[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

België - Inbreuken op tonnagebeperking verdubbeld


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

6a00d8341c782453ef010536e8029c970c-550wi

Foto bron: Nieuwsblad.typepad

Het aantal geregistreerde inbreuken op het maximaal toegelaten gewicht van voertuigen op wegen is tussen 2008 en 2011 gestegen van 2.773 tot 6.038.

Dat heeft staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (CDH) aan senator Guido De Padt (Open VLD) laten weten. Die laat nog weten dat vooral in Vlaanderen vrachtwagenchauffeurs beboet worden.

De meeste overtredingen (85 procent) worden in Vlaanderen vastgesteld. In het Vlaams gewest steeg het aantal inbreuken tussen 2008 en 2011 van 1.858 naar 5.171 overtredingen.

Volgens staatssecretaris Wathelet kunnen de stijgingen mee verklaard worden door frequentere controles.

Lees hier verder

Bron: Standaard.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nu kom ik daar al een tijdje niet meer dagelijks (en zeker niet meer door heel België), maar dat roep je over jezelf af natuurlijk als er zo lukraak van die borden geplaatst worden!

Stadscentra prima, gammele bruggen en zo ook, maar doorgaande wegen?? Hou toch op zeg...

Het mag inmiddels veranderd zijn, maar destijds was Heist op den Berg een mooi voorbeeld: bijna niet te benaderen vanuit het noorden! Koersel net zo, heb me de pl****s gezocht de eerste keer; denk je het te weten de volgende keer en dan kun je vanaf de andere kant opnieuw beginnen :mad:

Dit is een beetje hetzelfde als wat hier momenteel speelt met de aftakkingen van de Betuwelijn: iedereen is vóór de vooruitgang, maar dan wel over andermans grondgebied!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is er een weg versperring, volg aangewezen route, van de 10 route's zijn er 9 waarbij je langs dit bord word gestuurd.....

Maar nu kom ik,als Roosendaler,in Venray,en daar staat: Huub Klaassen boulevard afgesloten voor +3,5 ton!!

En nu?? weet ik waar de Huub Klaassen boulevard is, en wat moet ik dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is er een weg versperring, volg aangewezen route, van de 10 route's zijn er 9 waarbij je langs dit bord word gestuurd.....

Maar nu kom ik,als Roosendaler,in Venray,en daar staat: Huub Klaassen boulevard afgesloten voor +3,5 ton!!

En nu?? weet ik waar de Huub Klaassen boulevard is, en wat moet ik dan?

Vergeet niet;ik kom uit Roosendaal hè

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nu

Het mag inmiddels veranderd zijn, maar destijds was Heist op den Berg een mooi voorbeeld: bijna niet te benaderen vanuit het noorden!

Er hangt toch een bord onder Maarten, uitgezonderd plaatselijk verkeer. Als jij in Heist od Berg moet zijn ben je plaatselijk verkeer. Ik maak dat ook vaak genoeg mee en rij gewoon door naar de bestemming. Altijd goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar nu kom ik,als Roosendaler,in Venray,en daar staat: Huub Klaassen boulevard afgesloten voor +3,5 ton!!

En nu?? weet ik waar de Huub Klaassen boulevard is, en wat moet ik dan?

Vergeet niet;ik kom uit Roosendaal hè

Ook zoiets lekkers, doorrijden en KWW.

Kiekn Wat't Wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ga er maar van uit dat deze stijging voor 90% of misschien nog wel meer voortkomt uit het feit dat ze in Belgie steeds strenger zijn gaan controleren.

Ik merk het in ons werk. Boven de 44 ton mogen wij niet meer op de snelweg komen. Als wij geladen over de snelweg rijden worden wij 9 van de 10 keer aangehouden voor controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik rij niet met een bulk wagen dus daar kan ik niets over zeggen. Als ik over mijn werk praat zie ik wel degelijk een stijging....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Er hangt toch een bord onder Maarten, uitgezonderd plaatselijk verkeer. Als jij in Heist od Berg moet zijn ben je plaatselijk verkeer. Ik maak dat ook vaak genoeg mee en rij gewoon door naar de bestemming. Altijd goed.

De plaats zelf is ook niet het probleem Herman, daar moet je zijn en mits er geen hoogtebeperking is rij ik dan ook de kortste weg naar de bestemming.

Maar ik bedoel meer de plaatsjes op weg náár (in dit geval Heist) waar je dan doorheen moet; dat is weer zo'n vage discussie die je ook hier in den lande wel eens moet voeren. Tot hoever reikt dat begrip 'bestemming' eigenlijk? Alles binnen die plaats? Alles binnen één kilometer? Of alles ter beoordeling van diegene die je aangehouden heeft?

En zo in het algemeen: zo'n bord is zo geplaatst, een vervoerder die z'n wagenpark aan moet passen heeft iets meer tijd nodig!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Maar ik bedoel meer de plaatsjes op weg náár (in dit geval Heist) waar je dan doorheen moet; dat is weer zo'n vage discussie die je ook hier in den lande wel eens moet voeren.

Maarten

Ik had vroeger ook de winkel in de stationsstraat in Heist o/d Berg komende van Herentals , dan had je daar ook op maandag de plaatselijke markt , van daar was het naar Lier , baan langs de spoorweg .

Nu ben ik daar een tweetal keer aangesproken geweest en heb Heist o/d Berg op een andere rit gezet komende van Mechelen en daarna naar Aarschot , juist om die problemen met de tig aan bordjes te vermijden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik rij niet met een bulk wagen dus daar kan ik niets over zeggen. Als ik over mijn werk praat zie ik wel degelijk een stijging....

Afvalstoffen (en in mindere mate ADR) vallen ook in deze categorie. De scoringskansen liggen hier beduidend hoger, omdat er aan meer wetjes en regels voldaan moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij willen ze gewoon van het doorgaande sluipverkeer van zware voertuigen af.

De grens leggen bij 7,5 ton valt dan nog mee, in steeds meer Nederlandse plaatsen geldt een totaal verbod voor vrachtverkeer boven 3,5 ton wat er feitelijk niets te zoeken heeft, en op steeds meer (doorgaande) wegen geldt een snelheidsbeperking van 60 km wat sluipverkeer ook niet aantrekkelijk maakt.

Eigenlijk zijn de Belgen best lief voor het vrachtverkeer, dat borden niet altijd logisch geplaatst zijn hoort bij de cultuur van de Belgen, dat is algemeen bekend, dus daar moet je begrip voor hebben en je naar aanpassen, of betalen, dat kan natuurlijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ik had vroeger ook de winkel in de stationsstraat in Heist o/d Berg komende van Herentals , dan had je daar ook op maandag de plaatselijke markt , van daar was het naar Lier , baan langs de spoorweg

Dat bedoel ik Daniël, wij hadden toen zo'n ritje en kwamen ook vanaf Herentals (alle Gamma's- Superbois-MrBricolage-Brico etc. af) op Heist afgereden... Vervolgens naar Lier inderdaad, en die was gesloten op maandagochtend! Weinig variatie mogelijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Soms ligt je los adres in die straat , maar sta je daar met de verkeerde wagen , want via google ziet het er wel te doen uit , was het niet zo dat google een paar jaar achterloopt en ondertussen de weg is heraangelegd . Nu kan je als chauffeur ook wel zelf beslissen doe ik het of doe ik het niet , maar deze was al te ver dat ook de weg langs waar hij was gekomen niet meer haalbaar was om achteruit terug te rijden .

post-15033-1394789445,1618_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo is het maar net Daniël. Ik moest laatst midden in Antwerpen lossen. De avond van tevoren even op streetview gekeken. Ik kwam van de richting zoals op de streetviewafbeelding, en wilde rechts afslaan, richting grote markt. Moet toch geen probleem zijn. Dus wèl! Kom ik daar aan, hebben ze de straat die ik in moest opnieuw ingericht met 2 verzinkbare paaltjes met in het midden 1 vast paaltje, met maar net genoeg ruimte om er tussendoor te rijden...als je er tenminste recht voor staat. Met behulp van 2 mensen die het verkeer op de Scheldekaai tegenhielden heb ik een paar keer moeten steken om mijn oplegger zoveel mogelijk recht te krijgen, en toen kon ik er nèt tussendoor. Zweet op mijn voorhoofd, en op de Scheldekaai in beide richtingen een file. En inderdaad; er staat een bord dat de Scheldekaai alleen voor plaatselijk vrachtverkeer boven 3,5 ton is, maar dat was ik toch? En er staat een bord dat je alleen met max. 7,5 ton tussen die paaltjes door mag, maar wat moet je als je stalen constructiedelen geladen hebt die al meer wegen?

https://maps.google.nl/maps?q=scheldekaai+antwerpen&hl=nl&ie=UTF8&ll=51.221212,4.397278&spn=0.000054,0.066047&hq=scheldekaai&hnear=Antwerpen,+Vlaams+Gewest,+Belgi%C3%AB&t=m&z=15&layer=c&cbll=51.221097,4.397052&panoid=l4HEP7RT2ftcG01DQi5zeA&cbp=12,45.02,,0,0

België, gelukkig hebben ze lekkere patat. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

ook dat is Belgiesch nieuwe speeltje. Overal paaltjes op de hoeken plaatsen, zo dat je er niet normaal meer kan indraaien (o.a. in Leuven, Dietsestraat) Scheelt wel weer verkeersborden negeren :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
ook dat is Belgiesch nieuwe speeltje. Overal paaltjes op de hoeken plaatsen, zo dat je er niet normaal meer kan indraaien (o.a. in Leuven, Dietsestraat) Scheelt wel weer verkeersborden negeren :angel:

Vanaf vandaag hebben ze het viaduct aan de brouwerij ook dicht . De aannemer wil alles tegelijkertijd doen i.p.v. apart .

Ook dit kan in België .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Vanaf vandaag hebben ze het viaduct aan de brouwerij ook dicht . De aannemer wil alles tegelijkertijd doen i.p.v. apart .

Ook dit kan in België .

Haha. En dat viaduct was de laatste tijd al een drama daar.

Dat wordt dus nog een heel avontuur om daar bij die brouwerij nog te komen.

En dat belooft sowiezo wel wat, want er komt dag en nacht meer dan genoeg vrachtverkeer daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Kijk voor de Belgen is dat geen probleem , we hebben een kompas in de auto en oriënteren ons op de zon , als deze al eens schijnt en anders zijn we wat langer onderweg , wegens de weg kwijtgeraakt tijdens de omleiding .

Ik krijg zo den indruk dat er wel redelijk wat forumleden in mijn voortuin rijden :D;)

Als ik binnen enkele dagen het vaantje heb zal misschien alles duidelijk worden ,mischien zijn er wel forumleden die op 20 m van de deur een wegje inslaan naar de anthuriumkwekerij A. Middend**** Veltem-Beidem ( Herent ) N26 .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden