[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

17 Jarige fietsster omgekomen in Terwolde


vossejongk

Recommended Posts

  • Forumlid

TERWOLDE - Woensdagmiddag is een 17-jarig meisje uit de gemeente Voorst om het leven gekomen bij een ongeval, meldt de politie. Dit gebeurde op de kruising van de Kuiperstraat met de Deventerweg in Terwolde. De politie onderzoekt de toedracht.

Zowel het 17-jarige meisje als de vrachtwagen reden omstreeks 14.30 uur op de Kuiperstraat en wilden rechts afslaan richting Deventerweg / Bandijk. Bij het afslaan kwamen het meisje en de vrachtwagen door onbekende oorzaak met elkaar in aanrijding. Het meisje overleed ter plekke aan haar verwondingen.

De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval. Een gedeelte van de Kuiperstraat en de Deventerweg zijn nog afgesloten voor onderzoek, de Bandijk is open voor het verkeer.

179756_382906661813220_2098397654_n.jpg?oh=e6eff1eab3e7f1f881f8819e6bee4e42&oe=51A88C13&__gda__=1370024127_2f72e5de1d2b089b682cc4ab87d55588

b9g5uc.jpg

70e7ix.jpg

Bron: Mijn vriendin die weer haar vriendin was, nieuwsbericht:

Transport Ongevallen - Nieuws - Meisje komt om bij verkeersongeval in Terwolde

Ik ben zelf bekend met deze kruising en zowel de kuiperstraat en al helemaal de bandijk is ongeschikt voor vrachtwagens.. het is een raadsel waarom de chauffeur juist daar heen is gereden aangezien de N weg die 200 meter terug ligt prima te berijden is.. en verderop kan/mag de vrachtwagen toch niet onder het spoorviaduct door.

Rip Tamara..

https://www.facebook.com/tamara.kiesbrink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast combidriver

Pfff, weer een weerloos slachtoffer....... Het gebeurt tegenwoordig veel te veel. Een seconde niet opletten, en .......

Maar iedereen heeft tegenwoordig maar haast ook hoor. Ik denk dat dat ook veelal mee speelt tegenwoordig.

Hoe dan ook, sterkte aan de nabestaanden, en aan de chauffeur, die heeft hoe dan ook "levenslang". (Dat wordt vaak vergeten)

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sterkte voor de nabestaanden.

En mag ik het smakeloos vinden om de chauffeur gelijk een zwarte piet toe te spelen geachte TS? Misschien moest de chauffeur ergens laden/lossen en is zijn aanwezigheid daar gewoon te verklaren? Deze toevoeging die jij geeft aan het artikel is op zijn zachtsgezegd misplaatst, alsof vrachtautochauffeurs zoiets met opzet veroorzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sterkte voor de nabestaanden.

En mag ik het smakeloos vinden om de chauffeur gelijk een zwarte piet toe te spelen geachte TS? Misschien moest de chauffeur ergens laden/lossen en is zijn aanwezigheid daar gewoon te verklaren? Deze toevoeging die jij geeft aan het artikel is op zijn zachtsgezegd misplaatst, alsof vrachtautochauffeurs zoiets met opzet veroorzaken.

Ik ben het het wel met je eens. Het is altijd of heel vaak van wat doet die vrachtauto daar dan. En had de chauffeur niet beter uit kunnen kijken. Ervan uit gaan dat die chauffeur daar moest zijn om bijv. een paar zware pallets te lossen dan ga je ook en probeer je ook zo dicht mogelijk bij het bedrijf te komen waar je moet zijn en dat zijn vrij vaak smalle straatjes. En dan heeft die N weg die 200m verder op is, er ook vrij weinig er mee te maken.

Ik zit zelf ook in het stukgoed en dan kom je hier en daar nog wel eens een klein centrum tegen of een kleine rotonde. En wat mij opvalt is ik ben de rotonde nog niet af en er zit alweer een fietser naast je. En die fietser natuurlijk boos reageren als het toch allemaal wat krap word. Als die nu gewoon er simpel achterblijft dan is er niks aan de hand. Maar iedereen heeft haast tegenwoordig.

Met deze reactie zal ik wel een paar lezeres van dit forum tegen het zere been schoppen. Het is eigenlijk ook wel een beetje natuurlijke selectie misschien een beetje rare woord keuze maar jullie begrijpen hopelijk wel wat ik er mee bedoel. Het is algemeen bekend dat vrachtauto's dode hoeken hebben en dat ze niet alles kunnen zien. En dat het beter is om er achter te blijven. En dat er toch nog zoveel mensen een gevaarlijk gokje durven te wagen.

Maar goed ik ken die situatie van het ongeval wat in de openingspost staat ook niet en ben er ook niet bij geweest. Het is al triest genoeg dat er iemand omgekomen is en dit zal de laatste ook wel niet zijn. Kan eigenlijk alleen maar zeggen sterkte aan de nabestaanden en chauffeur niet te vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik rij zelf ook stukgoed, ook binnensteden en buitenaf op het platteland, dus weet heel goed hoe ander verkeer en met name fietsers zich in de meest belachelijke situaties wringt om maar niet te hoeven stoppen...zoals vele van ons dat ook weten. De chauffeur hier de "zwarte piet" toe spelen is naar mijn mening wel degelijk gepast. Het is niet anders dan dat hij haar gezien heeft omdat ze beiden vanaf dezelfde weg kwamen in dezelfde richting en doelbewust heeft ingehaald om voor haar proberen te komen, waarom geen idee. Ik zou het zelf nooit doen als ik niet bekend ben met de situatie ter plekke en het is niet overzichtelijk rondom, of indien wel bekend dan weet je hoe de weg loopt en dat je de ruimte nodig hebt om die bocht te maken. Desalniettemin blijft het hele gebeuren enorm triest voor alle betrokkenen, ook de chauffeur, daar ben ik het helemaal mee eens..

edit: Zonet ook te weten gekomen dat de chauffeur nog 2 jaar had tot de vut.. arme stakker ook : (

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik rij zelf ook stukgoed, ook binnensteden en buitenaf op het platteland, dus weet heel goed hoe ander verkeer en met name fietsers zich in de meest belachelijke situaties wringt om maar niet te hoeven stoppen...zoals vele van ons dat ook weten. De chauffeur hier de "zwarte piet" toe spelen is naar mijn mening wel degelijk gepast. Het is niet anders dan dat hij haar gezien heeft omdat ze beiden vanaf dezelfde weg kwamen in dezelfde richting en doelbewust heeft ingehaald om voor haar proberen te komen, waarom geen idee. Ik zou het zelf nooit doen als ik niet bekend ben met de situatie ter plekke en het is niet overzichtelijk rondom, of indien wel bekend dan weet je hoe de weg loopt en dat je de ruimte nodig hebt om die bocht te maken. Desalniettemin blijft het hele gebeuren enorm triest voor alle betrokkenen, ook de chauffeur, daar ben ik het helemaal mee eens..

edit: Zonet ook te weten gekomen dat de chauffeur nog 2 jaar had tot de vut.. arme stakker ook : (

Persoonlijk vind ik dat je te snel bent met het veroordelen van wie dan ook. Laat eerst gedegen onderzoek maar de schuldvraag uitwijzen, niet dat het meisje daarmee terug komt. Ik begrijp dat ze een kennis van je en je vriendin was en ik kan mij dan ook best voorstellen dat het verdriet groot is. Maar voorlopig ga je van veronderstellingen uit zonder daadwerkelijk te weten wat er precies gebeurt is.

Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden, haar kennisen en ook naar de chauffeur die dit toch op zijn netvlies heeft staan en het ook een plaats moet geven.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mij de laatste tijd (veel meer dan eerder) toch vrij sterk opvalt, is dat heel veel fietsers heel goed oogcontact zoeken op rotondes/kruisingen of je ze wel gezien hebt.

Vaak steken ze zelfs de hand nog op (net even m'n dashcam een format gegeven, anders had ik al een voorbeeldje kunnen geven van vandaag)

In ieder geval heel veel sterkte voor de betrokkenen uit het artikel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Pfff, weer een weerloos slachtoffer....... Het gebeurt tegenwoordig veel te veel. Een seconde niet opletten, en .......

Maar iedereen heeft tegenwoordig maar haast ook hoor. Ik denk dat dat ook veelal mee speelt tegenwoordig.

Hoe dan ook, sterkte aan de nabestaanden, en aan de chauffeur, die heeft hoe dan ook "levenslang". (Dat wordt vaak vergeten)

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Rust zacht,sterkte voor de nabestaanden en de chauffeur.

Wat moet je hier weer van zeggen ...... niets...... alleen dat wij het de laatste tijd ,veel en veel te vaak aan het schrijven zijn .

Dit soort ongevallen gebeuren niet alleen " tegenwoordig"of "de laatste tijd"hoor,die gebeuren al sinds mensenheugenis,i.i.g. zolang er auto,s rijden.

Het is alleen zo dat d.m.v. de moderne media de berichtgeving razendsnel,en over een heel groot gebied, verspreid word ,zodat men direct met de neus op de feiten gedrukt word

Neemt niet weg dat het droevig is voor iedereen die er bij betrokken is,maar dat geldt voor ieder ongeval,niet alleen in het wegverkeer.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Had in dit topic ergens een reactie willen "likken" maar dan bekruipt mij het onbevredigende gevoel dat dit lijkt op "leuk vinden" , vandaar dat ik dit niet doe..

Gé,

Als je een "like "geeft kun je dat ook zien als dat je het met de poster"eens bent"het hoeft toch niet altijd "leuk vinden "te zijn.

De lezer zal in de contex van t verhaal daar toch wel uit op kunnen maken wat jij( of ik) met deze "lik 'bedoelt?( tenminste,dat hoop ik toch)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Ik rij zelf ook stukgoed, ook binnensteden en buitenaf op het platteland, dus weet heel goed hoe ander verkeer en met name fietsers zich in de meest belachelijke situaties wringt om maar niet te hoeven stoppen...zoals vele van ons dat ook weten. De chauffeur hier de "zwarte piet" toe spelen is naar mijn mening wel degelijk gepast. Het is niet anders dan dat hij haar gezien heeft omdat ze beiden vanaf dezelfde weg kwamen in dezelfde richting en doelbewust heeft ingehaald om voor haar proberen te komen, waarom geen idee. Ik zou het zelf nooit doen als ik niet bekend ben met de situatie ter plekke en het is niet overzichtelijk rondom, of indien wel bekend dan weet je hoe de weg loopt en dat je de ruimte nodig hebt om die bocht te maken. Desalniettemin blijft het hele gebeuren enorm triest voor alle betrokkenen, ook de chauffeur, daar ben ik het helemaal mee eens..

edit: Zonet ook te weten gekomen dat de chauffeur nog 2 jaar had tot de vut.. arme stakker ook : (

Ik vind het nogal wat, dat u dit durft te stellen??? U heeft het politie onderzoek rapport al ingezien????

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Had in dit topic ergens een reactie willen "likken" maar dan bekruipt mij het onbevredigende gevoel dat dit lijkt op "leuk vinden" , vandaar dat ik dit niet doe.

Ongevallen als deze kennen alleen maar verliezers , niet alleen de nabestaanden en vrienden van het slachtoffer , ook bij de directe leefomgeving van de chauffeur en het bedrijf zal dit ongeval diepe littekens na laten.

Moeten we over ongevallen als deze dan maar niets meer publiceren??

Ik vind dat dit juist wel moet , voor bestuurders dat ze zich bewust zijn van hun dode hoek als zij afslaan en ook voor de andere weggebruikers dat die geïnformeerd worden over de gevaren van de dode hoek.

Klopt helemaal. En tuurlijk zijn wij ons wel bewust van de "dode" hoek. Alleen weet je pas hoe groot die is, als je het zelf meegemaakt hebt. Het is nu eenmaal (bijna) onmogelijk, rekening te houden met "iets" wat je níet.ziet....... (Maar er achteraf toch bleek te zijn.......)

Daarom moet er meer nadruk komen op het overige verkeer, zij zien bijvoorbeeld wel dat die vrachtwagen richting naar rechts aan geeft, dan moeten alle "alarm" bellen toch gaan rinkelen, en moet je er niet van uit gaan van, hij zal me toch wel gezien hebben????? NEE, dat weet je pas zeker als je oog contact met de chauffeur gehad hebt......

Het verkeer....... Dat doe je samen...... (Amen)

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Gé,

Als je een "like "geeft kun je dat ook zien als dat je het met de poster"eens bent"het hoeft toch niet altijd "leuk vinden "te zijn.

De lezer zal in de contex van t verhaal daar toch wel uit op kunnen maken wat jij( of ik) met deze "lik 'bedoelt?( tenminste,dat hoop ik toch)

Inderdaad Peter, zo gebruik ik de "like" knop ook 9 van de 10 keer. Die vind ik prettiger lezen, zonder eenverhaal te veel te onderbreken met "onzin".

Shit, doe ik het nu toch zelf ook

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het het wel met je eens. Het is altijd of heel vaak van wat doet die vrachtauto daar dan. En had de chauffeur niet beter uit kunnen kijken. Ervan uit gaan dat die chauffeur daar moest zijn om bijv. een paar zware pallets te lossen dan ga je ook en probeer je ook zo dicht mogelijk bij het bedrijf te komen waar je moet zijn en dat zijn vrij vaak smalle straatjes. En dan heeft die N weg die 200m verder op is, er ook vrij weinig er mee te maken.

Ik zit zelf ook in het stukgoed en dan kom je hier en daar nog wel eens een klein centrum tegen of een kleine rotonde. En wat mij opvalt is ik ben de rotonde nog niet af en er zit alweer een fietser naast je. En die fietser natuurlijk boos reageren als het toch allemaal wat krap word. Als die nu gewoon er simpel achterblijft dan is er niks aan de hand. Maar iedereen heeft haast tegenwoordig.

Met deze reactie zal ik wel een paar lezeres van dit forum tegen het zere been schoppen. Het is eigenlijk ook wel een beetje natuurlijke selectie misschien een beetje rare woord keuze maar jullie begrijpen hopelijk wel wat ik er mee bedoel. Het is algemeen bekend dat vrachtauto's dode hoeken hebben en dat ze niet alles kunnen zien. En dat het beter is om er achter te blijven. En dat er toch nog zoveel mensen een gevaarlijk gokje durven te wagen.

Maar goed ik ken die situatie van het ongeval wat in de openingspost staat ook niet en ben er ook niet bij geweest. Het is al triest genoeg dat er iemand omgekomen is en dit zal de laatste ook wel niet zijn. Kan eigenlijk alleen maar zeggen sterkte aan de nabestaanden en chauffeur niet te vergeten.

Bij chauffeurs hoort dit algemeen bekend te zijn, maar voor meisjes van 17 op een fiets is dat niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Bij chauffeurs hoort dit algemeen bekend te zijn, maar voor meisjes van 17 op een fiets is dat niet zo.

en waarom niet???? Iedereen hoort dit gevaar te weten, dan zouden er minder doden/gewonden vallen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik rij zelf ook stukgoed, ook binnensteden en buitenaf op het platteland, dus weet heel goed hoe ander verkeer en met name fietsers zich in de meest belachelijke situaties wringt om maar niet te hoeven stoppen...zoals vele van ons dat ook weten. De chauffeur hier de "zwarte piet" toe spelen is naar mijn mening wel degelijk gepast. Het is niet anders dan dat hij haar gezien heeft omdat ze beiden vanaf dezelfde weg kwamen in dezelfde richting en doelbewust heeft ingehaald om voor haar proberen te komen, waarom geen idee. Ik zou het zelf nooit doen als ik niet bekend ben met de situatie ter plekke en het is niet overzichtelijk rondom, of indien wel bekend dan weet je hoe de weg loopt en dat je de ruimte nodig hebt om die bocht te maken. Desalniettemin blijft het hele gebeuren enorm triest voor alle betrokkenen, ook de chauffeur, daar ben ik het helemaal mee eens..

edit: Zonet ook te weten gekomen dat de chauffeur nog 2 jaar had tot de vut.. arme stakker ook : (

Trieste reactie's van jou!!! Als jij zo bekend bent daar weet je ook wat die auto daar te zoeken heeft!!

en deze chauffeur was zeker een ervaren chauffeur die idd bijna met de vut gaat die zoals ik hem ken niet zo maar risico's zal nemen! Vind eerder jou een stakker als je zo een collega zwart maakt terwijl je niet eens de in en outs van het ongeval weet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vind het nogal wat, dat u dit durft te stellen??? U heeft het politie onderzoek rapport al ingezien????

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Dat durf ik inderdaad te stellen, aangezien het de enigste logische verklaring is. De vrachtwagen of het meisje verschijnen niet zomaar uit het niets. Bovendien zie je dat de vrachtwagen eerst naar rechts is gegaan om dan de krappe bocht te maken, dus doelbewust. Dat je niet in je spiegels kijkt of je die fiets(st)er al voorbij bent (of dat over het hoofd ziet) vind ik op zijn zachts gezegd chauffeurs onwaardig. We rijden allemaal met een moordwapen van +-9 tot wel 25 meter en daar heeft zo'n fiets(st)er niets tegen te beginnen als het fout gaat, daarom neem ik ook nooit vanzelf aan dat het wel ff kan. Dan maar op de rem en iedereen s'avonds weer veilig thuis...

Om nog even op de dode hoek te reageren, ik heb nooit op school les of voorlichting gehad over de dode hoek van een vrachtwagen. Er zou in iedere regio een transportbedrijf aangewezen moeten zijn dat 2x per jaar bij alle basis & middelbare scholen langs gaat voor dit soort voorlichting (dat is bv iets waar ik dan graag belasting voor betaal zodat het gesubsidieerd kan worden). Mijn werkgever heeft dit vorig jaar uit eigen beweging gedaan, de gemeente aangeschreven dat we dit kosteloos wilden doen, maar geen enkele reactie daarop ontvangen.. Het is blijkbaar niet belangrijk helaas.. Zelfs als het maar 1 leven zou schelen bespaard het zo veel verdriet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en waarom niet???? Iedereen hoort dit gevaar te weten, dan zouden er minder doden/gewonden vallen....

Wist jij het toen je zeventien was??

Vroeger kregen wij op de lagere school verkeersles en een fietsexamen maar ik kan mij niet herinneren dat er toen iets gezegd is over het gevaar van (rechtsaf) slaande vrachtwagens

Helaas is er tegenwoordig al helemaal geen verkeersles meer op school en moet de jeugd het uit ondervinding zelf maar leren, en helaas is het voor sommige dan gelijk te laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden