[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

sneeuwkettingen voor MAN 224


nawm

Recommended Posts

  • Forumlid

Sneeuwkettingen:

Waarschijnlijk zijn er al meerdere verhalen geschreven op dit forum over sneeuwkettingen, maar als ik de zoekfunctie gebruik zie ik door de bomen het bos niet meer. Daarom de volgende vragen. Als er een slimmerik is die weet waar de info op dit forum te vinden is, dan laat het even weten.

post-9284-1394789404,325_thumb.jpg

Maar:

Moeten op alle banden sneeuwkettingen?

Of op alle aangedreven? (wij zijn permanent 4x4)

Of op alleen de sturende wielen?

Onze wielen zijn ongeveer 1m hoog, dus daar gaat wel wat ketting in zitten. Dus als ik veilig met alleen de voorwiel in de ketting kan rond komen vind ik dat fijner.

Groet van Bert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sneeuwkettingen zitten,als ze nieuw zijn ,meestal in een jute zakje met een ,loodje erop,mijn streven was altijd om dit zakje met loodje en al weer in te leveren als ik ,na 1 000 000 km weer een ander auto kreeg.:D:D

Maar als je ,zoals jij,toch kettingen wilt leggen is het erg confortabel als je met een permanente 4x4 alles in de kettingen hebt.

Maar alleen op de vooras moet je m.i. toch wel wat voorzichtig mee zijn,immers als je bergaf gaat is de remkracht overbrenging van de wielen op de weg op de vooras veel groter dan op de achteras,en zou t kunnen gebeuren dat je achterkant"uitbreekt"met alle gevolgen van dien.

Het gebeurt nogal eens bij een trekker/oplegger als alleen de trekas in de kettingen ligt,dat de oplegger schaart

Dus als je de keuze maakt om slechts een as in de kettingen te leggen zou ik de achteras nemen.

Ook zijn er landelijke eisen,zoals b.v. in Noorwegen,waar alles in de kettingen moet kunnen.

Verder zou ik zorgen dat je altijd een schop,een bezem,en een stukje zeil om op te liggen bij je hebt,en zorg voor waterdichte werkhandschoenen.

Een vrachtwagen op sneeuwkettingen staat erg stoer,maar als je ze er op moet leggen als er een laag sneeuw ligt is dat een heel andere ervaring.

Probeer ze ook te leggen vóór je aan een klim of slecht stuk begint,als je in de klim stilvcalt en kettingen moet gaan leggen ben je in de aap gelogeerd.:D

bewerkt door Marotrans
Quote verwijderd, tekst staat hier meteen boven!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden