aan de gangimg1529955263.jpegimg1529955465.jpeg t uitzicht is prachtig voor de een en een gruwel voor de anderimg1529955490.jpeg toen t glas er in zat moest er nog een stuk kozijn helemaal naar boven dus sta je lekker te zwaaien op 30 mtr in een hoogwerkerimg1529955538.jpeg nog even een fototje uit de hoogwerkerimg1529955561.jpeg alles moest nog wel even klaar dus voor we daar wegreden (ik hielp mn collega nog even) was t 18.45 en op de zaak moest er weer een dakkapel op voor maandag dus schreef ik af om 20.15 al met al weer een mooie dag vol van weer een leuke week mvg trieftol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
richting tilburg om op t terrein van zandbergen te laden voor lutjewinke.l hier werden lege kaasstellingen gelost bij de campina/Melkunie hier staan ze naast de volleimg1529954089.jpeg hier even een overzicht van t logistieke afdeling daar met de robots op de achtergrond die gebruikt worden om de kazen op de lopende band te leggen en om de rekken me vol te zetten en op de voorgrond de lopendeband voor t vullen van de vrachtwagensimg1529954044.jpeg

1 1/2 week terug ook dit ritje gedaan Tilburg - Lutjewinkel. Zie dat er geen kaaswagen werd geladen toen jij er was. Als dit wel het geval is (toen ik er was) ga je met een soort bruggetje over deze band heen om bij het laatste dok te komen waar je moet lossen.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jammer Trieftrol, we hadden elkaar zomaar kunnen treffen in Lutjewinkel.

Jij de lege boxen brengen, ik de volle halen.....;):D

Jij ook al Pierre.

Toen ik er was zag ik dat de kazen los verladen werden op planken in een combi en niet op rekken.

Ik was er overigens een dikke week eerder om ook van die rekken te lossen.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

deze week weinig spectaculairs gedaan , ik had de vrijdag vrij dus was t maar een kort weekje, wel leuk was dat toen ik even m'n pauze ging pakken langs de a30 mijn oude truckie van me vorige werkgever naast me ging staan .post-6731-1394788896,5122_thumb.jpg hier nog een foto van de eerste dubbeldekker bij mn vorig werkgever img711224041.jpeg dit was de trekker die ik ervoor had en was ik hier met een dieselverbruik ritje bezig want de directeur had in toen gedachte dat een lichte vrachtwagen (kwa pk's) zuiniger zou lopen, de meeste voor de dubbeldekker was toen 340 pk. nu lopen er volvo's van 370pk, en gaan ze over naar Mercedes met 420 pk, naar wat ik heb gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ook van de week moest ik ergens een profielenbak op halen ( dit is een bak waar kozijnenprofielen in worden vervoerd met de maten 60 x60 x 600cm) toen ik eraan kwam bleek t geen bak te zijn maar 2 pallets van 600 x 125 , 1 pallet van 100 x 150 en 1 van 100 x 100:kill: kun je boel weer ombouwen op de trailer, maar alles ging weer passenpost-6731-1394788897,3361_thumb.jpgtoch weer leuk als alles goed komt:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zal wel al meer op Duitsland en België gereden worden denk ik?

Ik vind het wel leuk werk voor de Action hoor. Ze hebben het netjes voor elkaar.

Wat zeker wel handig is, je krijgt een duidelijke routebeschrijving mee die weer vaak anders is dan stom tom :ok:.

Wordt het niet eens tijd dat je een cf vaantje in je wagen op gaat hangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zal wel al meer op Duitsland en België gereden worden denk ik?

Ik vind het wel leuk werk voor de Action hoor. Ze hebben het netjes voor elkaar.

Wat zeker wel handig is, je krijgt een duidelijke routebeschrijving mee die weer vaak anders is dan stom tom :ok:.

Wordt het niet eens tijd dat je een cf vaantje in je wagen op gaat hangen?

wat ik nu heb is al t maximale voor achter t raam, mn baas is niet zo van de liflafjes, en ja die routebeschrijvingen zijn ideaal, heb er voorheen diverse mogen maken ( heb 5 jaar gereden bij de action en mocht veel naar nieuwe adressen om te kijken of we er konden komen.)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nog even een paar foto's uit de oude doos, dit was m'n eerste dakkapelletje, uiteraard was ie net te kort met z'n 21 mtr . maar door over t lagere gedeelte van t huis te draaien kwam ie toch op z'n plaats, altijd leuk als t toch gaat .( in t ergste geval had ik de kraan anders neer moeten zetten ,maar achteraf kijk je een ...) img702085490.jpegimg702085672.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hier mocht ik een prefab boten huisje plaatsen in medemblik, om er te komen moest ik over een fietspad en daarna een tegelpadje op ,eerste instantie had k daar niet zoveel zin in ,omdat er als je er met 18ton overheen moest die tegels niet blijven liggen, maar de opdrachtgever zei dat die tegels er toch weer uitgingen ivm nieuwbouw . alleen om t fietspad op te gaan moest ik een betonnen paal uit de grond trekken met de kraan omdat ik er anders niet doorheen kon ,deze hebben we toen we klaar waren weer teruggezet.img702085469.jpegimg702085795.jpegimg702085528.jpegin eerste instantie zakte de steunpoot in de wal weg, dit had ik opgevangen door t stuk steiger dat was weggezaagd er onder te plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

afgelopen 2 weken weinig spectaculairs meegemaakt , ik had onder andere een vrachtje pvc voor camping braakman in hoek (zeeland) daar aangekomen hadden ze geen losmiddelen, dus werd er maar besloten om met de hand te lossen :confused:img1531684031.jpeg eerst alle rollen er uit en daarna de paketten er uit rollen, eerste bune (met die dikke buis) met spanbandjes er uit laten zakken en daarna de pakketen der overheen:Dimg1531684037.jpeg op de trugweg staan overnachten bij koffietent sloehaven ,dit is wel een aanrader, een andere dag kon ik op m'n rit niet alles mee en kwam t zo uit dat mijn rit die van m'n collega kruisde in de buurt van eindhoven-acht hier kreeg ik 2 pallets voor heerlen dr bijimg1531684041.jpeg en kon ik eerst door naar beek en donk voor t lossen van wat kozijnimg1531684042.jpegimg1531684045.jpeg dit is naast de weg veghel -gemert tussen de eerste rotonde na veghel en de grote rotonde bij gemert die zaterdag had ik nog even een glaszet klusje in amsterdamimg1531684051.jpegimg1531684062.jpegimg1531684054.jpeg afgelopen week nog met de trekker oppad om een trailer aan te pikken (normaal wisselen we maar door wat drukte waren alle tautliners onderweg) of ik ook nog even een bundeltje wou lossen bij een klant op de route (rij je niet helemaal voor nix)img1531684078.jpegbundeltje was net en te groot voor in de cabine. die dag een mooi rondje noord-holland gereden met een adresje of 12, aan t einde van de dag de trailer weer voorladen voor een collega en mocht ik weer een ander aan pikken. deze trailer was geladen met kozijnen voor Twello en wat sierbestrating voor heinoimg1531684065.jpeghierna kon ik door naar hoogeveen laden voor 'S Gravezande ,deze vracht was kwa lengte en hoogte aan de maat:angel:img1531684070.jpegop de trugweg links en rechts nog wat lege glasbokken op gehaald en de week afgesloten met een dag glasrijden en vandaag even een papadag omdat de oppas zo nodig op vakantie wou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

afgelopen week een dagje een mooi rondje gereden met t uitventen van transport banden en een schudzeef en daarna weer laden in ahaus voor t zelfde bedrijf

http://2.media.hyves-static.net/1533022609/6/sMgm/0/img1533022609.jpegpost-6731-1394789119,5729_thumb.jpg

had van dit ritje ook even een filmpje gemaakt

(doe wel even je geluid uit ,want met t plaatsen van de muziek eronder ging wat verkeerd:D moet nog even wennen allemaal)

een dag van een koetelaar - YouTube

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en afgelopen zaterdag even m'n neef geholpen die een appelschilbedrijf heeft en z'n

zaterdag chauffeur even geen tijd had dus mocht ik even een rondje voor h'm rijden

2x adresje centrum amsterdam 1x oudekerk a/d amstel en een adresje uithoorn

hier een paar foto's van z'n bedrijfje in Obdam

post-6731-1394789120,2369_thumb.jpg

appels gaan op deze manier de machine in en komen er aan de andere kant geschilt uit

post-6731-1394789120,9139_thumb.jpg

de dames halen dan nog even de laatste resjes eraf alvorens ze tot partjes versneden worden

(kan ook in plakken voor bv appelbollen oid)

waarna ze de zak in gaan, hier kan ook vacuum verpakt worden blijven ze langer vers(+- 3 weken)

anders moet je (mits koel bewaard) binnen een week gebruiken in bv appeltaart / strudel, of waar je t ook in wil douwen

post-6731-1394789121,511_thumb.jpg

en t vehicel waar ik mee oppad was

post-6731-1394789122,0771_thumb.jpg

ik had al met al 750 kg mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

afgelopen weken af en toe wat pvc vervoerd dit is ook wel leuk werk

post-6731-1394789185,6229_thumb.jpg

in totaal 3 adresjes 1e was een grote rol die tussen de pakketten paste achterop (niet te zien op de foto)

2e adres was een adres in tilburg alle zwarte pakketen

en t 3e adresje was ook tilburg bij duravermeer die bij de ring thv de n65 bezig was, dit was de ene pallet

post-6731-1394789186,3657_thumb.jpg

bij t 2e adresje was er veel spanbanden weer op te rollen:D

post-6731-1394789187,0367_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden