[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen met frituurvet gekanteld


Fred N

Recommended Posts

  • Forumlid

Zaterdagmorgen rond elf uur is op de Ljouwerterdyk N357 tussen Blije en Holwerd een vrachtwagen gekanteld.

Wat de oorzaak is van het kantelen van de met frituurvet geladen tankwagen is onbekend.

De vrachtwagencombinatie reed in de richting van Holwerd en kwam rechts op de weg terecht.

De weg is over een lengte van 100 meter vervuild met modder. De berging zal zeker de gehele middag in beslag nemen.

De Ljouwerterdyk zal tijdens de berging geheel worden afgesloten voor het autoverkeer

WldNet - Vrachtwagen gekanteld bij Holwerd

Film

Vrachtwagen met frituurvet gekanteld - Zideo - video, film, trailers & clips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is inderdaad een mestoplegger, Peter.

Kijk maar eens naar dat "monsterkabinet" achterop.

Maar die vloeibare frituurtroep wordt ook wel in mestvergisters verstookt, dus je weet het niet......

Baasje zal wel blij zijn met deze actie. Trekker afgeschreven, en oplegger kan ook wel een paar uur aan geklust worden, net voor het seizoen begint.

de schotel zit nog aan de oplegger vast (los zittende bouten????):(

Dat wil prima met die vloeistoffen, Andre.

Maar als zo'n ding niet helemaal vol was, en hij heeft wat geslingerd dan komen er ook rare krachten op zo'n schotel, zeker als ie nog eens gaat scharen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is inderdaad een mestoplegger, Peter.

Kijk maar eens naar dat "monsterkabinet" achterop.

Maar die vloeibare frituurtroep wordt ook wel in mestvergisters verstookt, dus je weet het niet......

Baasje zal wel blij zijn met deze actie. Trekker afgeschreven, en oplegger kan ook wel een paar uur aan geklust worden, net voor het seizoen begint.

Dat wil prima met die vloeistoffen, Andre.

Maar als zo'n ding niet helemaal vol was, en hij heeft wat geslingerd dan komen er ook rare krachten op zo'n schotel, zeker als ie nog eens gaat scharen.

ja daarom dacht ik dat ook al iidd jan. maar ben verder ook niet zo thuis in de tanks dus vandaar.

ja en die stuurasjes helpen dan ook niet echt mee zoals ik zien kan denk ik in de berm gekomen en dan stuurt ie je met beetje pech zo verder de berm in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Schotel die afbreekt? Wat n discussie...

Ieder ongeval is anders... Dan breekt de cabine eraf... Dan breekt dat eraf... Dan zus dan zo...

Misschien maar beter ook! Dat mocht het misgaan de cabine mooi rechtop blijft....

Wil jij op je zij tegen een boom aanschuiven die door de voorruit naar binnen komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja dat zeg je nou. Totdat er een schoolbus geraakt wordt door een op drift geraakte oplegger:p

Maar in dit geval heeft het hele spul best een hele zwieper gehad. Is die zwieper zo groot geweest dat de specificaties van de schotel overschreden werden?

Dan zullen we eerst moeten weten wat de typische specs van zo'n schotel zijn. Kom er maar in Johan:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Schotel die afbreekt? Wat n discussie...

Ieder ongeval is anders... Dan breekt de cabine eraf... Dan breekt dat eraf... Dan zus dan zo...

Misschien maar beter ook! Dat mocht het misgaan de cabine mooi rechtop blijft....

Wil jij op je zij tegen een boom aanschuiven die door de voorruit naar binnen komt?

nee ,

een schotel mag niet zomaar loskomen

als je een noodstop moet maken krijg je die tank in je nek

die bouten worden met de apk gechecked

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is een vrij dure optie, Herman.

Het kost nogal wat meer in aanschaf maar het is ook al snel een halve ton zwaarder. En aangezien dit tonnen werk blijft het bij aanschaf een afweging.

Als je van die "ontluchtingsnippels" ziet aan de zijkant , onderaan de tank, ter hoogte van de slangenbak, dan zitten ze er dus wel in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oke, de foto niet zo intensief bestudeer als jij dus. In dat geval is de stelling van kapitein Haak dus ontzenuwd. Alhoewel ik uit het hoofd zo de soortelijke massa van vloeibaar frituurvet niet weet, benzine zit rond de 0.75 kg per liter, ik denk dat dat frituurolvet weinig zwaarder is. Vloeibare mest zal iets boven de kg per liter zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Alhoewel ik uit het hoofd zo de soortelijke massa van vloeibaar frituurvet niet weet, benzine zit rond de 0.75 kg per liter, ik denk dat dat frituurolvet weinig zwaarder is. Vloeibare mest zal iets boven de kg per liter zitten?

De afvalwijzer van het containerpark raadplegen ;)

deze kan een richtlijn zijn 900kg/m³ .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden