[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ik wl mijn rijbewijs uitbreiden, wat nu?


dbn1969

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo beste forum leden.

Ik zal me eerst in het kort even voorstellen, Ik ben Dirk (43 jaar) en woon in de omgeving tussen Amsterdam en Hoorn.

Nu ik bijna 5 jaar mijn C rijbewijs heb en met een bakwagen van exact 12 meter heb gereden,

wil ik graag mijn E halen, die overigens door mijn laatste werkgever diverse keren is beloofd, maar niet is waargemaakt. Iedere keer wanneer ik hem daar op aanspreek, vindt meneer het wel best.

Bij de mc Donalds kan je toch ook geen halve cheese burgers halen, of naar de dvp met een lege portomonix?

Eind vorig jaar werd mijn contract niet verlengt, omdat de winter periode eraan kwam, en ik mocht wanneer de over was, zo weer terug komen.

Overigens wil ik niet hier de vuile was ophangen, waarom ik er geen zin meer in heb, er zijn meerdere reden. Het is voor mij nu een uitdaging om mijn E te halen, zonder dat het mij wat kost, aangezien ik nu van de lucht moet leven.

Als je graag wil weten wat ik met mijn E wil bereiken, kan ik simpel zeggen, dat ik graag (liefst vorige week) in het zwaar en uitzonderlijk transport (nationaal of internationaal, maakt niet uit) wil werken. Distributie werk is totaal niks voor mij, of het moet lange afstanden rijden zijn.

Zelf heb ik ook een aantal sol. lopen, echter die knuiters (overigens grote gerenommeerde bedrijven) nemen niet eens de moeite om te reageren, of pleuren de telefoon gewoon weer neer als je belt, terwijl op de website de vacature al een geruime tijd open staat.

Iemand nog suggesties?

Alvast bedankt maatjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo beste forum leden.

Ik zal me eerst in het kort even voorstellen, Ik ben Dirk (43 jaar)

Nu ik bijna 5 jaar mijn C rijbewijs heb en met een bakwagen van exact 12 meter heb gereden,

wil ik graag mijn E halen, die overigens door mijn laatste werkgever diverse keren is beloofd, maar niet is waargemaakt.

Het is voor mij nu een uitdaging om mijn E te halen, zonder dat het mij wat kost, aangezien ik nu van de lucht moet leven.

,.

Welkom in de wereld van transport, waar beloftes geen schuld maken...

Het is voor mij nu een uitdaging om mijn E te halen, zonder dat het mij wat kost, aangezien ik nu van de lucht moet leven.

,.

Iets verkrijgen door een ander ervoor op te laten draaien noem ik geen uitdaging... Je wilt er zo te lezen niks voor terug doen, je klaagt al over je laatste baas...

Als je graag wil weten wat ik met mijn E wil bereiken, kan ik simpel zeggen, dat ik graag (liefst vorige week) in het zwaar en uitzonderlijk transport (nationaal of internationaal, maakt niet uit) wil werken.

Zelf heb ik ook een aantal sol. lopen, echter die knuiters (overigens grote gerenommeerde bedrijven) nemen niet eens de moeite om te reageren, of pleuren de telefoon gewoon weer neer als je belt,.

Zekers weten dat er naar ervaring word gevraagd in die advertenties.... Plus, je hebt de juiste rijbewijzen niet.....

Die "knuiters" proberen een bedrijf gaande te houden, en krijgen waarschijnlijk 100 van die telefoontjes per dag, daar hebben ze geen tijd voor.

Wat deed je voordat je ging rijden, er zijn nogal veel mensen die wel erg makkelijk tegen dit beroep aan kijken, en het zou me niet verbazen dat je er vroeger geen goed word voor over had. Chauffeur worden is niet iets als je overal hebt proberen te werken, en dit een soort laatste hoop is, omdat je eigenlijk onderdak en vervoer moet hebben.....

Zwaar transport zonder rijbewijs... ben ik nou gek???:ja::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De enige kans die er zou zijn is als je de Soos kan overtuigen van en hen zover krijgt dat ze het voorschieten.

Maar zelfs dan is de kans niet zo groot dat je passend werk vindt denk ik.

Had ik al geprobeerd. het is alleen wanneer je helemaal geen rijbewijs hebt. Ze werken nauw samen met VTL.

mischien kun je de kosten aftrekken van de baelasting.

heb ik wel gedaan 10 jaar geleden ( valt onder scholing)

weet niet of de regels nu veranderd zijn, maar het proberen waard.

Deze regel is voor een groot deel van de baan. Je krijgt namelijk niet alles terug, het is namelijk afhankelijk wat je verdiend hebt, in het jaar waarin je je rijbewijs hebt gehaald.

Welkom in de wereld van transport, waar beloftes geen schuld maken...

Waarom hebben andere collega's wel alles in hun kontzak zitten?

Zij hebben hun complete rijbewijs gekregen, en ik had alleen E nog nodig.

Iets verkrijgen door een ander ervoor op te laten draaien noem ik geen uitdaging...

Je wilt er zo te lezen niks voor terug doen, je klaagt al over je laatste baas...

Wie zegt dan ik er niks voor terug wil doen? Ik heb er alles voor over, al moet ik heen paar manden door de stront roeren, geen probleem.

En ja, ik ben negatief over mijn ex-baas, daar zijn verschillende reden voor.

Er zou een mogelijkheid kunnen zijn dat met werken het terugverdiend wordt.

Met andere woorden, je heb een verplichte arbeidsovereenkomst voor een (bepaalde) tijd. :banaan:

Zekers weten dat er naar ervaring word gevraagd in die advertenties.... Plus, je hebt de juiste rijbewijzen niet.....

Die "knuiters" proberen een bedrijf gaande te houden, en krijgen waarschijnlijk 100 van die telefoontjes per dag, daar hebben ze geen tijd voor.

Dat men een bedrijf draaiend moet houden, dat snapt zelfs ik nog wel, maar om ongepaste wijze de telefoon neer te pleuren, dat vindt ik niet normaal.

Wat deed je voordat je ging rijden, er zijn nogal veel mensen die wel erg makkelijk tegen dit beroep aan kijken, en het zou me niet verbazen dat je er vroeger geen goed word voor over had. Chauffeur worden is niet iets als je overal hebt proberen te werken, en dit een soort laatste hoop is, omdat je eigenlijk onderdak en vervoer moet hebben.....

Ik kom zelf uit het grondverzet (tractoren, kranen, shovels en dumpers), echter door een gezondheidsprobleem/uitdaging ben ik verder in de transport gegaan.

Ik heb gereden met speciale zuigwagens, kipper (eventueel met knijper), wagens met laadkraan en soms met (volle) trailer (van 65 ton) of schaarwagen.

De trailers waren overigens zowel met starre assen, en met gestuurde assen.

Overigens heb ik ervoor gekozen om als chauffeur verder te gaan, omdat ik het LEUK vindt, en omdat ik er ook mee opgegroeid ben. In mijn jeugd, ben ik ook vaak met een kennis mee geweest, die werkte ook in het zware en exceptioneel transport, later in machine transport. Dus ik heb best wel wat gezien en

gedaan in mijn vrije tijd en vakanties.

Zwaar transport zonder rijbewijs... ben ik nou gek???:ja::D

Nee, ik heb C al. Enja, soms is het lekker om zo'n zware trailer achter je hebben rijden, het geeft gewoon een kick en de adrenaline die door je bloed stroomt.

Ik ben er van overtuigd dat er genoeg mensen zijn, die rijden zonder E achter C.

als je je E rijbewijs wilt halen dan moet je gaan lessen!

en ja dan moet je dat zelf betalen en niet verschuilen achter een belofte van een ander.

je hebt rijervaring zat na 5 jaar bakwagen dus dat kan het probleem niet zijn.

als je echt iets wilt dan zul je dat zelf moeten doen, als ik datgene zou krijgen wat mij door anderen beloofd werd, dan was ik schatrijk, had 3 Mercedessen voor de deur en woonde in een kasteel.

de werkelijkheid is jammer genoeg heel anders!

Freddie, leuk bedacht, maar volgens mij heb je mijn verhaal niet goed gelezen.

Nogmaals, als je geen duko's hebt, kan je ook geen lessen volgen, zo simpel is dat.

en niet verschuilen achter een belofte van een ander

Dat heeft niks mee te maken, het ging mij er gewoon om, waarom de een wel, en de andere niet.

Er is toch een spreekwoord "Gelijke monniken gelijke kappen", en niet met meerdere maten meten, of hoe de wind maar net waait.

als je echt iets wilt dan zul je dat zelf moeten doen

Daar ben ik met je eens en ik zal mijn doe wel bereiken, is het niet via de voordeur, dan maar via een achter of zijdeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuiters, pleuren de telefoon erop, rijden alleen lange afstanden :confused: Ja sorry ik zou je niet hoeven, en lange afstanden rijden doen moelanderdus als jij het voor het zelfde doet dan maak je misschien een kans, anders niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik heb C al. Enja, soms is het lekker om zo'n zware trailer achter je hebben rijden, het geeft gewoon een kick en de adrenaline die door je bloed stroomt.

Ik ben er van overtuigd dat er genoeg mensen zijn, die rijden zonder E achter C.

ook zo opmerking dat je overtuigd bent dat er genoeg mensen rond rijden zonder E achter C, wanneer ben jij voor het laatst buiten geweest :confused: , ik vermoed 1972

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ook zo opmerking dat je overtuigd bent dat er genoeg mensen rond rijden zonder E achter C,

wanneer ben jij voor het laatst buiten geweest :confused: , ik vermoed 1972

Vandaag nog.... :banaan:

Je denkt toch niet dat ik iemand ben, die achter de geraniums ga zitten op een zeer vroege leeftijd.

Er zijn op dit moment wel betere dingen te doen. Vind je ook niet??

Of wil je mij het gevoel geven dat ik een halsketting om mijn nek heb hangen en achter de tralies zit,

omdat JIJ bang bent geworden??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In plaats van bellen ,,kun je toch gewoon na een bedrijf toegaan en vragen na de personeel chef ,en in een gesprek hem uitleggen wat je wil.

Bellen en mailen gaat niet lukken er zijn genoeg die dat doen en dan kom je op de grote hoop te liggen of ze pleuren de hoorn op de haak.

Als je iets wil bereiken zul je het zelf moeten doen en er zelf achteraan moeten gaan.

Probleem zal zijn om eerst zo een gesprek voor elkaar te krijgen,als het dan lukt om met zo iemand te praten haal hier dan je voordelen uit om het geen te doen wat zo'n man vertelt.

Maar ik denk toch eerder dat je in je zelf moet investeren om je droom of toekomst te bereiken.

KLinkt hard maar er worden op dit moment geen lieve koekjes meer gebakken.

Je hebt ervaring genoeg zoals freddie het uitgelegd heeft ,probeer via werk een gedeelte in je opleiding te steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Dbn1969: als ik het dus goed heb, ben je nu dus zonder werk.

Waarom probeer je niet één of andere cursus of opleiding te volgen nu je er de tijd voor hebt?

Je ziet nu zelf ook met lede ogen aan dat er geen toekomst in onze branche is.

Als Nederlandse chauffeur wordt je door heel veel werkgevers uitgekotst, en als dat niet zo is, dan zijn er weer geen vacature's vacant.

Wees verstandig, je hebt nu de tijd en mogelijkheid om je heil in een andere branche te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Ik zelf kom uit de ICT richting en mij willen ze ook niet hebben ik heb al mijn papieren digipas C rijbewijs CE rijbewijs maar ik krijg alleen maar te horen gebrek aan ervaring die kun je ook niet opdoen als ze je niet aannemen hahahaha. Maar goed zonder het ooit geprobeerd te hebben ga ik noodgedwongen over stappen naar de Bus iets minder leuk maar het is niet anders best vreemd dat ze daarin alles gaan vergoeden mij wel aan het werk denken te kunnen zetten terwijl ik C en CE zelf had betaald heb ook meerdere vacatures hebben maar dat daarin ervaring de grootste boosdoender is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens NU.NL zegt TLN dat er een groot tekort aan chauffeurs aankomt

Tekort aan vrachtwagenchauffeurs dreigt | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Dus.... effe anderhalf jaar op een houtje bijten?

Ik denk dat je gewoon moeten blijven zoeken en inderdaad in persoon aankloppen bij bedrijven ne heeeeel duidelijk laten merken dat je heel erg gemotiveerd bent.

Daarbij...als je al veel ervaring hebt, laat dan eens bij een geode rijschool inschatten hoeveeel lessen je nodig hebt. Misschien valt het heel erg mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Ik ben even een tijdje tussenuit geweest (dus niet achter de geraniums gezeten).

In het verleden ben ik vaak met een kennis op de vrachtwagen mee geweest. Hij deed in zwaar machine transport, en zijn werkgever is ermee gestopt, nu is het overgenomen door een andere firma. Ik ben daar langs geweest, en een zeer goed gesprek gehad, en nog mensen gezien, die ik van toen nog kende en gesproken.

Dat is mijn geluk geweest, ik zal voorlopig op een bakwagen met een autolaadkraan rijden, omdat ik al enige ervaringen hierin heb, qua hijsen en alles wat erbij komt kijken. Dit werk moet je ook liggen en vaak ook nog gespecialiseerd. In de loop van de tijd zal voor mijn E wordt gezorgd, want dat is uiteindelijk de bedoeling om met een dieplader te gaan rijden, vanwege mijn rijervaring. De bakwagen wordt over het algemeen daar voor nieuwelingen ingezet, die toch niet lang blijven en geen rijervaring hebben, het is voor mij meer een overbrugging voor 2 a 3 maanden.

Ik ben ook even langs de rijschool geweest, waar ik mijn C heb behaald. Even 4 uurtjes gereden met een trailer, en zoveel lessen heb ik niet nodig (5 ochtenden).

Volgens de instructeur doe ik het examen met twee vingers in mijn neus, bij wijze van spreken. Dus het is wel eens goed geweest om in het verleden, zonder E met een dieplader of trailer te rijden, die ervaring heb ik dus al in mijn zak zitten.

Het zit weer even mee. :wijn::banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden