[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Frans op den Bult : ACTIE op zaterdag 30 Maart


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik zit heerlijk thuis Ben blij dat ik er van af ben

Daarbij ik heb vroeger altijd voor mijn centen gewerkt Al moest ik ook 6 tot 8 weken van huis af

De baas centen verdienen Ik centen verdienen Heb er geen enkel probleem mee

Ik heb ook goede en slechte tijden mee gemaakt.Ik heb geleert je moet er voor gaan

Vroeger zelf door smeren normaal Nu weten ze nog niet eens of er olie in zit

Ik heb vroeger geleert om zelf standig te zijn Wat bij veel ontbreekt.

Weg transport wordt verleden tijd Je zult er nu om lachen Maar over 20 jaar niet en denk je er nog aan

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 179
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

loopt die Hongaar te verkondigen dat er daar geen werk is dus heeft hij niet te eten WAT DENKT DIE ............................ WEL

dat je hier geen werk hebt maar wel TE VRETEN ja op bijstand nivo sorry dit moest er even uit dan maar n gele kaart

bewerkt door Knoalster
geen gele kaart, maar wel even "gepiept"
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

In Hongarije geen werk?

Vandaar zeker dat fa. Horvath Rudolf en diverse andere Hongaarse vervoerders met grote stikkers op de trailers rondrijden waarin staat dat er chauffeurs gezocht worden.....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar die betalen geen D5........terwijl die hongaren hier denken dat ze het wel krijgen

En Adriaantje van mij krijg je de groene kaart.........weet dat jouw baan binnenkort overgenomen word door zo'n 'uitgerust"lander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon de opdrachtgevers aanpakken , die zorgen dat de klant de volle pot betaald en steken als zelf in hun zak !

Kijk Dirk dat heb ik nu al vaak geschreven, dus ben dat helemaal met je eens, echter denk ik dat wij te laat zijn en dit ontkeerbaar is, helaas, want wij krijgen nooit iedereen op de zelfde lijn om een vuist te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Zelfs de kosten van de terugreis terug verdienen kan je vaak vergeten.

Laat een e6 chauffeur een paar uur wachten op het laad en losadres, en je legt zeker geld toe.

Zeker op een ritje München-Rotterdam á 600 euro!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mekaar continue lopen af te kankeren ...

...buiten de kut commentaren te geven ? Jullie moesten zich allemaal schamen !!

Als jullie het nu nog niet snappen blijf dan maar lekker verder dromen en modder gooien

...kut prijzen ...

als jullie nu ook eens allemaal zoveel karakter zouden hebben was onze sector niet zo verziekt !

waar zitten nu al de grote smoelen ?

Grote smoelen:stom::confused:???

loopt die Hongaar te verkondigen dat er daar geen werk is dus heeft hij niet te eten WAT DENKT DIE ............................ WEL

dat je hier geen werk hebt maar wel TE VRETEN ja op bijstand nivo sorry dit moest er even uit dan maar n gele kaart

Beter opletten, het was een Slowaak die dat zei. Maar ja, is voor jou toch een pot nat.

gewoon de opdrachtgevers aanpakken , die zorgen dat de klant de volle pot betaald en steken als zelf in hun zak !

O ja en wat is dan de volle pot? Wie gaat dat uitmaken?

De oplossing zou zijn, om de sociale lasten en voorzieningen in oost-europa op een gelijk nivo te brengen met west-Europa. Maar daarvoor is meer ' Europa' nodig. Klinkt nogal tegenstrijdig he. Want we willen juist minder europa, minder europese regels. Dus gaat nog lang duren, een oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Zelfs de kosten van de terugreis terug verdienen kan je vaak vergeten.

Laat een e6 chauffeur een paar uur wachten op het laad en losadres, en je legt zeker geld toe.

Zeker op een ritje München-Rotterdam á 600 euro!

En dan weten we ook gelijk waarvoor.de.meeste werkgevers niet alle wachturen en geen E6 meer.kunnen betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
En dan weten we ook gelijk waarvoor.de.meeste werkgevers niet alle wachturen en geen E6 meer.kunnen betalen.

Inderdaad! Omdat zij geen goede prijs willen, kunnen en durven af te dwingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Inderdaad! Omdat zij geen goede prijs willen, kunnen en durven af te dwingen.

Vraag en aanbod Routier. Dat is lagere schoolwerk en heeft niets met hoger economie te maken. Als vervoer A zegd dat hij het voor die prijs niet doet maar na A zeggen vervoerders B tot en met Z dat zei het wel kunnen doen voor die prijs (hoe dan ook) zal er nooit iets veranderen. Er gaat pas wat veranderen als er meer vraag is naar auto's is dan dat er auto' s zijn.Da kun je zelf uitrekenen wanneer dat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
ze kunnen ook de bevrachtingskantoren aan banden leggen, het eindeloos doorverkopen van ladingen aanpakken!.

het is toch eigenlijk belachelijk te noemen dat de helft van de vrachtprijs blijft hangen bij een of ander bevrachtingskantoortje op een zolderkamer.

want hoe gaat dat in de huidige praktijk, bedrijf A heeft een lading liggen en bied 1000 euro om het te laten vervoeren, vervolgens komt bedrijf B en neemt die vracht aan om hem op hetzelfde moment voor 850 euro weer aan te bieden, vervolgens neemt bedrijf C de vracht aan en bied hem weer aan voor 700 euro, vervolgens komt bedrijf D enzovoort enzovoort enzovoort.

wat er dan uiteindelijk overblijft voor het bedrijf dat het transport daadwerkelijk uitvoert is bitter weinig en vaak net genoeg om de kosten van de terugreis te dekken.

Je kunt jezelf ook een principe voorhouden als transporteur...

Gewoon leeg terug naar huis.

Laat die schijtvrachten met schijtprijzen gewoon liggen.

Weet wel, kost een berg, maar als de transporteurs nu eens allemaal (oeps, wat zeg ik nu?) d'r poot stijf zouden houden en al die vrachten die via die duistere makelaars worden aangeboden simpelweg niet meer opladen?

Ik had het ook geregeld. Leeg in Oslo en dan zei de opdrachtgever (ik reed op km prijs) pak die en die boot maar leeg terug en bel bij Hamburg...

Vanaf Hamburg was het 4 uur naar mijn huis. Kon ik een dik uur buiten de route zo'n shit lading oppakken, 2 tot 4 uur wachten,laden en dan ergens in NL, ook weer buiten de normale route naar het westland (waar ik normaliter laadde voor Noorwegen) weer lossen, incl. wachturen...

Lekker leeg (onbetaald) naar huis en de volgende dag weer laden voor Noorwegen. Scheelde me een dag, maakte een mooie rust thuis.

En ja, dat leverde minder geld op, maar met principe's heb je dat wel vaker. Shit vrachten moet je gewoon niet aan nemen, zeer zeker niet wanneer dat van die incidentele vrachtjes zijn, zogenaamd om de terugreis te dekken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waren er veel mensen geweest daar bij Frans op de Bult? Gewoon uit interesse: kreeg je nu wel een bak koffie of balletje mayo op kosten van Frans, of alles eigen rekening?

Als ik het hier eens doorlees was het toch niet zo'n succes die middag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is het hem he Prins , iedereen heeft een mening maar er iets aan doen mee een vuist maken is er teveel aan , een ander zal de kolen wel uit het vuur halen ! en wat jij zegt murphy volledig gelijk ! betalen om te mogen rijden totaal verkeerd ! Ik geef dat eerlijk toe ben er gewoon mee gestopt ! ik ging niet betalen om te mogen rijden , ben van de ene dag op de andere gestopt toen men met idiote voorstellen afkwam ! Je houd het niet voor mogelijk voor welke prijzen sommige nog durven vertrekken , en de opdrachtgever staat te lachen want zen paletten zijn s avonds allemaal de deur uit !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is het hem he Prins , iedereen heeft een mening maar er iets aan doen mee een vuist maken is er teveel aan , een ander zal de kolen wel uit het vuur halen ! en wat jij zegt murphy volledig gelijk ! betalen om te mogen rijden totaal verkeerd ! Ik geef dat eerlijk toe ben er gewoon mee gestopt ! ik ging niet betalen om te mogen rijden , ben van de ene dag op de andere gestopt toen men met idiote voorstellen afkwam ! Je houd het niet voor mogelijk voor welke prijzen sommige nog durven vertrekken , en de opdrachtgever staat te lachen want zen paletten zijn s avonds allemaal de deur uit !

geef je gelijk dirk ( ben je voor of na de manifistatie in antwerpen gestopt met rijden) maar over ritprijzen dat is toch een zorg voor de werkgever en niet voor de chauffeur in loondienst zoals zovele onder ons,we hebben er wel last van maar geloof niet dat je als chauffeur in loondienst daar wat aan kan doen,wij staan onderaan de ladder!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het hem he Prins , iedereen heeft een mening maar er iets aan doen mee een vuist maken is er teveel aan , een ander zal de kolen wel uit het vuur halen !

Dat ga niet lukken Dirk. Die solidariteit is hier niet in Nederland. In België denk ik ook niet. Dat hebben die oosteuropeanen juist wel, anders vielen ze nu nog onder het Warschau-Pact. Lech Walensa was er in de jaren 80 al mee begonnen in Polen. Daarna komen ze vrij van Rusland, in 2004 opent de grens met de EU, en nu zijn de de grootste vervoerders van Europa!

En wij zakken alleen maar verder weg. In plaats van samen een vuist te maken zag ik hier een onderwerp van een Nederlandse chauffeur, die zijn beklag hier deed op dit forum omdat een Nederlandse supermarktbevoorrader zijn vrachtwagen scheef neer had gezet. Dat is de vuist die wij hier samen maken. En zo is dat altijd al geweest.

Kennen jullie in België de uitdrukking 'vriendjes van de baas'? Die heb je veel in Nederland. Heel veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Kennen jullie in België de uitdrukking 'vriendjes van de baas'? Die heb je veel in Nederland. Heel veel.

Bij ons noemen ze dat " gat_lek_ker(s) " een beetje dialect :ja: staat voor het gat likken van de baas ,

ja baas , zekerst baas , doe ik baas , bedankt dat je me maar 1 uur per dag afpakt baas , beter dat dan ik morgen niet meer moet komen baas .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
als we toch bezig zijn, tot aan de ellebogen in de stront zitten.

Zit uwe WC verstopt ? LOL Zo een chemisch toilet moet je ook eens leegmaken onder de baan als baasje je zolang van huis wegstuurt , of had je de handleiding al moeten gebruiken als wc papier :zegtniets:

Tja kijk die Oostblokkers blijven ook 3 maand van huis weg hé .

Hoe zij het al die tijd in hun cabine uithouden ???

Eens een campagne lanceren dat wij inhet weekend als toerist naar hun land gaan rijden/vliegen om daar moeders onderhoud te doen , ze eens beginnen wijsmaken hier dat wij hun vrouwtjes wel zullen soieren en daar de moeders wijsmaken dat hun vent geen 15€ nodig heeft om dagdagelijks te eten , maar dat dat is om de vrouwtjes hier te versieren , wat gaan .......... dromen zekerst :stom: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat ga niet lukken Dirk. Die solidariteit is hier niet in Nederland. In België denk ik ook niet. Dat hebben die oosteuropeanen juist wel, anders vielen ze nu nog onder het Warschau-Pact. Lech Walensa was er in de jaren 80 al mee begonnen in Polen. Daarna komen ze vrij van Rusland, in 2004 opent de grens met de EU, en nu zijn de de grootste vervoerders van Europa!

Sorry hoor,maar dit vind ik wel een heeeeel erg overdreven vergelijking.

Je maakt mij niet wijs dat het Lech Walesa(zonder N tussen de e en s) zijn doel was om de grootste vervoerder te worden.

Het doel van Walesa,c.s. was m.i. om onder de vrijheids beperkende maatregelen,opgelegd door het communistische regime,uit te komen,wat ze dus ten volle gelukt is,en waar je alleen je pet maar voor kunt afnemen.

Verder hebben Walesa,c.s.. gebruik gemaakt van de regels,opgesteld door mensen in "Brussel" die een enorme omzetmarkt zagen in het voormalige oostblok,en daar winst roken,waar je je pret dus niet voor af hoeft te nemen.

Dat dit ten koste gaat van sommige sectoren ,zoals het transport,heeft men waarschijnlijk(is niet te controleren ) ingecalculeerd.

Maar dit heeft niet direct iets met solidariteit te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor mij heet de man gewoon Lech Walensa. En zijn groepering heette dacht ik solidaridat. en volgens mij heeft dat wel iets met solidariteit te maken, en kwam het voort uit een groep havenwerkers in Gdansk. En zoals de havenwerkers het hebben gedaan, heeft heel Polen het gedaan. Samen werken. Dat bedoel ik ermee voor als je het niet begreep. ongeacht of je nu in de haven werkt, in de loods of op de vrachtwagen. maar in nederland werkt men liever tegen elkaar. de 1 nog goedkoper dan de andere. en chauffeurs hetzelfde, de 1 nog in een lagere loonschaal dan de andere. dus volgens mij heeft het wel heel erg zeker met solidariteit te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumlid

Heb vandaag geprobeerd op de FB pagina van AidT een inhoudelijke discussie te voeren over de problematiek rondom het uit de markt drukken van de Nederlandse chauffeur door goedkopere oost Europese collega's.

'Wij' zijn- agv hoge belastingen op het loon - duurder dan oostblokkers.

Tot mijn stomme verbazing oogstte ik alleen maar woede en vervolgens verwijdering van de pagina....

Werkelijk niemand wilde er inhoudelijk op ingaan.

Tja. Ik heb opeens een hard hoofd in een succesvolle uitkomst. Als je niet eerst de analyse wil maken over het waarom we in de situatie zitten waarin we zitten, dan ben je nog ver weg van iedere vorm van succes.

Je kunt natuurlijk stug foto's posten van een oostblokkers die de berm zijn ingereden, maar daar ga je het niet mee redden hoor.

Nu wil men op vrijwillige basis aan de 'leden' vragen om een bijdrage van 50 euro per jaar. Op zich redelijk, maar ik ga toch fronzen als blijkt dat de vertegenwoordigers van jouw belangen zelf de problematiek niet begrijpen.

Kortom: ik zie het somber in voor de Nederlandse chauffeur als dit je vertegenwoordigers zijn. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Nou ja, het is mijn pakkie aan niet, maar ik heb medelijden met de goed bedoelende jongens.

-

Went trouwens maar niet hè, dat Actie in DE Transport. Het is toch echt HET Transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden