[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen kantelt op Vulcaanweg Vlaardingen


Gast trucker10

Recommended Posts

  • Forumlid
Hoe zeker weet jij dat de Britten met die ferry's rijden.

Het zal er daar vast niet anders aan toe gaan als aan deze kant.:rolleyes:

De Britten die ik onderweg tref, heb ik in de regel als goede en kundige collega's ervaren.

Dat is ook weer waar.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Hoe zeker weet jij dat de Britten met die ferry's rijden.

Het zal er daar vast niet anders aan toe gaan als aan deze kant.:rolleyes:

De Britten die ik onderweg tref, heb ik in de regel als goede en kundige collega's ervaren.

Dan heb jij net diegene gezien die wel spoort zeker. Als je samen met een Engelsman bij een klant staat, je spanbanden aan het oprollen bent en meneer pakt een mes en snijd ze allemaal door, tsja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bijladen op de kade lijkt mij nagenoeg uitgesloten.

Spanbanden eraf halen voordat ie de boot op gaat lijkt mij ook sterk. Alhoewel t wel kan natuurlijk. Maar het is niet de normale gang van zaken.

Verkeerd geladen. Hoe? Op de foto zit het er op het oog goed in. Niks bijzonders. Mooi 'vierkant' vol.

Stel me voor dat ie hooguit op de trekas iets te zwaar is geweest. Of ie daardoor is gekanteld weet ik niet.

Zelf heb ik ook wel eens oud papier in een ferry trailer mee, maar dan staan de eerste balen niet dubbel gestapeld. Zit er evengoed nog een ton of 25/26 in.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En nu heel eerlijk::angel:

Hoe vaak heb jij zelf wel eens ergens iets weggezet, een trailer waarvan de inhoud alleen bij het aankijken al bijna omdonderd of b.v. een kapotte pallet 'gecamoufleerd' ergens tussen gezet en bij jezelf gedacht "als ik m'n papieren dadelijk maar heb vind ik het best, de rest zoeken ze later zelf maar uit, de groeten ermee..." :D

Ik vaak genoeg....:cool:

met een gecamoufleerde pallet heb ik niet zo´n probleem want sommige klanten(is mijn ervaring) kijken ook niet zo nauw.

ik ga altijd van het standpunt uit ik moet er zelf mee rijden dus,probeer het ook op die manier te laden cq vast te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even for the record: in de ferry is het de gewoonte dat je alles vastzet naar behoren. Zodat ie op de boot kan en de collega aan de overkant er ook mee onderweg kan.

De spanbanden blijven dus gewoon zitten.

Natuurlijk doe je er verstandig aan om een trailer bij ontvangt te controleren of de boel goed vaststaat. Is dat niet zo: zelf de nodige banden leggen. Tis niet leuk ( oncollegiaal), maar tijdens het rijden ben IK verantwoordelijk.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 Keer de zijkanten openmaken, spanbanden losmaken en oprollen, de boel weer dichtmeubelen, dan het overvolle opbergvak voor de zoveelste keer weer helemaal leeghalen om die spanbanden kwijt te kunnen en daarna ergens op zoek naar een niet aanwezige wastafel om je vuile en zeiknatte geraamte effe op te frissen om vervolgens nog even uit te rusten en bij te moeten komen van al die activiteiten.

Of......je snijd gewoon alles los en klaar is Kees.

Wie is hier nou de slimmerik? :D

:nee:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even for the record: in de ferry is het de gewoonte dat je alles vastzet naar behoren. Zodat ie op de boot kan en de collega aan de overkant er ook mee onderweg kan.

De spanbanden blijven dus gewoon zitten.

Natuurlijk doe je er verstandig aan om een trailer bij ontvangt te controleren of de boel goed vaststaat. Is dat niet zo: zelf de nodige banden leggen. Tis niet leuk ( oncollegiaal), maar tijdens het rijden ben IK verantwoordelijk.

-

Dat is niet helemaal waar. Bij Ford, Ktron, Eucon, v Bentum heb ik altijd mijn spanbanden eraf gehaald om de simpele reden dat je ze kwijt was, werden niet geruild. Later is dat bij vBentum wel verbeterd trouwens.

Ktron en Eucon waren altijd platte bakken met oud papier of vodden erop, met 3 zeilen afgezeild.

Veel touw gebruikt die tijd.....

Bij Elvex, HN, Sit, P&O, Holship, Patrick, Teca werden ze wel gewoon geruild. Ff doorgeven hoeveel je er gebruikt had en dan kreeg je ze terug!

Mooie tijd in Vlissingen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is niet helemaal waar. Bij Ford, Ktron, Eucon, v Bentum heb ik altijd mijn spanbanden eraf gehaald om de simpele reden dat je ze kwijt was, werden niet geruild. Later is dat bij vBentum wel verbeterd trouwens.

Ktron en Eucon waren altijd platte bakken met oud papier of vodden erop, met 3 zeilen afgezeild.

Veel touw gebruikt die tijd.....

Bij Elvex, HN, Sit, P&O, Holship, Patrick, Teca werden ze wel gewoon geruild. Ff doorgeven hoeveel je er gebruikt had en dan kreeg je ze terug!

Mooie tijd in Vlissingen.....

Waar jij over praat is al laaaang geleden hoor. De helft van de namen die jij noemt zijn er al niet meer - of beter: zijn gefuseerd.

En Vlissingen: is daar überhaupt nog een bootje? Ik ben er nooit geweest. Ik rijd sinds 2006 in de ferry. Scheveningen is zelfs alweer een tijd terug.

Spanbanden blijven gewoon zitten. Je geeft door hoeveel je hebt gebruikt en daarmee is het klaar. Heb je zelf geen banden meer, dan kun je nwe halen.

Meestal is dat niet nodig, want vanuit de UK komen trailers en daar ligt doorgaans voldoende in. Ook zij moeten de vrachten vastzetten tenslotte.

Daarom is het handig als je in de ferry gaat rijden om aan je trekker en flinke opbergkist te hebben. De meeste vaste ferry rijders hebben dat ook wel. Kun je een voorraadje aanleggen.

Bij P&O (en vroeger de Norfolkline) krijg je ongeveer de doodsstraf als je op de kade doodleuk je bandjes eraf gaat staan te halen.(hoe bedoel je dubbel werk)

Daarbij: veruit de meeste verschuivingen van lading in opleggers gebeurt aan boord. Preciezer: met het aan en van boord halen door die tukmaster mafkezen. Die rijden veruit de meeste schades.

Mijn opdrachtgever weet dat ook, maar die zegt gewoon: je zet het maar zo vast, dat het niet mis kan gaan bij die idioten. Tja....

Het is dat in de UK het bij veel bedrijven nog altijd de gewoonte is om alles via de zijkant te laden en te lossen, anders had je nog veel meer vrachten met 45ft containers kunnen vervoeren. Stuk minder kwetsbaar. (45ft containers met zeilen zijn rampen bakken. Zeilen zijn nooit los te krijgen. Trailers werken 1000 x beter. Plus: lager eigen gewicht)

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even geheel iets anders aangaande Smeets ferry: Dalessi heeft vorig jaar - weliswaar op papier - het land verlaten door vrijwillig de NIWO vergunning in te leveren.

Reden was het inzetten van buitenlandse trekkers met buitenlandse chauffeurs (lees: Polen).

Nu functioneert Dalessi officieel vanuit Polen. Tuurlijk, zowel de Poolse chauffeurs als de auto's zijn zoals gewoonlijk gewoon 24/7 hier.

Maar ff principieel:

Zou Smeets niet om dezelfde reden ' het land moeten verlaten'? Die doet exact hetzelfde. Of heeft ie minder ruzie gemaakt met de leden van de adviesraad van de NIWO?

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar jij over praat is al laaaang geleden hoor. De helft van de namen die jij noemt zijn er al niet meer - of beter: zijn gefuseerd.

En Vlissingen: is daar überhaupt nog een bootje? Ik ben er nooit geweest. Ik rijd sinds 2006 in de ferry. Scheveningen is zelfs alweer een tijd terug.

Spanbanden blijven gewoon zitten. Je geeft door hoeveel je hebt gebruikt en daarmee is het klaar. Heb je zelf geen banden meer, dan kun je nwe halen.

Meestal is dat niet nodig, want vanuit de UK komen trailers en daar ligt doorgaans voldoende in. Ook zij moeten de vrachten vastzetten tenslotte.

Daarom is het handig als je in de ferry gaat rijden om aan je trekker en flinke opbergkist te hebben. De meeste vaste ferry rijders hebben dat ook wel. Kun je een voorraadje aanleggen.

Bij P&O (en vroeger de Norfolkline) krijg je ongeveer de doodsstraf als je op de kade doodleuk je bandjes eraf gaat staan te halen.(hoe bedoel je dubbel werk)

Daarbij: veruit de meeste verschuivingen van lading in opleggers gebeurt aan boord. Preciezer: met het aan en van boord halen door die tukmaster mafkezen. Die rijden veruit de meeste schades.

Mijn opdrachtgever weet dat ook, maar die zegt gewoon: je zet het maar zo vast, dat het niet mis kan gaan bij die idioten. Tja....

Het is dat in de UK het bij veel bedrijven nog altijd de gewoonte is om alles via de zijkant te laden en te lossen, anders had je nog veel meer vrachten met 45ft containers kunnen vervoeren. Stuk minder kwetsbaar. (45ft containers met zeilen zijn rampen bakken. Zeilen zijn nooit los te krijgen. Trailers werken 1000 x beter. Plus: lager eigen gewicht)

-

Dat is idd al een tijdje terug! Maar het was een super mooie tijd! En in Vliss vaart nog een boot, puur voor de Ford, de Cobelfret.

En ik had ook een grote kist met 35 spanbanden, matjes, hoekjes, touw, veel touw, een achterbumper met verlichting, 4 slangen, 2 eu en 2 uk aansluitingen, echt een ferryboer dus! Mooiste werk wat ik ooit gedaan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is idd al een tijdje terug! Maar het was een super mooie tijd! En in Vliss vaart nog een boot, puur voor de Ford, de Cobelfret.

En ik had ook een grote kist met 35 spanbanden, matjes, hoekjes, touw, veel touw, een achterbumper met verlichting, 4 slangen, 2 eu en 2 uk aansluitingen, echt een ferryboer dus! Mooiste werk wat ik ooit gedaan heb.

;):D

Heb zelf ook een stevige kist. Alles wat jij noemt heb ik ook zo'n beetje mee. Behalve de achterbumper, da's echt verleden tijd tegenwoordig. Maar zelfs de Engelse aansluitingen heb ik nog, alhoewel ik die nauwelijks nog nodig heb.

Weet je en beetje hoe het werkt, dan kan je jezelf er best mee redden.

Heb zelf ook best schik in het werk. Alhoewel ik onze Oost-Europese collega's het liefst vandaag nog zie vertrekken. Dan worden de ritten nog leuker en afwisselender. Maar daarmee zeg ik niets nieuws.....

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 spanbanden, is dat niet wat veel?

Heb daar vaak met open opleggers gereden, maar een stuk of 20 was toch wel de max.

Oplegger laden met een stuk of 10 bandjes vastzetten, niet langs huis komen en dan weer wat vast moeten zetten in een andere oplegger... Dan ben je er zo doorheen Ibo!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik dit zo weer lees ben ik toch blij met m`n bakken. Spanbanden heb ik alleen nodig als het boven de rand uitsteekt en er af kan vallen, zowel met rijden als met op pakken.

En soms een netje d`r over als het licht spul is dat er uit kan waaien. En niet dat alles vast moet vanwege de wet, terwijl het geen nut heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik dit zo weer lees ben ik toch blij met m`n bakken. Spanbanden heb ik alleen nodig als het boven de rand uitsteekt en er af kan vallen, zowel met rijden als met op pakken.

En soms een netje d`r over als het licht spul is dat er uit kan waaien. En niet dat alles vast moet vanwege de wet, terwijl het geen nut heeft.

als jij met afzetbakken rijd is een net ook geen overbodige luxe,kom nog wel eens stukken ijzer/aluminium tegen op de weg die uit zo'n bak komen:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Da klopt, daarom mag je ook nooit zomaar een bak oppakken en er zonder in te kijken de weg weg mee op gaan:angel:.

Had het er toch bij gezet van dat net in m`n post????

klopt ,alleen niet iedereen doet dat , met het gevolg dat je nog weleens wat tegenkomt onderweg.

en ik zet nog weleens vraagtekens bij die klein bakken die ze in de bouw gebruiken,zitten vaak wel erg vol zoniet te vol naar mijn mening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Da klopt, daarom mag je ook nooit zomaar een bak oppakken en er zonder in te kijken de weg weg mee op gaan:angel:.

Had het er toch bij gezet van dat net in m`n post????

Is het niet zo, dat er VERPLICHT altijd een net over moet????

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, da`s een beetje vaag....

Zo is mijn wijlen collega eens staande gehouden(zo schijnt dat te heten:D) met een bak waar stalen buizen in lagen die niet over de rand kwamen en die bak was niet afgenet.

Daar kreeg ie een boete voor die later door m`n baas aangevochten is, boete is kwijt gescholden om dat de rechter oordeelde dat een net totaal geen nut heeft in zo`n geval...

Heb een geplastificeerd kopietje in m`n cabine liggen van de uitspraak van de rechter voor het geval ik eens aangehouden zou worden met zo`n soort vracht.

Je moet gewoon je verstand gebruiken. Ik heb als stelregel met afnetten: twijfelgeval, net d`r over;)

Probeer maar eens een bak met betonijzerafval af te netten... Dan ben je een uur bezig omdat alles naar alle kanten uitsteekt, je breekt je poten als je op zòn bak moet kruipen en klimmen en als je 5km hebt gereden heb je geen net meer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is het niet zo, dat er VERPLICHT altijd een net over moet????

In theorie niet. Alleen als er KANS is op het afvallen van de lading. En laat dat nu net erg rekbaar zijn, en laat veel aan de fantasie over van betrokken personen.

Andre heeft gelijk: er ligt wat vaak zooi langs de weg.

met het gevolg dat je nog weleens wat tegenkomt onderweg.

Helemaal juist. En dat kan en mag niet. Heel simpel.

Maar ik zie (bijna) net zo vaak de ratels van spanbanden liggen...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In theorie niet. Alleen als er KANS is op het afvallen van de lading. En laat dat nu net erg rekbaar zijn, en laat veel aan de fantasie over van betrokken personen.

Helemaal juist. En dat kan en mag niet. Heel simpel.

Maar ik zie (bijna) net zo vaak de ratels van spanbanden liggen...........

zo'n ratel heb ik ook weleens in voorband gehad en daar kan die band niet tegen,

ratels en banden horen in een afgesloten kist te zitten en niet in een plastic kratje op de traanplaat cq tank:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden