[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Containersystemen


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid
Bedoel je zoiets? :D:D:D

Hier trekt een collega een bakje van ongeveer 28 ton totaalgewicht er op.

[ATTACH=CONFIG]62698[/ATTACH]

Haha ja dat ja, lijkt me best spannend de eerste keer dat dat gebeurt :p Of zit je met dit systeem zelf niet in de auto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

DVVO? De eraving die je daarop doet word meer geacepteerd door burger bedrijven. Als het goed is zoeken ze nog steeds chauffeurs bij de dvvo vracht compagnies. Rij je ook op verschillende combinaties en regel matig buitenland. Zo'n beetje heel europa bijna kom je wel dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
DVVO? De eraving die je daarop doet word meer geacepteerd door burger bedrijven. Als het goed is zoeken ze nog steeds chauffeurs bij de dvvo vracht compagnies. Rij je ook op verschillende combinaties en regel matig buitenland. Zo'n beetje heel europa bijna kom je wel dan.

Ook daar heb ik al gekeken maar mag/kan alleen nog als burger solliciteren en die nemen ze niet meer aan bij DVVO, ik hou de vacaturebank wel steeds in de gaten of er toch nog een burgerfunctie open gesteld word want daar zou ik heel graag bij willen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Nu we het toch over containersystemen hebben...

Hoe komt de grote van capaciteit tot stand bij die systemen?

Ik heb er namelijk een 22tons systeem op, maar van de week had ik er een bak op met 19,5T lading. Daar komt het leeg gewicht van de bak nog bij, dat was in dit geval 4200kg. Maakt totaal 23,7 T.

Is de marge dan zo groot van zo`n systeem, en zou daar geen veiligheid op moeten zitten dat het blokkeert bij te hoge belasting?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Jlmr,

waarom zou je niet met een containersysteem kunnen kiepen, Als de voorkant omhoog gaat ben je toch aan het kiepen?

@Haak,

de capaciteit gaat ± het scheelt hoe je bak geladen is.

Hoog of laag zwaartepunt, vorop/acherop het zwaarst?

En in alle gevallen moet de max wel gehaald worden natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe komt de grote van capaciteit tot stand bij die systemen?

Eigenlijk is alles terug te voeren op de instelling van het overdrukventiel.

Zo'n haakarm-systeem werkt met drukken tot wel 350 of 360 bar (360 kg per vierkante centimeter). En die vierkante centimeters zijn dan het oppervlak waar de olie tegenaan druk in de cilinders. Dus hoe groter de diameter van de cilinder, des te groter het drukoppervlak waar die olie met (maximaal) 360 kg per vierkante centimeter binnenin de cilinder tegenaan kan drukken. En dus des te groter de kracht (oppervlakte in centimeters x maximaal 360 kg per cm2).

Is de marge dan zo groot van zo`n systeem, en zou daar geen veiligheid op moeten zitten dat het blokkeert bij te hoge belasting?

Alles valt of staat dan natuurlijk in eerste instantie met de werkdruk. Of er nu bijvoorbeeld 200, of 300, of 350 of 360 bar per vierkante centimeter staat te drukken. Dat bepaalt de 'kracht'. De grootte van het oppervlak waar de olie tegenaan drukt en dat samen met de ingestelde druk (aantal bar).

Die mannen van Leebur zullen u dat niet één twee drie vertellen, maar in principe kunt u het schroefje van zo'n overdrukventiel gewoon zelf in- of uitdraaien en daarmee zelf de ingestelde druk (aantal bar) verhogen of verlagen.

Daarnaast speelt de lengte van het systeem (wielbasis van de auto) een rol.

Leebur heb ik zo niet bij de hand om een linkje te geven, maar kijk maar naar ATM ( << klik !! < ), dan neem ik even het 20 ton's systeem omdat daar de verschillen het duidelijkst zijn:

>> LET OP: opent meteen in PDF ( << klik !! < )

894ATM_20T_Haak.png

Bij "WERKDRUK (bar)" ziet u 340 bar voor de kortste systeemlengtes van dit 20 ton's systeem, oplopend naar 350 bar voor de grootste systeemlengte. Tussenin valt de druk dan een keer terug naar 330 bar, ik ken het systeem niet, maar ik verwacht dat er vanaf die lengte dan 'dikkere' of andere cilinders gebruikt worden. Of het systeem wijzigt iets van opbouw, waardoor ("kracht x arm") voor dezelfde capaciteit van ongeveer (!!) 20 ton even weer iets minder druk (330 bar) nodig is om toch dezelfde prestatie te leveren (de prestatie is namelijk om een bak van ongeveer 20 ton op de auto sleuren).

Daarom is die capaciteit ook altijd 'ongeveer'. Er zijn zoveel variabelen. En dan ook nog externe variabelen zoals door Steenhaas1 netjes ook wordt aangegeven.

Maar in principe kunt u zelf die druk dus bijstellen (zowel hoger als lager), hoewel dat natuurlijk officieel alleen door de leverancier gedaan mag worden. Want wanneer u zelf een beetje al te optimistisch aan het 'sleutelen' slaat, zou de kans kunnen bestaan dat u die hele DAF of dat systeem in tweeën trekt. Of de container blijft staan achter de auto, doch alleen het kopschot met de haak er nog aanvast wordt gelanceerd over de cabine heen en u kunt vanachter het stuur, door de vooruit, met een beetje geluk nakijken waar dat spul een eind verderop ergens gaat neerkomen. (U kunt altijd nog toeteren en proberen duidelijk te maken dat iedereen daar moet maken dat-ie wegkomt) :D

runner.jpgWegrennen.jpg20-33732a601b437427cac598c31d089c25.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt het dat dit systeem niet kan kiepen? Zag er laatst eentje met z'n zandkipper achterop, maar die had een extra cilinder nodig om het zand te kiepen.

We mogen 16,5 ton laden op de auto,

Dan mogen jullie bij Defensie met die dikke 8x8 vast nog wel een kuub op 5 zand opladen binnen het wettelijk toegestane gewicht .... ?!

@Jlmr,

waarom zou je niet met een containersysteem kunnen kiepen, Als de voorkant omhoog gaat ben je toch aan het kiepen?

Ssssst.

ssst_176569a.jpg?w=151&h=144

Er zijn 150 kamervragen, 4 commissies, 30 europese aanbestedingen voor nodig geweest om uiteindelijk een serieus bedrijf te vinden wat dit kon maken voor onze Koninklijke en waar ze, na het doorlezen, de aanvraag niet meteen door de papierversnipperaar duwden of niet eerst vertwijfeld op de kalender keken welke datum het was, om vervolgens een zoektocht te starten in welke kast Ralph Inbar verstopt zat en tussen welk plafond de verborgen camera's volop zoemden.

Bij degene die dit heeft mogen verkopen en bouwen, schuiven ze nu nog steeds schuddebuikend van het lachen van hun stoel onder hun bureau, zodra ze alleen de kleur legergroen maar ergens zien. Degene van dat bedrijf die de contacten met defensie onderhoudt, heeft wekelijks begeleiding van een psycholoog en 3 persoonlijke coaches om te zorgen dat hij serieus kan blijven kijken wanneer hij weer eens in gesprek moet met iemand van Defensie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu is het zo dat een haakarmsysteem eerst de bak er helemaal erop moet hebben voordat die "echt" kan kiepen.

Bij het optrekken van een bak scharniert de arm ergens halverwege, als de bak op de auto staat wordt dat scharnierpunt geblokkeerd.

Bij het kiepen zit het draaipunt net als bij "normale" kiepers achterop, wel wordt gebruik gemaakt van dezelfde cylinders

voor het oppakken en kiepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als ik het goed zie krijg de groene brigade het bakkie altijd leeg want die kan op zijn bakcylinder kiepen en op zijn haakarm zozozozozo daar is wel over nagedacht hoor supersysteem zou ik ook wel willen hebben...hoef ik nooit zo lang te wachten met laden voor ik aan mijn gewicht zit :)

Wij hadden vroegahhhhh op de zaak (maar dat was met een kabelsysteem) wel zon driezijdenkipper die op de slee zat maar dat had nut....nouja je leek net een duitser als je aan het kiepen was maar ja...

maar ik zie het wel....de groene brigade kan 90 graden kiepen [X] Geschikt voor DE leger

[X] Ongeschikt voor het burgermaatschappij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden