[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Betekenis van bord in Zwitserland


bergingstrucker

Recommended Posts

  • Forumlid

Afgelopen week reed ik door Zwitserland en daar werd al 't vrachtverkeer over een parkeerplaats geleid. Net voor de parking stond dit bord.

post-1729-1394779506,4964_thumb.jpg

Maar op de parkeerplaats werd niks gecontroleerd. Aan 't einde van de parking stond een stoplicht en werd iedere vrachtwagen apart doorgelaten. Ook reden er enkele Zwitserse vrachtwagens gewoon de parking voorbij. Wie kan mij vertellen wat dit bord betekent? En waarom ik en vele met mij over die parking zijn gereden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Afgelopen week reed ik door Zwitserland en daar werd al 't vrachtverkeer over een parkeerplaats geleid. Net voor de parking stond dit bord.

[ATTACH]6737[/ATTACH]

Maar op de parkeerplaats werd niks gecontroleerd. Aan 't einde van de parking stond een stoplicht en werd iedere vrachtwagen apart doorgelaten. Ook reden er enkele Zwitserse vrachtwagens gewoon de parking voorbij. Wie kan mij vertellen wat dit bord betekent? En waarom ik en vele met mij over die parking zijn gereden

Gotthard tunnel ..... :p

"S" staat voor safe ( GOKJE :D )? en zwitsers moeten zoal de parking niet op te rijden dacht ik zo!

Trouwens moet je ook niet de parking op rijden omdat er anders te veel vrachtwagens net voor de tunnel stil komen te staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zwitserse vrachtwagen en enkele buitenlandse rijden met een s op de auto, diegene die met zo'n s rijdt hoeft die parkeerplaatsen niet op. ik denk dat het met locaal verkeer te maken heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, dat kan ik BT. Het is een verbodsbord voor alle vrachtauto's, behalve voor de Zwitserse! Die hebben daarom ook een bord op hun auto zitten met de afgebeelde 'S'. Ecc is de Italiaanse afkorting voor 'behalve'. (Eccetto, of zoiets).

Dus: alle vrachtwagens de parking op, ingeval van sneeuwval of drukte aan de grens bv, behalve de Zwitsers. Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peter-opc
Ja, dat kan ik BT. Het is een verbodsbord voor alle vrachtauto's, behalve voor de Zwitserse! Die hebben daarom ook een bord op hun auto zitten met de afgebeelde 'S'. Ecc is de Italiaanse afkorting voor 'behalve'. (Eccetto, of zoiets).

Dus: alle vrachtwagens de parking op, ingeval van sneeuwval of drukte aan de grens bv, behalve de Zwitsers. Matthieu.

Met die S heb je vrijstelling in zwitserland om vrij door de Gottard tunnel of om liggende regio's te rijden.

Ook geldt dit voor buitenlandse vrachtwagens die in deze regio's in zwitersland moeten laden of lossen.

Deze parkeer-plaatsen zijn er om het verkeer door de Gottard-tunnel beter te regelen.

Ook is dit om de drukte bij Chiasso op te vangen.

Zelf meldt ik mij meestal bij de ambtenaar die voor de ingang van de parkeer-plaatsen staan.En vermeld hem dat ik in Zwiterland ga lossen of laden met het vertonen van mijn cmr.

Is deze er niet dan rijd ik door naar de volgende stop.

Bevalt het ze niet dan sturen ze zeker iemand achter je aan,wat een collega van mij is overkomen.Dit kostte behoorlijk wat geld.

Dus wees gewaarschuwd en houd je aan de regels van het land waarin je rijd.

Mvr.gr. Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die S wordt afgegeven aan zwitsers die dan eigenlijk alleen NATIONAAL mogen opereren en zo vrijgesteld zijn van het getreiter van de zwitsers.

echter rijden velen met deze S vrolijk het land uit en laden of lossen in italie of duitsland en komen gewoon over dezelfde grens waar wij ook allemaal overheen moeten.

het verschil zit hem hierin dat ze regelmatig met deze S op de wagen dus uit het buitenland komen en als het erg rustig is op de stoplichtplaatsen wel eens samen met ons daar overheen rijden en verder als er 3-4km file GEMAAKT is door de zwitser, ze kiezen voor de optie die het bord aangeeft.

dus rijden ze ons vrolijk voorbij als wij in de file staan.

ja ze worden wel eens gepakt maar die kans is niet erg groot, gezien de aantallen die dit doen.

ook staan die chauffeurs s'avonds als eerste op de plaatsen waar je kunt eten en douchen.

het is een goede regeling maar ze moeten gewoon in europa geen enkele wagen met een S erop laden of lossen.

maar ja dan zeg ik tegen mezelf....dream on.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden