[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Actie in de transport


dieselsnuivertje

Recommended Posts

  • Reacties 254
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Rob, waarom is er nu zoveel paniek? Omdat men in Letland iets doet.

Maar zuid Amerikanen op Spaanse en Portugeese auto's is niks nieuws.

En hoeveel Russen zitten er niet op West Europeese auto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jongens (en meisjes uiteraard).

Van mij krijgen jullie GROOT GELIJK als jullie op een goed moment de boel dichtgooien.

Wat Den Klaag en Brussel allemaal wel niet hebben toegelaten om o.a. de hele transportsector te verzieken.

Nederlandse truckers die massaal worden gedumpt om zodoende lekker goedkope oostblokkers en wat nu blijkt, ook Filipijnse truckers aan te trekken.

Het heeft niets meer met betere vakbekwaamheid of motivatie van betrokken chauffeurs te maken, het is puur een geldkwestie.

En........Laat de bonden maar lekker buiten de deur, gewoon eigen initiatief.

Laat dit kutlandje maar een keer voelen dat de maat vol is.

Wie van ons rijdt er voor 650 euro per maand rond?? Niemand lijkt mij.

Wat mij gewoon gruwelijk tegen de borst stuit is gewoon dat die oostblokkers zich aan geen enkele regel of opleidingseis hoeft te voldoen die WEL voor ons gelden, als je in bijvoorbeeld Polen al gewoon een ADR certificaat kan kopen.

Zo'n lul zal zijn rijdende bom maar eens in jouw wijk laten crashen??

Ik ben zelf ooit trucker geweest en me noodgedwongen laten omscholen omdat er geen werk meer was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of proberen in te spelen op maatschappelijk verantwoord ondernemen. Bedrijven aanspreken op de manier waarop ze bezig zijn. Geweld lost niets op, kijk maar naar het verleden.

De wet dicht timmeren en handhaven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of proberen in te spelen op maatschappelijk verantwoord ondernemen. Bedrijven aanspreken op de manier waarop ze bezig zijn. Geweld lost niets op, kijk maar naar het verleden.

De wet dicht timmeren en handhaven.

Jij gaat op Sicilie toch ook niet met een vingertje voor de capo di tutti capi staan om te vertellen dat ie verkeerd bezig is.

Bovendien, er zijn momenten dat de tijd van praten voorbij is en dat alleen geweld nog redding kan brengen, kijk maar naar het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang ze niet aan mijn gezin komen ben ik niet zo voor geweld. Ik ben namelijk van mening dat dat alleen maar weer reacties uitlokt.

Juridisch dicht timmeren en handhaven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijkt namelijk dat heel veel mensen met de beste bedoelingen dit soort bedrijven die hier misbruik van maken willen aanpakken de wet niet achter zich vinden, en zolang de bedrijven met hele goede advocaten zich er elke keer weer onderuit weten te lullen bereik je niets. Ook niet met harde acties en geweld, dat keert zich alleen maar tegen je/ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Shompie,het geweld gaat vanzelf wel komen als de ME de blokkade uiteen wil trekken,en je komt met een blokkade niet er om heen dat je ook je gezin hierin mee trekt ,laat deze eens 48u duren dan kan toch menig gezin niet meer fatsoenlijk boodschappen meer doen.

Dan blijft de vraag over willen we dat ,en als het zo is moeten we er ook voor gaan en de gevolgen op ons nemen anders komen we geen steek verder.

maar krijg maar eens een eenheid onder ons nederlandse chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga eens met 1000 auto's Den Haag in of Brussel. En dan niet in overleg met de instantie, gewoon lekker op eigen gelegenheid. Dan word het vanzelf een puinhoop, en dan midden op de kruising je cabine kantelen omdat je een raar geluid hoort, en dat moet iedereen dan doen op een kruising.

Weet ik het, ik ben gewoon niet voor geweld, het lost niets op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie,het geweld gaat vanzelf wel komen als de ME de blokkade uiteen wil trekken,en je komt met een blokkade niet er om heen dat je ook je gezin hierin mee trekt ,laat deze eens 48u duren dan kan toch menig gezin niet meer fatsoenlijk boodschappen meer doen.

Dan blijft de vraag over willen we dat ,en als het zo is moeten we er ook voor gaan en de gevolgen op ons nemen anders komen we geen steek verder.

maar krijg maar eens een eenheid onder ons nederlandse chauffeurs.

Niet alleen de chauffeurs hoor, in andere sectoren is men ook blij als ze nog werk hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar wil je dan actie met geweld tegen voeren?

Dat werkgevers jullie moeten aannemen en geen buitenlanders?

Dan gooi je de boel 2 dagen dicht zodat de mensen geen boodschappen meer hebben. Niet dat die mensen er iets aan kunnen doen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang ze niet aan mijn gezin komen ben ik niet zo voor geweld. Ik ben namelijk van mening dat dat alleen maar weer reacties uitlokt.

Juridisch dicht timmeren en handhaven.....

Ik loop er ook zo lang mogelijk voor weg. Op school ben ik meer dan genoeg gepest met mijn gewicht. Ik ben gelukkig gezegend met een hele snelle scherpe bek maar als dat ook niet meer lukt blijft er maar 1 ding over. En nadat ik als brugklasse een 3e klasser afgetuigd had heb ik een heerlijke schooltijd gehad. En het verhaal dat je hard slaat gaat verder dan alleen de LTS.

Wat ik hiermee probeer te zeggen, er is een tijd dat praten niet meer helpt. Dan is het tijd voor harde maatregelen. En dan kun je na die tijd wel weer gezellig gaan praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar wil je dan actie met geweld tegen voeren?

Dat werkgevers jullie moeten aannemen en geen buitenlanders?

Dan gooi je de boel 2 dagen dicht zodat de mensen geen boodschappen meer hebben. Niet dat die mensen er iets aan kunnen doen.........

Moet ik daar dan ook nog rekening mee houden of van wakker liggen? Zal toch niet zeker? Die liggen er ook niet wakker van als ik straks in de armoe stand terecht kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar wil je dan actie met geweld tegen voeren?

Dat werkgevers jullie moeten aannemen en geen buitenlanders?

Dan gooi je de boel 2 dagen dicht zodat de mensen geen boodschappen meer hebben. Niet dat die mensen er iets aan kunnen doen.........

Niet om lullig te zijn Willem maar ehm .. weet je nog hoe staken gaat ?

Je dondert het bijltje erbij neer en zegt "je verandert de zaak of er wordt niets gedaan!".

Daarbij kijk je niet naar wie je treft maar enkel naar wat je zelf wil bereiken.

Voorbeelden te over, kijk naar Frankrijk, Italië .. maar ook in Nederland,

dacht jij serieus dat de buschauffeurs die staakten dachten "awww die arme reizigers die nu in de kou staan".

Dat interesseerde ze weinig, en met reden.

Laat die verwende Nederlanders maar eens drie weken zonder boodschappen zitten, wie weet denken ze dan

nog eens na voor ze weer klakkeloos aannemen dat elke werkeloze werkschuw is en elke bijstandstrekker

dat als beroep wenst.

Ik ben het met Eric eens, en ga nog een stapje verder namelijk : al dat gelul hier in Nederland maakt dat wij

als Nederlanders altijd aan de achterste tiet hangen binnen Europa.

We praten en praten en praten nog wat meer, en we doen nooit wat.

En of we nu iets positiefs of iets negatiefs doen vind ik niet eens zo belangrijk, zolang we maar eens

wat DOEN inplaats van WEER de thee te pakken en WEER wekenlang te lullen zonder dat er ook

maar iets gebeurt.

Ze lachen zich in Brussel de lul uit de broek, heb je die Hollanders weer .. praten praten praten

en nooit eens actie ondernemen.

Dat is ook de reden dat er hier in Nederland nauwelijks protesten zijn want ja,

wij zien alleen maar slappe zakken die praten, praten, en dan nog wat praten

en aan het eind van het gesprek huilend weglopen en mama vertellen

dat ze er echt niets aan konden doen dat hun lollie werd afgepakt,

die andere kleuter die dééd wat, die was niet geinteresseerd in gelul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet om lullig te zijn Willem maar ehm .. weet je nog hoe staken gaat ?

Je dondert het bijltje erbij neer en zegt "je verandert de zaak of er wordt niets gedaan!".

Daarbij kijk je niet naar wie je treft maar enkel naar wat je zelf wil bereiken.

En weet jij waarom er gestaakt zou worden?

Zou je eens over moeten nadenken i.p.v. het geheugen van Willem proberen op te frissen.

De heren chauffeurs zijn bang dat hun baantje ingenomen wordt door mensen die het goedkoper doen dan zij.

Ik vind het bizar dat juist jij, die zich alles laat aanleunen om in godsnaam maar een stuur te mogen vasthouden, vindt dat er gestaakt moet worden.

Die staking die je zo graag ziet komen is ook een protest tegen jouw toegeeflijkheid naar je werkgever.

Die gemene en slechte werkgevers mogen geen Filipijnen aannemen die onder de prijs werken maar blijkbaar wel Friezen die hetzelfde doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En weet jij waarom er gestaakt zou worden?

Zou je eens over moeten nadenken i.p.v. het geheugen van Willem proberen op te frissen.

Ik heb geen flauw idee waarom er gestaakt zou moeten worden.

Het enige idee dat ik heb en vervolgens breed uitmeet in bovenstaande post is dat wij Nederlanders

erg goed zijn in praten en vervolgens niets doen.

De heren chauffeurs zijn bang dat hun baantje ingenomen wordt door mensen die het goedkoper doen dan zij.

Daar zijn ze nu bang voor, terwijl ik al 9 maanden rondrij ?

Lekker op tijd jongens :D

Maar serieus, dat is niet tegen te houden en dus kun je wel staken maar veel zal het niet opleveren.

Niet leuk om neer te schrijven, helaas wel de realiteit van vandaag.

Ik vind het bizar dat juist jij, die zich alles laat aanleunen om in godsnaam maar een stuur te mogen vasthouden, vindt dat er gestaakt moet worden.

Die staking die je zo graag ziet komen is ook een protest tegen jouw toegeeflijkheid naar je werkgever.

Die gemene en slechte werkgevers mogen geen Filipijnen aannemen die onder de prijs werken maar blijkbaar wel Friezen die hetzelfde doen.

Ja, ik vind dat er best wel eens gestaakt mag worden door al die mensen die roepen en schreeuwen dat het anders moet

en dreigen met het vastzetten van Oudenrijn, Eemnes enzovoort.

Maar zoals ik hierboven al aangaf .. het enige dat zo ongeveer élke Nederlander doet is praten.

Dat een staking naar mijn mening een goede manier is om die verwende Nederlander eens te laten zien wat

dat transport nou voor hem/haar doet behalve in de weg staan of rijden neemt niet weg dat ik

staken in dit geval een domme actie vind want die levert niets op.

Als je goed had gelezen had je dat ook gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen flauw idee waarom er gestaakt zou moeten worden.

Het enige idee dat ik heb en vervolgens breed uitmeet in bovenstaande post is dat wij Nederlanders

erg goed zijn in praten en vervolgens niets doen.

Daar zijn ze nu bang voor, terwijl ik al 9 maanden rondrij ?

Lekker op tijd jongens :D

Maar serieus, dat is niet tegen te houden en dus kun je wel staken maar veel zal het niet opleveren.

Niet leuk om neer te schrijven, helaas wel de realiteit van vandaag.

Ja, ik vind dat er best wel eens gestaakt mag worden door al die mensen die roepen en schreeuwen dat het anders moet

en dreigen met het vastzetten van Oudenrijn, Eemnes enzovoort.

Maar zoals ik hierboven al aangaf .. het enige dat zo ongeveer élke Nederlander doet is praten.

Dat een staking naar mijn mening een goede manier is om die verwende Nederlander eens te laten zien wat

dat transport nou voor hem/haar doet behalve in de weg staan of rijden neemt niet weg dat ik

staken in dit geval een domme actie vind want die levert niets op.

Als je goed had gelezen had je dat ook gezien.

En stel dat je de verwende Nederlander allerlei mooie inzichten hebt geleverd door te staken, denk je dan dat de werkgever ineens de Filipijnen, Moe-lander etc. naar huis stuurt?

Op wie is de trucker zo boos?

Op transportondernemers, Filipijnse chauffeur, politiek of de verwende Nederlander?

Denk je echt dat stakingen iets anders opleveren dan nog meer praten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En stel dat je de verwende Nederlander allerlei mooie inzichten hebt geleverd door te staken, denk je dan dat de werkgever ineens de Filipijnen, Moe-lander etc. naar huis stuurt?

Op wie is de trucker zo boos?

Op transportondernemers, Filipijnse chauffeur, politiek of de verwende Nederlander?

Denk je echt dat stakingen iets anders opleveren dan nog meer praten?

Ik denk dat een staking omwille van een échte reden wel degelijk iets op kan leveren.

Ik begrijp alleen niet waarom je die Fillipijnen, MOElanders etc erbij haalt.

Zoals ik boven ook al uitleg : dat schip vaart al halverwege de bestemming en dat gaan

wij nooit meer winnen, al gooien we Nederland drie jaar plat.

En op wie de trucker zo boos is .. geen idee, ik ben ten eerste geen trucker en ten tweede niet boos

op werkgevers, werknemers enzovoort, ik mag een stuur vast houden voor weinig dankzij de overheid.

Ik ben wel een klein pietsie witheet op diezelfde Overheid die mij in een positie neerzet waar ik

ZONDER die overheid nooit in terecht was gekomen.

Maar staken is daarvoor niet de oplossing, en ik ga mijn werk niet verneuken om de baas te treffen

die door de Overheid in de positie is gemanouvreerd waar hij voor weinig een soort van slaaf

heeft die geen andere optie had dan deze optie.

Lees verder dit topic even door en kijk wat voor gelul erin staat.

Ik denk ik draag ook even wat gelul bij, ik blijf tenslotte een mannetje nietwaar :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach, hoe mooi, al die dappere chauffeursforum leden die het zelf zo goed kunnen...straks ook lekker voor €650 per maand je het snot voor de ogen vliegen want ja, Vallenduuk zegt dat het wel meevalt.....

Of om er een Godwinnetje bij te halen: Colijn zei op 9 mei 1940: "mensen u kunt rustig gaan slapen, er is niks aan de hand"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik doe niet mee met acties en staking.

In Zuid Europa wordt nogal eens gestaakt en af en toe bereiken die stakingen hun doel. Hoe dat komt? Dat komt omdat men solidair is met elkaar.

Stel dat er hier 10.000 chauffeurs gaan staken door simpelweg thuis te blijven of door de boel te blokkeren. Daar tegenover staan er dan 100.000 die gewoon aan het werk gaan of bij de stakers de vouwen uit de broek rijden omdat ze er langs moeten. Dat is NL. En D, B, S en noem de rest van de Noordelijke landen maar op.

Maar ondertussen op een forum het hoogste woord over wat er allemaal mis is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies EJD! Ik blijf wel strijdlustig.

Ook al weet ik dat er nooit een vuist gevormd zal worden, dan weet ik in ieder geval dat ik mijn best heb gedaan, en dat de onsolidairen mij misschien wel mogen onderhouden straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden