[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ondertussen in de VS.


corydon

Recommended Posts

  • 6 months later...
  • Forumlid

Een klein up deetje :p

 

Zit dus thuis, doe best wel veel lopen, gisteren uiteindelijk een nieuw recordje, 9 mijl. Dat is ruim 14 km, plus ook nog rehab.

Vandaag kwam iemand de zuurstof tanks en apparaat op halen, had dat al zo lang niet gebruikt. En buurte even met die vent. Ze vragen chauffeurs en je hoeft niet gekwalificeerd te zijn, in ABN, ik denk dat je daar gewoon kunt rijden. Die vent was blind in 1 oog en behoorlijk doof.

De betaling is niet veel, tussen 10 en 12 per uur, we zien wel. 

Zat ook vaak te denken om voor mezelf iets te doen, maar als alles dan op papier staat is het toch veel geld investeren, plus, als je ergens werkt en geen zin meer hebt dan zeg je gewoon, Goodbye.

 

Kan het wel maken met de uitkering, maar verveel me.

 

Zit er ook aan te denken, echt waar, om terug naar NL te gaan. Woon ruimte is er, maar Jennifer is er ook, en die zal ik nooit achter laten. Dus daar moet ik iets op verzinnen. Hoe is de zorg in NL. Lees zoveel slechte berichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee hoe het zou zitten met de zorg voor Jennifer, ze is natuurlijk net als jou Amerikaans staatsburger en wat de regels daarvoor zijn? Denk dat je het best eens op internet zou kunnen gaan graven, al is het maar om een idee te krijgen hoe dat zou werken of juist niet..).

 

Als je bij hun zou kunnen rijden met een delivery van ofzo, iets wat geen stress of zwaar werk met zich meebrengt, dan zit je 1) weer op de weg, 2) heb je een tijdverdrijf en 3) ook nog een paar centen extra. Zou dus een goed idee kunnen zijn, als je lichaam maar meedoet en niet te zwaar belast wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkamp

Ibo, als je het daar naar je zin is, en de zorg is goed daar lekker blijven. De zorg is sinds een paar jaar in handen van de gemeenten en de ene na de andere zorginstantie valt om en zorgbehoevenden moeten de zorg de ze eigenlijk nodig hebben afdwingen via de rechter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt. En ja Henk, mag tot een totaal van 25.000 dollar verdienen belasting vrij.

Ga ook eerst even naar de sociaale dienst, even vragen hoe en wat. Ik krijg nu net iets boven 20.000 per jaar, dus kan een 4500 bij verdienen, en t geeft me wat te doen.

 

Dus de zorg in NL, ooit wereld beroemd, is pleite.????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou gewoon terug komen na ned en lekker je hand daar op houden LOL LOL je kan er nog wel bij in dat land zmz kunnen ze hier op cf ook lekker op jou klagen

 

Misschien is het handiger als je via turkije komt :D .....schijnt helemaal goed te komen dan......hier in de achtertuin word nu ook een 'tijdelijk'tentenkamp opgebouwd.

 

 

Maar zonder gekheid....mocht je terug willen komen zoek dan HEEL goed uit met de zorg etc voor jennifer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat Jennifer in Nederland niet de zorg zal krijgen die ze nu heeft Ibo, het zorgstelsel is hier helemaal uitgekleed en de ene na de andere zorginstelling valt om. De zorg is van de staat naar de gemeentes gegaan, uiteraard met een fikse korting op de budgetten. Gemeentes zijn totaal niet toegerust voor deze taak en houden vooral de hand op de knip al dan niet terecht.

Los daarvan is de relatieve vrijheid die gewoon bent hier ver te zoeken, waar je hier tegenaan loopt is dat men voor elke oplossing wel een paar problemen heeft. Dat klinkt mogelijk nogal negatief maar wat ik er vooral mee wil zeggen, denk tien keer na voor je een beslissing neemt en overweeg alle voor en tegens. Een vakantie is heel iets anders dan hier daadwerkelijk leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister nog op de radio dat de gemeenten geld overhielden (!!!!), terwijl dat geld eigenlijk aan de zorg besteed had moeten zijn. De ontvangers zijn dus dubbel gestraft: eerst door bezuinigingen en nu nog een keer extra uitgeperst door de gemeenten... :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze moeten wel de waarheid vertellen

 

Veel zijn er bij die het goed zelf kunnen betalen Maar ze doen alles liever in het zwart

 

Het werkt allemaal naar het inkomen de  minima hoeft niks bij te betalen  

 

Het zelfde als bejaarden te huizen Iemand die geld heeft betaald

 

de minima krijgt zoals ik het altijd zeg zakgeld Daar kan die zijn rol scheid papier goed van betalen  

 

Zijn er al bij die laten hun huisje in het zwart schoon maken

 

Het is jammer dat er veel dingen zo verdraait worden Zeker er zullen best slechte te huizen zijn Die moeten ook hard aan gepakt worden

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ja... Jennifer werkt een 16 uur per dag zwart. Wat eerlijk gezegd mijn idee was... Stoute ibo.... :D

 

Speciaale zorg kun je ook door iedere junk laten doen Huub, daar is geen opleiding voor nodig..... laat staan een hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

nou ibo

 

jennifer meenemen naar nederland is een grote gok.

 

ik stond gisteren met ria met verbazing te luisteren naar een van de mensen die mijn moeder onder hun hoede hebben.

mijn moeder zit in een tehuis en is samen met andere dementerende in een groep.

 

ze heeft het daar prima en komt niets tekort, maar bezuinigd wordt er zeker op de oudjes.

 

we hoorden dat men geen krentenbrood meer mocht bestellen en dat de gedachte is dat ze van 4,50 euro per dag mogen eten.

tot nu toe kregen ze al die zaken gewoon en velen waren het gewend om af en toe krentenbrood te eten.

ook de frisdrank wordt gecancelled en ranja mag nog wel.

 

ook alle activiteiten die tot 1 mei gratis waren moeten alle oudjes als ze ergens naartoe willen per keer 2 euro zelf bijdragen.

op zich helemaal niks mis mee, maar lees de volgende regels maar en dan denk ik veel besparen en toch die oudjes weer aan de knip komen.

 

dus van bovenaf wordt er weer beknibbeld op de oudjes.

nu heeft ze niets te klagen en de verzorging is zeer goed, maar ik las dat de gemeente's 300 miljoen over hebben van de WMO en overal op de zorg voor hulpbehoevende besparen en joost mag weten waar ze het dan voor gebruiken.

 

maar goed ibo het is niet meer rooskleurig in de verzorgingsstaat der nederlanden.

behalve als je met een eigen villa in turkije of marrokko woont en een uitkering geniet zonder dat je eerst je huis hoeft op te eten net als de meeste oudjes hier die nog wat nawijsbaar kapitaal ergens hebben zitten.

 

wat ik bedoel is dat men diegene die men niet controleren kan of controleren wil in het buitenland gewoon ondersteunt  en de anderen die hier onder het vergrootglas liggen eerst hun eigen huis wil laten verkopen om zo maar minder te hoeven uitkeren.

 

het is zeker niet meer het nederland met een goede ruggengraat.

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou ibo

 

jennifer meenemen naar nederland is een grote gok.

 

ik stond gisteren met ria met verbazing te luisteren naar een van de mensen die mijn moeder onder hun hoede hebben.

mijn moeder zit in een tehuis en is samen met andere dementerende in een groep.

 

ze heeft het daar prima en komt niets tekort, maar bezuinigd wordt er zeker op de oudjes.

 

we hoorden dat men geen krentenbrood meer mocht bestellen en dat de gedachte is dat ze van 4,50 euro per dag mogen eten.

tot nu toe kregen ze al die zaken gewoon en velen waren het gewend om af en toe krentenbrood te eten.

ook de frisdrank wordt gecancelled en ranja mag nog wel.

 

ook alle activiteiten die tot 1 mei gratis waren moeten alle oudjes als ze ergens naartoe willen per keer 2 euro zelf bijdragen.

op zich helemaal niks mis mee, maar lees de volgende regels maar en dan denk ik veel besparen en toch die oudjes weer aan de knip komen.

 

dus van bovenaf wordt er weer beknibbeld op de oudjes.

nu heeft ze niets te klagen en de verzorging is zeer goed, maar ik las dat de gemeente's 300 miljoen over hebben van de WMO en overal op de zorg voor hulpbehoevende besparen en joost mag weten waar ze het dan voor gebruiken.

 

maar goed ibo het is niet meer rooskleurig in de verzorgingsstaat der nederlanden.

behalve als je met een eigen villa in turkije of marrokko woont en een uitkering geniet zonder dat je eerst je huis hoeft op te eten net als de meeste oudjes hier die nog wat nawijsbaar kapitaal ergens hebben zitten.

 

wat ik bedoel is dat men diegene die men niet controleren kan of controleren wil in het buitenland gewoon ondersteunt  en de anderen die hier onder het vergrootglas liggen eerst hun eigen huis wil laten verkopen om zo maar minder te hoeven uitkeren.

 

het is zeker niet meer het nederland met een goede ruggengraat.

Mag ik even schrijven Sens ze de nieuwe wet van Marokko in gevoerd hebben Zijn er al gepakt in de gemeente Venray 80 mensen Waar de uitkering te hoog was  

 

Vakantie Dat mag als je in de bijstand zit Maar niet langer dan 28 dagen Zijn er ook al op gepakt Want dan wordt de uitkering stop gezet En moet op nieuw aan gevraagd worden

 

Veel komt niet naar buiten toe hoeft ook niet Wil nog wel zeggen Dat er nog veel gemeentes zijn die te kort komen

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ja... Jennifer werkt een 16 uur per dag zwart. Wat eerlijk gezegd mijn idee was... Stoute ibo.... :D

 

Speciaale zorg kun je ook door iedere junk laten doen Huub, daar is geen opleiding voor nodig..... laat staan een hart.

Dat is jou probleem Zijn er zoveel die zwart werken

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij is het hier best goed geregeld voor begeleid wonen.

Er zijn hier bij ons in het dorp meerdere woon complexen, en dat zijn gewoon schakelwoningen, waar dag en nacht begeleiding bij is.

En die begeleiding gaat een paar keer per dag er op uit om een leuke wandeling te maken, of even met z'n allen een boodschap te halen.

En ze duwen ook rolstoelen mee

Het is best een gezellige boel daar

Het zijn goed opgeleide meiden, die ook Engels spreken.

En je hebt haar tenminste wel dicht in de buurt in Nederland.

Nederland is niet zo heel groot



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkamp

Ik ken een personn die het begeid (ambulant) wonen doet, mede omdat ik daar jaren in gezeten heb.

 

Ook daar moet men meer doen met minder mensen. Vroeger kreeg je sneller een indicatie, maar als je nog in staat bent om zelf de was te draaien en de afwas te doen, maar zo mank bent mag je niet raar op staan te kijken dat je hooguit een uurtje per week krijgt.

 

Ik ben blij dat ik mij, afgezien van af en toe een wandelende neus, nooit iets heb gehad (geen enge ziektes oid), en ik gezond mag blijven tot ik tussen die zes plankjes ligt, want de zorg in NL mag wel de beste zijn, tegen een 'Oostblok' tarief.

 

Misschien een grove uitspraak, maar ik heb het idee dat men liever dat soort volk dood ziet gaan, hoeven ze daarvoor geen zorg meer te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

Mag ik even schrijven Sens ze de nieuwe wet van Marokko in gevoerd hebben Zijn er al gepakt in de gemeente Venray 80 mensen Waar de uitkering te hoog was  

 

Vakantie Dat mag als je in de bijstand zit Maar niet langer dan 28 dagen Zijn er ook al op gepakt Want dan wordt de uitkering stop gezet En moet op nieuw aan gevraagd worden

 

Veel komt niet naar buiten toe hoeft ook niet Wil nog wel zeggen Dat er nog veel gemeentes zijn die te kort komen

 

Huub

huub als je niet weet waar het over gaat...schrijf dan niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

Volgens mij is het hier best goed geregeld voor begeleid wonen.

Er zijn hier bij ons in het dorp meerdere woon complexen, en dat zijn gewoon schakelwoningen, waar dag en nacht begeleiding bij is.

En die begeleiding gaat een paar keer per dag er op uit om een leuke wandeling te maken, of even met z'n allen een boodschap te halen.

En ze duwen ook rolstoelen mee

Het is best een gezellige boel daar

Het zijn goed opgeleide meiden, die ook Engels spreken.

En je hebt haar tenminste wel dicht in de buurt in Nederland.

Nederland is niet zo heel groot



het is ook goed geregeld alleen het loopt in zijn achteruit ipv in zijn vooruit.

 

het is zo goed geregeld in de WLZ ( wet langdurige zorg ) dat je tegenwoordig eerst een bepaald indicatienummer moet hebben om nog in een tehuis te kunnen komen.

mijn moeder moest een 5 scoren anno eind 2014 om naar binnen te MOGEN.

dan moet je dus zover weg zijn dat je rare dingen doet e.d

zoals s'nachts op de fiets naar de apotheek omdat je denkt dat je de pilletjes moet halen.

 

de zus van mijn moeder is nu ook ergens ondergebracht en de regering heeft maar bepaald dat je nu anno 2016 met een indicatie 5 gewoon thuis mag blijven en de buren of familie maar moet bijspringen.

op dit moment heb je dus een indicatie 6 nodig om naar binnen te kunnen.

waar inderdaad de verzorgers steeds minder in aantal worden en steeds minder tijd hebben om met de bewoners nog activiteiten te doen.

 

vaak doen familieleden of vrijwilligers die taken overnemen.

en dan zie je dus dat de bewoners ook wat meer zelf moeten bijdragen ( wat ik niet erg vindt, omdat ze dan nog ergens komen.)

 

maar het toont wel de uitholling aan van de verzorgingsstaat voor de eigen bevolking.

 

in schril contrast staat dan heumensoord waar hele stammen jongeren gepamperd worden door de regering.

zogenaamde geldzoekers.

krijgen zakgeld en dag en nacht mensen om hun heen om achter hun jonge kont spullen voor ze op te ruimen en eten te koken en het verblijf schoon te houden.

 

 

dit heeft niets te maken met een vergelijk want bij mijn moeder wordt ook schoongemaakt, maar ouderen die men thuis aan hun lot overlaat en waar 4x per week van de gemeente (WMO) iemand MAG gaan poetsen zijn de dupe.

en voor de een die hier niets bijdragen is er wel geld en voor de eigen bevolking is er niets en proberen de gemeente's zich nog aan te verrijken.

alles is gewoon een rekenspelletje.

 

dus ibo denk goed na voordat je die stap neemt.

en huub laat een reactie maar achterwege want je slaat de plank vaker mis dan raak ( en dat is niets persoonlijks )

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

nog even voor de goede orde ibo

 

net als wat marco1977 al zegt

 

als je eenmaal binnen bent heb je het goed...zekers mijn moeder is ook blij op haar manier en wordt goed voor gezorgd ( ria is haar nu halen en dan met moederdag niet in het tehuis maar bij ons op het park )

 

maar wat ik wil zeggen is dat VOORDAT je hier in nederland tegenwoordig iemand binnen hebt moet er veel gebeuren en gaat het niet meer soepeltjes.

ik heb het met mijn vader meegemaakt en toen had de huisarts het nog voor het zeggen als het niet meer ging en kon men uit huis geplaatst worden.

 

tegenwoordig is er alleen maar zeer veel vertraging ingebouwd en hebben ze het liefst dat anderen in je omgeving het zo zielig vinden dat ze bijspringen.

bewerkt door sindaco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkamp

als je eenmaal binnen bent heb je het goed...

Als je eenmaal binnen bet. Hoe lang moet dat duren? Je poot gebroken, zware astma, chronisch ziek of bijna dood?

 

Kom op, de regering wil graag dat je je oude zorgbehoevende ouders, die dit land in de naoorlogse dagen hebben opgebouwd, zo lang mogelijk op zichzelf wonen. Op zich niets mis mee, dat juich ik toe, maar wanneer je überhaupt niet meer in staat bent om normaal in het leven te staan (eenzaamheid, niet in staat om de normale dagelijkse dingen te doen) moet je wat mij betreft naar een verzorgingshuis, en niet weg zitten te kwijnen in een donker hoekje.

 

En nee, dan moet je geen asielzoekers (migranten, zoals de EU dat noemt) inzetten om dan even langs te komen om te praten over hoe zwaar zij het hadden in hun oorlogsgebied (daar heb je wat aan)....

 

Ibo, blijf lekker in de VS. Ook daar zal het een en ander schorten, maar als het daar goed is, zo laten. Never change a winning team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

hoe lang het duurt??

 

uit ervaring kan ik je mededelen dat het afhankelijk is of je op een plek wilt waar lichamelijke hulp gewenst is of een plek wilt waar geestelijke hulp gewenst is.

in het geval van mijn moeder heeft het ongeveer nadat we wisten dat ze rare dingen deed een maand of 6 geduurd en dan moet je nog goed druk op de ketel houden en er ( hoe cru ook ) eerst een paar gaan hemelen ( zoals ze dat noemen ) voordat er plek is als je eenmaal met een indicatie op de wachtlijst staat.

 

dan heb je geluk als de omgeving en of familie nog mee kan helpen tot er een plek vrijkomt op een plek waar je zou willen zijn.

anders wordt je geplaatst net waar men plek heeft en maakt het niet uit of het friesland is als je in limburg woont.

 

mijn moeder was na 6 maanden gelukkig in haar geboorteplaats goed op een plek gekomen.

en dan is geestelijk nog vaak iets makkelijker als lichamelijk om binnen te komen.

lichamelijk probeert men je nog langer thuis te houden ( je steekt dan niet zo makkelijk door vergeetachtigheid en zo halve flatgebouwen aan en het ontploffingsgevaar voor de buurt is bij een gebroken been van een oudje ook niet zo groot)

 

en ibo als je dan in nederland ook nog een woning zou kunnen vinden die betaalbaar ( tot 710 euro per maand huur ).

 

dan krijg je huurtoeslag als je inkomen laag genoeg is en je als alleenstaande niet meer dan 24000 ( ongeveer ) aan vermogen hebt.

dan mag je nog even een jaar of 4 aanschuiven bij een woningbouw club om te wachten op een woning of meteen de dure sector in zonder huurtoeslag...dus boven de 710 euro en zo.

dan mag je nog even heel goed uitkijken want inwoners van nederland ( als je dus uitgeschreven bent uit de states en hier ergens in een gemeente ingeschreven kunt worden...mocht dat lukken zonder vast woon en verblijfadres.) die een uitkering uit het buitenland genieten mogen ter voorkoming van betaling dubbele belasting wel nog bepaalde extra bedragen betalen, want onze regering houdt er niet van dat je iets krijgt waar al belasting over ingehouden is in het buitenland en hier de pot niks krijgt.

 

daar hebben de mensen met pensioenen uit landen waar ze gewerkt hebben en die wel in nederland wonen wel al hun buik van vol.

er wordt toch nog wel wat van je afgenomen.

 

 

voor jennifer meteen een plek vinden...ik geef je weinig kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden