[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van der aart, drachten


emelwee

Recommended Posts

Gast butlerbob

Waarom zou een kapster in loondienst, in de avond-uren wel een aantal klantjes keurig, wit en legaal mogen bedienen via een eigen inschrijving bij KvK, of een boekhouder in loondienst die er in de avond-uren een eigen (legaal) advies-praktijkje op na houdt, en zou een chauffeur in loondienst geen legale neven-activiteit(en) mogen aanhouden?

Het enige is dat een werkgever volgens ('onze') cao ermee moet instemmen dat een werknemer nevenactiviteiten naast een dienstverband mag uitvoeren.

Simpel te verklaren Karel: deze Kapster en Boekhouder hebben geen rijtijdenwet en tachograaf, analoog of digitaal en worden als zodanig niet door de I:&T gecontroleerd als deze op weg zijn met hun eigen PKW'tje. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag hieruit concluderen dat het NL chauffeur-schap een uitstervend beroep gaat worden op een paar "die hards" na dan, over een tijdje kunnen ze dat beroep wel op die website zetten zoals deze: http://www.margret.nl/beroepen.html  zal mij niks verbazen.

Nu snap ik hoe het UWV aan die fictieve beroepen komt die WAO'ers kunnen gaan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De vakbonden zijn goed bezig. Dalessi weg, Nico Mooij weg, Van den Bosch weg. En nu op ander vlak Van der Aert weg. En de chauffeurs gaan dalijk een uitkering krijgen die de werkende man op moet brengen uiteindelijk. En als er teveel thuis komen te zitten, moeten de sociale premies verder omhoog, waardoor het bruto loon nog hoger gaat worden en de Nederlander zichzelf nog meer de markt uit prijst.

Dalessi rijd nog rond evenals nico mooij en van den bosch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

 Of die ambtenaar zit fout - en zal dus worden gecorrigeerd door z'n baas, of het is een 'wat dik aangezet cafe verhaal'.

 

 

Bij het UWV wordt niemand gecorrigeerd, heeft te maken met eigen belang en hoe te corrigeren weet ook niemand bij het UWV, kortom de mensen die bij het UWV werken (ahum!) hebben totaal niks te schaften met mensen die een uitkering "genieten" laat staan dat ze daar enig verstand hebben van welke bedrijfstak dan ook, behalve van hun eigen "bedrijfstak" krantje lezen, koffie zuipen, slap lullen en vooral wegkijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

 (kappers hebben vaak ook een eigen schaar, maar dat zal de wereld niet kosten).

 

Daar zal je nog van terugkomen wat zo'n schaartje kost, kan al vanaf €20,- maar dan heb je zo'n chinees geval, wil je echt een goede kwaliteitsschaar dan komt een bedrag van ver boven €100, - eerst om de hoek, ben je links of rechtshandig dan ook weer een prijsverschil, kappersspullen aanschaffen om je eigen kapperszaak in te richten daar heb je wel een paar centen voor nodig, nee niet naar een (oplichters) bank gaan maar zelf gaan shoppen kan je veel geld schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

@maarten/andre:

Even vergunning halen?

Omdat ik thuis liep had ik de tijd om te studeren en in 4 maanden mijn diploma te behalen, maar voor die jongens die bij de weg zitten zal het niet zo makkelijk zijn. Lange dagen bij de weg en weinig vrije tijd. Voor velen is het een noodsprong geweest, zo ook voor ons. Wij rijden nu zelfstandig, maar ik heb te doen met de mannen die nog bij vdA rijden en nog niet de mogelijkheid hebben gehad om hun papieren te behalen. Ik wens hun sterkte!

Dus je hebt nu eindelijk je eigen papieren?

Dat hadden die anderen ook kunnen doen maar gelet op de kosten wat zo'n cursus kost kan dat weleens een belemmering zijn, of ze hebben af zitten wachten op de uitspraak van de rechter die nu verkeerd is uitgepakt, dus waarschijnlijk paniek onder die mannen.

Ieder geval succes ermee en hoop dat je een aardig inkomen kan genereren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gister gelezen:

REACTIE VAN DER AART:
In een reactie zegt directeur Dick van der Aart dat hij teleurgesteld is in de uitspraak. 'Elf jaar geleden ben ik met een groep chauffeurs deze constructie begonnen. Die chauffeurs hadden eigen wagens maar geen vergunning. Omdat chauffeurs in loondienst dienen te zijn van een vergunningshouders, hebben we deze constructie bedacht.' Van der Aart werkt al elf jaar op deze manier. 'In die jaren hebben we negen inspecties en drie NIWO-inspecties goed doorstaan. Het is vreemd dat er nu ineens een inspecteur is die er bezwaar tegen maakt.' Die inspecteur legde het bedrijf een dwangsom op die Van der Aart niet wilde betalen. Het kwam tot een rechtszaak die Van der Aart in eerste instantie won. Nu, in hoger beroep, verliest hij alsnog.
'We vinden dat het artikel ver wordt opgerekt maar we moeten ons hierbij neerleggen. We gaan de auto's van onze chauffeurs nu kopen. Dat willen overigens niet alle chauffeurs. Vier van hen verlaten daarom het bedrijf.' Volgens Van der Aart zijn de chauffeurs boos en teleurgesteld door het besluit. 'Reden dat FNV op ons bedrijf is gesprongen is een boze werknemer die met dichtslaande deur naar buiten gelopen is.'  

dus gaat hij verder maar nu met chauffeurs volledig in loondienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Het bruto loon hoeft niet omhoog, het netto loon gaat gewoon naar beneden, probleem opgelost.

En dat gaat je lukken denk je als er juist nog meer mensen in Nederland werkeloos worden? Hoe moeten de uitkeringen dan betaald worden? Via subsidie uit Brussel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bas Ulft

Iedereen mag er het zijne van vinden. Ik ken Van der Aart niet verder. Maar hij houdt dus al 11 jaar mensen aan de gang. Ik heb er in 11 jaar nog nooit iets slechts over gelezen, dat chauffeurs niet betaald kregen of slecht werden behandeld. Dus eigenlijk was iedereen tevreden die er werkte. Dan vind ik het zuur dat er mensen zijn die nu blij zijn dat dit ten einde komt.

 

Kijk naar Van Rossum, Edwin Kluft, Bas Selman, Marcel Post, Spronk Beek. Die al jaren de boel beetje besodemieteren. Als die nu eens aangepakt werden, dan zou ik zeggen: goed werk. Maar nee, daar wordt niets aan gedaan. Kijk eens hoeveel dat de samenleving heeft gekost. Je kan de zaak voor miljoenen beflessen, iemand zal het uiteindelijk toch moeten betalen, en dat komt uiteindelijk op het dak van de werkende mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Karel zei hier ooit al eens ergens; het is (de constructie)  waarschijnlijk voor de Nederlandse chauffeur de enige manier om nog werkzaam te blijven in het (internationale) wegvervoer.

 

Ben bang dat ie daar wel een punt heeft.

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Iedereen mag er het zijne van vinden. Ik ken Van der Aart niet verder. Maar hij houdt dus al 11 jaar mensen aan de gang. Ik heb er in 11 jaar nog nooit iets slechts over gelezen, dat chauffeurs niet betaald kregen of slecht werden behandeld. Dus eigenlijk was iedereen tevreden die er werkte. Dan vind ik het zuur dat er mensen zijn die nu blij zijn dat dit ten einde komt.

 

Kijk naar Van Rossum, Edwin Kluft, Bas Selman, Marcel Post, Spronk Beek. Die al jaren de boel beetje besodemieteren. Als die nu eens aangepakt werden, dan zou ik zeggen: goed werk. Maar nee, daar wordt niets aan gedaan. Kijk eens hoeveel dat de samenleving heeft gekost. Je kan de zaak voor miljoenen beflessen, iemand zal het uiteindelijk toch moeten betalen, en dat komt uiteindelijk op het dak van de werkende mens.

En bij al die bedrijven die je noemt Bas vergeet je er geheid nog een paar zo niet een paar honderd die willens en wetens de kluit belazeren.

 

Ja die Vakbond met al die figuren die geilen op een mooi baantje straks in de politiek of Brussel of zelfs een Burgemeester postje of nog erger een commissariaat ergens te lande en zodoende hun zakken goed kunnen vullen, allemaal baasjes die Vakbonbonzen, allemaal publiciteits geil, het "sperma' druipt werkelijk van je TV scherm af als die zogenaamde voor de chauffeurs opkomende "baasjes" en betweters weer eens op de buis ziet verschijnen met verhalen die kant noch wal raken en het over uitbuiting hebben.

Deze man vd Aart werkt al jaren zo en nog nooit is er iemand over gevallen maar toen kwam het gedrocht FNV in beeld en ja hoor ze hebben het weer voor elkaar, weer een bedrijf in een kwaad daglicht gesteld.

 

Mijnheer Altena probeer dit eens aan te kaarten bij je vrienden in de Botlek! nee dat durf je niet, bang dat ze je oplossen in een tank met zoutzuur zodat we voor eeuwig van dat gezeik van de Heer Altena af zijn, voorbeelden genoeg van die FNV baasjes die het pluche zo ambiëren dat ze zelfs over lijken durven te gaan oftewel maak bedrijven kapot en het leven zuur van ondernemers, goed bezig Mijnheer Altena en natuurlijk zijn maatjes in Crime bij diezelfde club die FNV heet!

 

O verrek ik vergeet nog wat te melden aan de Heer Altena en vrienden van hem..............Het Grof Vuil staat voor de deur als je snel bent kan je nog mee!

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ja vind je? ga even een 30 a 40 jaar terug in de tijd en zoek even op de wanprestaties die deze zogenaamde vakbond voor werkend Nederland heeft betekent!

 

Voor sommige tere zieltjes hier is de vakbond heilig verklaard, voor mij en vele honderden namelijk niet die hebben een dermate slechte ervaring met deze FNV vakbond dat ze bijna nog elke dag over hun nek gaan over de mentaliteit van de voornoemde vakbond.

 

Deze FNV staat gelijk aan PvdA en Vara en wat linkse kranten hier te lande en niet te vergeten die twee minkukels Pauw en Witteman de spreekbuizen van ROOD Nederland.

 

Deze FNV moet zaken regelen zoals waar ze voor staan en dat zijn: CAO's afsluiten en tegengas geven aan bijvoorbeeld die "enge" club EVO maar daar hoor je die gasten niet over, wel zogenaamd met hun kantoorvuistje op één of bureau slaan en daarna doen ze thuis de was en een plas en alles blijft zoals het was!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Hier op dit forum huist het CNV rond en daar kan ik nog wel enige waardering voor wegdragen zoals in de tijd met Doekle Terpstra een man die zijn mening niet onder stoelen of banken wegmoffelde, dat hij voor een andere carrière heeft gekozen is zijn beslissing maar volgens mij was het wel een gemis aan daadkracht toen deze het CNV verliet of ik moet het hier helemaal mis hebben maar dat denk ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Dat is jouw mening. Dat mag, maar respecteer aub ook de mening van een ander. Wanneer iemand een andere mening heeft dan de jouwe is dat niet per definitie een verkeerde mening, net zo goed als jouw mening niet altijd de juiste is. Overigens vind ik net als Andremast dat beter je toon kunt matigen. Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Soms kan de waarheid vreselijk pijn doen onder leden van een vakbond en daar zijn vast ook honderden ex vakbondsleden het wel mee eens.

 

Als mijn mening jullie niet aanstaan dan moet je dat maar aan de admin's doorgeven zodat ze mijn mening maar moeten verwijderen in een democratisch land als deze niet meer gegeven mag worden omdat de Vakbond zieltjes een andere mening erop nahouden, ik sluit hierbij voor mij de discussie heb wel wat anders te doen dan over een LINKS georiënteerde vakbond te lullen.

En ik heb het hier over FNV en niet over CNV die mogen dan wel een christelijke uitstraling hebben (niet mijn ding maar ach) maar deze heeft volgens mij meer krediet opgebouwd onder hun leden dan die bij het FNV.

 

Wens jullie derhalve toch een prettig weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Dat heb ik ook niet van mijzelf maar van een ex collega (we zaten ooit samen in het plantenvervoer hij heeft toen zijn ADR gehaald vandaar) die daar werkt en die is beslist niet zo'n fan van deze omhooggevallen Heer Altena, hij was trouwens eruit geknipt toen met die reportage bij nieuwsuur, waarschijnlijk omdat hij een "beetje" te negatief overkwam in die uitzending en ja negatieve publiciteit kan je beter maar niet hebben toch?

 

Even terzijde hoor, maar als je als lid van het FNV zoals die ex collega van mij een juridisch probleem hebt met je werkgever (dezelfde als de mijne toen) en je schakelt daarvoor je vakbond in om je bij te staan en je krijgt na 4 weken te horen dat je beter maar een externe advocaat kan gaan zoeken/raadplegen waar betaal je dan je contributie voor?

ja en nu is hij dus een ex vakbondslid en naar alle tevredenheid heb ik het vermoeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ben het wat het fnv betreft het hellemaal eens met butlerbob  ze maken meer kapot dan ze goed doen voor ons .

ze zijn alleen uit op het pluce in den haag  ik ben heb om verschilende redenen mijn lidmaatschap opgezegd.

het fnv heeft aangegeven ook holwerd aan te pakken  dus straks daar ook 120 chauffeurs zonder werk .

laat ze eerst eens die moelanders aanpakken.

maar ach pvda he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden