Spring naar bijdragen
legotrucks

Kenworth K100 met Holmes 750 (schaal 1:13)

Recommended Posts

Recentelijk heb ik deze Kenworth K100 voltooid. Hij is uitgerust met een Holmes 750 twin boom die ik van een ander model afgehaald heb omdat ik die ging afbreken. Verder heeft de auto nog een Zacklift lepelinstallatie.

Hij is in schaal 1:13 en naar eigen inzicht opgebouwd. Normaal gesproken bouw ik auto's van firma's maar dit keer week ik daar van af. En het is tevens m'n eerst Amerikaan in deze schaal. Er komt nog een 'wrak' in de lepel te hangen.

Voor meer foto's en de volledige beschrijving: http://dennisbosman.nl/lego/nr59.html

v59p02.jpg

v59p09.jpg

v59p04.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb het niet bij gehouden, maar je bent voor de hele combi wel een uurtje of 50  bezig.Het ligt er ook aan of je ervaren bouwer bent of niet.Zal het ook niet aanraden als je geen ervaring hebt met bouwen van Lego Technic , je moet echt klein beginnen want één pinnetje verkeerd gestoken kom je enige uren later onverbiddelijk tegen en kun je alles uit elkaar halen.Ook moet je een beetje (goed)tekening kunnen lezen.Maar je moet met een klein lullig modelletje beginnen en dan steeds groter.

IMG_0197.JPG

Foto0693.jpg

Foto0696.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De set is inclusief LEGO® Power Functies motor voor het aandrijven van allerlei functies, zoals voor- en achteruit rijden, ronddraaiend emmerwiel, bewegende transportbanden, draaiende bovenbouw en een beweegbare emmerwiel-arm.

Inclusief loopbruggen met reling, verlichting, mijnmateriaal-elementen en een stoere mijn-truck.

Schakel de LEGO® Power Functies motor aan en rijd de reusachtige rupsbandmachine in positie.

Activeer de gemotoriseerde transportbanden en het emmerwiel.

Beweeg de joystick om de grote bovenbouw te laten draaien.

Beweeg de enorme giek met het graafwiel omhoog en omlaag.

Laat het opgegraven materiaal vanuit de emmers via de transportbanden in de wachtende vrachtwagen belanden!

Dit LEGO® Technic model is speciaal ontworpen voor een boeiend en plezierig bouwproces.

Deze set bestaat uit meer dan 3900 stenen en daarmee is dit de grootste LEGO® Technic set tot nu toe.

2-in-1 model: kan worden omgebouwd tot een mobiele grondstof-verwerkingsfabriek

De set biedt een passende bouwuitdaging voor kinderen van 11-16 jaar.

De emmerwiel graafmachine is 41 cm hoog, 72 cm lang en 29 cm breed

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja , t'is Lego hé , de dieplader kost compleet met tekening ongeveer 370 euro.Dan heb je ook iets speciaals. De meeste dozen waar redelijk grote bouw werken in zitten zijn ruw weg tussen 100 en 260 euro. Ja een hobby kost geld🤑😂 En ik rook en drink niet......dus!

bewerkt door mebo 07

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei mebo 07:

Ja , t'is Lego hé , de dieplader kost compleet met tekening ongeveer 370 euro.Dan heb je ook iets speciaals. De meeste dozen waar redelijk grote bouw werken in zitten zijn ruw weg tussen 100 en 260 euro. Ja een hobby kost geld🤑😂 En ik rook en drink niet......dus!

Maar wel de tijd ervoor ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden