[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

koffiezetapparaat 24V


davidkool

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik zet mijn koffie al ruim 10 jaar met dit ding Koffiezetapparaat 24 Volt en hij doet het nog steeds :koffie

Die Edco's zijn mijn inziens ook de beste. En als ik me goed herinner, nog niet eens zo duur.

Sinds een paar jaar maak ik gebruik van een 24-220 Volt omvormer, en dat bevalt mij nog steeds het beste.

Ooit eens een magnetron gekocht van het merk "DAF", is dus gewoon Samsung. Als ik me nog goed herinner kostte me dat ding meer dan 300 pleurie's?

Daar heb ik een omvormer voor plus een magnetron van de lidl/aldi. Werkt perfect. En als die magnetron kapot is, pleur ik hem buiten en ga een andere halen voor 70 of 80 euro's.

Koffiezetten doe ik tegenwoordig met een waterkokertje. Binnen tien minuten een thermosfles vol.

Dan kan ik rijdendeweg nog eens een bekertje pakken. Of ben ik dan onverantwoord bezig? :D

Ptr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Smaken verschillen , gelukkig maar , anders was er maar heel weinig te kiezen geweest. ;)

En toch smaakt diezelfde koffie thuis toch anders :ja:.

Volgens wat ik me heb laten vertellen zou dat komen door het water , thuis is dat stadswater en in de auto is dat flessen water .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat klopt Daniel

Water uit de gemeenteleiding heeft zeker een andere smaak dan (bron)water uit flessen.

Wij hebben thuis water uit een eigen meertje boven op de berg, smaakt (persoonlijk) lekkerder dan water uit de komunale leiding.

Maar zelfs de hoeveelheid water per minuut door een koffie automaat is mede bepalend voor de uiteindelijke smaak, alsmede temperatuur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo'n setje bedoelt u?

MAG700-SPW1700.jpg

Bron ( << klik !! < )

Ja, als voorbeeld. Zo'n soort omvormer heb ik ook. De vorm van de magnetron doet er niet toe. Die van mij is een 750 watt magnetron. En volgens mij komt ie idd van de Lidl of Aldi. Kostte iets van 7 tientjes, maar daar moet je mij niet aan ophangen. Niet duur in ieder geval. Maar het werkt perfect. Daarbij een waterkokertje om koffie te zetten. Ja, een koffiezetter is makkelijker, maar een waterkokertje kookt het water, wat mij een prettiger gevoel geeft.

Maar dat is voor eenieder verschillend.

Kost toch allemaal geen drol meer, tegenwoordig? Las net nog een oud topic over die magnetrons. Is toch niet normaal, een magnetronnetje voor €375,00 euro? Voor mij niet meer. Ik ben er klaar mee.

Ptr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vroeger zat bij de kirk een blad met extra gebruiksaanwijzing ten aanzien aansluiten met 220 stekker daarin werd verwezen naar het feit dat de koffiezetter niet op de randaarde aangesloten mocht worden want dan ging de print kapot en ik heb er heelwat gehad hier met een defecte print

volgens die gebruiksaanwijzing mocht je alleen maar de stroompennen van de stekker gebruiken voor plus en min

groetjes henk van Mil RKG Haps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid
^^ het spijt me kees maar dat ombouwen naar een perilex stekker en dus ook contact doos heeft volstrekt geen nut. Perilex word gebruikt om in woningen keramische kookplaten op draaistroom aan te sluiten die je in je vrachtwagen zeker niet hebt. Ook perilex materiaal is maar te gebruiken tot 16 amp en er is een versie die tot 25 amp gaat. Aan een fatsoenlijk bedraad (kabel voldoende diameter) 220v stopcontact heb je net zoveel. En wat betreft het relais ja een relais heb je idd nodig bij grote stroom vragers. Maar het beperkt niet wanneer jij je koffiezetapparaat kunt gebruiken. Dit ligt eraan waar dat je relais zijn voeding van krijgt. Is dit een kabel die altijd spanningssvoerend is of word ie pas spanningssvoerend nadat het contact aangezet word. bewerkt door firerescue
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk ik had een daf, en daar zit een 24 volt stekker rechts ,daar heb ik een stekker verbinding op gekocht welke je ook krijgt in de truckstops,en hier op het forum al is

getoond op een foto.

Kijk goed na hoe de oude is aangesloten,doe dit met die wat in de 24volt past en je hebt nergens een probleem mee.

Zo heb ik jaren plezier gehad voordat ik een omvormer ging gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon een KIRK 6 of 12 kops 24v machine kopen en rechtstreeks in je zekeringkast laten aansluiten,betere zijn er niet,super hete koffie en super machine,10 jaar garantie. Kost wel wat maar dan heb je ook wat

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden