Spring naar bijdragen
bulldog

autocross

Recommended Posts

hallo dit is mijn hobby autocross. naar een aantal jaren niet meer aktief te zijn geweest, ben ik nu weer bezig om een nieuwe auto op te bouwen. deze foto is van mijn oude auto.100_0222.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Belinda

Zoooo, het is gelukt zie ik:tu:

Kicke hobby heb je hoor, en leuk dat je het weer op gaat pakken.....

Ging vroeger nog weleens naar baarlo om te kijken, altijd leuk

Groetjes Bel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Ro

doe dat ok regelmatig op al dan niet legale wijze:D

is raar maar me baja trekt bij iedere veldweg ineens naar rechtsLOL

ga je ook nog een bouwtopic maken:tu:of beetje info wat erin ligt enzo of is dit beroepsgeheim??

succes met de bouw ik was 4 jaar bezig maar dan heb je ook wat greets rimero

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor Rimero geen geheimen. De oude auto is voorzien van een getunde VW 1800 16V met een aan de wielen gemeten vermogen van 174 pk en een koppel van 210 Nm. met een gewicht van rond de 700 kg. Versnellingsbak van een VW T3 aangepaste overbrengingen en klauwgeschakeld(kan schakelen zonder koppeling)In de nieuwe auto komt een blok te liggen van een Suzuki Hayabusa 1300 gsrx. Is nog niet klaar dus pk's en koppel nog niet bekend. De auto gaat zo rond de 370 kg wegen en versnellingsbak is de standaard hayabusa 6 bak. Zal binnen kort wel wat foto's plaatsen van het nieuwe project. Voor alle nieuwsgierigen onder ons kijk eens op www.autocrossnederland.nl Midden dit jaar probeer ik een eigen site te lanceren van het team.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nieuwe ontwikkelingen

Ik heb beide sprinters te koop staan zowel de oude als de nieuwe.

Ga dit komende jaar gebruiken om een Stockcar F1 te kopen of te bouwen.

Voor die gene die het begrip stockcar F1 niet kent ff een korte uitleg.

Stockcar is een eigenbouw auto waar de bestuurder achter de motor en zit net voor de achteras.

De auto moet min. 1350 kg wegen en wordt aangedreven door een V8 met een vermogen tussen de 400 en 600 pk.(geen blower, turbo of injectie)

In deze klasse heb je een onderverdeling in asfalt en land.

Ik ga voor de landklasse omdat daar hier in NL meer wedstrijden voor zijn en met een landklasse auto kun je ook op gravel rijden(nieuwe permanente baan in Emmen)

attachment.php?attachmentid=7167&stc=1&d=1202253514

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
asfalt baan heb je wel grip, je kan die pk's toch niet kwijt. Laat staan op zand.

daar komt dus de techniek om de hoek kijken:D

om toch zoveel mogelijk pk's te benutten.:tu:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja accordracer dat is een kwestie van: overbrengingen, banden keuze, veering, en het rechter voetje :D Er zijn mannen die met zo'n 750 pk!! aan de start verschijnen en het lukt ze aardig om dat om te zetten in snelheid. Ik had ook het idee zoveel pk's is dat niet overdreven? Die krijg je toch niet overgebracht op de baan. Maar het tegendeel is waar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou nou valt niet mee om de nieuwe sprinter te verkopen,:( de ouwe is wel verkocht maar dat zet qua opbrenst geen zoden aan de dijk. Dus een stockcar bouwen/kopen zit er dan ook niet in. Heb na lang te hebben nagedacht dan toch maar besloten om verder te gaan met de nieuwe sprinter op te bouwen, intussen al een Hayabusa motor aangeschaft(na tunen zal er zo'n 210 pk uitkomen:D) Ben intussen bezig om zo langzamerhand alle nog ontbrekende onderdelen bijeen te krijgen, maar is nogal een kostbare aangelegenheid en aangezien ik alles zelf bekostig (geen sponsoren:( ) gaat dit nog wel een poosje duren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 weken vacantie gehad. Nou ja 2 week bezig geweest om de nieuwe sprinter zover af te bouwen dat ie naar de poedercoater kan. Dit is niet helemaal gelukt, midden augustus (ivm met vacantie's) de laatste kleinigheden nog in orde maken en dan een mooi rood kleurtje op het frame. Zal volgende week eens een paar foto's plaatsen van hoe het er bij staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Marcel

Indedaad de legend Piet keyzer uit Helmond .

Nou ger jij hebt de eeuwige roem van het forum gewonnen .

Piet de Keizer :D

Wat heb ik gewonnen:p

Grz -= Marcel =-

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb veel wedstrijden gezien van piet keijzer. Op baarlo speedway

Smokey had je toen ook die rookte altijd z'n banden op in iedere heat. Gaaf. Alleen jammer dat piet het leven gelaten heeft op de baan in de stockcar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik de mooiste klasse vind zijn de 2ltr n/a hotrods. Veel toeren heerlijk die opgefokte 4 cilinders.

Als klein jochie was ik bang als die stockcars voorbij kwamen in baarlo. Dat ging zo gruwelijk hard en een kabaal jongen... niet normaal.

De hotrods vond ik toch gaver om te zien ondanks de imposante stockcars

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook nog een autosport liefhebber.

Ik heb vroeger ook veel aan autocross wedstrijden deel genomen.

Ook nog vele jaren aan autospeedway gedaan in Baarlo en Gendt enz.

478070208_5_5Smr_2.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites