[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weer van die firma....


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Het is momenteel wel raak bij die firma....

Deze keer net onder Ã…lesund....

Nytt vogntog sperra veg -smp.no - nyheter, sport, kultur og økonomi

Maar echt, het ligt niet aan de chauffeurs van die firma....

Of d'r wagens....

Want deze, MET sleepas ging ook dwars...

Trailer sperra vegen ved Glomset -smp.no - nyheter, sport, kultur og økonomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Administrators

Ja, maar die goede vrind had "hele jaarsbanden" (is dat 4 seizoenen band?) op de trekker en ZOMERbanden op de oplegger....

Heeft waarschijnlijk veel vrienden gemaakt daar voor het politiebureau.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, maar die goede vrind had "hele jaarsbanden" (is dat 4 seizoenen band?) op de trekker en ZOMERbanden op de oplegger....

Heeft waarschijnlijk veel vrienden gemaakt daar voor het politiebureau.....

wat ik niet begrijp in estland - letland-rusland hebben ze toch ook" barre" winters zou je toch mogen verwachten dat die chauffeurs ook wel beetje materiaal meenemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ik niet begrijp in estland - letland-rusland hebben ze toch ook" barre" winters zou je toch mogen verwachten dat die chauffeurs ook wel beetje materiaal meenemen?

In die landen zijn de wegen lang en recht. En min of meer vlak. Daar redt je het met zomerbanden over het algemeen wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M+S genoemt.

Denk jij dat het bij die van Duijn anders was dan?

#Het zonnetje schijnt, dus waarom zou je kettingen leggen? :rolleyes:

Die laatste van Van Duijn, of die bij Namsskogen, hebben misschien geen schuld (?)

Maar feit is wel dat ze telaat in de gaten hadden wat er gebeurde. (zou kunnen gebeuren.)

Die van Namsskogen vind ik helemaal een topper hoor. (Zoals ik zei kan ik het op de foto niet zien.) Of hij heeft kettingen die niet passen. (1 in idd geval, die zichtbaar is.) Of hij weet niet hoe ze te gebruiken. (Jammer dat de van Duijn forumleden daar geen uitleg over geven.)

Maar ik kijk gewoon even terug naar het weer voor Ã…lesund en omgeving, en dan is die van Duijn gewoon op goed 'geluk' gaan rijden.

Gewoon helemaal geen verstand van waar ze mee bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, maar die goede vrind had "hele jaarsbanden" (is dat 4 seizoenen band?) op de trekker en ZOMERbanden op de oplegger....

Heeft waarschijnlijk veel vrienden gemaakt daar voor het politiebureau.....

Zal wel een domme vraag zijn, maar zijn er ook winterbanden voor de oplegger dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik niet begrijp in estland - letland-rusland hebben ze toch ook" barre" winters zou je toch mogen verwachten dat die chauffeurs ook wel beetje materiaal meenemen?

Ijs Andere, ijs. Nooit onderschat ijs.

Voor de landen die je noemt heb je ''gelijk'' Voor Finland en Zweden ook. Maar Noorwegen is Noorwegen. Kan je nergens mee vergelijken.

''Vandaag is het -10c en het zonnetje. Morgen regent het met +3c. Overmorgen sneeuwt het met -3c.''

En dat er ijs ligt onder die sneeuw weten ze niet!!!! Black ice is dan de ''stoere'' term die ze gebruiken. Laten ze eens gewoon Nederlands lullen, dan noem je het gewoon ijzel. (Maar termen zijn stoer he.) Zoals Gerritv in een ander topic in eens Norway schrijft. Staat blijkbaar stoer???

Zoals ik al schreef, ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. Zowel de chauffeurs als die firma niet.

(Kan nog iets over prijzen beginnen, maar dat zal ik maar niet doen.)

Ze zullen in NL vast wel voor Ã…lesund geladen hebben. Ja, denk het echt....... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Domme vragen bestaan niet, domme vraagstellers wel.....:D

Ja, JP, winterbanden zijn er OOK voor de oplegger, wipkar, bakwagen.

Hier rijdt een collega van Huub rond op een brommertje MET winterbanden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
murphy worden automatische sneeuwkettingen ook gebruikt in noorwegen of mag dat niet ,is toch mooi systeem:confused:

Sommige vuilniswagen zie je er wel mee. Af en toe een brandweer wagen....

Maar over het algemeen gewoon kettingen leggen....

Misschien omdat we hier wat te lang rijden dat automaten niet zo stevig zijn, veel onderhoud en indien je ze kapot rijdt....

Gewone kettingen zijn zo te herstellen, bijna iedere heeft onderdelen en een kettingtang bij zich...

Ik antwoord wel voor wat IK hier in de regio zelf zie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er bestaan zelfs Winterschoenen, en Winterkleren. :ja:

murphy worden automatische sneeuwkettingen ook gebruikt in noorwegen of mag dat niet ,is toch mooi systeem:confused:

Ja die bestaan. Onspot. (Wij hebben ze onder sommige wagens zitten.)

''Mooi'' systeem, maar het is een weg rijhulp!!!!!

Zeker geen vervanging voor kettingen.

Andre, je zal er geen verstand van hebben.

Maar weet je hoeveel verschillende banden er zijn? Veel he?

In kettingen is het niet anders.

Jaja 7 zijn er verplicht. (Neem maar 7 van die kut kettigen mee. Klote Noren ook!!!!)

Er zijn auto's van ons die hebben er rond de 30 bij der!!!

Trekaskettingen, trailer/stuuras kettingen. Sneeuw en is kettingen, en de ijskettingen in div uitvoeringen.

5mm, 6mm, 7mm, 8mm dik, schakels om de 4, om de 3, om de 2, en kruislinks.

Je kan het niet verzinnen, of er is wel een variant in kettingen.

Maar als je niet weet welke ketting in welke omstandigheden tegebruiken. (laat staan hoe te gebruiken.) Zal het wel niks worden.

Ik heb/had goede leermeesters. Laplanders.

Nu met 17 jaar ervaring en niet teberoert iemand wat teleren, krijg ik regelmatig nieuwe chauffeurs mee.

Ik leg of doe het je 1x voor. Ik doe het 10x, ik doe het zelfs 100x voor, of leg het uit, maar als je tegen me zegt het is mooi weer, we doen het van de Winter wel, dan ben ik klaar met je.

Je kan leermeesters ook 'monddood' maken. Ik weet wel wat barre omstandigheden zijn.

Guus zijn filmpjes zijn leuk, en praat maar eens met Guus als je hem spreekt.

Want je hoef mij niet tegeloven. Misschien dat Guus het je kan vertellen.

Ik had me (nieuwe) vriendin afgelopen week mee. (Met kind.) en ondanks dat ze een Lapse is, heb ik die even een nieuwe wereld laten zien.

En ja we hadden en storm. (Is/was helemaal geen lekker weer.) Sneeuw die van links naar rechts komt waaien.

Maar ze is mee geweest, en heb het gezien. Vanacht lagen ze wel op bed teslapen. Moet je heel wat vertrouwen in een mens hebben wil je op bed gaan liggen slapen in dat weer. Ze zit nu naast me, en vond het een unike ervaring. Ze is en Lapse he!

Ahfijn, er zullen weinig mensen die mij nog iets kunnen bijbregen over de Winter. Laat staan over kettingen.

En daarom Andre, je kan kettingen niet in 1 adem noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PRIJSVRAAG!

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/580611_442997509108999_2001170882_n.jpg

Voor de mensen die mij precies kunnen vertellen wat hier fout ging, die mogen van mij een hele betaalde rondreis met me mee. :D

(Startpunt is wel Padborg.)

Het betrft hier een charter van ons, op een adres waar we dagelijks komen.

Ik wil details weten.

Dus niet zoiets als, hij had kettingen moeten gebruiken........

(Dit is een typische geval beginners fout.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
PRIJSVRAAG!

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/580611_442997509108999_2001170882_n.jpg

Ik wil details weten.

Dus niet zoiets als, hij had kettingen moeten gebruiken........

(Dit is een typische geval beginners fout.)

1 Je was er zelf niet bij ;)

2 iedereen kijkt anders tegen een hagelijke situatie

3 door zijn sporen zou je al denken dat hij de handrem heeft getrokken i.p.v. zich gewoon ja zelf in de marche arriere te laten bollen en grip te houden tot alles onder controle was .

4 Ik ben vandaag zelf voorruit in een laag van meer dan 20 cm sneeuw gereden helling +/- 9% en ook nog eens licht afgellend naar links daar moest ik verplicht stoppen > leveren en de bakwagen had zich al wat naar links gezet , bij het terug achteruitrijden zat ik direct al dik 30 cm links , dan maar de sper op en nog een paar metertjes rechtvooruit en daarna terug in rechtelijn stationair de helling af .

Ik wil niet winnen, sla mijn beurt over :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

was maar een vraag de 2 kettingen die ik heb zitten mooi in de verpakking ,wou ik maar zo laten.ik had wel eens een stuk gelezen van een firma in een duits gebergte die hadden al hun auto's daarmee uitgerust(automaten) zodoende mijn vraag.maar 30 kettingen waar laat je die allemaal???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb 15 kettingen bij me,3 trailer,2 trek as,2 stuuras sneeuw en 5 trekas, 2 stuuras kettingen waarvan voor trekas 2 verschillende .. Blauwe om de 4 schakels en rode om de 2 schakels als ik niet 1 schakeltje dr van af zit

Verstuurd van mijn GT-P6800 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
PRIJSVRAAG!

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/580611_442997509108999_2001170882_n.jpg

Voor de mensen die mij precies kunnen vertellen wat hier fout ging, die mogen van mij een hele betaalde rondreis met me mee. :D

(Startpunt is wel Padborg.)

Het betrft hier een charter van ons, op een adres waar we dagelijks komen.

Ik wil details weten.

Dus niet zoiets als, hij had kettingen moeten gebruiken........

(Dit is een typische geval beginners fout.)

Denk dat tie in slaap gevallen is OF met phone of iets dergelijks bezig en rechter sneeuw wand gepakt heb...denk ik

Verstuurd van mijn GT-P6800 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden