[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat is het beste automatisch systeem voor de franse en spaanse tol-poorten?


Ody de Groot

Vraag

  • Forumlid

Hallo Allemaal,

Ben nieuw en zit met een vraag nl, hoe kom ik aan advies rondom het automatisch betalen bij tol-poorten in zowel Franrijk als Spanje.

Er zijn wel aanbieders maar ik zou zo graag willen weten wat nou het beste systeem is, en bij wie ik dat het beste kan aanschaffen.

En ook de ervaringen hiermee zou ik graag willen weten.

Groetjes Ody de Groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Hallo Allemaal,

Ben nieuw en zit met een vraag nl, hoe kom ik aan advies rondom het automatisch betalen bij tol-poorten in zowel Franrijk als Spanje.

Er zijn wel aanbieders maar ik zou zo graag willen weten wat nou het beste systeem is, en bij wie ik dat het beste kan aanschaffen.

En ook de ervaringen hiermee zou ik graag willen weten.

Groetjes Ody de Groot.

Frankrijk kent slechts èèn systeem voor het automatisch betalen van de autoroutes,en dat heet : LIBER-T

Télépéage: abonnement telepeage liber-t - ASFA

Dit systeem is bij verschillende aanbieders verkrijgbaar,zoals bv DKV,de kosten zijn per aanbieder verschillend,dit zal afhangen van het aantal afgelegde kilometers,niet alleen de Franse en Spaanse autoroutes ,maar ook de Liefkenshoek tunnel in Antwerpen accepteren dit systeem( indien hiervoor ge-activeerd.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

ik heb een nieuwe in de auto met een klein lcd schermpje. deze is ook voorbereid voor de automatische tol op de niet tolwegen in frankrijk. het nadeel van dit kastje is dat hij in de sigarettenaansteker moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik zal morgen een foto maken van mijn kastje. die is blauw.

Ben ondertussen al weer wat verder ik denk dat ik voor DKV ga. Wat ik niet helemaal begrijp is....Of het nou goedkoper is om rechtstreeks bij de fransen of spanjaarden zón kastje te halen of niet.

Heb me ook bezig gehouden met As 24 een aanbieder van tankcard en kastjes voor de Tol.

Ik vraag me nou echt af wie is de goedkoopste?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

post-10753-1394789203,3693_thumb.jpg

Deze heb ik voor het raam zitten. Als je hem wil gebruiken moet er helaas wel een stekker in de sigaretten aansteker. Als hij opgeladen is blijft hij het een dag of 2 doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast shompie

Daar heb ik geen handige monreur voor nodig. Dat red ik zelf ook nog wel. Ik vind het alleen jammer dat er een losse kabel door mijn auto komt te lopen. Maar dat vind ik ook van mijn tom tom. Ik vind dar irritant. Als jij mijn auto zou kennen van binnen zou je het begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hallo shompie dan werk je de kabels netjes weg .Ik heb de kabel van mijn tomtom door het ventilatie rooster lopen die op de voorruit blaast het is even werk maar dan heb je ook wat. en dat kun je ook doen met de kabel van het tolkasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden