[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Flex Strap / Strap2go Koopman Nijkerk


voldaf

Recommended Posts

  • Forumlid

[h=1]Koopman: tijd besparen met Flex Strap/ Strap2gopost-12774-1394789221,4525_thumb.jpg[/h]Bron Trailer Totaal

Koopman Cargo uit Nijkerk heeft voor het stukgoed vervoer een serie van twintig trailers aangeschaft van het Duitse merk System Trailer. Deze fabrikant is in Nederland bekend onder de naam WEB-trailers. De trailers zijn uitgerust met het Flex Strap systeem, wat de chauffeurs tijdwinst moet opleveren bij het vastzetten van de lading.Met het Flex Strap systeem, hoeft de chauffeur de trailer maar aan één kant open te maken. Door de elastiek geleiding, kan de chauffeur bij het vastmaken van de diverse delen van de lading, altijd de spanbanden naar zich toe trekken en aanbrengen op de gewenste positie.

Het over de lading heen gooien van spanbanden is verleden tijd. Flex Strap maakt gebruik van een combinatie van elastiek, wieltjes en speciale magneten die we al kennen van het Strap-to-Go systeem. Die magneten zorgen ervoor dat de spanbanden in ruststand keurig in de hoeken van de trailer worden gefixeerd, waardoor belading met een palletwagen of een heftruck geen enkel probleem oplevert. Het idee is dat de spanbanden aan de elastische rubbers opgehangen worden, waarbij de haken al in de sjorogen zitten. De spanbanden lopen nu recht omhoog langs de zijwand en strak onder het dak door naar de andere kant. Lading kan dus eenvoudig in- en uitgereden worden, waarna van één zijkant de spanbanden aangesjord kunnen worden. Hierdoor hoeft het schuifzeil dus maar aan één kant losgemaakt te worden om alles goed vast te sjorren.

Flex Strap lost dit op doordat de spanbanden over de hele lengte van de laadvloer bewogen kunnen worden waardoor de spanband in alle gevallen exact gepositioneerd kan worden.

Zodoende wint Koopman Cargo tijd terug bij het vastzetten van de lading. Tijd die het was kwijtgeraakt door de grote eisen die worden gesteld aan ladingzekering en die in veel gevallen niet extra vergoed wordt in de vrachtopbrengsten. De tijdsbesparing wordt geschat op een half uur per chauffeur per dag.

post-12774-1394789220,9539_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....mooi systeem........maar als beide kantjes open moeten? Bedoel bij een bak hout of heftruck met korte lepels? Neem aan dat je de zijde waar de banden vastgehaakt zijn (rechts) ook gewoon kunt loshaken en verschuiven.

Ben alleen bang als je het af en toe gebruikt of veel koppelt het nogal 'storings'gevoelig kan zijn aangezien dan de meesten denken mijn probleem niet.

Maar wat ik verder zeg mooi systeem,alleen beetje slap spul die Webtrailers (plankendragers van blik met 2 popnageltjes op de wrong) en planken van waaibomen hout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja uiteraard kun je van beide kanten laden en lossen , zelfs met een schuifdak , het systeem schuift mee naar voren zonder probleem, Samskip / Nothegger / Transtira / POScandex / JTE / Gobo / Essers etc zijn enkele gebruikes naar volle tevredenheid , de kritiek op Webtrailer wijs ik naar het land der fabelen , het ligt aan de koper hoe hij de oplegger geconfigureerd willen hebben!Trouwens je kan ieder merk oplegger of carroserie ermee uitrusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden