[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

geen cabotage in duitsland voor roemenen en bulgaren ????


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

Nee,ze willen de wet zodanig aanpassen dat het verbieden van cabotage,voor Bulgaren en Roemenen niet mogelijk is:

Demnach soll die Möglichkeit wegfallen, Kabotagebeförderungen für Unternehmer aus Bulgarien und Rumänien in Deutschland zu untersagen.

Vooruitlopend op de bijtreding van Kroatie plant Duitsland een beperking van cabotage vervoer door dit land:

Im Vorgriff auf den EU-Beitritt der Republik Kroatien plant dieDeutschland hingegen eine Kabotagebeschränkung.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hebben ze in Duitsland de mogelijkheid om de hun eigen Brummifahrer nog een beetje aan het werk te houden, gaan ze die regel overboord gooien! Zeker ingegeven door de duitse industrielobby (bijvoorbeeld BASF, Bayer). "So kann das Transport noch viel billiger", zeiden de industriebaronnen, wijzend naar hoe wij dat in Nederland toch maar mooi voor elkaar hebben. En ach, die paar werkloze duitse chauffeurs...die nemen we op de koop toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch moeten we de Duitsers op onze blote knieen danken dat ze verweer bieden tegen de krankzinnige socialistische EU drang om van alle arme landen (op kosten uiteraard van met name Nederland, Duitsland, Finland en Oostenrijk) stinkendrijke en welvarende landen te maken.

Het is makkelijk te bedenken wat er gaat gebeuren als Roemenië en Bulgarije tot de EU worden toegelaten. Vrij verkeer van personen betekent in de eerste plaats dat miljoenen en miljoenen Roemenen en Bulgaren naar de rijke EU landen zullen vertrekken (en dan met name naar Nederland en Duitsland). De gemiddelde maandsalarissen in Roemenië en Bulgarije liggen respectievelijk op ongeveer 360 euro en 325 euro per maand. Alleen al een bijstandsuitkering in Nederland ligt op pakweg 850 euro netto per maand!!!!!!!!!!! enz.

Bron: Brussel geschokt, Duitsland dreigt met Veto over toelating Roemenië en Bulgarije tot het Schengenverdrag. | Geen Nieuws

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je heb die trein zien aankomen. Nu dondert die bijna over je heen. En met je handen in je zakken sta je het aan tekijken.

De gevolgen kan je ook al raden. Inplaats van je handen uit je zakken tehalen, ga je staan kijken.

Terwijl roep je nog een keer, kan iemand die trein stoppen.

En als die treinramp straks gebeurt is, sta je daar trots tevertellen, zie je nou wel. Ik riep al de tijd al dat dat ging gebeuren. Met nog steeds je handen in je zakken.

En terwijl je nog steeds met je handen in je zakken staat, sta je dan te vertellen, zie je nou wel. En niemand deed er wat aan he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hèb die trein zien komen, in tegenstelling tot vele anderen. Echter, beste Willem, veel, héél veel, wordt gewoon over de de burger heen politiek besloten. Het enige dat ik kon doen was stelselmatig stemmen op een partij die niet het EU geloof aanhangt of dit klakkeloos volgt. Maar in de tijd dat het sein op groen werd gezet voor die trein vormden partijen de regering die het één-europa als een heilstaat predicten. En vooral de sociale gedachte was maatgevend. En ik weet zeker dat velen op dit forum die nu krokkedillentranen huilen destijds ook er voor gezorgd hebben dat die partijen aan de macht kwamen.

Veel meer dan stemmen op de voor mij juiste politieke partij en mijn mening zoveel mogelijk ventileren (o.a. op dit forum) kan ik niet. Tja, misschien zelf in de politiek gaan met een eigen partij. Maar of dat realitisch is?

Ik ben overigens beslist niet van het "handen in de zakken en keek er na" type, zoals jij me afschildert, maar mijn mogelijkheden zijn in deze toch wel beperkt. Als jij wel mogelijkheden ziet, kom maar op, ik wacht vol spanning af.

Ooit, ooit komt er een tijd dat de wal het schip zal keren, dat geef ik je op een briefje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was ook niet persoonlijk op jou bedoelt.

Dat je er weinig aan kan doen weet ik ook wel.

Maar alles word maar afgeschoven op die EU, terwijl als heel de crisis er niet was geweest, mensen heel wat minder teklagen hadden op die EU.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zie dat toch anders (en dat mag gelukkig ;)).

Een kleine variatie op jouw laatste zin: Alles wordt maar afgeschoven op de crisis, terwijl als heel die EU er niet was geweest mensen heel wat minder te klagen hadden over de crisis.

Ik hoor iedereen maar praten over crisis, maar zijn dat niet alleen de mensen in de oude EU landen? In bijvoorbeeld Polen, Bulgarije enz. hoor je niemand over crisis praten, simpelweg omdat men het in die landen nog nooit zo goed heeft gehad en er daar geen sprake van crisis is. En hoe zou dat nu komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor iedereen maar praten over crisis, maar zijn dat niet alleen de mensen in de oude EU landen? In bijvoorbeeld Polen, Bulgarije enz. hoor je niemand over crisis praten, simpelweg omdat men het in die landen nog nooit zo goed heeft gehad en er daar geen sprake van crisis is. En hoe zou dat nu komen?

Misschien omdat de banken samen met burgers in die landen er niet zo'n potje van hebben gemaakt.

Kon de Bulgaarse Jan Modaal een hypotheek krijgen van tig keer zijn jaarsalaris?

Of een beleggingshypotheek, ook zo'n fraaie.

En een auto kopen en die pas een paar jaar later betalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heerlijk toch altijd hoe eurofielen de zaak bekijken: " Eigen schuld, dikke bult".

Misschien moet ik een beetje uitleg geven. We spreken wel van crisis, maar feitelijk zijn het meerdere opeenvolgende crisissen; de bankencrisis en de economische crisis. Die eerste speelde wereldwijd maar is nu redelijk onder controle. Waar we nu met te maken hebben is die laatste, en die speelt zich met name af in west-europa. Goed, de bancaire sector heeft ook met dat gedonder rond de Euro te maken, maar daar houdt elk verband ook op.

Jouw voorbeeld over die auto kopen is nou nèt het verkeerde voorbeeld. Reden de MOE-landers voordien rond met kreunende en puffende LIAZ-en, toen ze eenmaal tot de EU toegetreden waren hadden ze binnen 5 jaar het modernste wagenpark van Europa. Tuurlijk.....het geld daarvoor hadden ze in een oude sok gespaard. Nee, niks financiering. Geloof je het zelf???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgengs mij zit de meeste ellende in Zuid Europa.

Als Griekenland, Spanje, en Cypres geen geld nodig hadden gehad, waren we financieel al een stuk op de goede weg.

Nederland heeft ook moeten bezuingen, maar door die Zuiderlijke landen waar veel geld naar toe moest, moest er in NL veel meer bezuinigt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heerlijk toch altijd hoe eurofielen de zaak bekijken: " Eigen schuld, dikke bult".

Misschien moet ik een beetje uitleg geven. We spreken wel van crisis, maar feitelijk zijn het meerdere opeenvolgende crisissen; de bankencrisis en de economische crisis. Die eerste speelde wereldwijd maar is nu redelijk onder controle. Waar we nu met te maken hebben is die laatste, en die speelt zich met name af in west-europa. Goed, de bancaire sector heeft ook met dat gedonder rond de Euro te maken, maar daar houdt elk verband ook op.

Jouw voorbeeld over die auto kopen is nou nèt het verkeerde voorbeeld. Reden de MOE-landers voordien rond met kreunende en puffende LIAZ-en, toen ze eenmaal tot de EU toegetreden waren hadden ze binnen 5 jaar het modernste wagenpark van Europa. Tuurlijk.....het geld daarvoor hadden ze in een oude sok gespaard. Nee, niks financiering. Geloof je het zelf???

Waarom door dat veel bedrijven vertrokken zijn Beter gezegd ze zijn uit gevlagd.

Kijk is naar dat bedrijf wat vroeger in Eindhoven zat Kijk nu is in Polen Werken wel 10.000 mensen of het niks is

Kijk is naar de landbouw.Wat hier verboden is Gebeurt daar Voorbleed de plofkip

We weten dat inleveren heel pijn doet Maar we komen e rniet onder uit

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als het in die landen zo goed gaat, zoals jij zegt, dan mogen ze mooi meebetalen aan de landen in Zuid Europa.

Heel raar dat het daar beter gaat dan hier ja.

Geld hebben ze genoeg, alleen de verkeerde valuta. Polen treedt toe tot de Eurozone als de crisis voorbij is. Wel de lusten, niet de lasten van de Euro dus:

Polen is erg in zijn nopjes met de nieuwe meerjarenbegroting van de Europese Unie.

Hoewel de begroting voor het eerst in de geschiedenis is verlaagd, krijgt het land de komende jaren fors meer geld. De Poolse premier Donald Tusk spreekt zelfs van ,,een van de gelukkigste dagen van mijn leven''. Polen krijgt in de jaren 2014-2020 106 miljard euro uit Brussel. Dat was in de lopende begroting 102 miljard euro. ,,Polen is de grootste ontvanger in de EU'', aldus een opgetogen Tusk over het akkoord.

De rest hier: Cookies op de websites van RTL Nederland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw voorbeeld over die auto kopen is nou nèt het verkeerde voorbeeld. Reden de MOE-landers voordien rond met kreunende en puffende LIAZ-en, toen ze eenmaal tot de EU toegetreden waren hadden ze binnen 5 jaar het modernste wagenpark van Europa. Tuurlijk.....het geld daarvoor hadden ze in een oude sok gespaard. Nee, niks financiering. Geloof je het zelf???

Ik had het over Jan Modaal met z'n personenautootje.

Niet over transportondernemers.

Denk jij dat de bankencrisis en de economische crisis twee aparte dingen zijn die zich toevallig vlak na elkaar aandienen?

bewerkt door Knoalster
quote hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeker weten!

Begon de bankencrisis niet in Amerika met het omvallen van Lehman Brothers? Door het omvallen van die bank breidde het effect zich als een olievlek over de wereld uit. De economische crisis van nu speelt zich niet wereldwijd af, sterker nog, niet eens in heel Europa. De oorzaak ligt absoluut niet in de bancaire sfeer, maar door verschuivingen van arbeid en investeringen voornamelijk binnen de huidige EU. Van waar naar waar hoef ik niet nog eens uit te leggen.

Dan kennen we nog een derde crisis: de Eurocrisis. Oorzaak gevoeglijk bekend,toch?

Mijn stelling derhalve: hadden we de EU in zijn huidige vorm niet gehad, was de economische crisis in de "oude" EU landen nooit geweest of in ieder geval vele malen minder ernstig. Of de invoering van de Euro nou zo'n goed idee was weet ik niet, maar ik weet wèl dat de rekenkundige geleerden van de EU hun schoolgeld moeten terughalen. Dat landen als Griekenland never de nooit hun begroting op orde hadden om aan de eisen van toetreding tot de Eurozone te voldoen hadden ze moeten zien; dat was/is hun vak! Of zou het zo zijn dat de Grieken meesters in fraude zijn? Dat laatste betwijfel in ten zeerste.

Je bedoelde Pjotr Modalivicz met zijn personenauto. Nou, ik kan je vertellen dat het tijdperk dat hij in zijn Lada of Wartburg rondreed allang voorbij is. En of men in Polen nu zoveel verdient om binnen pakweg 2 á 3 jaar een nieuwe middenklasser bij elkaar te sparen. In Polen hebben ze ook banken, en die doen precies hetzelfde als banken in de rest van de wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kennen allemaal de tijd nog wel dat je de Polen masaal de schade auto's zag komen ophalen.

En 2-3 jaar tijd? Polen etc zit ondertussen al ruim 9jaar bij de EU.

Ben het met je eens dat er veel arbeid verschoven is.

Maar de werkeloosheids cijfers zitten in de buurt van de crisis van de '80.

Waren waren die baan toen naar toe verhuist? En daarna is het ook weer goed gekomen he.

Als er chauffeursbanen naar elders verschuiven, hoe rijm je dat met de file's die steeds meer afnemen?

Het spaarvermogen van de Nederlanders is de laatste jaren toegenomen van rond de 600Miljard naar 1144Miljard.

Dat is bijna 600Miljard die niet uitgegeven is. En wat niet uitgeven word, hoeft ook niet getransporteert teworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En 2-3 jaar tijd? Polen etc zit ondertussen al ruim 9jaar bij de EU.

Ik schreef niet 2 á 3 jaar nadat Polen bij de EU kwam maar dat men met 2 á 3 jaar sparen genoeg geld bijeen heeft om een nieuwe auto te kunnen kopen.

Ben het met je eens dat er veel arbeid verschoven is.

Maar de werkeloosheids cijfers zitten in de buurt van de crisis van de '80.

Waren waren die baan toen naar toe verhuist? En daarna is het ook weer goed gekomen he.

In de jaren 80 was er een WERELDcrisis. De hele wereldhandel lag toen zo'n beetje op z'n gat. In tegenstelling met de huidige crisis lag daar geen verschuiving van arbeidsplaatsen (mede) aan ten grondslag.

Als er chauffeursbanen naar elders verschuiven, hoe rijm je dat met de file's die steeds meer afnemen?

Dat chauffeursbanen naar elders verhuizen wil niets anders zeggen dat er geen nederlandse chauffeur achter het stuur zit, maar iemand met een andere nationaliteit. De fysieke plaats waar dat voertuig rondrijdt wijzigt echter niet. Dat de files afnemen heeft, los van de gewijzigde infrastructuur (meer rijstroken, spitsstroken etc.) eerder als oorzaak dat er minder mensen onderweg naar hun werk zijn, simpelweg omdat ze geen werk meer hebben. Alleen al het beduidend minder in de ochtendspits aanwezig zijn van de diverse bouwgerelateerde busjes valt mij op. Tel daar de verminderde bedrijvigheid bij op (dus minder vrachtauto's nodig), en je hebt je antwoord.

Het spaarvermogen van de Nederlanders is de laatste jaren toegenomen van rond de 600Miljard naar 1144Miljard.

Dat is bijna 600Miljard die niet uitgegeven is. En wat niet uitgeven word, hoeft ook niet getransporteert teworden.

Geen idee waar je deze cijfers vandaan hebt, maar het totale spaartegoed van nederlandse burgers bedraagt iets meer dan 300 miljard euro (bron: CBS StatLine - Spaartegoeden )

Klein verschilletje van zo'n 850 miljard.

Per gezin komt dat gemiddeld op ongeveer 40.000 euro uit. Lijkt misschien veel, maar dat valt in de praktijk toch wel tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat chauffeursbanen naar elders verhuizen wil niets anders zeggen dat er geen nederlandse chauffeur achter het stuur zit, maar iemand met een andere nationaliteit. De fysieke plaats waar dat voertuig rondrijdt wijzigt echter niet. Dat de files afnemen heeft, los van de gewijzigde infrastructuur (meer rijstroken, spitsstroken etc.) eerder als oorzaak dat er minder mensen onderweg naar hun werk zijn, simpelweg omdat ze geen werk meer hebben. Alleen al het beduidend minder in de ochtendspits aanwezig zijn van de diverse bouwgerelateerde busjes valt mij op. Tel daar de verminderde bedrijvigheid bij op (dus minder vrachtauto's nodig), en je hebt je antwoord.

Dat alles een beetje op zijn gat ligt behoeft geen dscursie lijk mij. Dat weten we denk allemaal wel.

Wat niet gemaakt/verkocht word, hoeft niet vervoert teworden.

Daardoor zijn er minder chauffeurs nodig. Werkeloosheid onder chauffeurs neemt toe.

Prijzen komen onder duk testaan, en bedrijven gaan opzoek naar oplossingen.

Dat zullen Moe-landers zijn.

Wat nog meer Nederlandse werkelozenchauffeurs oplevert.

Maar dat is een gevolg van de markt.

Ik weet wel, zouden hun er niet zijn geweest..... Maar ze zijn er.

Hadden we maar, en noem alle dingen maar op.

Natuurlijk omdat ze bij de EU zitten...... Daarvan kan je zeggen had Brussel maar niet......

Maar het is de markt waardoor we zitten in wat we nu zitten.

De crisis gaat ooit over, en mensen gaan weer kopen. De prijzen trekken dan weer bij, en er zal weer werk zat zijn.

Over 5jaar maakt niemand zich er meer duk over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee waar je deze cijfers vandaan hebt, maar het totale spaartegoed van nederlandse burgers bedraagt iets meer dan 300 miljard euro (bron: CBS StatLine - Spaartegoeden )

Klein verschilletje van zo'n 850 miljard.

Per gezin komt dat gemiddeld op ongeveer 40.000 euro uit. Lijkt misschien veel, maar dat valt in de praktijk toch wel tegen.

Was niet zolang geleden op het NOS journaal.

Gemiddelt gezien is het nauurlijk niet. De armen worden echter armer, en de rijken rijker.

Het zijn ook de rijken die de economie opgang moeten helpen.

En die rijken hebben het vertrouwen niet, dus die blijven potten.

Die blijven overwegen, zouden we, of toch niet. Misschien wel........ Die twijvelen.

Net als bedrijven. Zouden ze, of zouden ze niet.

Het geld hebben ze wel, maar ze wachten.

En daar speelt de politiek een rol, want die moeten stabiliteit geven.

Tegenvallende cijfers, bezuinigingen zijn daar geen goed voorbeeld van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We gaan langzaam naar de klote. Over een paar jaar is het andersom en zijn wij het arme westen. Of zijn we dat al niet?????:confused:. Maar we mogen er niets van zeggen want het zijn nog steeds arme mensen. Maar die ARME landen GROEIEN en WIJ BLOEIEN. Maar wie zal dat BOEIEN....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden