[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een beetje droge schotel.....


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid

Teflon of niet je vergrendeling is nog steeds een staal soort die toch wel eens wat vet wil hebben, maar om hier een centralesmeer systeem op te doen lijkt mij wat overdreven zo af en toe eens af koppelen en een kwastje met wat vet is voldoende zeker als je een stuuras trailer op de schotel hebt hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat is wel een goeie ja! Eigenlijk zit 'mijn' trailer ook bijna vastgeroest :D, maar moet er zo af en toe toch wel eens af.

De bovenkant (tafel?) en de omgeving van de pen zijn het probleem niet want het is een gestuurde trailer. De vergrendeling en bijbehorend mechaniek stond me laatst wel droog, en dat koppelt lastig af... Sindsdien daar zo af en toe even met een latje wat vet smeren uit de emmer scheelt best veel!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hoort het hooguit kraken als het te droog is, maar een bocht niet kunnen nemen? wat een gezwets zeg. volgens mij is dat hele noorwegen 1 grote stamtafal voor mensen met levendige fantasie

Een droge schotel is ook een droge trailer. Ijzer op ijzer. Dat in combinate met (stenge) vorst, is gewoon niet terijden.

Het vriest aan elkaar 'vast'.

Het voelt net zo aan als op een spek glade weg rijden. Je stuurt wel, maar de auto reageert niet zoals je verwacht.

Prins, heel simpel, gewoon eens bij me instappen.

Kan je die stamtafelverhalen eens meemaen van de bijrijdersstoel.

En dan praten we verder. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Centrale smering op je schotel is niks gedaan. Het vet is veuls te dun en het wordt alleen maar een hele grote vet bende.

deze moet je hebben: Eurol Schotelvet? Oliehandel.nl voor het online kopen van olie

Da`s dikke teer en perfect voor op de schotel. Afhankelijk van hoe vaak je koppeld een paar dotjes op de schotel en verder geen omkijken naar:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat hangt van het type vet af wat je in de automatische smering gebruikt.

Wij gebruiken daar "NLG#2" vet voor. Even als voor de opleggers en kranen/shovels. Nooit problemen met droge schotels of versmering van de schotel. Ik vemoed dat dit vet van "ons" gelijkwaardig is aan het vet uit jouw link, aangezien er EP2-vet genoemd wordt in de productomschrijving.

Bij ons komen de opleggers hooguit 2 x per jaar achter de trekker weg.

Bij de overige (zand) auto's wordt "NLG #1" gebruikt. Verschil zit in de pompinrichting en de vorm van de vetpot. Ronde pot is "0 vet" en vierkante pot is "2 vet".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik zeg spuugie erop en goan :p

ach hoe vaak gebeurt het wel niet met '''vaste combies'' die nooit hoeven te koppelen dat ze niet moeite nemen om ff wat vet erop te kwakken?

idem dat bij degene die veel koppelen er vaak het vet eraf schuiven...

ben van mening dat chauf toch verantwoordelijk is hiervoor om dit bij te houden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja zo lekker makkelijk redeneren,dat heb ik dus met aanhangers.. Wij wisselen nogal veel.. En word je dus opgezadeld met een ander zn problemen.. Niet iedereen geeft door dat er problemen zijn met een hanger.. die denken,volgende week heb ik er weer een andere achter hangen... Dus verdwenen wartels van twistlocks enz...

Daarom was ik ook zo blij bij mn oude baas,nee niet de vorige.. Dat ik een vast spul had.. Was altijd tip top in orde,onderhoud regelde ik zelf.. ook de bandjes enz... Werkt zo prettig...:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als springer heb je dit probleem dus ook daarom maak ik altijd foto,s van de auto vooral van schades en droge schotels.

Bij droge schotels pak ik (indien aanwezig) een klodder vet en smeer dit op de schotel of koppelstuk desnoots met de blote handen was ze daarna wel duurd iets langer LOL.

Dan even naar de planning met de foto,s en met de mededeling dat je een half uurtje later ben vertrokken of als je naar de garage bent geweest daar de tijd even doorgeven:ok:.

Want wie heeft altijd de schade veroorzaakt en het smeren niet gedaan de springer of de uitzendchauffeur moet je kijken hoe de vaste chauffeur dan reageerd en de planning.:angel:

Trouwens ik dacht dat de chauffeur zelf hiervoor verantwoordelijk was(is)net zoals het natrekken van de wielmoeren na het vervangen van de velgen wat voor sommige chauffeurs teveel werk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoorde laatst op de radio,dat je daarvoor bekeurd kan worden in nederland..Die jongen reed met sneeuw op zn dak van zn luxe wagen en werd staande gehouden. voor sneeuw op zn dak kreeg hij geloof ik 130 euries,en hij was nogal geirriteerd tegen de agent dus die vroeg of zn ruitensproeier ook werkte,nee dus.. Toen zei die agent daar kan ik je ook voor bekeuren,waarop die gozer zegt dan moet je dat lekker doen,want je bent toch al zo lekker bezig..!! Dus bingo,236 euries armer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb reserve bij. Maar ik ben dan ook een hele goeie! ;)

Ik heb een plamuurmes bij me, als ik moet omkoppelen, wat regelmatig gegeurd vet ik altijd gelijk de schotel even in. Met automatische vetsmering beland het meeste altijd aan de randen van de schotel. Ik heb alles reserve mee, Zo heb ik altijd 40 liter ad blue mee en 2o liter olie en 20 liter ruitesproeier vloeistof. Ik heb daar gelukkig de ruimte voor en je loopt nooit te kloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je hoort het hooguit kraken als het te droog is, maar een bocht niet kunnen nemen? wat een gezwets zeg. volgens mij is dat hele noorwegen 1 grote stamtafal voor mensen met levendige fantasie

Is mij altyd geleerd dat zekers met de winterdag vet op je schotel heel erg belangerijk is, heeft niets met Noorwegen uit te staan volgens mij, maar volgens jou is t dus tegen t kraken, ga ik denk ik mn bed er ook maar eens mee insmeren vandaag, of zal ik er een teflonplaat onder leggen, ik weet t nog niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden