Spring naar bijdragen

Tekort aan vrachtwagen chauffeurs dreigt


LaurenceP

Recommended Posts

  • Forumlid
We zulen nog moeten wachten tot 2017. Dan gaan er heel veel mensen met pensioen, zeg maar de geboortegolf van 1945. En dan is er weer volop werk voor ons allemaal, en hebben de chauffeurs weer de banen voor het uitzoeken. :ja:

Echt niet, ik ga pas in 2018 met pensioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We zulen nog moeten wachten tot 2017. Dan gaan er heel veel mensen met pensioen, zeg maar de geboortegolf van 1945. En dan is er weer volop werk voor ons allemaal, en hebben de chauffeurs weer de banen voor het uitzoeken. :ja:

Goh, riepen ze dat een paar jaar geleden niet over 2015? En dat lijkt ook niet heel waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We zulen nog moeten wachten tot 2017. Dan gaan er heel veel mensen met pensioen, zeg maar de geboortegolf van 1945. En dan is er weer volop werk voor ons allemaal, en hebben de chauffeurs weer de banen voor het uitzoeken. :ja:

Ik denk dat de geboortegolf van 1945 al in 2010 met pensioen zijn gegaan of zelfs al eerder in de vut of met prepensioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn meer gepensioneerden met een 0 uren contract in de weer, dan jongeren die opgeleid (willen) worden.

Voorlopig is er dus nog geen man over boord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen die niet steelt en/of erft zal over een paar jaar moeten werken tot hij sterft omdat dan de pensioen-potjes leeg zullen zijn en de AOW waarschijnlijk ook niet veel meer voor zal stellen.

En dat de pensioenpot leeg zal zijn is bijna zeker omdat het nieuwste plan is dat de pensioenfondsen aan het bedrijfsleven leningen gaan verstrekken nu de banken er kennelijk geen brood in zien.

Het voor jou oude dag opgespaarde loon geven de pensioenfondsen dus terug aan de werkgevers die er goede sier mee gaan maken tot dat de centen op zijn en ze failliet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

18 februari 2014 melden diverse media:

En , om maar weer eens terug te keren naar het eigenlijke onderwerp; 'Baankansen door vergrijzing'

Uitkeringsinstantie UVW meldt vandaag dat de kansen voor werkzoekenden op een baan in de transport en logistiek de komende jaren toeneemt.

De baankansen ontstaan vooral door vergrijzing van het huidige werknemersbestand. In geen andere sector van de Nederlandse economie is de vergrijzingsgolf sterker dan in transport en logistiek. Ook het economisch herstel zorgt voor meer vacatures".

Ik ben toch zóó benieuwd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh...vraag me echt af welke doelgroep ze willen gaan gebruiken om deze openstaande vacatures te gaan vervullen..

Heb mezelf maar even gecensureerd, uit zelfbescherming...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 februari 2014 melden diverse media:

En , om maar weer eens terug te keren naar het eigenlijke onderwerp; 'Baankansen door vergrijzing'

Uitkeringsinstantie UVW meldt vandaag dat de kansen voor werkzoekenden op een baan in de transport en logistiek de komende jaren toeneemt.

De baankansen ontstaan vooral door vergrijzing van het huidige werknemersbestand. In geen andere sector van de Nederlandse economie is de vergrijzingsgolf sterker dan in transport en logistiek. Ook het economisch herstel zorgt voor meer vacatures".

Ik ben toch zóó benieuwd...

Dit gelezen te hebbende val ik toch pardoes van m'n stoel, sinds wanneer heeft een instantie zoals het UWV verstand van "werk" het is mij allang duidelijk geworden dat die nitwits bij het UWV totaal nergens verstand van hebben wat met "Transport, vrachtwagens, vervoer over de weg etc" te malen heeft.

Heb uit de tientallen gesprekken die ik met UWV vertegenwoordigers gehad heb nu niet de indruk gekregen dat zij daar enige affiniteit mee hebben, het enige wat er bij hun blijft hangen is dat ze groot en vervelende obstakels zijn op de weg en totaal niet weten waar ze over praten m.a.w. ze weten er geen "reet" van!

Bij het UWV is er niemand die enige ervaring heeft met het transport over de weg, dus ik neem die lui dan ook helemaal niet serieus en laat ze maar lullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb meer het idee dat ze liever een nieuwe kweekvijfer van C 0 chauffeurs hebben dan de D5 die men nu over heeft die bij huis lopen omdat ze vervangen zijn door een moelander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo,

Als (hopelijk) toekomstig trucker wil ik het verhaal 2015 e.d. graag geloven.

Wellicht is er weinig "jonge" aanwas omdat jongeren misschien niet zo snel het vervoer in willen om wat voor reden dan ook.

Ik denk echter wel dat er een aantal "oude" nieuwe chauffeurs zal komen, die net als ik uit een andere branche komen waarmee het niet goed gaat.

Als kleine jongen wilde ik graag (internationaal) chauffeur worden en nu gaat dat (hopelijk) eindelijk lukken...

Tips welkom (eigen rijden/zzp/loondienst).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit gelezen te hebbende val ik toch pardoes van m'n stoel, sinds wanneer heeft een instantie zoals het UWV verstand van "werk" het is mij allang duidelijk geworden dat die nitwits bij het UWV totaal nergens verstand van hebben wat met "Transport, vrachtwagens, vervoer over de weg etc" te malen heeft.

Heb uit de tientallen gesprekken die ik met UWV vertegenwoordigers gehad heb nu niet de indruk gekregen dat zij daar enige affiniteit mee hebben, het enige wat er bij hun blijft hangen is dat ze groot en vervelende obstakels zijn op de weg en totaal niet weten waar ze over praten m.a.w. ze weten er geen "reet" van!

Bij het UWV is er niemand die enige ervaring heeft met het transport over de weg, dus ik neem die lui dan ook helemaal niet serieus en laat ze maar lullen.

Ehh.... Ik kan het helemaal met je eens zijn hoor dat die jongens en meisjes daar bij het UWV nul en niks geen kaas gegeten hebben van "werk" en de "kans daarop" maar haalt dat bovenstaande uitlatingen onderuit over de; "In geen andere sector van de Nederlandse economie is de vergrijzingsgolf sterker dan in transport en logistiek" ?

Ik denk nl. van niet.

Valkje; Goh...vraag me echt af welke doelgroep ze willen gaan gebruiken om deze openstaande vacatures te gaan vervullen..?

En dat lijkt mij dus een hele goede vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dat lijkt mij dus een hele goede vraag.

Lijkt me denk ik niet zo'n moeilijke. Het blijft toch overheid dus zullen ze niet gewoon proberen hun straatje schoon te vegen Alles in hun bestand wat niet te oud, onervaren en makkelijk te slijten is erheen drukken zodat ze daarna kunnen roepen dat ze het voor elkaar hebben gekregen de werkloosheid te drukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lijkt me denk ik niet zo'n moeilijke. Het blijft toch overheid dus zullen ze niet gewoon proberen hun straatje schoon te vegen Alles in hun bestand wat niet te oud, onervaren en makkelijk te slijten is erheen drukken zodat ze daarna kunnen roepen dat ze het voor elkaar hebben gekregen de werkloosheid te drukken?

Verkiezingen, dus men moet positief in het nieuws zijn.

En dus komen alle fabels weer boven tafel.

Na 19 maart maar eens verder zien, denk dat het dan ineens heel anders is allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Men claimt dat er weer grote vraag zal zijn naar chauffeurs in 2015 en verder.

Cijfers CBS in 2015 gaan er zo'n 101.000 mannen met de AOW (pensioengerechtigde leeftijd), de vrouwen tel ik niet mee omdat er slechts een klein percentage vrouwelijke chauffeurs is.

Cijfers CBS 2016 zo'n 100.000 mannen die met Pensioen/AOW zullen gaan.

Dit jaar ligt het CBS cijfer op 103.000 ....

HOEVEEL daarvan zullen chauffeur zijn???

Hoeveel banen dienen dus door 'jongeren' te worden ingevuld waarvoor men zogenaamd bang is dat ze die niet zullen kunnen krijgen?

En dat terwijl er nu dik 20.000 chauffeurs zonder werk zitten.

Dat zijn de cijfers.

Het pensioenfonds van het beroepsgoederenvervoer wilde geen cijfers verstrekken!

Dus heb ik bij het CBS naar mensen (mannen) gekeken die op basis van hun geboorte jaar de AOW gerechtigde leeftijd gaan bereiken.

Aanvulling

Jaartal en aantal mannen die met AOW kunnen gaan op basis van leeftijd

2017 103.300

2018 102.500

2019 103.700

2020 104.100

Ruwweg gaan in de komende jaren dus zo'n 100.000 mannen (per jaar) met Pensioen/AOW.

Nogmaals hoeveel daarvan zijn vrachtwagenchauffeur.

Over WELKE periode spreekt TLN?

De komende 20 jaar ... ?

HOEVEEL in de komende 2 jaar DAT WIL IK WETEN.

Kom ik binnen nu en 2 jaar weer aan het werk of zit ik dan in de Bijstand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo,

Als (hopelijk) toekomstig trucker wil ik het verhaal 2015 e.d. graag geloven.

Wellicht is er weinig "jonge" aanwas omdat jongeren misschien niet zo snel het vervoer in willen om wat voor reden dan ook.

Ik denk echter wel dat er een aantal "oude" nieuwe chauffeurs zal komen, die net als ik uit een andere branche komen waarmee het niet goed gaat.

Als kleine jongen wilde ik graag (internationaal) chauffeur worden en nu gaat dat (hopelijk) eindelijk lukken...

Tips welkom (eigen rijden/zzp/loondienst).

Waarom dan transport? In deze branche gaat het ook absoluut niet goed namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden