[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bij welk navigatiesysteem kun je nog een aangepaste snelheid invoeren?


Arniedewitte

Recommended Posts

  • Forumlid

Op oudere navigatie's kon je nog een aangepaste snelheid invoeren, van bijvoorbeeld 85 km/u.

Persoonlijk vind ik dit perfect werken bij een tomtom 940, aangezien deze aan vervanging toe is ben ik aan het rondneuzen maar naar blijkt kun je dit bij de nieuwe tomtoms niet meer doen.

Zijn er andere merken die die mogelijkheid nog wel hebben?

Ik weet het, dat je bij alle merken trucknavigatie kunt krijgen, al blijkt dat toch ook niet altijd feilloos te werken. dus wil ik eigenlijk een gewoon normale navi met de mogelijkheid om de snelheid te kunnen aanpassen. Vandaar mijn vraag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb een tomtom van een half jaar oud, zoeen XXL en geen speciale voor de vrachtwagel.

Ik heb de aangepaste snelheid op 80kmpu staan, en meestal klopt de aankomsttijd redelijk.

Meestal 5 of 10 minuten vroegere aankomst dan bij vertrek.

Oow ja, koste iets van 114 euro en via de wehkamp site thuis laten bezorgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb een Garmin, kan je aanpassen...maar waarom zou je?

Die past zich aan aan je gemiddelde snelheid....dus rij een poosje met de vrachtwagen en het ding houdt rekening met laten we zeggen de 85 km per uur die ie maximaal haalt.

Betekent dus wel dat op het moment dat je hem in je personenwagen prakt de berekening even niet meer klopt (en vica versa)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb een tomtom van een half jaar oud, zoeen XXL en geen speciale voor de vrachtwagel.

Ik heb de aangepaste snelheid op 80kmpu staan, en meestal klopt de aankomsttijd redelijk.

Meestal 5 of 10 minuten vroegere aankomst dan bij vertrek.

Oow ja, koste iets van 114 euro en via de wehkamp site thuis laten bezorgen

Welk type tomtom heb jij dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb mijn TT go resent laten aanpassen , incl de nieuwe navcore 9 erop, en werkt weer perfect, geef nooit geen snelheid in, omdat zoals gezegt dan binnenwegen voorrang hebben volgens mij, als ik ergens naar toe moet en ik moet van te voren mijn aankomst melden , doe ik er 5-10 min bij, afhankelijk van de afstand.

PS Met de nieuwste "gratis" kaart, is de landtunnel in Utrecht nog niet helemaal juist, een min puntje dus ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welk type tomtom heb jij dan?

Arnie, Ik heb een tomtom classic series 5 inch scherm oftewel 13cm diagonaal gemeten.

Die staat nu op de Wehkamp site voor 117 euro.

Van de 31 jaar die ik rond stuur nu heb ik mijn eerste tom in 2008 1 jaar gebruikt.

Ik vind het voordeel van een tom, dat je het ding uit de doos haalt en je gaat aan de slag zonder de gebruiksaanwijzing te hoeven lezen.

Ivm overname in 2009 bij de nieuwe werkgever kregen we geen navigatie, want die moesten we zelf maar kopen (dus niet he)

omstreeks 1998 Jaaaaaaa zelfs bij Vos, ja die uit Oss kon je onderweg gewoon een kaart of stratenboek kopen, bonnetje inleveren en je kreeg het normaal terug betaald.

Feb vorig jaar bij die ene gestopt waar we geen navi kregen ( dat was trouwens niet de reden van stoppen)

Kreeg van de nieuwe werkgever een navi (een navigon of zoiets, wat een onding)

Had nog om een tom gevraagd, maar ja wie baas is bak de koek he

De tijden van dat ding klopte van geen kanten, gaf soms wel een uur later aankomst aan dan in werkelijkheid, terwijl je wel kon aangeven dat je met de vrachtwagel reed.

Juni vorig jaar had ik vakantie en de navi op kantoor ingeleverd.

Kom ik terug van vakantie zegt het baasje, ik heb jou navi in me luxe wagen zitten.

Ik vraag hem> werkt hij goed, ja zegt tie mooi ding. Ik zeg mooi laten zitten, hoeveel mag ik besteden voor een nieuwe want dan heb jij ook een mooie navi. >nou zegtie tussen de 100 en 150 euro.

Heb gelijk een Tom besteld voor 114 euro.

heb de meeste tijd van me leven zonder rond gereden, dus ben redelijk bekend op de Europeese wegen.

Maar bij twijfel rij ik een weg die ik nie vertrouw niet in ivm klem rijden.

Succes, ps ik heb veel tijd nu want dinsdag met me poot tussen elektriche pompwagen en de zijwand van de laadbak gezeten.

Poot is flink gekneustpost-11286-1394788829,6963_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom is de Tomtom 940 aan vervanging toe?

Streepjes in het scherm ofzo?

Als de hardware geen kuren heeft zou ik die 940 juist zo lang mogelijk houden.

Is één van de beste (zo niet, allerbeste) Tomtom die je kunt hebben.

Ik heb een poosje met een tomtom gereden, een van de eerste XL one serie. Als ik dan de snelheid op 80 instelde ging hij vreemde routes bedenken. Heel veel binnendoor, terwijl ik wel zoveel mogelijk snelweg had aangevinkt. Was dus geen succes.

Weet je dat zeker? Ik dacht dat Tomtom die optie "zoveel mogelijk snelweg" juist niet kent.

Snooper Truckmate is perfecte navi voor trucks. Is qua snelheid 'zelf lerend'. Maar met al die TT freaks hier is dat lullen tegen de bierkaai lijkt 't wel. Heeft 1 nadeel, is gewoon duur. Rond de e600,-:mad:

Niet alleen buitenproportioneel duur, er is wel meer mis mee.

De meest recente kaart van Snooper loopt alsnog een stuk achter, Tomtom is wat dat betreft veel beter.

Ik kwam bij mijn (Snooper) grote fouten tegen in de kaart, onacceptabel gewoon.

Cameradatabase van Snooper bevat alleen snelheidscamera's, geen roodlichtcamera's.

Dat laatste vind ik dan nog niet zo erg.

Service van de leverancier en importeur van Snooper vond ik wel goed.

Mijn vragen en problemen werden keurig behandeld en uiteindelijk mocht ik het apparaat terugsturen en kreeg ik mijn geld terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sinds TomTom voor alle modellen een update heeft uitgebracht waardoor er in Frankrijk niet meer voor flitsers gewaarschuwd word, maar voor gevaarlijke plaatsen is het niet meer mogelijk om een aangepaste snelheid in te voeren. De enige modellen waar dat nog wel op kan zijn de speciale TRUCK device,s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sinds TomTom voor alle modellen een update heeft uitgebracht waardoor er in Frankrijk niet meer voor flitsers gewaarschuwd word, maar voor gevaarlijke plaatsen is het niet meer mogelijk om een aangepaste snelheid in te voeren. De enige modellen waar dat nog wel op kan zijn de speciale TRUCK device,s

Corne, wanneer ik hem dan aansluit op de pc voor update, betekent dat dan dat na update dit met de oudere versie ook niet meer kan???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Corne, wanneer ik hem dan aansluit op de pc voor update, betekent dat dan dat na update dit met de oudere versie ook niet meer kan???

Als je een nieuwe Navcore (software ) aangeboden krijgt is die mogelijkheid eruit ja als ik me niet vergis. Kan het helaas niet testen want ik heb geen oud model meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen bedankt voor de reacties.

Zo wil ik graag mijn tomtom houden, er staat een kaart op van een jaar oud, erzelf opgezet met behulp van een site die Corne64 ook goed kent. Maarrrrrrr, ik krijg een nieuwe auto en dat is uitbreiding dus moet er ook een nieuwe navi komen.

Nu ben ik dus aan het dubben wat te doen, nieuwe krijgen van m'n werkgever of gewoon m'n vertrouwde tommie meenemen.

Maar als ik zo de reacties en tips lees, ga ik gewoon mijn vertrouwde tommie meenemen.

P.s. Corne64 die lifetime kaart update service zijn daar verder geen kosten aan verbonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vertrouwde Tomtom is zo gek nog niet.

En daarbij zou ik je aanraden om niet alleen naar die ene functie te kijken als je verschillende merken en types gaat vergelijken.

Straks heb je een GPS waarbij je wel beperkte snelheid kan instellen en die de helft van je adressen niet kent, ben je dan blij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Iedereen bedankt voor de reacties.

Zo wil ik graag mijn tomtom houden, er staat een kaart op van een jaar oud, erzelf opgezet met behulp van een site die Corne64 ook goed kent. Maarrrrrrr, ik krijg een nieuwe auto en dat is uitbreiding dus moet er ook een nieuwe navi komen.

Nu ben ik dus aan het dubben wat te doen, nieuwe krijgen van m'n werkgever of gewoon m'n vertrouwde tommie meenemen.

Maar als ik zo de reacties en tips lees, ga ik gewoon mijn vertrouwde tommie meenemen.

P.s. Corne64 die lifetime kaart update service zijn daar verder geen kosten aan verbonden?

Nee dat zit bij de aanschafprijs inbegrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even ter aanvuling op Corne.

De oude modellen beschikken nog steeds over de optie beperkte snelheid. Ook in de meest recente software versie.

De nieuwe modellen beschikken er niet over, met uitzondering van het camper en truck model. Maar wat niet is, kan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden