[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

21 vrachtwagenchauffeurs bekeurd voor inhaalverbod


Rolstoelpiloot

Recommended Posts

  • Forumlid
Die KUNNEN niet harder als 80, die jongens willen wel maar KUNNEN het gewoonweg niet omdat hun WERKGEVER de wagens op 80 BEGRENSD heeft. MGE en Mauffrey vanwege ADR goed wat in Frankrijk maximaal 80 is en op RN zelfs 60 met ADR

Mijnes gaat nie harder dan 84 maar daar merk je hier bijna niks van..kan goed begrijpen in landen met veul asfalt en 3+ banen het erg frustrerend kan zijn

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Staan er bekend om, zijn paar van die firma's in NL. Net als in Frankrijk MGE, Transalliance en zeker niet vergeten: Mauffrey. Zeker Mauffrey, streep 80, niets harder. voordeel frankrijk is dat er weinig inhaalverbod is :D

Maar over belgen gesproken dan: ken je van Dievel? die vinden het ook leuk om hier in nederland op een 80 weg gewoon 60 te rijden. je maakt mij niet wijs dat die niet weten dat je hier gewoon 80 mag. en heb dat al paar keer gehad met van Dievel. volgens mij laden/lossen die veel in Beringe bij DHL.

Uhm, Transalliance? Sinds wanneer dan? Ik heb er jaren voor gereden, nou die gasten rijden allemaal harder dan 84/85 hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij gewoon altijd vol gas, en dat is dan ongeveer 88 km/h. Harder gaattie niet. En als er een inhaalverbod is blijf ik achter een langzamere auto rijden en als ik wel mag inhalen zal ik dat waar mogelijk ook doen. Er zijn er overigens nog genoeg die met een rotgang voorbij komen vliegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is wel zo. bij ons wordt ons aangeraden niet harder dan 82-83 te rijden. Of nu in NL, B, D of F. Dan is de auto gewoon stuk zuiniger dan als je 89-90 rijd.

Heb daar verder ook geen problemen mee. De baas blij want verbruikt minder brandstof. Ik blij, want heb zo toch 2 rij-uurtjes meer per week. Iedereen blij.

83, harder ga ik niet. behalve in de tunnel dan laat ik hem vallen.

auto gaat nog 90, de eerste auto's zijn al begrensd op 85 maar zou er geen probleem mee hebben.

laten we zeggen dat de ringweg A10 voor mij een dure was..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast DieRooie

Hmmmm.. herkenbaar.:D

kreeg laatst ook al t verzoek of ik even op wilde letten mbt tot de snelheid ..

en idd een paar x op de ring geflitst,, daar waar t bergaf gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je in een treintje rijd is jojoen haast niet te voorkomen. Niemand zijn cc is hetzelfde dus je loopt altijd in of uit op je voorligger. Je kan je er aan iriteren. Maar je kan ook denken het hoort bij mn werk als chauffeur. Als je denkt recht te hebben op vrij baan zodat je lekker door kan rijden en van niemand geen last dient te hebben, moet je misschien wat aan je eigen instelling veranderen ipv de instelling van de cc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
wist je dat je dan in België beschouwd word als een boerenpantalonbewoner? ;)

foei toch jongen 88km/u terwijl je er 90km.u mag :hamer:

LOL LOL LOL

Respect voor wie nog deze snelheid van88 km/h rijd in op de Belse wegen :D

Kijk vandaag vanaf Dassouls tot afrit Wanze lekker CC 85km/h en daar kan ik best met leven , maar 80km/h en geen kat ervoor , grrrrr ( wegens geen smileys :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen weet dat je officieel maar 80 km/u mag,dat er bij zijn die harder gaan dat weten we ook allemaal.

Je hebt nu eenmaal collegas die niet harder kunnen of willen rijden dan die 80km/u,dan is aan jouw de keus als fatsoenlijk opgeleide chauffeur,om er netjes achter te blijven, of in te halen.

Pas gewoon je snelheid en afstand aan aan je voorganger we worden toch per uur betaald ,scheelt je een hoop stress en geld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
km paal 11,7 zeker, daar is bij ons een berg van binnen gekomen, zelfs eentje voor mij gelukkig maar van 87 km/h, het loopt daar berg af en met een dikke vracht even niet opletten en je zit tegen de 100

Allemaal, durgerdam, afslag volendam en daar onder de A1. 15 stuks uit m'n hoofd.

eentje op de zaak was met ruim 100 geflitst, lang leve de volvo uitrolfunctie die hem vrij gooit als het bergaf gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Allemaal, durgerdam, afslag volendam en daar onder de A1. 15 stuks uit m'n hoofd.

eentje op de zaak was met ruim 100 geflitst, lang leve de volvo uitrolfunctie die hem vrij gooit als het bergaf gaat.

Ik vind het wel heel makkelijk om het op de uitrolfunctie te gooien. Als chauffeur houd je toch ook je meters in de gaten en de uitrolfunctie kan ook uit.

Toen ik nog op de vrachtwagen zat reed ik in de winkeldistributie eigenlijk nooit harder dan 83 km/h. In de nachtdienst reed ik wel voluit, maar nadat de crisis begon was voluit nog maar 86 km/h. Toen ik bij Breewel werkte reden we wel standaard 90 als we opgingen, maar als we leeg waren en we tijd zat hadden kachelden we met 85 terug. Of zoals één van de laatste keren: over de RN van Dijon naar Colombey les Belles. Mooi op het gemakkie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Respect voor wie nog deze snelheid van88 km/h rijd in op de Belse wegen :D

Kijk vandaag vanaf Dassouls tot afrit Wanze lekker CC 85km/h en daar kan ik best met leven , maar 80km/h en geen kat ervoor , grrrrr ( wegens geen smileys :D )

Jouw landgenoten kunnen er ook wat van hoor, afgelopen week tussen Amersfoort en Holten achter een koeler gezeten (tijdens het inhaal verbod) die wel 78 km/h reed :ok:

Nu interesseert het mij niet zoveel, maar 's lands wijsheid, 's lands eer zullen we maar zeggen.

Als je leest dat er inmiddels systemen zijn die te abrupt remmen al een "smet" op het blazoen van de chauffeur geven, weet je denk ik ook niet meer hoe of wat te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Jouw landgenoten kunnen er ook wat van hoor, afgelopen week tussen Amersfoort en Holten achter een koeler gezeten (tijdens het inhaal verbod) die wel 78 km/h reed :ok:.

Als ik in NL rij doe ik dat ook maar tegen max 83km/h . Als deze koeler 78 km/h haalt dan rijd hij 2 km/onder het toegelaten , als ik me kan verzoenen met 5 a 6 km/h minder dan het max ben ik ook een gelukkig man .

Uit die laatste zin van jou raak ik niet wijs , maar dat is dan mijn probleem :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden