[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Daschcam app voor smartphone


Harrie76

Recommended Posts

Ik heb en had wat video's gemaakt met mn phone tot nu toe maar moest elke keer stoppen als er serueus gestuurd moest worden dus ook een cam besteld.

Krijg em jn handen volgende maand want ligt in Usa wat veeeel goedkoper was om hierheen te shippen als ik toch al daar heen ga ff wat weekjes yay.

Het is denk redelijk goed

verstuurd met mijn praatpaal over tapatalk

Lees hier eerst even voor je de 400 II koopt.

De beeldkwaliteit is zeer goed maar betrouwbaarheid van het apparaat is zeer slecht.

Beter koop je de 500 in de hoop dat de problemen zijn opgelost of je kiest een ander merk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
hoe groter des te meer stroom hij gaat gebruiken daarom staat er meestal in de handleiding wat de maximum grootte van een sd card mag zijn

Ik zou eerder in termen van class spreken koop je een class 6 dan kan je die beschrijven met 6Mb/sec koop je hoger dan is de schrijfsnelheid gelijk aan het cijfer achter class .

Een sd kaart is een statische kaart > heeft geen stroombron nodig .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

in mijn eerste digitale camera duurde het opslaan van foto's op de sd card ook langer bij een grotere kaart.

Je moet ook steeds een SD kaart formateren , wil zeggen dat je dat per sector gaat doen , er is geen draaied onderdeel enkel wegschrijven , je zal een SD kaat gehad hebben met een lagere class .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goedemorgen dames en heren, ik ben nieuw hier, mijn naam is Hans Gorter, en omdat ik een internetwinkel heb waar je dashcams kunt kopen dacht ik ik zeg ook wat.

Als je probleemloos wilt opnemen dan moeten het opnameformaat, de processor, en het SDkaartje in balans met elkaar zijn. Opnameformaat van bijv. 640x480 pixels is qua datastroom een stuk minder dan FullHD van 1920x1080 pixels. Dat houdt in dat de processor in het apparaat die de opnames verwerkt bij FullHD echt krachtig moet zijn -Ambarella is de beste momenteel- en het kaartje moet zo snel zijn, dat hij de data in het tempo van de processor kan wegschrijven. Neem bij Full HD ALTIJD klasse 10. Als je kaart te traag is dan kan de processor zijn data niet kwijt, en dan krijg je juist haperingen en zo.

De dashcam heeft geen last van de grootte van de kaart. Die kaart zit stil te wachten totdat hij data moet schrijven. En als hij vol is, gaat hij gewoon door en overschrijft de oudste opnamen. Dus hoe groter de kaart, des te meer opnames je op de kaart kunt bewaren.

Als je verder de beste detaillering wilt en beste beeldkwaliteit kies dan altijd voor FullHD. Is weliswaar iets duurder, maar niet echt veel en je hebt er veel en veel meer plezier van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ik krijg den indruk dat bepaalde forumleden vlug op de tenen getrapt zijn . Ik heb zo een speelgoed camera heb een 7 tal SD cards van 8 / 16 en 32 GB en had enkel verschil met de Class6 kaartjes .

Nu is de quote van Hans Gorter duidelijk om voor mij hier af te sluiten

Verder zal ik me beperken in het plaatsen van quotes .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@HansGorter

Op welke website kunnen we je winkel vinden?

Is de beeldkwaliteit afhankelijk van het lensje in het device?

1920x1080 pixels klinkt indrukwekkend maar als het oplossend vermogen van het lensje klein is vraag ik me af of FullHD dan nog zoveel meerwaarde heeft.

Vergelijk het met een DSLR van 24 megapixels met een lens erop die met vaseline is ingesmeerd om mijn vraag wat duidelijker te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dag Debian, ik ben net nieuw hier en wil de huisregels respecteren, en daarom zal ik mijn website niet noemen, maar misschien vind je wat bij de forumsponsors ;-)

Ja, de belangrijke onderdelen die de kwaliteit van je beeld bepalen zijn:

1. de lens, die projecteert het beeld van de werkelijkheid op

2. de chip, die bestaat uit lichtgevoelige cellen en geven de echte opnameresolutie (bij de goedkoopste is 1280x760 geïnterpoleerd -vergroot, wat onscherpte geeft- van origineel 640x480)

3. de processor, die de data verwerkt en ook comprimeert, dus de mate en de manier van compressie is belangrijk

Oplossend vermogen van een lens wordt uitgedrukt in lijnen per mm, en resolutie in pixels. Nu hebben de meeste beeldschermen een resolutie van 72 pixels per inch, is dus 72 stuks op 2,54 cm, terwijl een simpel lensje al een oplossend -eigenlijk scheidend!- vermogen van ca 25 lijnen per mm heeft. Dat is op een inch 300 stuks, dus het lensje is niet de beperkende factor. Overigens, de echt goede objectieven in de fotografie hebben een scheidend vermogen van wel meer dan 100 lijnen per mm, dus meer dan 2500 pixels per inch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Debian, ik ben net nieuw hier en wil de huisregels respecteren, en daarom zal ik mijn website niet noemen, maar misschien vind je wat bij de forumsponsors ;-)

(...)

Bedankt voor je reactie.

Ik zal eens kijken bij de sponsors of ik je winkel kan traceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden