[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

17 Jarige fietsster omgekomen in Terwolde


vossejongk

Recommended Posts

  • Forumlid

Je bent een praatjesmaker Vossejong. De VOA zou een goeie aan je hebben met je glazen bol.

@Maarten/ANdre (indentiteitscrisis:p?), bij ons in het dorp doen ze nog elk jaar verkeersexamen en komt er elk jaar een vrachtwagen naar de school om voorlichting te geven over de dode hoek. En we zijn echt niet de enigste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dat durf ik inderdaad te stellen, aangezien het de enigste logische verklaring is. De vrachtwagen of het meisje verschijnen niet zomaar uit het niets. Bovendien zie je dat de vrachtwagen eerst naar rechts is gegaan om dan de krappe bocht te maken, dus doelbewust. Dat je niet in je spiegels kijkt of je die fiets(st)er al voorbij bent (of dat over het hoofd ziet) vind ik op zijn zachts gezegd chauffeurs onwaardig. We rijden allemaal met een moordwapen van +-9 tot wel 25 meter en daar heeft zo'n fiets(st)er niets tegen te beginnen als het fout gaat, daarom neem ik ook nooit vanzelf aan dat het wel ff kan. Dan maar op de rem en iedereen s'avonds weer veilig thuis...

Om nog even op de dode hoek te reageren, ik heb nooit op school les of voorlichting gehad over de dode hoek van een vrachtwagen. Er zou in iedere regio een transportbedrijf aangewezen moeten zijn dat 2x per jaar bij alle basis & middelbare scholen langs gaat voor dit soort voorlichting (dat is bv iets waar ik dan graag belasting voor betaal zodat het gesubsidieerd kan worden). Mijn werkgever heeft dit vorig jaar uit eigen beweging gedaan, de gemeente aangeschreven dat we dit kosteloos wilden doen, maar geen enkele reactie daarop ontvangen.. Het is blijkbaar niet belangrijk helaas.. Zelfs als het maar 1 leven zou schelen bespaard het zo veel verdriet..

Vossejongk, ik kan me jouw frustratie, woede en al wat je meer voelt best begrijpen. Maar nu beschuldig je iemand van doelbewust een jong leven te hebben genomen. Dat zijn nogal grote woorden.

In jouw stukje heb ik twee zaken vetgedrukt. Je noemt het de enigste logische verklaring (dus in jouw ogen is er geen andere mogelijkheid), terwijl je iets verderop schrijft dat je iets nooit als vanzelfsprekend aanneemt. Eigenlijk spreek je jezelf hier tegen. Nogmaals ik begrijp je verdriet, maar vindt het jammer (eerlijk gezegd stuitend) dat je de chauffeur die dit ook zijn leven lang mee moet dragen en publiek afbrand. Geloof me, ook hij zou wensen dat zowel het meisje als hemzelf ongeschonden verder hadden kunnen gaan.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat noem je ervaren? Ervaring leert dat je zeker als je bekent bent op de situatie en je weet dat je ruimte nodig hebt, je deze risico's niet neemt, wat dus wel is gebeurt! En dat het dit keer ten koste is gegaan van iemand die nog een heel leven voor zich had! En daar maak ik mij behoorlijk kwaad over ja, dus is het zo vreemd dat ik dit van mijn collega vind? Als ik collega's van eigen werkgever risico's zie nemen die onverantwoord zijn spreek ik ze daar ook op aan! En mocht ik de kans er voor hebben collega's of automobilisten van buiten het bedrijf ook! Helaas is de reactie meestal in de trend van "flikker op en bemoei je met je eigen zaken".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
er kan namelijk nooit genoeg aan geschonken worden.

Ik ben vorig jaar met de vrachtwagen naar de school geweest waar onze 2ling school loopt .

Ze hadden in het derde leerjaar , lagere klas het over de gevaren met vrachtwagens en dat de chauffeurs hun niet altijd zien .

De zoon die af en toe eens meerijd had tegen de juf gezegd dat hij wist wat een dodehoek was enz.. van het een kwam het ander en de vraag is gesteld of de papa met de vrachtwagen tot op de schoolparking kon komen . Toen ik die dag eraan kwam zag ik een tweede truck staan en hebben we het 3de 4de en 5de leerjaar zien passeren en de dodehoek uittekenen .

Ik heb daar reacties gehoord van kinderen en de schuld ligt niet steeds bij de kinderen , maar soms ook aan de ouders " die camion zal wel ............ want hij moet dit doen omdat ... zwakke weggebruiker ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben zelf bekend met deze kruising en zowel de kuiperstraat en al helemaal de bandijk is ongeschikt voor vrachtwagens.. het is een raadsel waarom de chauffeur juist daar heen is gereden aangezien de N weg die 200 meter terug ligt prima te berijden is.. en verderop kan/mag de vrachtwagen toch niet onder het spoorviaduct door.

Als je het geposte youtube filmpje bekijkt kun je op de trailer lezen waar hij moest zijn. Als ik de beelden zo bekijk en mijn gezonde verstand combineer met wat ik in de dagelijkse praktijk vaak zie. Truck heeft ruimte gezocht en vast ingestuurd waardoor het zicht in de rechtse spiegel belemmerd word door het kopschot. Chauffeur heeft even moeten wachten op ruimte (misschien een auto laten passeren), meisje met de fiets wurmt zich tussen de weg kant en de rechtse kant van de trailer en de rest lijkt me duidelijk. Nogmaals dit is wat ik ervan denk maar gelukkig is daar de VOA voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sorry Kevin maar hier loop je uit je nek te kletsen , er kan namelijk nooit genoeg aan geschonken worden.

Je reactie is puberaal en zodra je wat meer gaat denken als een volwassene zal je spijt hebben van hetgeen je hier geschreven hebt.

Ik heb het misschien niet goed verwoord, dat is een ander verhaal, maar op de basisschool word al veel aandacht aan geschonken. Volgens mijn zelfs meer als een paar jaar geleden. Ook ik heb toen lessen in verkeer gehad, met uitgebreide hoofdstukken over de dode hoek.

Maar er word te vaak gedacht: "Die chauffeur zal mijn wel zien, dus ik plof 'm er lekker langs." Als je op een gegeven moment een jaar of 16 bent MOET je gewoon weten dat die vrachtwagen je niet altijd ziet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Wist jij het toen je zeventien was??

Vroeger kregen wij op de lagere school verkeersles en een fietsexamen maar ik kan mij niet herinneren dat er toen iets gezegd is over het gevaar van (rechtsaf) slaande vrachtwagens

Helaas is er tegenwoordig al helemaal geen verkeersles meer op school en moet de jeugd het uit ondervinding zelf maar leren, en helaas is het voor sommige dan gelijk te laat.

Vroeger fietsten we ook allemaal netjes 2 aan 2.....

Staken we de hand uit bij het veranderen van richting...

NAMEN we geen voorrang, maar wachtten tot het ons gegund werd....

Stonden we stil voor een rood verkeerslicht en ALS we al zouden doorrijden gebeurde dit na enig kijkwerk....

verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het misschien niet goed verwoord, dat is een ander verhaal, maar op de basisschool word al veel aandacht aan geschonken. Volgens mijn zelfs meer als een paar jaar geleden. Ook ik heb toen lessen in verkeer gehad, met uitgebreide hoofdstukken over de dode hoek.

Maar er word te vaak gedacht: "Die chauffeur zal mijn wel zien, dus ik plof 'm er lekker langs." Als je op een gegeven moment een jaar of 16 bent MOET je gewoon weten dat die vrachtwagen je niet altijd ziet!

Jij weet natuurlijk nog precies, en past ook toe wat je op school en tijdens je rijopleiding geleerd hebt? ik denk het niet maar je verwacht het wel van een ander

Niemand doet dit expres en zo bezien heeft er ook niemand schuld, juridisch zal de schuld al snel bij de chauffeur komen te liggen omdat de wet de zwakke verkeersdeelnemer in bescherming neemt, maar ook daar heeft niemand meer wat aan, het is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden met helaas een fatale afloop.

Ik kan zo een foto laten zien hoe een mens er uit ziet als er een vrachtwagen overheen gereden heeft, en dat wil jij niet zien en zal ik je uit respect voor het slachtoffer en de nabestaanden ook niet laten zien.

Als ,,stoere,, aankomend chauffeur zou ik mij schamen om over een schuldvraag te speculeren, zorg jij er nou maar voor dat jou zoiets nooit overkomt, dan heb je werk zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger fietsten we ook allemaal netjes 2 aan 2.....

Staken we de hand uit bij het veranderen van richting...

NAMEN we geen voorrang, maar wachtten tot het ons gegund werd....

Stonden we stil voor een rood verkeerslicht en ALS we al zouden doorrijden gebeurde dit na enig kijkwerk....

verder?

Precies, dat bedoel ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je ziet mijn hier niemand aanwijzen.

Daarbij een rijopleiding en zoiets zijn 2 totaal verschillende dingen. Het is gewoon te stom voor woorden om je naast een vrachtwagen te begeven, dat weet iedereen.

Alleen zijn er zat die daar gewoon schijt aan hebben.

(Als we dan toch op het autorijden terugkomen, expres door rood rijden op een stervensdruk kruispunt...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Wist jij het toen je zeventien was??

Vroeger kregen wij op de lagere school verkeersles en een fietsexamen maar ik kan mij niet herinneren dat er toen iets gezegd is over het gevaar van (rechtsaf) slaande vrachtwagens

Helaas is er tegenwoordig al helemaal geen verkeersles meer op school en moet de jeugd het uit ondervinding zelf maar leren, en helaas is het voor sommige dan gelijk te laat.

geen voorlichting mee op scholen??? Deze week al weer in diverse gemeenten (o.a.) Weert weer allemaal jeugd met fiets examens, daar gaat ook veel voorlichting aan vooraf...... Alleen is 1x per jaar aandacht hiervoor toch net iets te weinig......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen kinderen dus ik heb kennelijk iets gemist, ik wist niet beter of er werd niet veel aandacht meer aan geschonken door de scholen, gelukkig heb ik het mis.

Vroeger kreeg je iedere week verkeersles en had je een fiets praktijkexamen waarbij op ieder kruispunt politieagenten punten gaven voor je verrichtingen, is dat nog steeds zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben bij m'n ex-vriendin nog meegeweest naar een voorlichting van de Chauffeursvereniging Friesland voor 8e groepers

in IJmuiden, dat is nu drie jaar geleden en ik zie ze nog steeds rijden en ben zelf ook maar lid geworden.

Er gebeurt wel degelijk iets, alleen zit zo'n rottig ongeluk altijd in een klein hoekje.

Ik kan wel eerlijk typen dat het mijn grootste nachtmerrie is, vooral omdat ik vaak om scholen heen zwerf.

Vroeger kreeg je iedere week verkeersles en had je een fiets praktijkexamen waarbij op ieder kruispunt politieagenten punten gaven voor je verrichtingen, is dat nog steeds zo?

:ja: ik heb de afgelopen paar weken regelmatig kinders in genummerde hesjes zien rondfietsen en

ook meerdere malen bij scholen het verzoek gekregen extra op te letten i.v.m verkeersexamens :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ziet mijn hier niemand aanwijzen.

Daarbij een rijopleiding en zoiets zijn 2 totaal verschillende dingen. Het is gewoon te stom voor woorden om je naast een vrachtwagen te begeven, dat weet iedereen.

Alleen zijn er zat die daar gewoon schijt aan hebben.

(Als we dan toch op het autorijden terugkomen, expres door rood rijden op een stervensdruk kruispunt...)

Kennelijk niet hé

Hier een klein waargebeurd verhaaltje

In de tijd dat ik rijlessen nam was er op de rijschool een leerling die examen moest doen voor de vrachtwagen, tijdens het examen moest hij in een dorp een krappe bocht naar rechts nemen, in die bocht stonden twee fietssters argeloos met elkaar te kletsen waardoor het voor de vrachtwagen niet mogelijk was veilig rechtsaf te slaan.

De leerling meende dit op te lossen door het raam open te doen en te roepen, stelletje k..t wijven opgerot van de weg want ik moet er langs.

Het resultaat was dat de examinator direct het examen afblies en een melding deed aan het CBR om deze leerling te onderzoeken of hij überhaupt geschikt was voor deelname aan het gemotoriseerde verkeer, het onderzoek was negatief en hij werd permanent ongeschikt verklaard en zijn rijbewijzen permanent ongeldig verklaard.

Om te voorkomen dat je ook ooit aan een dergelijk onderzoek mee moet werken zou je toch eens moeten overwegen of je je mening over andere weggebruikers niet iets zou moeten bijstellen.

Niet voor iedereen is namelijk alles zo ,,vanzelfsprekend,, als voor jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kruispunten en rotonde's worden nu bemand/vrouwd door vrijwilligers , wel is de wijkagent er bij aanwezig.

Ik hoor wel dat ik op dit punt niet bepaald bij de tijd ben, mijn ervaring met het fietsexamen dateert dan ook van begin jaren zeventig van de vorige eeuw.

Oef, ik voel mij nu ineens heel oud worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wees niet bevreesd, kan zelf totaal niet herrinneren ooit een fiets examen te hebben gehad.

Zo zonde als zo een jong persoon het leven verliest.

Aan de TS. Je rijd zelf vrachtwagen, maar beschuldigd die chauffeur ervan dat ie er niks te zoeken had.

Denk je nou werkelijk dat we voor de LOL smalle straatjes inrijden????? Het is duidelijk dat je die opmerking van iemand anders hoorde, en jij had daar gelijk op moeten reageren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat noem je ervaren? Ervaring leert dat je zeker als je bekent bent op de situatie en je weet dat je ruimte nodig hebt, je deze risico's niet neemt, wat dus wel is gebeurt! En dat het dit keer ten koste is gegaan van iemand die nog een heel leven voor zich had! En daar maak ik mij behoorlijk kwaad over ja, dus is het zo vreemd dat ik dit van mijn collega vind? Als ik collega's van eigen werkgever risico's zie nemen die onverantwoord zijn spreek ik ze daar ook op aan! En mocht ik de kans er voor hebben collega's of automobilisten van buiten het bedrijf ook! Helaas is de reactie meestal in de trend van "flikker op en bemoei je met je eigen zaken".

Zo te lezen ben jij een Superchauffeur die deze collega nog even een mes in zijn rug steekt, SCHAAM JE!!

Ook je andere postings getuigen van weinig respect!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Combidriver,

Nogmaals, jij was er niet bij hoe bekent je ook bent met de situatie. Misschien stond ze eerder wel stil om te: bellen, tas goed te doen, veter te strikken noem maar op. En daardoor komt ze zelf in een dode hoek en heeft ze zelf een beslissing genomen (Let op goed lezen ik zei MISSCHIEN). Of misschien is ze zelf even bij die boerderij op de hoek geweest, of kwam ze zelf uit een zijstraat of in/uitrit? En ja het is een smalle dijk, maar als Wildekamp(of hoe heet ie ook weer) er nog zit dan komen er dagelijks meerdere grote auto's.

Les op scholen gebeurt steeds proffesioneler gelukkig. Zelf ga ik regelmatig ook naar scholen toe met de bots en een oplegger en leg uit wat het is en waarom. Wel lachen om soms te horen "Zie je wel pa/ma dat je niet onder die rode kruizen mag rijden!". Maar wat mij opvalt is dat steeds jonger de kinderen de regels WEL weten, maar van hun ouders leren om ze te negeren. Dit door het verkeerd getoonde gedrag van de ouders. Hoevaak horen we niet "Toe maar, die meneer moet toch wacten" "Toe maar rij door want jij hebt voorrang zegt dat bord". School hoort kinderen dingen te leren en kinderen te opvoeden, maar de ouders ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

@ HIT , met die laatste alinea ben ik het volledig eens , die eerst zijn gissingen en ik hoop dat iedereen deze gissingen stopt in het belang voor de chauffeur en de nabestaanden die misschien ook wel meelezen . Als de chauffeur haar inderdaad niet heeft opgemerkt en leest al deze gissing gaat die human body misschien wel gek komen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rust zacht kleine meid.

Wat een drama voor de familie en betrokkenen bij dit ongeval.

Ikzelf zit dagelijks in woonkernen met een city oplegger, altijd krap en eigenlijk ook vaak niet geschikt om te komen, maar die winkels zitten daar nu eenmaal.

Wat ik hier zo jammer vind is dat bijna iedereen gelijk een schuldige wil aanwijzen, maar hier zijn geen schuldigen maar alleen maar slachtoffers, het meisje wilde nog lang niet ophouden met leven en de chauffeur wilde haar zeker niet van het leven beroven.

Dus hou allemaal eens op met gissen, vingertje wijzen of het ongeval te analyseren, dit doen de profs wel die ter plaatse zijn geweest, betuig nu eens een keer respect naar alle betrokkenen van dit drama, hoe moet het zijn voor de omgeveing van de betrokkenen als ze dit gespeculeer, vinger wijzen en andere onzinnige dingen lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ HIT: School hoort ze inderdaad dingen te leren, helemaal mee eens.

Opvoeden doen de ouders in mijn optiek, daar heeft een school buiten de gebruikelijke "omgangsvormen" niets mee te maken.

Let wel het is onze mening en die heeft in het verleden voor nogal wat verwarring op de diverse scholen gezorgd.

Mooi dat je meedoet aan de verkeersscholingen :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rust zacht kleine meid.

Wat een drama voor de familie en betrokkenen bij dit ongeval.

Ikzelf zit dagelijks in woonkernen met een city oplegger, altijd krap en eigenlijk ook vaak niet geschikt om te komen, maar die winkels zitten daar nu eenmaal.

Wat ik hier zo jammer vind is dat bijna iedereen gelijk een schuldige wil aanwijzen, maar hier zijn geen schuldigen maar alleen maar slachtoffers, het meisje wilde nog lang niet ophouden met leven en de chauffeur wilde haar zeker niet van het leven beroven.

Dus hou allemaal eens op met gissen, vingertje wijzen of het ongeval te analyseren, dit doen de profs wel die ter plaatse zijn geweest, betuig nu eens een keer respect naar alle betrokkenen van dit drama, hoe moet het zijn voor de omgeveing van de betrokkenen als ze dit gespeculeer, vinger wijzen en andere onzinnige dingen lezen.

Helemaal mee eens !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jammer dat sommige de chauffeur de schuld geven. Alsof hij het expres zou doen!!! Wat een onzin.

Als bekende van zowel het meisje als de chauffeur is dit diep triest om te lezen!!!!

Ze kwamen beide van dezelfde weg af en gingen beide dezelfde bocht door.

Het meisje woont daar en de chauffeur moet daar voor het werk zijn.

Door met de vinger te gaan wijzen naar de chauffeur, komt het meisje niet meer terug en de chauffeur vergeet dit niet even.

Ook de chauffeur is voor het leven getekend!!!

Dus alleen als je echt weet hoe het zit, reageer dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
@Combidriver,

Nogmaals, jij was er niet bij hoe bekent je ook bent met de situatie. Misschien stond ze eerder wel stil om te: bellen, tas goed te doen, veter te strikken noem maar op. En daardoor komt ze zelf in een dode hoek en heeft ze zelf een beslissing genomen (Let op goed lezen ik zei MISSCHIEN). Of misschien is ze zelf even bij die boerderij op de hoek geweest, of kwam ze zelf uit een zijstraat of in/uitrit? En ja het is een smalle dijk, maar als Wildekamp(of hoe heet ie ook weer) er nog zit dan komen er dagelijks meerdere grote auto's.

Les op scholen gebeurt steeds proffesioneler gelukkig. Zelf ga ik regelmatig ook naar scholen toe met de bots en een oplegger en leg uit wat het is en waarom. Wel lachen om soms te horen "Zie je wel pa/ma dat je niet onder die rode kruizen mag rijden!". Maar wat mij opvalt is dat steeds jonger de kinderen de regels WEL weten, maar van hun ouders leren om ze te negeren. Dit door het verkeerd getoonde gedrag van de ouders. Hoevaak horen we niet "Toe maar, die meneer moet toch wacten" "Toe maar rij door want jij hebt voorrang zegt dat bord". School hoort kinderen dingen te leren en kinderen te opvoeden, maar de ouders ook.

HIT, ik mag toch wel aannemen dat je iemand anders bedoelt dan mij he? Ik heb de situatie zoals hierboven niet beschreven hoor. En nee, ik was er niet bij nee......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden