[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van der aart, drachten


emelwee

Recommended Posts

  • Forumlid
Zeker. En als het wettig blijkt te zijn biedt het nieuwe perspectieven. ;)

Het zou er wel eens op uit kunnen draaien dat de partijen die nu zo lopen de blazen tegen dit soort constructies, straks als de laatste ronde achter de rug is, een heel groot probleem hebben. Ga er maar vanuit dat er veel vervoerders met meer dan gemiddelde belangtelling naar dit verhaal kijken. Die FNV kan wel eens heel erg veel spijt gaan krijgen dat ze deze zaak mede aanhandig hebben gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Slim ondernemerschap wordt dat genoemd al ligt dat hier op dit forum wat gevoelig. ;)

Asociaal ondernemen word dat genoemd. Maar dat ligt bij sommige 'ondernemers' wat gevoelig.

Kortgeleden nog in het nieuws: bij faillissements fraude zit de transportsector in de absolute top. Zijn ze toch nog ergens goed in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Van der Aart als persoon zal er vast financieel wijzer van worden. En daar ben je ook ondernemer voor.

Dat de reguliere vervoerder niet zoveel overhoudt als van der Aart kun je diezelfde van der Aart niet verwijten. Want wat belet de reguliere vervoerder om niet op dezelfde wijze als van der Aart te gaan werken? Het FNV brult dat de constructie niet wettig is maar voorlopig is dat nog niet bewezen. En zolang daar nog geen definitieve uitspraken over zijn gedaan verdient van der Aart ten opzichte van reguliere vervoerders goed geld.

Slim ondernemerschap wordt dat genoemd al ligt dat hier op dit forum wat gevoelig. ;)

Ik heb totaal niets tegen een ondernemer die probeert geld te verdienen. Dat is uiteraard ook het/zijn doel. MAAR een GOEDE ondernemer doet dit op een eerlijke manier, zonder het uitbuiten van personeel. Nee, zo een "ondernemer" is gewoon een crimineel, net zo erg als stelen (ook dat kun je een ondernemer nemen). Ik zou "mijn" personeel zo niet recht in de ogen kunnen kijken als ik zo mijn geld moest verdienen....... En JA, EJD dat ligt inderdaad (en niet onterecht) hier gevoelig.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

...

MAAR een GOEDE ondernemer doet dit op een eerlijke manier, zonder het uitbuiten van personeel.

.....

Maar....die "chauffeurs" die voor Van der Aart rijden zijn toch ook "ondernemers"?

Zijn die dan niet een beetje "dom" bezig als ondernemers?

Overigens, Van Der Aart (zeker niet een favoriet van mij) is LEGAAL bezig TOTDAT het tegendeel bewezen is.... Zo zegt de wet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit topic werd geopend met deze post:

Ik ben nieuw hier en weet niet of ik hier op de juiste plaats in het forum zit. Zo niet, moeten jullie het maar even verplaatsen. Ik ben een Chauffeursvrouw en mijn man rijdt bij van der Aart in Drachten. Tussen van der Aart en ILT is een meningsverschil wat mij zorgen baart (u hebt het elders op dit forum al kunnen lezen). Ik zou graag in contact willen komen met andere "eigen rijders" of diens vrouwen om onze ongerustheid te delen. [[om de een of andere reden kan ik niet op nieuwe regels beginnen en lijkt dit een beetje propperig geschreven, was niet mijn bedoeling]] :confused:

Ik zie nergens staan dat de bond er problemen mee heeft? De vakbond kan het ook weinig schelen, vermoed ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, zo een "ondernemer" is gewoon een crimineel, net zo erg als stelen (ook dat kun je een ondernemer nemen). Ik zou "mijn" personeel zo niet recht in de ogen kunnen kijken als ik zo mijn geld moest verdienen.......

Denk dat we vrijwel allemaal hier de basis missen. Er zijn hier geen getallen voorbij gekomen. Wat moeten de mensen die bij Van der Aart rijden betalen voor de diensten, maar belangrijker, wat krijgen ze ervoor terug? Als je dat weet kan je pas voorzichtig oordelen of de betrokken ondernemer crimineel is. Maar in dit gevel blazen we allemaal een beetje maar feiten zijn hier niet echt neergelegd. Er zijn massa's ZZPérs en ondernemers die zichzelf blauw betalen aan een wazige boekhouders die ze nog verkeerd voorlichten ook. Je wordt er ook niet vrolijk van als je de mensen een biertje moet geven die de administratie van 2012 nog compleet los in een schoenendoos hebben liggen en hun kop in het zand steken voor het slechte jaar. Dan is het op orde hebben van de administratie bij zo een bedrijf nog niet zo gek ook al kost het een paar centen.

Daar komt dan nog bij wat Shompie schreef. Er is niemand die met het pistool op het hoofd rond rijdt voor in dit geval Van der Aart. Als de voorlichting oké is geweest mag wat mij betreft Van der Aart zijn personeel recht in de ogen kijken.

Wat ik dan weer kwalijker vind, maar dan dwalen we ietwat af, dat is het verhaal wat kort geleden hier stond. De baas verteld even op een zonnige vrijdagmiddag dat zijn personeel op de rol komt te staan bij een Liechtensteinse Payroll firma. Zo kan het ook. Daar zou ik als FNV een groter probleem mee hebben dan deze situatie waarbij er toch een overeenkomst is uit vrije wil afgesloten tussen de 2 partijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Maar Murphy; wat vd Aart doet, is 30 jaar geleden al als illegaal bestempeld. ;)

Waarom dient dan nog een rechtszaak? Als datgene wat hij doet niet mag, zou toch enkel nog een zaak moeten lopen mbt welke straf hij zou moeten krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Asociaal ondernemen word dat genoemd. Maar dat ligt bij sommige 'ondernemers' wat gevoelig.

Kortgeleden nog in het nieuws: bij faillissements fraude zit de transportsector in de absolute top. Zijn ze toch nog ergens goed in.

Asociaal ondernemen. Hoezo, leg dat mij eens uit. Ik vind dat jou baas asiociaal onderneemt.

Dze man is gewoon nog onschuldig (net als jou baas) zoals hier al gezegd is, totdat het tegendeel bewezen is. En misschien is deze man we socialer dan jou baas, ken jij hem persoonlijk?

Er is hier sowieso een forumlid die hem persoonlijk kent, die heb ik het woord asociaal nog niet horen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een GOEDE ondernemer doet dit op een eerlijke manier, zonder het uitbuiten van personeel.

Zou je mij uit willen leggen op welke wijze van der Aart z'n personeel uitbuit? Uiteraard onderbouwd met getallen en de daarbij behorende berekening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Zou je mij uit willen leggen op welke wijze van der Aart z'n personeel uitbuit? Uiteraard onderbouwd met getallen en de daarbij behorende berekening.

Ja, laat ik het anders brengen dan. Deze "eigen rijders" zouden veel meer over houden, als ze niet "in de tang" van Dhr. Van Aart zouden zitten. Oftewel betalen ze wel een hele hoge prijs voor deze diensten. En nu maar hopen dat binnenkort de deur niet voor v/d Aart alsnog gesloten wordt door de rechter, wand dan als deze "eigen rijders" op straat, en sluit voor hun ook het doek. Maar hè, het zijn volwassen ondernemers hè, die hebben vooraf een ondernemers plan opgesteld, en dit ingecalculeerd.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat ze ingecalculeerd hebben dat er zo'n stel hopeloze de stekker uit hun onderneming komt trekken. Maar ja, op de acties van een gek kun je je nou eenmaal slecht voorbereiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu iets anders. Lezend in dit topic en TGH topic krijg ik het idee dat al die mensen uitgebuit worden, rijden voor een roggel en 3 knikkers en eigenlijk totaal handels onbevoegd zijn. Maar wat zou dan een goede km prijs zijn?

Ik bedoel, €2500 huishoudgeld

€1500 aflossing

€1500 verzekeringen

Diesel, is natuurlijk variabel

En dan nog wat dingetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Wat brengt van der Aart maandelijks voor zijn diensten in rekening en wat krijgen z'n mannen daar voor terug?

En, nogmaals, heeft deze meneer de "ondernemers" gedwongen om met hem in zee te gaan? Ik bedoel, slavernij gebeurde (van de slaaf zijn/haar kant) ook niet echt vrijwillig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Maar nu iets anders. Lezend in dit topic en TGH topic krijg ik het idee dat al die mensen uitgebuit worden, rijden voor een roggel en 3 knikkers en eigenlijk totaal handels onbevoegd zijn. Maar wat zou dan een goede km prijs zijn?

Ik bedoel, €2500 huishoudgeld

€1500 aflossing

€1500 verzekeringen

Diesel, is natuurlijk variabel

En dan nog wat dingetjes.

Dit blijft een moeilijk punt om zo 1,2 3 een prijs te noemen.

Zijn het veel km's die ze per week/maand maken?

Zijn het zware of lichte vrachten?

Wie betaald de tol/maut en overig roofspul?

Wat wordt er "ingehouden" voor de diensten?

Maar een 3,50 Euro per km zou ik toch wel willen hebben......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar wat zou dan een goede km prijs zijn?

Dat kun je zo niet zeggen. Een voor jou goede km prijs is van veel zaken afhankelijk zoals het aantal kilometers wat je maakt, rente en leasekosten, tol/maut, het salaris wat je jezelf toebedeeld etc.

Is hetzelfde als de vraag "wat kost een huis"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind het schitterend dat die arrogante fnv op zijn snuit gaat. Alleen daarop neem ik vanavond een wijntje. Als het iets anders gaat als de fnv graag wil gaan ze gelijk procederen.

Laat die mensen toch gewoon. Die semi zelfstandige die er rijden worden toch niet met een pistool op hun hoofd gedwongen. Iedereen heeft zelf een keuze om wel of niet op deze manier aan het werk te gaan. Nu blijkt dat ze de wet ook nog aan hun kant hebben.

Het word eens tijd dat de bond gaat doen wat er van ze verwacht word, cao's afsluiten. Niets meer en niets minder.

Ron, jij had toch ook een Niwo vergunning in je eigen zaak en bent daarvoor naar school geweest?

Ik ook, school, geld op de bank, eigen opdrachtgevers.

Nu jij in loondienst rijdt denk je er over dat wat v/d Aart doet mag.

Had je wel willen horen toen je nog zelfstandig was.

Ik vind dit niet kloppen en met deze uitspraak komen er straks meer van deze mannen als v/d Aart die kneuzen welke niet kunnen leren op de bok zet.

En nu blijkt maar weer dat die v/d Aart liegt met de uitspraak dat er alleen maar op het binnenland wordt gereden, men ziet ze toch overal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 3200 km gelijk draaien. Gemiddeld vrachtje 25 ton.

Maut vergoeding euro 5.

Bootjes, tol, ,bruggen en dat soort spul voor rekening opdrachtgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, laat ik het anders brengen dan. Deze "eigen rijders" zouden veel meer over houden, als ze niet "in de tang" van Dhr. Van Aart zouden zitten. Oftewel betalen ze wel een hele hoge prijs voor deze diensten. En nu maar hopen dat binnenkort de deur niet voor v/d Aart alsnog gesloten wordt door de rechter, wand dan als deze "eigen rijders" op straat, en sluit voor hun ook het doek. Maar hè, het zijn volwassen ondernemers hè, die hebben vooraf een ondernemers plan opgesteld, en dit ingecalculeerd.....

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Kunnen ze niet, want het zijn geen ondernemers maar slaven voor v/d Aart die een waterdichte constructie voor deze " öndernemers " zal hebben, dat wanneer de toko dicht gaat hun financieel goed op de bek gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aflossing €1500

Trekker staat in mijn balans

Onderhoud, banden, verzekeringen allemaal bijkomende kosten.

Huishoudgeld €2500

En een arbeidsongeschiktheid verzekering

Ga nu even gips laden in Wilhelmshaven. Ben er straks weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Ron, jij had toch ook een Niwo vergunning in je eigen zaak en bent daarvoor naar school geweest?

Ik ook, school, geld op de bank, eigen opdrachtgevers.

Nu jij in loondienst rijdt denk je er over dat wat v/d Aart doet mag.

Had je wel willen horen toen je nog zelfstandig was.

Ik vind dit niet kloppen en met deze uitspraak komen er straks meer van deze mannen als v/d Aart die kneuzen welke niet kunnen leren op de bok zet.

En nu blijkt maar weer dat die v/d Aart liegt met de uitspraak dat er alleen maar op het binnenland wordt gereden, men ziet ze toch overal?

Wat die van der aart wel of niet doet intereseert mij niet zoveel Gerard. Ieder zijn ding. Dat er een paar van die semi ondernemers er in mee gaan intereseert me ook niet, moeten ze zelf weten. Ze hebben er voor gekozen om via deze constructie te gaan werken. Ze moeten dus ook achteraf niet piepen dat ze het allemaal niet wisten. Dan zijn ze wat mij betreft nog dommer dan dat ik ze al vind.

Maar dat moeten ze zelf weten, misschien hebben ze het wel super naar hun zin. En ze hebben werk, is ook best wel belangrijk.

Wat mij aan deze stoort is dat er een clubje mensen is die het op hun manier naar hun zin hebben en dat de fnv zonnodig zich daar weer mee moet bemoeien.

Gewoon arrogant.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind het schitterend dat die arrogante fnv op zijn snuit gaat. Alleen daarop neem ik vanavond een wijntje. Als het iets anders gaat als de fnv graag wil gaan ze gelijk procederen.

Laat die mensen toch gewoon. Die semi zelfstandige die er rijden worden toch niet met een pistool op hun hoofd gedwongen. Iedereen heeft zelf een keuze om wel of niet op deze manier aan het werk te gaan. Nu blijkt dat ze de wet ook nog aan hun kant hebben.

Het word eens tijd dat de bond gaat doen wat er van ze verwacht word, cao's afsluiten. Niets meer en niets minder.

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden