[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rabelink Logistics heeft de smaak te pakken


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Rabelink-logistics----Doetinchem--BZ-ZH-65.jpg

Foto:transportfotosnl.picturepush.com

Rabelink Logistics heeft de smaak te pakken: in minder dan een jaar heeft het 3 LZV's ingezet.

Onlangs werden de tweede en derde LZV aangeschaft, nadat Rabelink vorig jaar zomer de eerste LZV in gebruik nam.

De eerste LZV bevalt zo goed dat er nu twee extra combinaties bij komen.

Volgens Rabelink is het met een LZV echt mogelijk gebleken 30 procent verbruik- en emissiereductie te realiseren.

Ook de nieuwe LZV's zet Rabelink Logistics vanzelfsprekend uitsluitend in voor nationaal vervoer.

Lees hier verder

Bron: TTM.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • Administrators
Niet per se Andre. Het werk wat voorheen drie chauffeurs deden wordt nu gedaan door twee chauffeurs. Ofwel: minder werkgelegenheid.

Wel goed nieuws dat een transportbedrijf in deze tijd nog druk aan het vernieuwen is en schijnbaar de toekomst zonnig tegemoet ziet.

Misschien ook beter 2 aan het werk dan failliet gaan?

Of uitvlaggen, omdat 3 gewoon te duur werd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Loonkosten zijn belangrijk, maar daar draait het niet alleen om. Ik weet niet hoe het in dit geval zit, maar andere beweegredenen voor een lzv kunnen zijn:

- Het milieu aspect (Lean and Green)

- Efficientie (Brandstof, aanschafkosten extra voertuig, afschrijving etc)

- Stukje promotie van het bedrijf. (Je bied de klant verscheidene mogelijkheden)

- etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vaak wordt ook een beetje optimistisch gerekend als het gaat om de effectiviteit van een lzv. Pas ging een collega van me met 30+35 rolcontainers naar Groningen naar 2 winkels waar je ook met een 13,60 kunt komen. Had dan 10 containers bij een andere vracht in gedrukt en een gewone combi heen gestuurd. Nou zitten er ook wel ritten bij waar ze vooral krappe "city" adressen hebben en dus wel efficient bezig zijn.

Maar volgens mij kan er dan met bakwagen-wipkar combi's al veel winst gehaald worden. Wipkar lossen bij een ruim filiaal en dan met de bakwagen het centrum in. En dan heb je niet de beperking met routes en locaties waar je een deel kunt droppen.

Zoals de werkgever (of opdrachtgever) van Edwin de lzv's gebruiken met een doorlaadsysteem kun je volgens mij de meeste winst halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden