[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Paar weken op, paar weken af in de transport?


Amadeus

Vraag

  • Forumlid

Een buur van mij werkt als gritstraler op een booreiland.

Hij is dan een paar weken van huis en daarna een paar weken verlof, het verlof wordt dan betaald

van de extra uren die hij heeft gemaakt in zijn "werkweken".

Nu hoor ik dat binnen de transport ook dergelijke constructie's zijn

Dus een paar weken werken en dan een paar weken vrij.

Maar is dat uberhaupt toegestaan?

Als je die paar weken thuis ook nog een normaal salaris wilt ontvangen

dan moet je volgens mij wel verschrikkelijk veel uren maken, zeker als je ergens in d1 of 2 zit.

iemand ervaring hierin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Iedereen denkt dat dat goud geld is op een booreiland, nou die tijd is voorbij.

als je al aan de bak komt, begint dat via een uitzendburo, men zoekt vooral mensen die al maritieme ervaring hebben (hetzij vissers of grote koopvaardij).

Je gaat eerst een paar cursussen doen, die cursussen zijn verplicht. (veiligheid en zo).

Daarna teken je een contract waarin staat dat je een aantal uren voor ze moet werken, ongeveer 400 tot 800, anders moet je die cursussen terugbetalen.

Dan kan je aan het werk als'... ja als wat eigenlijk, nou zeg maar schoonmaker zeg maar voor ong. 20 euro per uur brutto, dat is dus 12 uur per dag (12 uur op en 12 uur af), 7 dagen per week, 2 weken lang kom je op 3360 euro per maand en dat is brutto, de 2 daarop volgende weken ben je thuis en verdien je niets.

Het is keihard werken, mogen ze je niet of zie je het werk niet, dan vlieg je nog 1 x met de heli terug naar de vaste wal en kun je daar blijven, oftewel opdonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

in de chauffeurs wereld dan Marnix, dat had ik ook begrepen.

Ken er wel een enkele die thuisbasis hebe in Thailand en baggeren in het Midden-Oosten, maar die hebben hogere functies zoals een Noor die Kapitein is op een schip en voor de fun daar een bar runt.

Het voetvolk zeg maar werkezels zijn allemaal afkomstig uit de lagelonen landen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat is inderdaad de vraagstelling.

Dat je 3 a 4 weken achtereen op pad bent en daarna een paar weken vrij hebt.

Volgens mij is dat geen vetpot

Periode 1998 t/m 2001 reedt ik bij Vos in Oss 3 maanden en ging dan weer 1 maand onder een palmboom in Thailand liggen> jaaaaaaaaaaaaaa af en toe werd er ook een tempel bezocht.

In de 3 maanden dat er gereden moest worden keek ik het niet op een weekend meer of minder.

Ene Ssssssssssst zij Freddy Vos nog, niet tegen iedereen vertellen, want zometeen komen er te veel met zulke wensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

bij ons in de buurt is er een bedrijf die 2 chauffeurs op 1 wagen heeft en elk van die chauffeurs rijdt gewoon 2 weken op en 2 weken af ( 1x 24 uur ertussen )

omdat je de andere 13 dagen werkt kom je bijna aan een dik 3 weeks salaris met alle zaterdag en zondaguren ( soms ).

de jongen die ik daar ken vindt het prima en is voor iets minder dan een normaal weeksalaris wel elke keer 2 weken thuis.

ze rijden voor 98% op engeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dan zullen er afspraken liggen met de CAO partijen, zo niet moet hij die 4e week gewoon 40 uur betalen.

Dit is dus ook mijn mening, als het idd zo is dat je de weken af niet betaald wordt dan is dat aardig summier.

Stel dat je 6 a 7 weken thuis "geparkeert" wordt, dat is dan meer dan een maand dat je eigenlijk geen werk hebt.

Volgens mij mag je dan wel een uitkering aanvragen, immers zoveel kan je volgens mij niet verdienen om de volgende maand zonder salaris uit te zingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik sprak een vrijdagavond iemand die verplicht 3 weken op - één week af was. Dat was echter niet van de rijkdom zoals ik begreep, maar puur om iedereen aan het werk te kunnen houden.

Vaste auto inleveren, en na 3 weken verplicht een week thuis zitten...

P.S. stond jij zaterdagochtend bij GentBrugge John?

ik ben zaterdagochtend om 0815 uit de shuttle gekomen bij calais en wel langs gent naar huis gereden maar nergens gestopt behalve in boxmeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

als je gewoon op basis van een oproepcontract die 2 weken werkt is er volgens mij niets aan de hand.

ik weet niet precies hoe ze het doen, maar het schijnt te kunnen.

de andere 2 weken werk je niet dus er is geen wekelijkse terugkerende vastigheid of een wekelijks patroon te ontdekken.

het zal wel zo mogen en de zaterdags en zondagsuren compenseren natuurlijk veel als je 2x een zondag rijdt in die 2 weken a 9 uur per dag heb je alleen voor die 2 zondagen al 36 uur gescoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

het zou kunnen ger wat je zegt.

ik weet dat die jongen die er zo werkt heel erg tevreden is en het graag zo doet, want hij is vaak thuis bij vrouw en kind en heeft genoeg aan wat ie in die 2 zeer drukke weken verdient.

nou dan past het plaatje toch mooi.

als je als oproepkracht werkt is het ook anders toch met ontslag.

als men je niet meer tewerk stelt dan heb je ook niks om te klagen.

je bent oproepbaar, maar er zijn zoveel constructies mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Ik heb er verders niet naar gevraagd, de beste man zat al vol met wrok jegens zijn werkgever dus ik wilde zijn dag niet verder bederven.

Maar het klopt wat je zegt Ger. Zodra ik hem of één van zijn collega's weer eens tref vraag ik het wel effe tussen neus en schaamlippen door....:D

Fiks jij dat binnen 4½ uur...?

Dan is het je collega geweest, ik zag een Volvo-combi staan van jullie.

Dacht zal John wel zijn, uitrusten en nagenieten van alweer zo'n vakantie-trip ergens naar Portugal ofzo...:D

ik stond vanuit de shuttle met 4.08 rijuur bij ons voor de deur.

en dan reed er van antwerpen naar de grens belgie nog op zaterdag zo een l.l met precies 80 vooraan.

verder eigenlijk op de cc met 87 gereden en bij helmond binnendoor naar de rips en het liep goed.

vakantietrip naar portugal.....zou zomaar kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden