[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen kantelt op Vulcaanweg Vlaardingen


Gast trucker10

Recommended Posts

Gast trucker10

Nederland had er gisteren ook twee :ja: , wij vorige week 6 op hun zijkant :banaan: .

Vlaardingen - Op de Vulcaanweg in Vlaardingen is dinsdagavond een trekker met oplegger geschaard. Daarbij kwam het gevaarte op zijn zijkant tot stilstand. Het eenzijdig ongeval gebeurde in een bocht. Niet bekend is of daar te hard is gereden met de geladen trailer. Een grote hoeveelheid dieselolie kwam op het wegdek terecht. De brandweer en de DCMR kwamen ook ter plaatse.

De Vulcaanweg, een belangrijke verkeersader vanuit en naar Vlaardingen, werd afgesloten vanwege het ongeval in beide richtingen. De bergingsoperatie is vlot verlopen. De balen karton en papier zijn in een andere trailer overgeleden. Vrachtverkeer wat naar DFDS moest, kon een omleiding volgen. Er raakte niemand gewond en er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen. De schade aan de truck is aanzienlijk

post-15033-1394789446,6205_thumb.jpg

Bron + foto's Media Tv - Vrachtwagen kantelt op Vulcaanweg Vlaardingen - Vlaardingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast trucker10
op één van die foto's kun je de vlaggen van DFDS nog zien.

Maarten

De ramptoerist staat erbij te kijken herkenbaar aan het zakje van ..........

BK3bfYjCEAADBFL.jpg:large

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Zou het niet de dubbele bemanning zijn die aan het overleggen zijn waar ze het telefoon nummer van Apeldoorn gelaten hebben?

Tja , als het vakje rechtsboven nu ineens links boven is geworden kan je de oriëntatie wat kwijt zijn .

Maar deze chauffeur is toch een ervaring rijker mezelf en vele anderen onder ons , dit kan ik nog niet in mijn CV vermelden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
maar wel met nieuwe Actros

Als deze op de Maasvlakte moeten zijn hebben ze een euro 6 nodig , troost je ik heb al gehoord dat de wagens ook terug wat steviger drinken .

De testwagens ( in België ) zijn afgesteld op 85km/h en toch hebben ze een hoger verbruik .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die Smeets Ferry heeft toch alleen maar van die kentekens? Wel allemaal nieuw spul...

Als ik dat goed zie is de chauffeur net 100 meter op weg geweest; op één van die foto's kun je de vlaggen van DFDS nog zien.

Maarten

Iets meer Maarten, hij lag net voor de zwaar transport ingang. Is al zo'n lekker bochtje daar. Alleen waar zijn zijn A bordjes????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Iets meer Maarten, hij lag net voor de zwaar transport ingang. Is al zo'n lekker bochtje daar. Alleen waar zijn zijn A bordjes????

ehhhhh, ich nicgt verstean.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

jaja die A bordjes. soms beetje wazig wanneer ze er op moeten.Laatst in duitsland ook papier geladen, vroeg ik ook om abfallschein.Was niet nodig zeiden ze daar want het was geen muhl.Week later op ander adres papier geladen moesten ze er wel op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Smeets ferry rijdt alleen maar met oostblokkers. Ik dacht Litouwers, weet niet helemaal zeker hoor.

Hij - die Smeets - is ooit eens in een tv programma geweest waarin ie uitlegde dat ie met oostblokkers werkte omdat er geen Nederlander meer te vinden was. Goh, waar heb ik dat verhaal eerder gehoord......

Ook vertelde ie dat in 2006 was begonnen met z'n transportbedrijf zonder enige ervaring in de branche. Dat laatste bevreemdde mij nogal. Of het waar is weet ik niet.

Het ongeluk is gebeurd in de eerste bocht van de terminal af richting snelweg. Nu DFDS, vroeger de Norfolkline. Smeets maakt al sinds het begin gebruik van de Norfolk/DFDS terminal/schepen.

Het moet voor de chauffeurs bekend terrein zijn. Tis trouwens de schiedamsedijk: KLIK

Wat me opvalt, maar mss zie ik het verkeerd: zie over die balen karton/papier geen spanbanden. Je zou dan verwachten dat de vracht eraf schuift ipv kantelen.

Ook: van voor naar achter dubbel geladen (twee hoog). Ik ben benieuwd wat de trekasdruk is geweest.

Wij lossen het ook - oud papier, maar dan staat de eerste paar rijen enkel. Dan staat er toch een gewicht op van tussen de 24 tot 27 ton. Trekas zit dan rond de 11 ton.

Veel te zwaar mss en daarom aan de kantel??

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je ze wel eens zien rijden daar richting of van de terminal. Richting de terminal proberen ze je uit alle macht nog voorbij te komen, desnoods nog via de afslag van speciaal transport. Op de terminal rijden ze je zowat voor je flikker, in de kantine staan ze met vierkante ogen naar het scherm hun kenteken groen te kijken. Dan racen ze nog net niet 3 rijen dik naar hun trailer en crossen weer weg. Eerlijk gezegd verbaasd het mij niks dat er 1 plat is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je ze wel eens zien rijden daar richting of van de terminal. Richting de terminal proberen ze je uit alle macht nog voorbij te komen, desnoods nog via de afslag van speciaal transport. Op de terminal rijden ze je zowat voor je flikker, in de kantine staan ze met vierkante ogen naar het scherm hun kenteken groen te kijken. Dan racen ze nog net niet 3 rijen dik naar hun trailer en crossen weer weg. Eerlijk gezegd verbaasd het mij niks dat er 1 plat is gegaan.

Lees al dat er een hoop veranderd is sinds ik niet meer voor de Norfolkline charter...

Beeldscherm, dat was vroeger niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
oh ja joh, werk jij er ook? ;)

transterra bv uit Bleiswijk is failliet, leuker kan ik het niet maken.

dat de vorige eigenaar van dat bedrijf een nieuw bedrijf heeft opgestart in polen onder dezelfde naam doet er niet toe.

Mmm...in hoevere zit dit bedrijf in Polen? :confused:

http://www.transterra.myplaces.nl/index.php3?h=11862

http://www.trademarkia.com/ctm/transterra-340328_en-US.htm

En als je via streetvieuw naar het adres Poolse adres kijkt, dan zie je dat het een kantoor cq postbus adres is.

Volgens mij is er weinig Pools aan.

Aan dat hele Transterra niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mmm...in hoevere zit dit bedrijf in Polen? :confused:

CONTACT · Transterra Polska Sp. z o.o.

TRANSTERRA - Reviews & Brand Information - Raymond Michiel Stolk Groene Loper 35, Bleiswijk NL 2665 VK in European Community (CTM)

En als je via streetvieuw naar het adres Poolse adres kijkt, dan zie je dat het een kantoor cq postbus adres is.

Volgens mij is er weinig Pools aan.

Aan dat hele Transterra niet!

het contact zoeken loopt via nederlands emailadres dus weinig pools aan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden