[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Nederland - kosovo


Heidekneuter

Vraag

  • Forumlid

Hallo collega's,

Ik heb een rit aangeboden gekregen van nederland naar kosovo.

Nou kom ik normaal niet buiten duitsland/frankrijk, dus ik ben hier wat hulp bij nodig.

Ik rijd met een trekker oplegger (totaal 5 assen). Nederlandse chauffeur. Materiaal is een soort van zand, dus geen adr, geen afvalstof.

Hoe zit het bijvoorbeeld met tolkosten, eurovignetten, vergunning, etc. in de volgende landen:

Oostenrijk

Hongarije

Servie

Kosovo

Is hier een appje voor ofzo ?

Of, weet iemand uit z'n hoofd wat hier de regels voor zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Ik ben sinds kort planner . Dus weet de regels nog niet helemaal voor dat soort landen

een planner die naar chauffeurs luistert???:D:D

maar hou gewoon ff rekening met Tol......transportvergunning.......denk dat TLN je ook op weg kan helpen en anders ff NIWO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die rit uitcharteren. Scheelt je heel veel zorgen én je weet zeker dat je wat overhoudt.

Als je van een uitdaging houdt kun je dat ritje natuurlijk ook zelf doen. Ook leuk voor de chauffeur, zeker in landen als Servie en Kosovo is de plaatselijke bevolking dol op Nederlanders. :D Ik ga ervan uit dat je over een Tir Carnet beschikt, zoniet dan wordt de uitdaging nog wat groter. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
zou gewoon Wim Bosman LKW Walter Rotra ofzo een offerte vragen.....

Vrachtje die kant uit doet op het moment tussen de 2.300 en 2.500 euro. Vrachtje op TimoCom zetten en je bent er zo vanaf. Is altijd wel één of andere malloot die het voor een appel en een ei meeneemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En voor breuk en schade hoef je ook niet bang te zijn met zand...

Zoals als gezegd, mocht je zelf gaan zorg dat je papieren op orde zijn. Vorig jaar stond er een Nederlandse transporteur aan de Kroatische grens die geen ritmachting bij zich had. 36 uur later plus €1200 euro aan bekeuringen kon ie verder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
En voor breuk en schade hoef je ook niet bang te zijn met zand...

Zoals als gezegd, mocht je zelf gaan zorg dat je papieren op orde zijn. Vorig jaar stond er een Nederlandse transporteur aan de Kroatische grens die geen ritmachting bij zich had. 36 uur later plus €1200 euro aan bekeuringen kon ie verder...

weg winst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vrachtje die kant uit doet op het moment tussen de 2.300 en 2.500 euro. Vrachtje op TimoCom zetten en je bent er zo vanaf. Is altijd wel één of andere malloot die het voor een appel en een ei meeneemt.

Voor dat bedrag kwam mijn baas vroeger het bed niet uit Laat staat dat je er mee kon vertrekken

Veel bedrijven vragen gewoon om problemen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ Heidekneuter: Jij werkt(e) toch bij Jan Bakker ? Als het om een soort van zand gaat, hoe wil je het vervoerd hebben, per kipper, walking floor ? Met dergelijk materieel zal uitcharteren niet eenvoudig zijn. Wellicht big bags afvullen en dan -zoals hierboven geopperd- uitcharteren aan een huifvervoerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja ze hebben daar nogal vaak ruzie, en nu roept men van verschillende kanten 'zand erover' dus vandaar dat het wel speciaal zand moet zijn.

Ben het verder met EJD eens. Het wordt een hele uitdaging als je het zelf wil doen, zonder TIR-carnetten en zonder verzekering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
zonder TIR-carnetten en zonder verzekering.

En hoogstwaarschijnlijk ook zonder versluitbare en van een geldig certificaat voorziene trailer. ;)

Gouden tijden voor de chef van de douane aldaar. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Duur zand als dat van zo ver moeten komen!

Gebeurt wel veel meer.

Special zandmengsels van ons liggen o.a. in/bij het voetbalstadion van Spartak Moskou.

Maar dat ging gewoon met de boot. Zou wel een hele file worden als je daar 4800 ton in 3 dagen wilt afleveren. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden