[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weer van die firma....


Murphy

Recommended Posts

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
.

En buitenanders moeten der bek houden?

1 paspoort is voldoende.

Bij verhuizen naar buitenland (ongeacht wie/wat/waar/waarom/wanneer) de keuze maken bij welke nationaliteit je wilt horen.

Dan heb je ook recht om "mee te besluiten". Althans een poging te doen om het gevoel te hebben dat je wat te vertellen hebt.

De Nederlandse of de nationaliteit van afkomst.

Lijkt me niet zo moeilijk toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar wel Jan.

In NL mogen dubbele paspoorten.

Of neem een Jan Putter die naar Canada gaat. Waneer zou die dan moeten kiezen?

Gelijk bij binnenkomst? Maar wie weet bevalt het hem daar niet, en is die volgend jaar weer terug.

Of na 1 jaar?

In Finland moet je eerst 7jaar gewoont hebben voordat je de Finse nationaliteit mag aanvragen.

Vroeger wilde ik wel een Fins paspoort hebben, maar dat kon niet vanwegen die 7 jaar.

Me Nederlandse aspoort is ondertussen al een aar jaar verlopen, dus heb ik nu geen paspoort.

Of ik nu Nederlander of Fin zou willen zijn weet ik niet. Voor me gevoel ben en blijf ik een Nederlander.

Terwijl ik over een paar jaar langer hier zit dan dat ik in NL zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Blijkbaar wel Jan.

In NL mogen dubbele paspoorten.

Of neem een Jan Putter die naar Canada gaat. Waneer zou die dan moeten kiezen?

Gelijk bij binnenkomst? Maar wie weet bevalt het hem daar niet, en is die volgend jaar weer terug.

Of na 1 jaar?

In Finland moet je eerst 7jaar gewoont hebben voordat je de Finse nationaliteit mag aanvragen.

Vroeger wilde ik wel een Fins paspoort hebben, maar dat kon niet vanwegen die 7 jaar.

Me Nederlandse aspoort is ondertussen al een aar jaar verlopen, dus heb ik nu geen paspoort.

Of ik nu Nederlander of Fin zou willen zijn weet ik niet. Voor me gevoel ben en blijf ik een Nederlander.

Terwijl ik over een paar jaar langer hier zit dan dat ik in NL zat.

Interntionaal chauffeur en geen passport?

Verstuurd van mijn GT-P6800 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Interntionaal chauffeur en geen passport?

Verstuurd van mijn GT-P6800 met Tapatalk

Illegalen zoeken ze in de laadruimte , nooit achter het stuur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De enigste keren dat mij om een paspoort is gevraagd is bij Rheinfelden de grens over van CH naar D door de Duitse douane. Je bent inderdaad verplicht om een paspoort of dat andere ding (naam ff kwijt :() bij je te hebben als je de grens passeert, maar dat ze er echt naar vragen, nee

Oh ja, bij het aanmelden op laad en loslocaties willen ze er nog wel eens naar vragen.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Dat 'andere ding' noemen ze een id-kaart. Die volstaat officieel niet als je voor je werk onderweg bent Hendrik.

echt wel, ik ben er zelfs 2x de Amerikaanse basis in Kaiserslautern mee opgekomen............ (ik heb niet eens een paspoort)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee precies........

Afgeven op mensen die geen weerwoord hebben is makelijk.

Ik kan en geef af op van Duijn.

Op dit forum zitten chaureurs van van Duijn.

Ze kunnen met mij rustig de discursie aan....

Ze zijn niet zo groot geworden door hun kwaliteiten hoor.

Prijzen kapot rijden is toch zo'n HOT ding op dit forum?

Nou van Duijn scoort aardig.

En die van Duijn chauffeurs kunnen gewoon in discursie gaan.

(Die Moe-lander niet.)

Maar zoals ik eerder schreef, die van Duijn is niet eens zo slecht. (Ook al klopt de betaling niet.)

Er zijn er meer als genoeg die Cypriotisch betalen. Ook leden die hier zitten.

Laat ze maar komen. Zowel die van Duijn chauffeurs als die Cypriotishe piloten lul ik onder tafel.

En ze weten dat he!!!

Maar laat mij maar een ''domme'' ''buitenlande''r zijn.

Ik weet donders goed wat er speelt.

Ik wel.

Willem wat intreseerd mij het wat jij over jan en alleman schrijft. Dit is een vrij forum dus jij bent vrij om te zeggen wat je vind. Dat het lang niet altijd de waarheid is zien gelukkig meerdere leden. Ik heb de laatste paar dagen zelden zoveel onzin gelezen van 1 persoon. En of er personen werken van de bedrijven die jij steeds in je posts noemt is verre van relevant. Dit is een discussie forum en geen rechtbank waar je een verdediging moet voeren. Het is natuurlijk erg makkelijk om op bedrijven af te geven waarneer je zelf totaal geen verantwoording hebt. Jij hoeft immers niet elke maand salarissen uit te betalen of een x aantal personen aan het werk te houden. Dan is het natuurlijk van de zijlijn lekker makkelijk om af te geven. Voor dat je de volgendr keer weer roddels of leugens wilt plaatsen raad ik je aan om eerst goed de feiten en je bronnen te checken. Want je slaat de plank regelmatig mis. En dan is er maar 1 die voor lul staat en dat is willem. Ik ga niet op al je post reageren dat is het gewoon niet waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 paspoort is voldoende.

Bij verhuizen naar buitenland (ongeacht wie/wat/waar/waarom/wanneer) de keuze maken bij welke nationaliteit je wilt horen.

Dan heb je ook recht om "mee te besluiten". Althans een poging te doen om het gevoel te hebben dat je wat te vertellen hebt.

De Nederlandse of de nationaliteit van afkomst.

Lijkt me niet zo moeilijk toch?

Leuk en aardig, maar er zijn landen waar je niet 1,2,3 een staatsburgerschap kado krijgt.

Willem zei het al over 7 jaar verbijf in Finland.

Hier in Noorwegen het zelfde.

Na 7 jaar hier te wonen, mag je een verzoek indienen. Maar....

Je mag geen strafblad hebben, een taaltest afleggen en nu komt het, je moet kunnen documenteren ALLE reizen in en uit Noorwegen sinds je eerste verblijf...... Zeg maar gerust een onmogelijke opgave....

Indien je zwak, ziek en misselijk aan de grens aankomt en asiel aanvraagd zal er ongetwijfeld een andere procedure gelden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ik dan iets duidelijker zijn, Eddy.

Zodra je het staatburgerschap (paspoort) van een ander land weet te bemachtigen lever je het staatsburgerschap (paspoort) van je "eigen" thuisland in.

Ongeacht welk land je vandaan komt, of waar je naar toe gaat.

Naar mijn mening is ook dat een onvermijdelijk gevolg van emigreren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nu snap ik je.....

Ja, WANNEER je een paspoort aanvraagd/verkrijgt van een ander land, vind ik het inderdaad "raar" indien je het oude paspoort ook wilt behouden...(van 2 walletjes eten...)

Maar hoe te handelen indien je zoals de Marokanen, je geboortepaspoort niet KAN/MAG inleveren?

Hoe te handelen bij een geboorte van een kind tijdens een buitenlands verblijf van de beide ouders? (Dacht dat het kind wel eens recht heeft op zo'n andere nationaliteit...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Robniat; ik vlieg regelmatig europa rond (zakelijk) op alleen een ID-bewijs. Voornamelijk als mijn paspoort weer eens op een of andere ambassade ligt voor extra stickers en stempels.

2 paspoorten zou ook wel makkelijk zijn, zeker als we weer eens in Iran zijn geweest en naar USA moeten/willen. Wat dat betreft hebben de duitsers het makkelijker. ff brief van de werkgever mee en ze hebben een 2e paspoort (2x duits, dat dan weer wel...).

Mijn collega heeft 1 paspoort voor Iran gebruikt. Die kan ie nu alleen nog voor Rusland benutten (iets met boycot enzo), dat andere gaat ie mee naar USA en dergelijke...

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Robniat; ik vlieg regelmatig europa rond (zakelijk) op alleen een ID-bewijs. Voornamelijk als mijn paspoort weer eens op een of andere ambassade ligt voor extra stickers en stempels.

2 paspoorten zou ook wel makkelijk zijn, zeker als we weer eens in Iran zijn geweest en naar USA moeten/willen. Wat dat betreft hebben de duitsers het makkelijker. ff brief van de werkgever mee en ze hebben een 2e paspoort (2x duits, dat dan weer wel...).

Mijn collega heeft 1 paspoort voor Iran gebruikt. Die kan ie nu alleen nog voor Rusland benutten (iets met boycot enzo), dat andere gaat ie mee naar USA en dergelijke...

Groet ron

Wat let je om tweede paspoort Nederlands paspoort aan te vragen, heb dus ook 2 paspoorten en ID Kaart gewoon op Nederlandse Ambassade hier in Dubai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe te handelen bij een geboorte van een kind tijdens een buitenlands verblijf van de beide ouders? (Dacht dat het kind wel eens recht heeft op zo'n andere nationaliteit...)

Ja, dan heb je er ook twee. Herinner je je het 'zeilmeisje' nog? (Laura Dekker)

Die is geboren op een jacht in de Nieuw Zeelandse territoriale wateren. Kreeg een Nieuw Zeelands paspoort, en later ook een Nederlands. (woont nu weer in Nw. Zeeland)

Dan heb je dus 2 nationaliteiten. Handig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Willem wat intreseerd mij het wat jij over jan en alleman schrijft. Dit is een vrij forum dus jij bent vrij om te zeggen wat je vind. Dat het lang niet altijd de waarheid is zien gelukkig meerdere leden. Ik heb de laatste paar dagen zelden zoveel onzin gelezen van 1 persoon. En of er personen werken van de bedrijven die jij steeds in je posts noemt is verre van relevant. Dit is een discussie forum en geen rechtbank waar je een verdediging moet voeren. Het is natuurlijk erg makkelijk om op bedrijven af te geven waarneer je zelf totaal geen verantwoording hebt. Jij hoeft immers niet elke maand salarissen uit te betalen of een x aantal personen aan het werk te houden. Dan is het natuurlijk van de zijlijn lekker makkelijk om af te geven. Voor dat je de volgendr keer weer roddels of leugens wilt plaatsen raad ik je aan om eerst goed de feiten en je bronnen te checken. Want je slaat de plank regelmatig mis. En dan is er maar 1 die voor lul staat en dat is willem. Ik ga niet op al je post reageren dat is het gewoon niet waard

hoho, hier wel even een kleine kanttekening Coen,als je de salarissn niet uit kan betalen zoals t hoort, moet je heel niet aan een trasportbedrijf beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoho, hier wel even een kleine kanttekening Coen,als je de salarissn niet uit kan betalen zoals t hoort, moet je heel niet aan een trasportbedrijf beginnen!

Wie zegt dat dat niet gebeurd 2jaar geleden hebben een paar collega.s de bond laten komen omdat het niet correct zou zijn alles doorgenomen en wat blijkt alles volgens de regels dus wat lullen ze nu????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij hoort mij ook geen namen noemen flowertrapper, ik benadruk alleen maar een zin uit Coen zn quote!

Weet ik harrie nak maar ter ondersteuning van coen meld ik dit even omdat er de verhalen nu anders doen geloven dan dat ze in werkelijkheid zijn voor het werk wat ik doe zot ik in de juiste loon loonschaal en krijg waarvoor ik werk en dat wachturen niet betaald zouden worden ik krijg 9uurper dag betaald en onkosten vergoeding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet ik harrie nak maar ter ondersteuning van coen meld ik dit even omdat er de verhalen nu anders doen geloven dan dat ze in werkelijkheid zijn voor het werk wat ik doe zot ik in de juiste loon loonschaal en krijg waarvoor ik werk en dat wachturen niet betaald zouden worden ik krijg 9uurper dag betaald en onkosten vergoeding

Je praat wel in de 'ik' vorm. Waarom zeg je niet wij chauffeurs van van Duijn?

Mooi dat je 9 wachtuurtjes +OKV betaald krijgt.

Volgens de Cao hoeft dat niet en als het zou moeten, dan volstaat 8uurtjes + OKV.

Uit jou woorden moeten we dan maar geloven dat van Duijn zelfs meer betaald als wat nodig is.

Maar goed (ex)chauffeurs van van Duijn vertellen toch wat anders. Sterker nog je vertelde me van de week door de telefoon zelfs iets anders.

Wij doen het met Polen.

Andere Noorse bedrijven met Moe-landers.

Er rijden heel wat bedrijven op Cypriotisch Cao.

Maar van Duijn betaald alles netjes, en zelfs meer als netjes.

Conclusie van Duijn rijd gewoon voor goede prijzen.

Sorry dat ik het verkeerd zag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden