[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brand bij Broersma Heerenveen


edje

Recommended Posts

  • Forumlid

Flitsnieuws.nl - Nieuws uit de regio Heerenveen, Wolvega, Drachten, Leeuwarden, Sneek, Joure en omstreken

HEERENVEEN – Tegen acht uur vanmorgen is er brand ontstaan in een vrachtwagen aan de Saturnus bij transportbedrijf Broersma in Heerenveen. Die gaat gepaard met grote zwart rookwolken. Het sein zeer grote brand is inmiddels gegeven. In de omgeving zijn kort na acht uur zeker zes grote knallen gehoord. Ramen in de omgeving trilden. Blusgroepen uit Tjalleberd, Heerenveen en Wolvega bestrijden de brand. Aan de Saturnus bevinden zich diverse grote opslagloodsen van transportbedrijven.

Ik hoop dat het niet een hele grote brand wordt maar aangezien hij al opgeschaald is naar zeer grote brand vrees ik het ergste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat noemen ze een grap, humor Kaastrucker

Als Broersma een bedrijf was met Oost-Europese trucks en chauffeurs , dan kon ik de grap wel waarderen,

maar Broersma is een Nederlands bedrijf met Nederlandse trucks en chauffeurs die het toch heel goed doen in Europa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
dat noemen ze een grap, humor Kaastrucker

Waarschijnlijk een grap, omdat men wel voornemens was om moe-landers op de wagen te zetten.

Na acties ter plekke van het fnv, en de nodige media aandacht, heeft men er vooralsnog van afgezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarschijnlijk een grap, omdat men wel voornemens was om moe-landers op de wagen te zetten.

Na acties ter plekke van het fnv, en de nodige media aandacht, heeft men er vooralsnog van afgezien.

Dat filmpje is al bijna 3 jaar oud, ik heb het nog nooit gezien maar ik denk meer dat het een beetje Bakkertje pesten van het FNV was, die liggen elkaar niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Dat filmpje is al bijna 3 jaar oud, ik heb het nog nooit gezien maar ik denk meer dat het een beetje Bakkertje pesten van het FNV was, die liggen elkaar niet zo.

Ik ga er gemakshalve maar van uit dat jij of niet goed geinformeerd bent, of er tekort werkzaam bent.

Maar dit fimpje is nog geen 2 jaar oud.

De directie heeft vlak daarvoor gemeld dit van plan te zijn.

Daarna is het personeel naar het FNV gestapt om dit de dwarsbomen.

Het FNV heeft hier gehoor aan gegeven.

Dat heeft niets met het wel of niet leggen van beide partijen te maken.

Maar wie weet had het er zonder deze actie er nu heel anders uitgezien voor het personeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Maar staat het hele pand nu in lichterlaaien.

als dit zo is zijn er weer een groot aantal mensen die maandag geen werkplek meer hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ga er gemakshalve maar van uit dat jij of niet goed geinformeerd bent, of er tekort werkzaam bent.

Maar dit fimpje is nog geen 2 jaar oud.

De directie heeft vlak daarvoor gemeld dit van plan te zijn.

Daarna is het personeel naar het FNV gestapt om dit de dwarsbomen.

Het FNV heeft hier gehoor aan gegeven.

Dat heeft niets met het wel of niet leggen van beide partijen te maken.

Maar wie weet had het er zonder deze actie er nu heel anders uitgezien voor het personeel.

Geupload op 18 nov 2011, je hebt gelijk, foutje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Geupload op 18 nov 2011, het is nu 2013, oke, 2,5 jaar oud.

Bij mij is nog altijd 1 jaar en 7 maanden.

Maar goed, dat doet niets af aan het geen wat er gespeeld heeft.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[h=1]Advys Hearrenfean: ruten ticht[/h]br%C3%A2n%20hearrenfean.jpg Omrop Fryslân, Aise van Beets

9 juny, 2013 - 09:21

De plysje advisearret ynwenners fan it sintrum fan It Hearrenfean har ruten en doarren ticht te hâlden. It sintrum hat te krijen mei de reek dy't frijkomt by in brân op de Saturnus op It Hearrenfean. Dêr stean meardere frachtauto's yn 'e brân. Omdat dy yn 'e buert fan in tankstasjon en in distribúsjesintrum fan de Lidl stean, is de brân opskaald ta 'zeer groot'. Dat betsjut ek dat der meardere korpsen dwaande binne mei it blussen. De brân ûntstie troch noch ûnbekende oarsaak om in oere as acht hinne. Omwenners hawwe ek ferskate knallen heard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aha, nog meer nieuws ut Fryslân.

[h=1]Brân ûnder kontrôle[/h]Hearrenfean%203.jpg Omrop Fryslân, Kappers Media

9 juny, 2013 - 10:17

De brânwacht hat de brân op de Saturnus op It Hearrenfean ûnder kontrôle. De brân ûntstie sneintemoarn om acht oere hinne, nei alle gedachten yn in papierkontainer en sloech dêrnei oer nei in frachtauto. Dêrnei rekken nochris fjouwer frachtauto's yn 'e brân. Alle frachtauto's binne folslein ferlern gong, se wiene laden mei libbensmiddels. Ek in tal kontainers is ferbaarnd.

Fanwege de reek dy't frijkaam waarden ynwenners fan it sintrum fan It Hearrenfean oproppen ruten en doarren ticht te hâlden. De plysje ferstjoerde dêrfoar ek in NL-Alert.

Ut mjittings hat bliken dien dat der gjin skealike stoffen yn de reek sieten, al is it ynazemjen fan reek noait goed. Om dy reden waard publyk ek op ôfstân hâlden. Boppedat knalden putdeksels omheech, mooglik troch it bluswetter of troch disel dy't yn it rioel kaam.

Troch de grutte ynset koe de brânwacht foarkomme dat de brân oersloech nei de neistlizzende gebouwen. It giet dan ûnder oare om it distribúsjesintrum fan de Lidl. By de brân is nimmen ferwûne rekke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, en nu in het Nederlands

Er staat zo iets dat er brand was. De putdeksels knalden omhoog. Er zijn 7 euro 3 wagens uitgebrand. Nu is de brand onder controle en morgen staan de vertegenwoordigers van de Scania, daf, Mercedes, Volvo, enz. op de stoep om nieuwe wagens te verkopen. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Naar aanleiding van deze brand en de andere gisteren in Kampen, vraag ik me het volgende af:

Nemen jullie je (eigen) waardevolle* spullen elke keer uit de wagen mee naar huis?

Of blijven deze in de wagen liggen onder het mom 'gaat het mis, dan helaas-pindakaas'?

*waardevol is hier: Spullen die voor jou zelf enige waarde hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Naar aanleiding van deze brand en de andere gisteren in Kampen, vraag ik me het volgende af:

Nemen jullie je (eigen) waardevolle* spullen elke keer uit de wagen mee naar huis?

Of blijven deze in de wagen liggen onder het mom 'gaat het mis, dan helaas-pindakaas'?

*waardevol is hier: Spullen die voor jou zelf enige waarde hebben.

ik neem de hele auto mee naar huis!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden